Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LDRD schreef:Het is nu eenmaal een feit dat ouderen een stuk meer levenservaring hebben dan jongeren. Dat kan je willen ontkennen, maar dat is gewoon een feit.![]()
Het ligt nogal voor de hand om te veronderstellen dat mensen die al jaaaaaaaaren in de paarden zitten en die ook veel meer levenservaring hebben er toch iets meer vanaf weten dan jongeren die nog aan het begin staan.
Een enkeling misschien daargelaten. Ik voel nu aankomen dat er nogal wat enkelingen op bokt zijn.![]()
Als je wat ouder wordt ga je vanzelf begrijpen dat de waarheden van je jeugd toch misschien wat anders liggen dan je als jongere dacht. Dat is iets dat helaas alleen maar het stijgen der leeftijd komt. Het is niet anders jongeren.
nicky_rilana schreef:maar ik denk dat er ook kinderen zijn die meer verstand van paarden hebben, dan sommige volwassenen.
ik ben dan wel net 17, maar ik loop al van af mijn 2 met paardjes rond, vanaf mijn 6e ben ik gaan rijden, en vanaf mijn 8e loop ik al ieder weekend tussen de paarden, en nu werk ik al 3 jaar op een dressuur stal. daar staan ook mensen in pension, en die zijn ouder dan mij, maar die hebben niet zo veel verstand
xLoki schreef:Ik geef je helemaal gelijk dat veel jongeren van alles aan hun paard hangen om daar de blits mee te maken. Maar vergeet niet, dat er op dat moment dan niemand uit hun omgeving heeft ingegrepen!
Meiden rijden zonder cap, waar zijn de ouders die ze flink op de donder moeten geven?
Meiden rijden met elastiek, wieltjes, etc, hebben deze meiden wel uberhaupt instructie?
Je kan nu wel alles naar de jongeren toe schuiven, maar ik vind het ook een geval van opvoeding en instructie.
Zelf ben ik 15, ik rijd met sporen en zo nu en dan met een slofje, maar dat heeft goede redenen en ik heb er zeer goede instructie bij. Ik ken er genoeg (met name de meisjes die een eigen pony op de manege hebben staan) die echt heel oneerlijk tegenover hun pony/paard zijn, en er wordt dan door niemand ingegrepen, en die meisjes hebben zelf het idee dat ze alles top doen. Bij wie ligt dan de fout?
Surprise_ schreef:Ik vind dit topic een beetje een aanval op alle tieners.. Ik ken meiden die nooit uitgaan en amper nieuwe kleren kopen om zo alles voor hun paardje te betalen.
Ik ben ook een tiener, maar ik heb heus wel door dat ik het niet 'het beste weet' en ik zou graaaag lessen, maar het is gewoon erg duur.
xLoki schreef:Maar dat vind ik dan een fout van de ouders.
Als je een paard voor je kind koopt, moet je er of een beetje verstand van hebben, of ervoor zorgen dat je kind er verstand van krijgt (dmv instructie).
Paardrijden blijft namelijk een gevaarlijke sport, en ik vind niet dat je je kind zomaar er alles mee mag laten doen zonder er verstand van te hebben.
Surprise_ schreef:Ik vind dit topic een beetje een aanval op alle tieners.. Ik ken meiden die nooit uitgaan en amper nieuwe kleren kopen om zo alles voor hun paardje te betalen.
Ik ben ook een tiener, maar ik heb heus wel door dat ik het niet 'het beste weet' en ik zou graaaag lessen, maar het is gewoon erg duur.
Liesje1611 schreef:En ik denk zelf ook dat er een flinke fout ligt bij maneges en instructeurs/ices. (Natuurlijk ook lang niet allemaal..) Aangezien ik zelf 9 jaar op een manege heb gereden en nog nóóit voorlichting of uitleg heb gekregen over hulpteugels ect. En ondertussen werden we wel op pony's gezet die we met elastiek moesten rijden.
nicky_rilana schreef:Liesje1611 schreef:En ik denk zelf ook dat er een flinke fout ligt bij maneges en instructeurs/ices. (Natuurlijk ook lang niet allemaal..) Aangezien ik zelf 9 jaar op een manege heb gereden en nog nóóit voorlichting of uitleg heb gekregen over hulpteugels ect. En ondertussen werden we wel op pony's gezet die we met elastiek moesten rijden.
ze zeggen dan gewoon dat is beter voor zij rug