Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:58

Oh TS! wat erg! :')

Het ergste wat ik zelf ooit heb gedaan (wat ik me tenminste kan herinneren) is urenlang crossen en mn verzorgpony chocolade koekjes voeren. En die pony altijd maar braaf door rennen...

Op ons stalletje hebben we 2 meiden lopen die 10 jaar geleden (waren toen 11) bij ons als verzorgsters begonnen zijn. Nou die konden er ook wat van!
- Even een leuke foto maken van alle 4 de paardjes: (voor de mensen die het niet gelijk zien.. check het halstertouw...
Afbeelding

- Op een dag kwam ik op stal en lag het hele erf vol met bix! (volgens mij hadden ze gewoon een hele zak over het erf verdeeld) En die paarden stonden misselijk uit te buiken.. Gelukkig geen koliek oid.

enz...

Anoniem

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:18

Oh TS, die is inderdaad erg :') wat een bitch was je toen zeg, haha. Spullen stelen had ik echt nooit gedurfd, nog steeds niet trouwens... kan me goed voorstellen dat je nu denkt, waar haalde je toen het lef (en de maffe ideeën) vandaan?!

Leedebee, lekker gevaarlijke situatie op de foto :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:21

haha achgossie, wel een leuke foto :+ maar ik vind het jammer als kinderen zelf wel weten hoe het moet. Ik wilde altijd zoveel mogelijk leren, las veel boeken (echt informatieve boeken) en ik was altijd heel erg bereid om te doen wat de eigenaar zei. Later kwam daar natuurlijk een eigen mening bij, en dat mag ook want de eigenaar van je verzorgpaard heeft niet per definite gelijk. Maar ik vind dingen zoals een hele zak biks aan de paarden voeren gewoon gevaarlijk, en ik vind eigenlijk dat je dat soort dingen gewoon hoort te weten.

Waar ik tot voor kort reed liep een ander meisje die echt al wel penny-af was, maar die wist nog niet hoe ze de halsters dicht moest doen (met de sluiting tegen de wang aan prikkend), of hoe het hek dicht moest (van buiten naar binnen zodat hij vervolgens met geen mogelijkheid los te krijgen was). En op de manege waar ik reed wist ook niemand wat een slangenvolte was, of contragalop. Ik vind dat gewoon mega jammer, eigenlijk moeten ze die kids eerst verplicht een lesje basisverzorging geven, of een interessant boekje laten lezen voordat ze met de echte levende wezens aan het werk gaan.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:53

We hebben ze na de bix / halstertouw actie wel even duidelijk uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn. Daar waren ze wel heel erg van geschrokken. ;) Door schade en schande leert men... (zolang de "schade" maar beperkt blijft natuurlijk :o )

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:54

Mijn shetlander stond eerst op een camping. En als ik er bezig was werd ik vaak aangevallen door allemaal kinderen die ook het weiland in wilden. Of vroegen of ze op haar mochten rijden. Voeren was er ook vaak bij terwijl er toch echt op een bordje stond verboden te voeren. En verboden toegang. Toch snap ik nog wel dat de kinderen het erg leuk vinden een shetlander en schapen. Maar het ergste was toch wel toen iemand (een volwassene nog wel) haar voor pluk te lang vond. (terwijl ik die juist prachtig vond!) En die tot vele centimeters boven haar ogen afgeknipt heeft. Ik kon ze wel afschieten... Gelukkig staat ze nu dicht bij huis en heb ik nergens meer last van! Maar ik was kwaad. Schijnbaar een penny volwassene....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:03

v33ri3 schreef:
Maar het ergste was toch wel toen iemand (een volwassene nog wel) haar voor pluk te lang vond. (terwijl ik die juist prachtig vond!) En die tot vele centimeters boven haar ogen afgeknipt heeft. Ik kon ze wel afschieten... Gelukkig staat ze nu dicht bij huis en heb ik nergens meer last van! Maar ik was kwaad. Schijnbaar een penny volwassene....

