Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_brunette schreef:Ik vroeg me even af,
Zijn jullie banger ernaast of wanneer jullie erop zitten? Voor mij is het heel verschillend. Ik loop er liever naast, maar ik ben zo bang dat het paard schrikt en mij omver loopt. Maar als ik erop zit ben ik bang om eraf te vallen en ergens tegenaan te knallen.
Inoterry schreef:Guts, ik wist niet dat bakkabouters ook angsthazen konden zijn![]()
![]()
_brunette schreef:Kan iemand mij dan mss een tip geven hoe je je paard kan omdraaien zonder dat ie over je heen rent. Bv, je loopt en je paard ziet iets engs en wilt vluchten. Ik durf er echt niet naast te blijven lopen omdat ik bang ben dat ze opzij springt en mij omver springt. Maar als ik wil omdraaien wilt ze nog steeds vluchten en sta ik helemaal in 'de weg'. Ik weet dat ik er eigenlijk juist wel langs moet, maar soms vind ik eigen veiligheid boven alles gaan.
_brunette schreef:Ik vroeg me even af,
Zijn jullie banger ernaast of wanneer jullie erop zitten? Voor mij is het heel verschillend. Ik loop er liever naast, maar ik ben zo bang dat het paard schrikt en mij omver loopt. Maar als ik erop zit ben ik bang om eraf te vallen en ergens tegenaan te knallen.
Inoterry schreef:Hij maakt gewoon heel dankbaar misbruik van mijn onzekerheid, en gaat daar heel ver in. Het ging vandaag echt al richting gevaarlijk, en dat is voor ons allebei geen doen. Ik hou heel veel van hem, al zit dat momenteel even in een dipje, maar als we zo doorgaan verongeluk ik er echt mee
ikke schreef:binky schreef:Bang er naast? Echt niet dan ben ik zelfs een held![]()
Aan de hand doet mijn tinker nl echt geen stap te hard,schrikt never nooit niet en zal mij altijd keurig volgen....maar er op............
En erachter??
binky schreef:ikke schreef:En erachter??
Erachter?
Bedoel je of ik bang ben als ik achter hem langs moet?
Zo lang ik met beide benen op de grond sta durf ik er voor,naast,onder en achter langs te gaan.
In de zes jaar dat ik hem heb heeft hij 1x gedreigd met een achtervoetje op tillen{zo'n 3cm van de grond} voor de rest is hij echt super super super braaf.....totdat ik er op ga zitten en een angstig moment ervaar,tja dan weet meneer meteen :Kaasie,die is voor mij!
ikke schreef:Ik denk dat het voor veel mensen, bang of niet, een zinvolle aanvulling in de training kan zijn.
binky schreef:ikke schreef:Ik denk dat het voor veel mensen, bang of niet, een zinvolle aanvulling in de training kan zijn.
Jaaaa dat heb ik al eens gedaan,maar eigenlijk zijn de "lange"leidsels die ik heb net effe te kort en dan loop ik dus heel dicht achter hem.Het is al tijden terug dat ik dat gedaan heb en misschien is het iets om weer eens op te pakken {we gingen destijds zelfs zo in draf ,wat een lef he}