Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
Nu weet ze dat ik zoiets niet pik. Ze dreigt nog wel maar, blijft wel op afstand. 
constant uitbreken bij het grondwerk en trappen, neuh, die was er zelf ook wel klaar mee aan het einde.kirrepir schreef:maar jullie krijgen nooit honden binnen waarbij een ander fouten heeft gemaakt in de opvoeding?
ik denk dat ts gewoon een gezegend leven heeft met paarden en honden die altijd braaf zijn, ik heb die helaas niet
Deauke_girl schreef:als een hond je bijt heb je dus heel wat fout gedaan in de opvoeding;)
een hond is Nooit maar dan ook nooit agresief uit zich zelf.
En over me paard ik heb nog een heel jong paard.
En wij doen alles met de stem we rijden ook niet met hulpen.
als ze los in de bak is en we met haar spelen dat ze lekker gaat rennen en je zegt eauke over kom maar komt ze naar ons toe met hoofd omlaag. en loopt ze rustig met ons mee zonder tegen ons aan teaff duwen mocht ze dit wel doen zeggen we deauke opzei en luistert ook.
wij straffen nooit en ze ziet ons toch als leider.
wij laten haar op een diervriendelijke manier merken dat ze iets wel of niet mag zonder het dier pijn te doen
Wij zijn immers gaan paarden,
en dat weet dat paard ook.
Deauke_girl schreef:Ik ben niet de baas over mijn paard.
Maar mijn paard ziet mij wel als leider en als haar beste vrienddin.
Deauke_girl schreef:Ik ben niet de baas over mijn paard.
EskeGirl schreef:Deauke_girl schreef:Ik ben niet de baas over mijn paard.
Volgensmij ben je toch echt baas.
Melisjee schreef:Kom op zeg!
Dus jij bent er van overtuigd dat je elk paard met enkel stem kan leiden?
Millanka schreef:Melisjee schreef:Kom op zeg!
Dus jij bent er van overtuigd dat je elk paard met enkel stem kan leiden?
Tuurlijk zou dit kunnen, maar dan moet het paard dus wel jou als baas zien. Mijn paard gaat prima terug op hooo, maar als die besluit niet naar mij te luisteren kan ik hoo puffen wat ik wil, maar dan stopt ie echt niet
. Deauke_girl schreef:als een hond je bijt heb je dus heel wat fout gedaan in de opvoeding;)
een hond is Nooit maar dan ook nooit agresief uit zich zelf.
En over me paard ik heb nog een heel jong paard.
En wij doen alles met de stem we rijden ook niet met hulpen.
als ze los in de bak is en we met haar spelen dat ze lekker gaat rennen en je zegt eauke over kom maar komt ze naar ons toe met hoofd omlaag. en loopt ze rustig met ons mee zonder tegen ons aan teaff duwen mocht ze dit wel doen zeggen we deauke opzei en luistert ook.
wij straffen nooit en ze ziet ons toch als leider.
wij laten haar op een diervriendelijke manier merken dat ze iets wel of niet mag zonder het dier pijn te doen
Wij zijn immers gaan paarden,
en dat weet dat paard ook.

nynke55 schreef:Tuurlijk is mijn paard mijn beste vriendin: soms gaan we gezellig shoppen, of hangen we op de bank voor de tv. Een enkele keer hebben we wel eens ruzie over welk programma we willen zien, maar over het algemeen hebben we dezelfde smaak. Alleen niet in kleding, zij houdt van minirokjes en leggings en ik helemaal niet.
Cassidy schreef:In tegenstelling tot een hond is een paard absoluut niet gevoelig voor stem, inclusief intonatie. Dat moet hem worden aangeleerd.
Dus een hond vergelijken met een paard en omgekeerd, loop tal mank op het feit dat je het bij een hond over een roofdier hebt, en bij een paard over een vluchtdier. Beide gaan verschillend reageren om dezelfde situaties.