Tja, anders kon je arme pown natuurlijk niets zien :(:)

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:08

Hmm, ik was het daar niet mee eens.... >;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:13

Zo'n 7 jaar geleden had ik voor een eerst een verzorgpony. Een oude (rond 23) je kon er niet op rijden maar wel gewoon poetsen. Ik als kleine penny vond dat niet genoeg. De dag na de kennismaking met de pony ging ik de volgende dag weer. Aangezien deze pony niet ver van huis stond bedacht ik em meteen de 1e dag lekker naar mijn huis te wandelen en dus het erf af te gaan, langs drukke wegen lopen enz, zonder dat ik die pony echt goed kende. Na loop van tijd ging ik een andere pony verzorgen en verzorgde iemand ander die oude pony. Na een halfjaar sprak ik haar wel eens, toen zei ze: ik mag nu eindelijk het erf af! Ik mag hier heen en weer lopen zei ze :P. Oepsssss. Blij dat ik nooit gepakt ben, anders was de eigenaar denk ik wel boos geweest... Ik was zeker 2 uur tot 3 uur weg. Gelukkig heeft niemand t gemerkt :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:20

Oei, wat een verhalen hier := Ik was ook wel een erge penny in de zin van dat ik met mijn zus vroeger natuurlijk altijd speelde dat we paarden waren. Tot voor kort had ik buurmeisjes die precies hetzelfde speelden op het grasveldje onder mijn raam :P :D En natuurlijk las ik veel over paarden, informatieve boeken maar ook de Penny of course. Zomaar een weiland in lopen zou ik nooit gedurfd hebben, ik vond het al heel wat om zomaar een paard te aaien :o

Wel heb ik een keer toen ik ergens op stond te wachten met mijn paard uit verveling zijn voorpluk ingevlochten. Nou moet je weten dat ik een IJslander heb met echt een enorme vracht manen, hij leek wel een eenhoorn := Eigenlijk ben ik best bang voor pennies. Mijn paard ziet er heel schattig uit, echt op het oog een geschikt slachtoffer voor strikjes in de manen, manen afknippen (want anders ziet hij niks... duhh, hij ziet z'n manen toch) en dat soort gefrunnik. Eigenlijk issie hartstikke steegs, liep laatst met 'm door een voor hem onbekende omgeving en hij stond echt op scherp. Komt er een penny aangefietst of ze 'm mocht aaien... die heb ik afgesnauwd :o Ik snap dat nooit zo goed dat mensen je paard moeten aaien wanneer je met 'm onderweg bent. Wij hebben geen bak bij de wei, ik kan alleen buiten rijden dus daar train ik mijn paard ook. En net op het moment dat je een schoudervoortje wil inzetten staat er weer iemand die aan 'm wil zitten :=

Het ergste dat ik heb meegemaakt qua opdringerige pennies is dat er in het bos kindjes voor mijn verzorghafje sprongen terwijl ik daar kwam aangedraafd. Ze vonden dat ze het recht hadden om haar te aaien :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:27

ik heb ook wel eens gelogen dat ik een eigen paard had en ben ook wel eens een wei met shets binnen gegaan maar k heb nog nooit de manen van een pony geknipt of ben zomaar op een pony gesprongen :+ Ik was eigenlijk een lief penny meisje, ik mocht zomaar op een 3 jarige hengst rijden (zie foto in profiel) en vond dat helemaal fantastisch! Ik ging altijd naar de shetjes in de buurt en voerde ze dan gras, gaf nooit brood ofzo. Verder verlichte zit over bobbels (nu nog :') ) en ja verder weet ik niet, was heel lief :+

Nu daarentegen tem ik wel wilde hengsten en cross ik over het strand als een imbeciel :)) Ik fotografeer alleen pennypaarden voor mijn portfolio en wil altijd ook een rondje op mijn superknappe penny-model rijden :Y)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:39

ik kan me herrineren dat toen ik in groep 6 oid zat, dat er een halflinger achtig paard in een weitje stond op weg van en naar school. ik stond er een keertje bij de kijken en te aaien toen er een iets ouder meisje aan kwam (ook maar +-3 jaar ouder dan ik). die vroeg of ik er op wou rijden, maar natuurlijk wou ik dat! dus zij pakt een wortel uit haar tas, we gingen er samen op zitten en zij gooide worteltjes vooruit zodat het paard ging lopen haha. was een mooie dag:)

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:50

Mijn eerste verzorgpony was ook een Fjord en daar mocht ik helemaal alléén op buitenrijden van de boer. Ik wist niet wat ik meemaakte na altijd in de groep in een rijtje achter elkaar!
Vol trots trok ik het bos in en bij elke wandelaar hield ik halt zodat ze 'mijn' paard konden aaien.
De enige misdaad die ik toen pleegde was rijden zonder cap en ja, ik racete inderdaad ook wel eens met alleen een halstertje in volle galop door het bos.
Ben er toen wel een paar keer flink afgestuiterd maar gelukkig nooit erg letsel...

