Hoe ziet jou droom paard eruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: Hoe ziet jou droom paard eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:07

Mijn droompaard is denk ik een mooie, redelijk grote maar niet te lompe KWPN-er in zo'n kleur die een beetje tussen zwart, bruin en grijs in hangt en dan met een mooie lange voorpluk en volle manen en staart. En het liefst nog met een bles die smal begint en breder uitloopt over de neus. Dat heeft een mooi contrast met de donkere vacht. Ik vind dat zo oneindig schattig!

Verder vind ik heel veel kleuren mooi (palomino, vrijwel alle soorten bont, zilverappel, roan, valk, enz), en vind ik Ook veel verschillende typen lichaamsbouw mooi (zowel de paarden als pony's) zolang het maar redelijk in proportie is.

Maar het belangrijkste van een paard vind ik het karakter en natuurlijk of hij gezond is. Ik houd het meest van speelse, nieuwsgierige paarden die ook best eigen plannen kunnen maken.

Tima1512

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:40

Een welsh een schimmel een ruin die alles kan behalven toveren en vliegen /3 :):)

dionakkerman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:00

Mijn paard is een tinker, een aardige forse met dikke manen en een heel lief karakter, ik rijd hem bitloos en daar kan ik goed mee werken, het is ook beter voor mn paard. mijn paard is niet zo snel op de heenweg maar op de terugweg van een buitenrit naar stal heeft hij gas voor 10, het is echt een hele lieverd! Het veulen van haar staat ook bij ons op stal, is 2 en een half en wordt over een jaar ongeveer beleerd. :) :)

Liisaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:34

Altijd al Friezen gehad, maar helaas moest mijn opa inkorten.
Nu hebben we nog 1 Friese merrie en 1 haflinger ruin thuis, maar die fries is lang niet zo mooi al deze.

Mijn droompaard is een Friese hengst met lange dikke manen
Dit is mijn droompaard <3
Afbeelding

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:59

Mijn droompaard is mn eigen pony (bonte merrie zie profiel)
Want ze is echt nergens bang voor, is superbetrouwbaar en heel lief en heeft dezelfde interesses als ikzelf. Ze past gewoon perfect bij me en bij haar voel ik me veilig met rijden enz. Plus ze is nog eens heel apart getekent wat heel mooi is <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:05

Klinkt misschien stom maar m'n eigen komt enorm dicht in de buurt. Was ook wel liefde op het eerste gezicht terwijl hij toen eigenlijk helemaal niet zo mooi was toentertijd.

Maar ik vind grote stevige sterke pony's het leukst. Dikke manen + staart val ik voor en sokjes vind ik ook leuk. Daarnaast val ik voor zwart/donker.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:12

Ik vind (uiteraard) mijn eigen pony helemaal geweldig, alleen had ik een dikkere nek mooier gevonden en hij is wat overbouwd. Vind sowieso bijna alle grote Welshen prachtig om te zien.
Verder ben ik helemaal gek op aparte kleurtjes, dus had ik hem graag zilverappel zwart gezien, maar gewoon bruin is hij ook perfect <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:15

mijn allereerste droom exemplaar moest een Ierse blauw schimmel hengst zijn van zo'n 1,80...Werd iets later bijgesteld naar een Engels volbloed hengst, zwart(dit is ook nog wel een droombeeld voor ons). M'n eerste eigen paard was alles behalve dit..ZE is een vos...Arabier. Inmiddels uitgegroeid tot mijn absolute droomdier.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:16

Een mooie warmbloed vosmerrie met sportcoup, met een lichte dish en een smal blesje of kolletje. ongeveer 1.50m hoog :)

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:02

Papegara schreef:
Mijn droompaard?

Tja 10 februari kocht ik Femme, als mijn ultieme droompaard:
[ Afbeelding ]

En 22 september kocht ik er een look-a-like bij:

[ Afbeelding ]

Ik heb dus twee prachtige droompaarden!!! <3 <3

Wauw die zijn ontzettend mooi! <3
En wat lijken ze op elkaar!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:04

Mijn lievelings paardje van de manege zwart een merens braaf maar kan ook pittig zijn en gewoon een klik met elkaar

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:06

Een pikzwarte grote fries met lange volle manen en staart (lekker penny :+ )

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:14

Koffievos die goed kan springen. Met lange, volle manen en staart en witte voetjes en een bels. Ik heb nu wel een paard dat wel goed kan springen, maarja geen koffievos. Zij is nu mijn Zaphir droompaard.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:14

Grote zwarte tuiger met hoge witte benen en een bles :)
en waar kom ik mee thuis? Een klein Monster, schimmel en hij was me toch een partij lelijk toen ie kwam! Haha maar nu kan ik niet meer zonder hem

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:31

Mijn haflinger ziet er uit als mijn droompaard, met d'r prachtige bos manen :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:34

Mijn eigen pony is mijn droompony :D Maar mocht ik tijd en geld hebben voor een tweede ga ik hard op zoek naar een silver dapple bruin/zwarte tinker dame. Het liefst effen, ik ben niet zo van bont :D

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:57

Een zwarte ruin van de 1.60 a 1.65 met een paar witte sokjes een druipkol en een sneb :) . Of een koffie vos met hele lichte manen en een mooie bles :)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:06

En mijn droompaard:
Uiterlijk maakt niet uit, als het maar een pony is tussen de 1m35 en 1m50. Lekker voorwaarts en wat pit en een merrie!

Ik denk dat mijn pony's er wel aardig aan voldoen:
Schimmel, merrie, 9 jaar. Voorwaarts met af en toe ontploffingsgevaar. Kan lekker lopen en is een springkanon. Schofthoogte: 1m35
Afbeelding

Bruine merrie, 4 witte voetjes, bles. 9 maanden. Lekker veel pit. Schofthoogte momenteel: 1,29. Verwachte schofthoogte: 1,40-1,45.
Afbeelding

Edit: mocht er ooit nog een 3e komen, dan een valk(merrie), dat vind ik zo mooi!

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:55

Mijn droompaard is een grote fjordenmerrie van 1.50 stokmaat of meer. Zeer nuchter karakter en niet bang om van alles te ondernemen. Ook alleen op buitenrit kunnen en met de trailer weg kunnen. Werkwillig, voorwaarts en ondeugend maar niet te dominant en braaf.
Qua kleur zou ik een rodblakke of gra wel heel leuk vinden, maar een goede klik wat betreft onze karakters is het belangrijkste. Kunnen lezen en schrijven met een paard :o

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:23

Of een hele mooie fjord. Of een appaloosa met mooie volle en dikke manen. Die van springen en buitenritten houd. <3 <3