Taxatietopic III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:34

ponyzotje schreef:
hoeveel is 3000 gulden in euro ongeveer? dat ik snel een idee heb van wat hier allemaal in gulden gezegd word... Haha!

delen door 2.20371 dus zoiets 1350 euro of zo Knipoog

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:34

3000 gulden is ong 1400 euro zoiets

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:36

Loulou zou ik op €2000,- schatten, veelzijdige brave pony die er ook nog eens leuk uit ziet Lachen
En Jambo.. die vind ik ook moeilijk, maar zou ik ook rond de €2000,- schatten..

En Ivanka mag ook niet ontbreken van mezelf Tong uitsteken

Ivanka is een 12-jarige KWPN-merrie, zonder papieren *al proberen te achterhalen, maar ze is een aantal keer van naam veranderd zodat ik er niet achter kan komen, jammergenoeg*.
Heeft voorheen Z-dressuur gelopen, 1.63m hoog, 100% verkeersmak, makkelijk met laden, heel goed karakter.
Ivanka is gewoon zo'n paard dat graag voor je wil werken en alles zal proberen om het goed te doen.. En die je echt voor de volle 100% kan vertrouwen!
Afbeelding
Afbeelding
Klik hier en hier voor meer foto's Lachen

Ben heel benieuwd...!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:36

ok thanks Haha!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:37

Ivanka dnek ik rond de €3000,- leuk beessie, wedstrijdervaring en alles

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:45

Hoe zit dat nou in het buitenland, daar is de euro toch ook minder of meer waard? Verward

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:59

Dan zet ik Trix er ook maar weer eens neer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trixie(eigenlijk Beatrix) is 7 jaar oud, kruising welsh, New-Forest x Arabier (boris, niet bekend). Ze kan leuk springen(jammer genoeg geen foto's van), dressuur is een beetje bagger. *LOL* Geweldige endurance-pony *LOL* . Ook is ze voor de kar beleerd. Ze is tussen de 1.36 en 1.40 hoog, een C pony als het goed is. Ze is niet een van de makkelijksten, er zit een flinke gebruiksaanwijzing bij. Als ze je mag is ze een echt knuffelbeest maar in het weiland een kreng. (dus absoluut niets voor kleine kinderen, en das jammer vanwege haar hoogte Knipoog )
Verder zitten er geen papieren bij, voor zover ik weet, ze is nog nooit echt op wedstrijden uitgebracht (gewoon B-niveau) en dus ook niet trailermak.

Als jullie nog meer willen weten, vraag maar. Ik denk niet dat ze erg hoog zal scoren, maar ik ben wel benieuwd. Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:06

Leuke pony om te zien, mooie leeftijd.
Niet voor beginners, voor de wat oudere ruiter een moeilijke hoogte (net wat te klein)
In omgang wat moeilijk.

Kan wel leuk springen e.d. Geen wedstrijdervaring, niet trailermak.

€ 900,-

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:08

O ja,
Ivanka dacht ik zo rond de 3500. Ik heb niet zoveel verstand van die prijzen hoor, maar dat leek me zo. Ze heeft behoorlijk hoog gelopen en is makkelijk...
En ik dacht dat de fjorden vaak zo rond de 1500 zaten. Verward (kan het ook heel fout hebben hoor)Maar goed, Loulou is wel errug veelzijdig en leuk, dus die gok ik ook zo rond de 2000 euro.

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:44

leuk Haha!!

hoe zouden jullie mn baby inschatten? Lachen

ze is een bijna 3,5 jarige stamboek new forest merrie van 145.
Haar vader is Lorenzo (v. Oosterbroek sergio) en ik heb dr nu zelf een beetje basis (wel western) ingereden.
ze heeft mooi ruime gangen en gaat al netjes lopen, lekker stopjes maken (aan lang teugeltje, krijgt waarschijnlijk binnenkort ijzertjes) en stapt al mooi over in cirkeltjes (ter voorbereiding van de spin).
wat foto's:
Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DSCN0292(1).JPG[/img]

Afbeelding
beetje scheve foto maja Clown

en het belangrijkste: ze heeft echt een goude karakter en wil echt graag voor je werken!!
nou, wat zouden jullie een goede prijs vinden (niet dat ik dr kwijt wil hoor Schijnheilig )

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:36

Ok...oude foto's op me ouwe stal gaat nu veel beter met dressuur enzo.

