Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:50

Lioony schreef:
Ik doel ook niet op niveau, meer op basis. En ik vind het ook helemaal niet raar hoe je nu kunt rondrijden op je merrie, eerder goed dat je rustig de tijd neemt. Ik geef alleen aan, dat je al minder potentiele kopers hebt door de maat en dus ook door het niveau in africhting. :) Daarom denk ik dat je beter nog een maandje kan wachten en dan een nieuw filmpje, waarop ze wat verder in basis is. :)

En ik houd ook meer van de kleinere compacte paarden, maar ben 1.80 dus dat zit er gewoon niet in. En zo zijn er vele met mij.

Ik snapte wat je bedoelde hoor, het filmpje laat gewoon precies zien hoe ze is en dat is nog niet super stabiel in de aanleuning. Jammer dat ik afgelopen ma niet gefilmd ben, dat was al weer een stuk beter. Ik rijd lekker rustig door en ondertussen promoot ik haar gewoon :D dus misschien zie je me over een maand weer terug ;)

En met 1.80 is het idd lastig een kleiner paardje rijden, ik weet precies wat je bedoelt...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:52

@ jotoma
Ik? Nee eigenlijk niet.
Ik heb 2 jaar lang een merrie van 1.58 gereden en het afgelopen jaar 1 van 1.55, dus dat was nogal overschakelen naar Courage! Heel erg wennen nog steeds. En als ik nu op de merrie van 1.55 stap dan krijg ik allemaal steken in m'n buik _O-

@ Kaitlin Mwa, achterdochtig wordt ik niet. Die bandages doen nou niet veel aan het niveau qua rijden, het staat wel erg netjes en verzorgd. Maar het ene paard heeft meer zelfhouding en balans dan de ander, van nature al meegekregen. Dat scheelt ook! En het ene paard pakt dingen sneller op dan de ander.
Tja, profs hoeft niet eens, maar ik zou zelf neit voor zo'n paard gaan, omdat ik vind dat ik dat niet zelf kan. Dat begin is toch erg lastig. Courage is wat betreft stuk verder, ook qua basis, balans etc. :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:53

Jotoma schreef:
Ik beb zelf ook maar 1.65 en slank, dus dat compenseert goed. Lijkt me zo gek om 1.80 te zijn en een paard van 1,65 te rijden. Dan zou ik op een pony uitkomen van 1.50..
Vind je 1.65 dan gevoelsmatig ook niet klein?

Nee juist niet, ik vind dat een heerlijke maat. Alhoewel die van 1.76 ook super fijn rijd (moet met krukje opstappen dat dan wel :P). Maar dit is wel waar ik nu als verkoper tegenaan loop: maten zeggen eigenlijk niet zo heel veel, het is het plaatje wat moet kloppen. Zoals ik al zei mijn vorige ruin was 1.62 en hoogbenig en toonde heel anders. Maar dat paste super mooi!

@ kaitlin: ik woon ook zeer vlakbij station haha aan de tramsingel... paardje staat in Chaam bij pensionstal 't Beekdal

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:56

Hihi het is inderdaad nooit goed! Heb de moeite met het buigen nog niet ervaren met kleine paarden, want 1.68 is het kleinste dat ik gereden heb :p. Buigen vond ik bij grote paarden (1.75 is mijn max) ook niet altijd even makkelijk gaan.
Qua verzamelen deel ik je mening absoluut!

@christel: vind je ondertekst stukken prettiger om te lezen ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:00

Leuk paard hoor, Christel82. Verder ga ik mee met mijn voorgangers. Qua foto's zou ik voor iets flitsendere plaatjes kiezen, een draffoto waarop goed gebruik van de achterbenen duidelijk te zien is en een alerte standfoto bijvoorbeeld. Ik vind de foto's nu een wat hoog 'knuffelpony' gehalte hebben om eerlijk te zijn :o Ook leuk, maar bij een vraagprijs van 5000 Euro voor een jong paard verwacht ik andere foto's :)

Ook voor een kleiner paard vind je de juiste persoon wel hoor :) Ik ben 1.72 en mijn merrie is 1.58 :) ik vind het zelf niet misstaan:

