Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
setteke schreef:Electra63 schreef:Hickstead?
Wie, jij?
vikki schreef:TS, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben. Ik ben van mening (let wel he mensen, van mening) dat het algemene welzijn (zowel lichamelijk als geestelijk) van het paard voorop zo moeten staan in iedere tak van de paardensport. Wmbt zou een vriendelijke manier van rijden dan ook zeker mee moeten wegen, en ik vind zelfs dat dat zwaarder mee zou moeten wegen dan de tijdsduur. Ik vind trouwens ook dat er minimum leeftijden zouden moeten zijn voor paarden om op een bepaald nivaeu mee te mogen draaien in de sport, maar goed, wie ben ik... Ik vrees dat er met mijn mening helaas niet veel gedaan zal worden.
Electra63 schreef:Haha, was het maar waar!
Ik vind het altijd zo grappig als bokkers zichzelf met de wereldtop gaan vergelijken of hun paarden met de toppaarden van de wereld.![]()
Maar het ergste vind ik nog, dat sommigen hier pretenderen dat alleen ZIJ goed zijn voor hun paard en dat alleen HUN paard een fantastisch leven heeft en de rest zijn barbaren.
Electra63 schreef:vikki schreef:TS, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben. Ik ben van mening (let wel he mensen, van mening) dat het algemene welzijn (zowel lichamelijk als geestelijk) van het paard voorop zo moeten staan in iedere tak van de paardensport. Wmbt zou een vriendelijke manier van rijden dan ook zeker mee moeten wegen, en ik vind zelfs dat dat zwaarder mee zou moeten wegen dan de tijdsduur. Ik vind trouwens ook dat er minimum leeftijden zouden moeten zijn voor paarden om op een bepaald nivaeu mee te mogen draaien in de sport, maar goed, wie ben ik... Ik vrees dat er met mijn mening helaas niet veel gedaan zal worden.
Die minimumleeftijden zijn er.
liesjecryos schreef:En ja hoor de beste stuurlui staan weer aan wal![]()
TS heb jij ooit op hoog niveau gesprongen?
Zo nee dan blijkt maar weer dat je niet weet waar je het over hebt.
Miska schreef:Electra63 schreef:Haha, was het maar waar!
Ik vind het altijd zo grappig als bokkers zichzelf met de wereldtop gaan vergelijken of hun paarden met de toppaarden van de wereld.![]()
Maar het ergste vind ik nog, dat sommigen hier pretenderen dat alleen ZIJ goed zijn voor hun paard en dat alleen HUN paard een fantastisch leven heeft en de rest zijn barbaren.
Dat is zoals jij het vertaald en voor jezelf beargumenteerd, want als je echt begrijpend leest zie je dat het niet waar is wat je beweert en ben je nogal goed in dingen verdraaien, want het draait om het paard en niet de om eigenaar, dat is het grote TOP verschil.
Voor mij zijn het gewoon lamme excuses om niet te hoeven veranderen, want het is wel erg prettig in die comfortzone of niet?
Bovendien is een toppaard pas een toppaard wanneer iemand hem die titel geeft, want als ze in de wei staan te grazen kun je het verschil bijna niet zien.
Al zal de één wat bespierder zijn of langere benen hebben of verzin wat anders wat leuk klinkt, maar het is en blijft ook een paard en dat top zetten wij ervoor en is afhankelijk van de prestatie die het moet leveren.
Maar mijn paard is inderdaad ook een TOP paard en gewoonweg omdat het mijn paard is.
Electra63 schreef:Alleen gisteren? Ik verbaas me iedere dag, hier op Bokt.
doebidon schreef:ik ben het met veel mensen eens... Mick75 vind dat het heel goed hebt omschreven.
Moet ik wel zeggen dat het er natuurlijk fijner uitziet als het niet gebeurt.
Miska ik snap ook heel goed waar je vandaan komt en ben het ook echt wel met sommige dingen eens. maar mensen vergeet niet:
-Dat elk dier in de natuur gestraft wordt voor dingen die een ander dier (en dan bedoel ik niet de mens) niet wil.
-De meeste sport paarden glimmen als spiegels wat toch echt betekend dat het een gezond maar vooral gelukkig paard is!!
