ik zou ook voor paard gaan, ze kan bij de junioren starten dan en een pony over een paar jaar weer moeten verkopen omdat die dan te klein is is ook niet leuk. Ik zou het wel weten !!
Ook een paard! Daar kun je dan nog een stuk langer mee doorrijden. Moet ze alleen niet rond haar 15e gaan stoppen met rijden. (wat in mijn omgeving veel gebeurt.) Jongens worden belangrijker dan paarden
Lisa99
Geplaatst: 24-09-11 14:41
ligt eraan hoe groopt ze zijn lijkt mij dus dan vooral naar de lengte kijken
dvfotografie
Geplaatst: 25-09-11 16:39
Ik denk dat je niet moet kijken naar de leeftijd maar naar de lengte. Ik ken veel 12 jarige, de een lijkt al 15 en de ander pas 8 kwa lengte. En natuurlijk wat vind die persoon fijn, daar gaat het ook om natuurlijk. Maar van een e-pony of paard heb je natuurlijk langer plezier want ze groeien natuurlijk wel;)
theponylover
Geplaatst: 26-09-11 15:57
hangt helemaal van haarzelf af het is ook maar net wat je zelf wilt ik(13) zou liever een grote pony hebben maar zoals ik al zei is het haar keuze (nou rijd ik ook vaker op ponys kan daar ook aan liggen )
Kijk eens rond en probeer wat uit! Als ze nu beter of gewoon goed af kan met de paarden zou ik gaan voor een paard! Echter, als je een leuke pony tegen komt zou ik daar zeker naar kijken!!
Hoe groot is ze momenteel?? En is ze slank/normaal/breder?? In het laatste geval zou ik zeker op zoek gaan naar een lekker paard!!
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 27-09-11 18:17
_haflinger schreef:
Ik denk een E pony of een klein paard. Anders groeit ze er weer te snel uit.
Ik zou eerder kijken naar wat je tegenkomt. Een groot ziek paard of een kerngezonde D/E pony.
Het is in België of een D pony of een paard gezien een E hier niet bestaat
ik zou voor een paard kiezen.... of als je zelf geen moeite hebt om afscheid te moeten nemen als je hem weg zou moeten doen..... ik hecht me aan alles en iedereen dus voor mij zou dan de keus zijn om voor een paard te gaan,
Ik weet niet hoe groot je bent ( heb er waarschijnlijk over gekeken ), maar ik ben 17 en 1M71 en rijd nog pony's van 1m42, ok het is een beetje juist maar het gaat, maar toch rij ik liever met een paard omdat ik tenminste iets kan doen met mijn benen ( heb lange benen ).
Ik denk dat jij zelf moet kiezen en niet een ander
Batlow
Geplaatst: 02-10-11 18:05
Een pony! Ik ben 17 en heb een c-pony, kleine d. Heerlijk vind ik het. Niet te groot, kan er zo opspringen. Ik heb iets met kleinere pony's. Vind ze leuker!!
Na het zien van de foto's van het paard van 1.66 en de D-pony zeg ik paard. Een D-pony gaat ze echt snel uitgroeien, een paard kan ze goed hebben. Vind die van 1.66 ook zeker niet verkeerd staan.
Ik zou een wat ouder paard doen van 15 jaar ofzoiets. Dan hoeft ze niet te wisselen omdat ze te groot word, en kan ze daar lekker mee leren..
Charissa_N
Geplaatst: 28-01-12 18:28
het ligt eraan.. ik was 12 toen ik mijn tinker kocht.. dat is een d pony en ik was ook al aardig groot.. Nu ben ik 20 en moet nu toch echt de beslissing nemen of ik hem weg moet doen en dus een paard moet kopen. ik vind dit echt zo ontzettend moeilijk.. je hebt een band met een paard en de beslissing om te verkopen of niet is echt de moeilijkste beslissing in mijn leven.. maar als je dus door wil met wedstrijden moet het eigenlijk wel..
dus ik zou zeggen koop een paard... dan hoeft die niet weg later
Charissa_N
Geplaatst: 28-01-12 18:32
ik vind trouwens ook echt op die foto's.. op die pony is ze echt nu al te groot .. op dat paard staat ze gewoon goed vind ik.
xxonbekendxx
Geplaatst: 28-01-12 18:35
chaatje16 schreef:
dus ik zou zeggen koop een paard... dan hoeft die niet weg later
Ik ben nu 13 jaar, en ik heb lang getwijfeld of ik na mijn D-pony die vervroegd op pensioen moest nog een D zou nemen of meteen een paard, en ik heb voor dat laatste gekozen. Het is veel fijner om te weten dat je niet te groot zal worden en kan blijven doorrijden dan om na vier jaar alweer een nieuwe te moeten kopen omdat je niet meer bij de pony's mag starten. Bij de paarden rijden deed ik met mijn pony ook al, dus voor mij was dat geen probleem, maar dat is iets dat je zusje zelf moet weten.
ik zou voor een paard gaan daar kan ze nog op rijden als ze ouder is anders moet je de pony verkopen omdat je er te groot voor bent
Nynke_Mandy
Geplaatst: 06-02-12 16:46
Paardje van 1.60 kan toch? Wij hebben een manegepony van 1.57 1/2 en daar rijdt mijn 9-jarige zusje op. Zij is 1.40 ongeveer ( nog kleiner ) en kan er wel mee rijden.
nikki23
Geplaatst: 16-02-12 16:06
Ik heb zelf gezien hoe groot een 12-jarige kan zijn het hangt denk af van je gewicht en lengte ik zou voor een klein paard gaan(een E??)