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:59

Hahahha, ik lach me dood hier XD
Ik ben ooit met mijn toenmalige verzorgpony (5 jarige volbloed }:) ik was 12.. ) Gaan buitenrijden en ik ging voor het eerst buiten galoperen. Dat was natuurlijk heel spannend, mijn nichtje was mee op de fiets. Ik een prachtig pad uitgezocht, helemaal zenuwachtig want daar gingen we dan! Ik weet niet waarom maar ik heb alleen maar heeeeel hard gedraafd want kreeg haar niet in galop.. Nou waren mijn wijze woorden: Dan probeer ik het wel op de terugweg! Natuurlijk was dat volgens ponylief ook een veel beter plan, want: naar huis! *\o/* Oh mijn god, het pad was lang genoeg voor een rustig galopje, niet voor de racewedstrijd die pony met zichzelf hield! Ik ben voor mijn gevoel nog nooit zó hard gegaan! en natuurlijk waren we heel gauw aan het eind, waar je dus links of rechts moest. Ik bedacht me dat rechtdoor de struiken in het beste was want ik kreeg dat beest met geen mogelijkheid meer stil! (mijn gegil heeft waarschijnlijk ook niet echt geholpen :o ) Zo gezegd zo gedaan, pony de struiken in, ik ben wonderbaarlijk genoeg blijven zitten maar we stonden stil, ben toen meteen afgestapt en ben ernaast gaan lopen, oh wat was ik bang! Heeft lang geduurd voordat ik weer gegalopeerd heb met haar buiten hihi.

En inderdaad pony's uit een wildreservaat waar een prachtig bonte ponyhengst liep.. Ik zag mezelf al gaan zonder tuig door dat reservaat heen in galop, zónder cap }> Maar was te schijterig om dit ook daadwerkelijk uit te proberen.. Waarschijnlijk maar goed ook...

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:01

Pff, ik was niet zó erg als ik de verhalen hier lees, maar ik kon er ook wat van :o Ik heb zo'n 4 jaar lang een kudde met shetjes ''verzorgd'', die kregen ieder jaar veulentjes en die ging ik dan aan halstertjes laten wennen en hoefjes leren optillen, en er was er eens één die serieus bij me op schoot kwam liggen :) echt te lief!

Het is maar één keer fout gegaan en dat was toen ik 8 was op een camping in Limburg. Daar stonden een merrie en een veulen in een gigaaantische wei, met de ingang daarvan midden op de camping zegmaar. Daar stonden altijd kuddes Pennykinders, waaronder ik, met het veulentje te knuffelen, want oh wat was dat beestje lief :+ maar o wee als mams eraan kwam... dan waren alle kinders opeens de wei uit, want die was vals! En ik met mijn eigenwijze hoofd, van mening dat paarden niet vals waren maar vals gemaakt werden(in de Penny gelezen :o ), en ik was dus ook niet bang voor die enorme merrie, nee, ik liep op haar af met mijn hand uitgestoken :j

Het volgende wat ik me herinner was dat ik op de grond lag. Merrielief heeft me in mijn hals gebeten, daar zat een behoorlijke wond(mijn mams schrok zich rot toen ze het zag) en ik kreeg een tetanusprik in mijn bil (dat vond ik nog wel het ergste van het verhaal, de vernedering van een 8jarige Penny) :+
Toen vond ik opeens mamapaard niet zo leuk meer. Ben verder nooit bang geworden ofzo, maar wel geleerd dat ik moest oppassen voor vreemde merries met veulen...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:05

Zo heb ik ook een dingetje wat me nog steeds dwars zit dat ik het gedaan heb.
Toen ik 11 was kreeg ik samen met een vriendin van me een paar verzorgpaarden 2 merries en een hengstveulen. Deze paarden hebben we 4 jaar verzorgd. Het hengstveulen is tussentijds verkocht maar niet voordat hij 1 van de merries (gelukkig niet zijn moeder) drachtig had gemaakt. Hierdoor weer een nieuw veulen erbij. Echter de moeder van het eerste veulen was nogal een krengetje waar wij als jonge meiden niet correct mee overweg konden. Op een dag was mijn vriendin op de andere merrie aan het rijden ( die op dat moment hoogdrachtig was waar we niks van wisten) en ik liep met de "lastige" merrie in de wei met een stukje brood in me handen want in me onwetendheid dacht ik dat ze dan wel netjes naast me zou lopen alleen dacht de merrie daar anders over en wilde het stuk brood hebben waardoor ze mij een flinke trap gaf (stuk huid op me kuit was helemaal weg) ik strompelde wat rond en mijn vriendin kwam er meteen aan gerend. Nu komt het geen waar ik tot de dag van vandaag nog steeds spijt van heb we hebben samen de merrie aan een stang vast gebonden en met de zweep flink staan slaan (niet raak maar staan zwaaien dat je wel dat klapper geluid hoort) de merrie helemaal over de zeik uiteraard want die wist echt een kwartier later niet meer dat ze mij getrapt had. Nu ik dit hele verhaal getypt heb snap ik mezelf echt niet en schaam me kapot en durf eigenlijk niet op plaatsen te drukken maar ja is ook weer zonde van al dat getyp.

