Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ans74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:21

Maartje1990 schreef:
niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

:D Om deze moest ik toch wel even erg hard lachen...!! _/-\o_

Had er 1 van mij kunnen zijn :j

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:22

Ik rij heel vaak langs de motorcross, en gegarandeerd hoor ik dan "Kijk, zij heeft maar 1 PK!". :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:23

lucifertje schreef:
Hier nog wel een leuke anekdote...

Een aantal jaar geleden werkte ik op de manege. Er stond een paard met de naam Hoezo.

Ik was aan het vegen in de stal en er komt een mevrouw binnen die kwam kijken. Ach ja ik ben altijd wel in voor een geintje. Mevrouw kijkt rond en vraagt aan mij: Hoe heet dat paard, waarop ik zeg: hoezo. Mevrouw kijkt vreemd en vraagt het nog een keer. Hoe heet het paard? Waarop ik zeg: hoezo.
Wordt nog vreemder gekeken.. (ondertussen sta ik rustig verder te vegen en heb een hoofd als een tomaat van het lachen in houden)
Mevrouw vraagt het vervolgens voor de 3de keer: Mevrouw, hoe heet dit paard? Waarop ik zeg: hoezo
Kwartje viel maar niet en ik kon mijn lach niet meer inhouden.
Mevrouw, het paard heet Hoezo..
We hebben serieus met zijn alle 5 min staan te lachen! Heerlijk zo die mensen voor de gek houden!

Wijj hadden er zo een staan die hadden we Kweenie genoemd :')

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:31

Nou mijn vriend was er van overtuigd dat zwarte paarden duur waren! Kijk maar naar Totilas he, die is ook zwart en duur!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:31

Yucome schreef:
Nou mijn vriend was er van overtuigd dat zwarte paarden duur waren! Kijk maar naar Totilas he, die is ook zwart en duur!

logisch toch :+

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:32

Geweldig!!!!!!!!!!! Hahahahahahaha
:D :D :')
Yelly schreef:
Hahaha _O-

Mijn vader (fotograaf van beroep) kwam een keer foto's maken van mij en mijn toenmalige bijrijdpaard. Tussendoor kwam ik vanaf mijn paard even wat foto's bekijken, want ik had niet het idee dat hij heel erg veel aan het schieten was en was dus wel benieuwd of er al wat leuke foto's bij zouden zitten. Tot mijn verbazing had mijn vader na een kwartier nog maar enkele foto's geschoten en op het grootste deel van de foto's was het paard totaal niet nageeflijk. Ze waren allemaal in een hoek genomen waar het paard een beetje kijkerig was. Dit vond ik nogal vreemd, aangezien hij verder heel fijn liep. Commentaar van mijn vader: 'Ja, de rest van het rondje laat hij zijn kop zo afhangen, dat ziet er toch suf uit :roll: Kan je niet je best doen om dat beest een beetje wakker te maken?'

Mijn vader had het dus niet helemaal begrepen _O- Na wat uitleg heeft hij zeker nog wat leuke plaatjes geschoten, maar toch bleef hij erbij dat zijn eerste foto's het mooist waren :P

Laatst was ik aan het longeren en toen vond iemand het zielig dat ik zijn kop had vastgemaakt, want nu kon het paard niet meer lekker rond kijken :+

En een paar weken terug wist iemand zeker dat ik het grootste paard van stal had (1.58) :+ Geen discussie over mogelijk _O-

Anouska15

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:35

Mijn ex vriend was altijd heel trots als hij een fjord herkende; kijk een blonde dikkop pony! Zei hij overigens ook over haflingers xD

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:41

Als mensen aan mij vragen (paardenmensen) wat voor een paard ik heb zeg ik altijd een BWP-er. Een watte? Een Belgisch Warmbloed paard. Ooh een belg dus. Zien ze mijn paard en verwachten een stevig trekpaard en dan snappen ze er niks van. Zeg altijd maar dat een KWPN-er een nederlandse versie ervan is.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:43

Dat is een hele leuke!!
Erg scherp ook.. :j _/-\o_
Maartje1990 schreef:
niet zozeer een grappige opmerking van de nietpaardenmensen... maar 1 van mezelf naar het niet paardenmens... in dit geval bekend als 'de bouwvakker'.

Bouwvakkers, je kent ze wel, menen zich altijd wat en kijken naar de mooie vrouwen. Ik rijd met mijn haflingermerrie langs een bouwplaats waar 1 van die bouwvakkers roept van 'ik zou jouw paard wel willen zijn!' (weetje wel... tussen mijn benen enzo... ) waarop ik doodleuk terugroep 'weet je dat zeker? want deze is namelijk gecastereerd!'

toen stond meneer toch even met z'n mond vol tanden... andere bouwvakkers lachten 'm ook keihard uit... en ach... dat mijn paard een merrie was... heb ik er maar niet bijverteld :+

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:47

Echt geweldige dingen zitten hier tussen!