Naam: Speedy
Ras: Haflinger
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 3-6-1997 (6 jaar)

Het is een heel sterk paard, heeft bestwel talent voor dressuur, kan aan de teugel in stap, draf en galop en kan een galopwissel maken. Ook kan hij een beetje wijken. Hij vind springen ook leuk en buitenrijden ook, is goed verkeersmak maar af en toe een beetje zenuwachtig, met een ander paard geen problemen (op wat vreugdebokjes in galop na) Hij is braaf met rijden als hij weet dat jij de baas bent, dan doet hij alles voor je. Zoniet probeert hij je uit, dus niet voor kleinere kinderen.

Afbeelding

Afbeelding

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:46

Reenarrulez:

Hele mooie pony om te zien, vriendelijk van karakter.
3.5 jaar, nog best jong dus. Weinig mee gedaan, papieren.

Ik gok zo'n 1400 euro

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:52

Speedy, leuke Haflinger, mooie leeftijd.
Braaf in omgang, makkelijk te rijden, geen wedstrijdervaring

EUR 1250,-

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:30

Reenarrulez: leuk beessie!! Ik gok zoiets van €1500,-

Sylke: coewl beestje, denk iets van €1300,-

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:42

Leuk topic! Ikl ben zelf een nerd in het schatten van prijzen, dus om te voorkomen dat er vreemde waardes uitkomen, gooi ik mijn mening er even niet tegenaan Clown

Wil wel graag weten wat Kim op zou kunnen brengen:

Kim is geboren op 27 mei 1998 en dus (nog maar net ) 5 jaartjes jong, het is een merrie kruising tussen een paard ( KWPN, miglesias van Rubenstein ) en een newforest pony ( geen bekende afstamming )
Er zitten geen papieren bij, maar ze is wel gechipt etc.
Ze is 1.45 ( D-pony )
Makkelijk te rijden, wil graag voor je werken, en heeft nog nooit geterapt/ gebeten ( maar zeg nooit, nooit )
In het weiland is het wel een kreng, niet tegen mensen maar ze trapt wel naar andere paarden ( iets wat ze tijdens het rijden gelukkig niet doet )

Ze heeft aanleg voor zowel springen als dressuur, en ( voor zo ver ik en de andere mensen die dat hebben gezegt er verstand van hebben ) kan ze het nog ver schoppen in de dressuur.

Ze heeft wedstrijd ervaring, is trailermak en nu L1 startgerechtigd.
Ook heb ik`1 keer een endurance met haar gestart ( Holten, 6 september ) en die heeft ze met lage hartslagen uitgelopen.
Ze is dus ook verkeersmak en gewend aan bosritten etc.

Foto's:

wedstrijd:
Afbeelding

springen:

Afbeelding

dressuur:
Afbeelding

in stal:
Afbeelding

mooie hals Haha!
Afbeelding

duidelijke hoofdfoto:
Afbeelding

Heb geen heel duidelijke foto van haar bouw, maar deze is wel van de zijkant:
Afbeelding

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:04

Wat denken jullie van Pride?
Naam: Paddington's Pride
Ras: NRPS
Leeftijd: 6 jaar (14-03-1997)
kleur: schimmel vos geboren
hoogte: 1,44
vader: Paddington NPA stb (Prins Alfred NRA stb x Fire NPA stb)
moeder: Patricia stb NWPS(Whatton Copper Beech B stb keur x Vardra Penny B stb keur pref)

Heeft op dit moment dresuur: B+6 wp in 4 wedstrijden, gaat wel goed vind ik. Springen kan hij niet zo goed, maar we zijn het nog aan het leren, 'k ga binnenkort weer beginnen met springen(kon eerst niet doordat hij een peesblessure heeft gehad waar hij gelukkig helemaal van hersteld is en de zomerstop v/d springlessen)

Karakter: Hij is ontzettend lief, bijt nooit, dus heel goedaardig ventje, houdt ervan om gekrabbeld en geborsteld te worden. manetrekken is het enige dat hij vreselijk vind. Trailer is hij juist braaf, misschien nog beetje onwennig met er uitlopen, maar dat is geen probleem. Hij kan ook een beetje Vrijheids dressuur tenminste: voetje geven, halt houden opcommanda, achteruit, draf stap.