Wees niet te streng voor me als ik de paarden nu tegen was gekomen was het er heel anders aan toe gegaan. Eigenaren waren ook niet de beste die je kon wensen en de paarden werden deels aan hun lot overgelaten. Destijds werd de hsl hier aangelegd en zijn we tussentijds verhuisd naar een ander stuk gemeentegrond maar hier moesten we ook weer wijken voor de hsl dus zijn de paarden verkocht.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:23

Afbeelding

dit is mijn meest recente penny-actie :+ want ja, als je zo'n lange voorpluk hebt vraag je erom om een eenhoorn te worden haha 8)7 Let ook vooral op het mooie roze halstertouw op de achtergrond en het lelijke matje in de manen

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:25

peacehorses, volgens mij smeekt je pony je op die foto met zijn oogjes om hem zo niet op Bokt te vertonen :'') Maar ik kan het mis hebben...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:28

dit zijn 3 echte pennyfoto's van mij :)) ik wil alles zo penny mogelijk, ze moeten ballen hebben en als het maar even kan lange manen of een stoer kleurtje :')

klik, klik, klik
(alledrie dus hengst :') )

Een eenhoorn :') geniaaaaaal _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-10-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:31

@juline
Alleen al het feit dat je het nog zo erg vind zegt al genoeg. In de tussentijd ben je een stuk wijzer geworden toch!?
Je was nog kind! Dan is het ook niet goed, maar ik vind het vele malen erger als een volwassene zich zo zou gedragen. (wat ook regelmatig nog gebeurd).
Als je zo jong bent dan kan je vaak de gevolgen van je acties nog niet zo goed inschatten.

Wat mij betreft is het je vergeven hoor :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:34

@peacehorses
OMG arm beest! het is toch niet ook nog een jongetje he!? :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:35

Maeve schreef:
peacehorses, volgens mij smeekt je pony je op die foto met zijn oogjes om hem zo niet op Bokt te vertonen :'') Maar ik kan het mis hebben...

haha ooh was dat het 8)7 ik dacht dat ze hooi wilde :P

Leedebee schreef:
@peacehorses
OMG arm beest! het is toch niet ook nog een jongetje he!? :')

haha nee 't is gelukkig wel een merrie :+ Zo banketstaaf ben ik dan ook weer niet! 8)7

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:35

Ik was niet echt een hele criminele penny, maar had wel een grote fantasie.
Had natuurlijk een eigen paard en wist alleeeees beter (tot het irritante aan toe). Vond mezelf altijd heel geloofwaardig en volwassen overkomen, maar als ik er nu op terug kijk, schaam ik me kapot.
Gelukkig is het vanzelf opgehouden.
Maar heb nooit echt wat gedaan wat echt niet mocht, daar was ik dan toch wel te bang voor.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:40

Brittol schreef:
Ik was niet echt een hele criminele penny, maar had wel een grote fantasie.
Had natuurlijk een eigen paard en wist alleeeees beter (tot het irritante aan toe). Vond mezelf altijd heel geloofwaardig en volwassen overkomen, maar als ik er nu op terug kijk, schaam ik me kapot.
Gelukkig is het vanzelf opgehouden.
Maar heb nooit echt wat gedaan wat echt niet mocht, daar was ik dan toch wel te bang voor.