Vooral de "maar ze zien toch niks door die vliegenkap heen?" opmerkingen komen me heel bekend voor, maar in dit geval vanwege een dikke bos manen. Een aantal jaar geleden liet een van de instructrices op de manege waar ik toen reed haar haflinger tijdelijk in de lessen meelopen. Het was echt een mooi beest, met een dikke bos manen en vooral een hele dikke, lange voorpluk. Wat je ook zei, de penny-meisje waren ervan overtuigd dat hij geen steek zag daardoor. En als pennies iets zielig vinden, gaan pennies er iets aan doen... Dus op een dag vonden ze hem op stal met een hele rij vlechten in z'n manen en nog maar een paar dunne sliertjes voorlok. De rest was afgeknipt, en ging daardoor als een grote, onhandelbare kuif tussen z'n oren omhoog staan. Het beest zag eruit alsof ie een wc-borstel tussen z'n oren had... :(:)
De penny die voor kapper gespeeld had, had zelfs nog het lef om trots te vertellen dat ie nu tenminste veel meer kon zien. Instructrice was not amused... }>

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:49

jaren geleden in de bus in Amsterdam zagen een een aantal meisjes mijn zweep voor hengel aan (grappig)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:58

golddigger08 schreef:
Had laatst les op een andere stal. Komt er een meisje naar me toe aahhh wat een knapperd!! Aah ik ben zo verliefd op je paardje. Ik had vroeger ook een haflinger, ik ben zo gek van haflingers! Wat doe jij allemaal met je haf??

Ik: het is geen haflinger!!!
Meisje: ohh hij lijkt er zo op, door die manen...

PpppffFffffff.... Haha jaja..

Volgens mij heb ik jouw paard ook wel eens aangezien voor een halfinger :o
Dat was ergens onderweg naar het strand en van een afstandje :Y)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:16

Een vriendin liep met haar paard buiten en deze had een zadel op, om te wennen enzo.

Vroegen mensen: Ben je eraf gevallen?
Nee, ze moet het nog leren!
O? kan dat niet zomaar?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:36

Mijn vader:

"Mijn dochter mag al bijna over naar de L3."
(trotse vader als toeschouwer).

"Kijk, dat paard wil niet afwenden."
(vader-expert over schouderbinnenwaarts).

"Martin Gaus, die is toch van de honden?"
(springen met martingaal: dat klopt niet).

"Maar welke proef ga je rijden, en komt er een jury?"
(toen ik een paard ging proef-rijden voor kopen).

Mijn nichtje (zus' paard heet Beau):
"Dit is Mama's Beau en dat is Astrid's Beau."

Algemeen:
"Ga je je paard nog kammen!"
(borstelen...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:41

martin gaus :')

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:42

Dan ben je aan het wandelen met een jaarling langs de weg, roept er iemand he je moet er wel op gaan zitten :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:43

Mijn vriedlief zegt altijd dat ik eerst de tandjes moet poetsen van me paarden als vrienden vragen of we die dag op de koffie komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:46

ja met wandelen kreeg ik ook veel opmerkingen waarom ik er niet op ging zitten..
en nu Ko als handpaard meegaat is het veranderd naar: he, heb je een reserve meegenomen? :+

Kimmie003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:59

Hi, hi, een echte meelezer meld zich:

Mijn vader *\o/* noemt longeren steevast "lanceren".

En mijn moeder <3 heeft wel eens gevraagd na het zien van een L1 proef op een wedstrijd:

"Als ze zeggen 'van hand veranderen', doe je helemaal niks met je handen? Moet je, je teugels dan niet wisselen in je handen?" _/-\o_

Ik heb geprobeerd het uit te leggen, maar ik geloof dat het erg lastig blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:00

Je moet gewoon uitleggen dat waar wij 'paardenmensen' hand zeggen, we kant bedoelen.
Voorhand, achterhand, van hand veranderen, t is dan ineens duidelijk :))

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:03

Mijn vriend snapt dat ook niet :+

Ik zei een keer tegen mijn vriend: op zijn achterhand zitten wondjes van het spelen.
Voor ons is het normaal, maar hij snapte er indd weinig van :')

Ook beweerd hij nog steeds dat je een volte op de hoefslag rijd _/-\o_

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:05

Mijn gymleraar (!) poosje terug ook nog,

Wat ga jij doen vanavond?
ik: 'K moet naar paardrijles'

een kwartier later komt hij terug: 'Kan je een paard dan trainen?

ik dacht echt: nee natuurlijk niet, op de olympische spelen laten mensen dr paard ook maar wat rondjes rennen...
En zoiets noemt zich dan gymleraar....

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:09

Ik vertelde aan mijn oma dat ik eerst een koudbloed had en nu een warmbloed kreeg. Zegt ze dat dat wel een goed idee is voor de winter. :) maar ik kon beter die oude ook houden want in de zomer is deze veel te warm aan je kont. :n

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:13

Met een rentest met gym:

Leraar; Doe maar net alsof je op je paard zit.
Ik; had ik maar een paard, poedersuiker!

:')

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:19

Ik was een keer mijn paard aan het longeren en toen vroeg een klein jongetje me waarom ik het paard aan het rondslingeren was..... }:0

Tijdens een rit met IJslanders hield een meneer ons aan om te vertellen dat we veel te groot waren voor die pownies!!!

Of de grote Gelderse vos merrie stond in de wei met de dikke zwartbonte shet....kijk mama met veulen.....