Nou nog paar foto's=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bewijs dat hij het krabbelen lekker vind Knipoog
Afbeelding
deze foto is van augustus ofzo, de 2e keer dat ik weer reed, hij loopt nu veel fijner dan nu, niet meer zo opgepropt in zn hals.

Nog een wedstrijd foto van voor de zomervakantie:
Afbeelding

Nou brand maar los Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:42

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe jullie Liberty taxeren. Ik durf geen prijs te schatten van bovenstaande pony, sorry... Ik heb echt totaal geen verstand van ponyprijzen en al helemaal niet van ponypapieren, dus ik waag me er liever niet aan. Ik vind het wel een hele leuke pony trouwens.

Liberty:

ruin, 1.73m, KWPN-papier, 10 jaar, donkerbruin, Faram x Candyboy, helemaal gezond.

Bij de vorige eigenaar werd hij M-dressuur gestart en hierin wp gehaald(ik dacht zelfs dat hij Z-startgerechtigd was) en de oefeningen zijn er niet uitgereden. Ik ben zelf net begonnen met wedstrijden en start dus in de B. Hij is op wedstrijd heel erg braaf en ook makkelijk te rijden.

Foto:

Afbeelding

Hij heeft laatst voor het eerst met een oefencross meegedaan en degene die hem reed vond hem bijzonder braaf en dapper. Hij springt sowieso heel makkelijk en zal zeker niet snel stoppen. Met buitenrijden is hij ook braaf.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie denken...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:46

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:00

Loulou, is €2000,- echt weinig? dat had ik ook geschat....is tog wel ruim 4000 gulden Knipoog

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:25

Maartje houdt van grappies maken Knipoog
Had ik Loulou al getaxeerd trouwens? Ik zet haar op €1900,- Lachen

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:37

Ik zet mijn paardje er ook eventjes neer Haha!

Naam: Misty
Leeftijd: ongeveer 9jaar
Kleur: Schimmel
Ras: Onbekend
Hoogte : 1.56m.
Geen papieren
M2 dressuur + B springen
Verkeersmak, trailermak
Heeft een heel lief karakter, knuffelt graag
Kunnen ook kleine kinderen op rijden (mijn nichtje van 8 reed er soms op)

Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden(11).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/middendraf(5).JPG[/img]

Afbeelding

Het kan zijn dat de fotos het niet doen, want ze zijn bij GoFoto geupload...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:51

thanx yoline Lachen

babyboo schreef:
Loulou, is €2000,- echt weinig? dat had ik ook geschat....is tog wel ruim 4000 gulden Knipoog

ja het is echt te weinig, kijk maar op die link die ik in m'n vorige antwoord gaf Lachen

4000 gulden is toch niet echt veel voor zo'n mooie fjord lijkt mij Verward Schijnheilig

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:07

Kim:
Hele leuke pony, mooie leeftijd. Vriendelijk naar mensen toe, wedstrijdervaring, trailermak.

€ 1850,-

Pride:
Mooi dier, wedstrijdervaring, erg mak, kan aardig lopen.

€ 1800,-

Liberty:

Aardig wat wedstrijdervaring, mooi hoogte, 10 jaar, papieren, braaf en makkelijk in omgang.

€ 2100,-

Misty:

Geen papieren, wel wedstrijdervaring, mooie hoogte, braaf en lief in omgang, trailermak.

€ 1800

Lachen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:26

loulou schreef:
thanx yoline Lachen

Graag gedaan Haha!
Wil je dat gele monster waar ik op rijd ook nog ffies taxeren? Tong uitsteken Pagina 2 van dit topic

Als 'ie niet boven de 2 miljoen uitkomt, doe ik je wat Extreme duivel Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:09

nicoline:
mooi beesje, kan goed lopen, Ldressuur en Bspringen, model

euhh....

2.320.560,99 euro