Ik ben niet actief op bokt meer, maar dit vind ik toch wel een heel leuk topic om te lezen en even te reageren om mijn verhaal te doen

4 jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een paardje. Eerste paard die we gingen kijken was een 2,5 jarige haflinger net beleerd. Liefde op het eerste gezicht en meteen gekocht! Na 2 jaar wilde ik toch wel heel graag met een paard verder, ik was uitgekeken ( en te groot geworden). Wilde graag de wedstrijden in en springen. Na 3 paardjes gekeken te hebben (1ste had... hoe noem je dat... hanetred. Tweede was leuk maar iets te klein en derde was ook leuk maar wat ouder, 8 jaar) heb ik voor een 8 jarige merrie gekozen, L1 dressuur. Heel leuk beest totdat de merriekuren voorbij kwamen. En het trailerprobleem waarvan we niets wisten. Toen ze in de wei opeens door het hek was gevlogen heb ik de keus gemaakt haar te verkopen, met rijden werd het ook steeds minder en de band kwam niet echt tussen ons. Tussendoor ook nog mijn eerste paardje te koop gehad maar de dag voor hij weg zou gaan de koop afgeblazen, kon echt geen afstand van hem doen.
Nu 2 maandjes geleden de keuze gemaakt om mijn eerste paardje toch te verkopen, hoe goed de band tussen ons ook is. Hij is eergister opgehaald en naar een heel fijn nieuw huis gegaan. Maar jullie snappen het wel... ondertussen ook op zoek gegaan naar een nieuwe topper. Dat ging niet zo heel soepel moet ik zeggen. Eerst veel in de buurt gekeken via marktplaats. Hier in de buurt een aard gereden die heeeeel leuk en lief was. Alleen... zo scheef als de pest en dat uitte zich in bokken... goed uit te zitten maar paard had gewoon pijn, klaar. Dat werd hem helaas niet. Toen bij een handelsstal een jonge gereden met superafstamming én superhoge prijs. Hier zat voor mij teveel werk in maar wat een geweldig paard. Prijs was alleen veeeeeeel te hoog. Volgende! Dat was *denkt heel hard na* bij de particulieren handelaar waar ik ook mijn eerste paard heb gekocht. Jong paard en heel heel lief. Met rijden hadden we helaas totaal geen klik en kon geen enkel knopje vinden. Weer volgende dus. Toen hebben we gekeken bij Jan Dolfing. Daar werd zo een paard uit de stal geplukt zadel opgegooit etc. Paardje was mager maar zo voorwaarts, niet tegenaan te rijden en dat voor een 11 jarige ofzo. Nee, ook geen klik. Daarna haalde hij een leuke bonte uit stal. Die had ik op mp gezien. Was aan de kleine kant voor mij en geen leuke combinatie vonden degenen die ik mee had gesleept. En voor die leeftijd helemaal niet fijn gereden. Plus dat ie onder de schimmel/schurft zat en volgens een ander meisje dat we later tegenkwamen had hij in het prikkeldraad gezeten? We hebben vriendelijk bedankt en zijn weggegaan.
Volgende was een paardje wat mijn vriend al 2 maanden in zijn hoofd had en nu al van mp af was. Hij stond in duitsland, nog wel een stukje rijden. Daar zijn we gaan kijken. Een vos ruin van 12 jaar en.. 1.84. Tsja, ik wilde een groot paard. Ik schrok me rot toen ik daar op stal kwam. Alles was zooooo mager! (reden is wel door de eigenaar uitgelegd en aannemelijk). Ik heb geborsteld, opgezadeld en lovemario@bokt heeft eerst even gereden. Wat een lief braaf paard, dat zocht ik en de klik was er tussen zowel mij, mijn vriend als lovemario@bokt. Nog even een buitenrit alleen gemaakt. Meteen het beestje gekocht en als alles goed is komt hij morgen op stal. Het is een gok omdat hij zo mager is en je nooit weet wat er in het verleden met een paard is gebeurt. Hij kan altijd wat hebben... Spannend dus. Hopelijk mag ik / mogen we heel lang van hem genieten!!
Iedereen die nog op zoek is, succes! Wij waren er ook zat van op een gegeven moment en juist toen kwam het ideale paard op onze weg. Ik ben ervan overtuigd dat er voor iedereen ergens een geschikt paard staat, als je maar geduld hebt.....