Dat komt me bekend voor. Alleen heb ik nu dus een nichtje die dezelfde verschijnselen vertoont, aii, ja, zo was ik ook... knap irritant soms :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:41

''Ah, de penny tijd! Wat mis ik die zeg!
Hmz waar zal ik is beginnen?
10 min fietsen van mijn oude huis lag een mooi weiland schapen geiten koeien 40 shelanders 1 tuiger en een boere E pony.. Werd nooit iets mee gedaan. We waren als de dood voor die 2 grote paarden. De man waar ze van waren had lang eng zwart haar erg onverzorgt dus niemand durfde te vragen of we ze mochten ''verzorgen'' Eerst weeeeeken trouw elkedag de pony's geaaid, gepoetst ze leken allemaal op elkaar 10 bontes 15 zwartes 6 koffie vossen allemaal even groot zelfde kleur even lange manen..Al snel wilde we rijden.. maar allemaal waren we even bang voor Truus) :') de grootste koe die er was. ( even zonder gein die was echt 160 minimaal) Daar door heb ik NU NOG een koeien fobie.Truus was altijd aant schudden met dr kop en de ponys aan het opjagen.. Een vriendin had nog wel een longeezweep ( je voelt m al aankomen) die zou Truus wel even temmen. Loopt zo de wei in die koe komt en ze geeft hem een pets _O- die striem heeft er echt 3 uur op gestaan maar Truus was weg hoor! ( de pony's trouwens ook! _O- Nja, uit eindelijk was die koe doods bang voor haar dus mocht zij lekker al die pony''s pakken. De eerste dag hadden we er een die best braaf was. ''Waarschijnlijk ooit wel beleerd''
Lekker wat afgecrost met die dingen. Dag later dacht ik weer die leuke bruine van ''gisteren'' te hebben. halster om van stro touw een teugel gemaakt en hoppa dr op.. Nou dat duurde dus ook geen 15 seconde,. hé hoe kán dat nou joh, gister was die zooo braaf.. Daar lagen we met ze 3e tegelijk in de wei.. Toen die enge eigenaar er aan kwam.. We waren al bijna aan het huilen := Komt die stug aan lopen.. Zo lekker aan het rijden? maak ze maar is mak hoor! Wel even een ( hellUm) op de volgende keer hé! En hij liep zo door _O- Binnen een paar maanden elke middag na school thuis eten en dan wéér na de pony's waren ze allemaal wel redelijk penny proof) en konden we aardig blijven zitten.. Tijd voor een buitenrit.. Zo die vergeet ik NOOIT meer! Ik heb ook nooit meer een pony ZO zien/voelen opstijgen om een grasmaaier.. We reden door een heel klein pad met een rij bomen aan de ene kant en een hoge heg aan de andere kant.. Daar gingen we hoor Rosa heette die kwam er pas na een half jaar achter dat het een ruin/klophengst was. Wat was ik daar hard afgekletterd tegen een boom. God wat kon dat ding gekke sprongen maken.. T lieve bonte pony'tje.. ( inmiddels 1 van de pony's gekocht.. Of kan ik beter zeggen,.. 1 pony betaald... Had geen idee welke van mij was. Het waren er ZO veel.. pony's werden toch wel erg dik en wij maar door crossen en springen tot er ineens een veulen achter Peggy lag nog Leefde en was ook prima gezond hoor. Maar o wat voelde wij ons schuldig.. We hadden meteen alle merrie's maar vakantie geven wat maar goed was ook. Er stonden 7 hengstjes tussen waar we maar mee gingen rijden ( ook 2 jarige waar we gewoon op stapte) Waren hardstikke braaf trouwens vergeken met de oudere paarden := ( was toen een jaar of 9) en woog hooguit 30 kg ben heel lang heel klein en dun geweest. Inmiddels 189 :o met nogsteeds maar 63 kg. We hebben ze zeker nog 3 jaar gereden allemaal! Wat was dat leuk zeg!!..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:45

Leedebee schreef:
@juline
Alleen al het feit dat je het nog zo erg vind zegt al genoeg. In de tussentijd ben je een stuk wijzer geworden toch!?
Je was nog kind! Dan is het ook niet goed, maar ik vind het vele malen erger als een volwassene zich zo zou gedragen. (wat ook regelmatig nog gebeurd).
Als je zo jong bent dan kan je vaak de gevolgen van je acties nog niet zo goed inschatten.

Wat mij betreft is het je vergeven hoor :D

Dank je wel.

Heb het er nog regelmatig met de betreffende vriendin over. Zou zo graag de tijd terug draaien en het allemaal anders doen. Ook niet dracht waar we niks van af wisten en 2 dagen van te voren zijn gaan springen met de merrie is eigenlijk niet goed te praten.

Nee nu zou ik het heel anders doen en zeker niet met een paard en eten gaan lopen :o