-De neus van een paard gevoeliger is dan de mond (is bij ons ook zo)
-Als een paard ECHT niet wil het ook ECHT niet doet en ja die keus heeft hij!! Heb het helaas wel eens zien gebeuren.
-Er ook genoeg paarden zijn die echt willen werken/sporten.... hoeveel manege paarden/pony's (1 van de zwaarste sporten voor een paard/pony) rap dood gaan als ze met pensioen mogen omdat ze het echt niet leuk vinden.
begrijp me niet verkeert er kunnen heel veel dingen beter. Ik zie ook liever dat sport paarden gewoon lekker met z'n alle naar buiten kunnen.
Maar begrijp ook dat er verschillende paarden met verschillende karakters zijn. de 1 vind het geweldig om lekker te door het bos te rijden en recreatief bezig te zijn terwijl de ander gewoon meer nodig heeft om gelukkig te zijn.
ik val niemand aan be- en veroordeel niemand op wat hij/zij als de waarheid ziet.
Er zijn meerdere wegen naar Rome en er is er echt niet maar 1 goed.
Electra63 schreef:Ik las toch echt een paar bladzijden terug dat het barbaars was, dat het beter is om te gaan grondwerken, daar heb je ook plezier van op het paard (in de wedstrijdring op het EK), enz.
En het verschil tussen een toppaard als bijv. Hickstead en jouw of mijn paard, is dat Hickstead inderdaad in de wei kan staan grazen zoals jouw en mijn paard, maar dat onze paarden geen 1.50 m springen.
ElineB schreef:doebidon schreef:ik ben het met veel mensen eens... Mick75 vind dat het heel goed hebt omschreven.
Moet ik wel zeggen dat het er natuurlijk fijner uitziet als het niet gebeurt.
Miska ik snap ook heel goed waar je vandaan komt en ben het ook echt wel met sommige dingen eens. maar mensen vergeet niet:
-Dat elk dier in de natuur gestraft wordt voor dingen die een ander dier (en dan bedoel ik niet de mens) niet wil.
-De meeste sport paarden glimmen als spiegels wat toch echt betekend dat het een gezond maar vooral gelukkig paard is!!
-De neus van een paard gevoeliger is dan de mond (is bij ons ook zo)
-Als een paard ECHT niet wil het ook ECHT niet doet en ja die keus heeft hij!! Heb het helaas wel eens zien gebeuren.
-Er ook genoeg paarden zijn die echt willen werken/sporten.... hoeveel manege paarden/pony's (1 van de zwaarste sporten voor een paard/pony) rap dood gaan als ze met pensioen mogen omdat ze het echt niet leuk vinden.
begrijp me niet verkeert er kunnen heel veel dingen beter. Ik zie ook liever dat sport paarden gewoon lekker met z'n alle naar buiten kunnen.
Maar begrijp ook dat er verschillende paarden met verschillende karakters zijn. de 1 vind het geweldig om lekker te door het bos te rijden en recreatief bezig te zijn terwijl de ander gewoon meer nodig heeft om gelukkig te zijn.
ik val niemand aan be- en veroordeel niemand op wat hij/zij als de waarheid ziet.
Er zijn meerdere wegen naar Rome en er is er echt niet maar 1 goed.
Een paard kan wel glimmen, maar dat verklaart zijn pijn toch niet? Een gezond paard kan net zo goed pijn hebben als een vermagert paard in een zielig weitje.
Dat zal best, dat de neus gevoeliger is, dat geloof ik zonder meer.... Maar dat betekend niet dat de mond géén gevoel heeft en dat je daar dan maar ongestoord in kan lopen trekken?
ElineB schreef:Electra63 schreef:Alleen gisteren? Ik verbaas me iedere dag, hier op Bokt.
Omdat mensen het niet met je eens zijn zeker? Kom op, niet iedereen heeft dezelfde mening. Wat jij de topsport en "knap" noemt, noem ik walgelijk.
Ben blij dat er ook een "tegenpartij" is, en dat er niet alleen maar 'wauw, wat vreselijk knap wat die ruiter doet' -bokkers zijn.