Afbeelding

Ik ben niet heel slank en toch vrij lang, maar ik vind dit nog prima kunnen :D In eerste instantie wilde ik het liefst een paard tussen de 1.65 en 1.70 in een aparte kleur, een grote dressuur gereden Appaloosa leek me enig :D En wat verder doorgereden leek me ook wel handig. Maar nu helemaal gelukkig met mijn kleine donkere vos die nog niet zo lang onder het zadel is hoor <3

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:01

Lioony schreef:
@ jotoma
Ik? Nee eigenlijk niet.
Ik heb 2 jaar lang een merrie van 1.58 gereden en het afgelopen jaar 1 van 1.55, dus dat was nogal overschakelen naar Courage! Heel erg wennen nog steeds. En als ik nu op de merrie van 1.55 stap dan krijg ik allemaal steken in m'n buik _O-

@ ksb Mwa, achterdochtig wordt ik niet. Die bandages doen nou niet veel aan het niveau qua rijden, het staat wel erg netjes en verzorgd. Maar het ene paard heeft meer zelfhouding en balans dan de ander, van nature al meegekregen. Dat scheelt ook! En het ene paard pakt dingen sneller op dan de ander.
Tja, profs hoeft niet eens, maar ik zou zelf neit voor zo'n paard gaan, omdat ik vind dat ik dat niet zelf kan. Dat begin is toch erg lastig. Courage is wat betreft stuk verder, ook qua basis, balans etc. :)

Daar doel ik ook helemaal niet op, maar ken je die uitspraak niet? ''al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding''. Veel mensen vallen voor paarden die 'af' zijn, ik niet zo! Dat is het enige wat ik wil zeggen! :P En ik kan het ook niet zelf hoor, daarom staat [***] ook nog in training snappie! :P En die zelfhouding en balans vallen ook onder kwaliteit, ondanks dat bijvoorbeeld mijn paard nog zwabbert en in galop valt is hij misschien wel al een betere beweger dan bijv. een 4 jarige die nu L2 loopt... en dát is de kunst van het 'erdoorheenkijken'. :P Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:01

@Jotoma: Mooi! Ja ik dacht hoe groter hoe sneller het opvalt hihi...

@Yelly: dat misstaat zeker niet nee! Ik ga binnenkort (met MOOI weer) eens anders foto's maken. Ik heb er nog wel een paar denk ik, moet ik even zoeken.
Laatst bijgewerkt door christel82 op 14-07-11 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:03

eh.....?????

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:04

:?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:06

hahahaha Kaitlin, die reactie deel ik met je _O- Heeft ie in meerdere topics geplaatst overigens. :Y)
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik denk dat de meeste paarden die in bandages gewikkeld worden vaak niet zo lelijk zijn, teminste dat is mijn ervaring :D
Ik kan er ook wel doorheen kijken, maar omdat ik toch al enige basis verlangde, hoefde dat vaak niet. :)
Trouwens, Che is in mijn ogen toch echt niet een paardje waar je nog doorheen moet kijken :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:09

Kim is vast gehackt...

Ik vind het ook niet misstaan! Maar voor gevoel moest ik erg wennen aan een korte, smalle hals! Ik ben een breder paard gewend met langere hals, vond het enorm wennen zo'n smal kort halsje!

@kaitlin: ik begrijp wat je bedoelt. Flutsende advertenties die met blokletters aan geeft hoe fantastisch een paard is (echt overdone dus) skip ik ook.
Moet zeggen dat onverzorgd harnachement ook een bepaalde indruk bij me achterlaat

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:16

christel82 schreef:
@Jotoma: Mooi! Ja ik dacht hoe groter hoe sneller het opvalt hihi...

@Yelly: dat misstaat zeker niet nee! Ik ga binnenkort (met MOOI weer) eens anders foto's maken. Ik heb er nog wel een paar denk ik, moet ik even zoeken.

Dan zou ik inderdaad even goed gaan zoeken of binnenkort mooie recente foto's maken. Heb je ooit al eens met dit paard vrijgesprongen (laag kruisje)? Als het zo'n springer is, spreekt dat de mensen misschien wel aan die op zoek zijn naar een springpaardje met potentie :)?

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:17

Nee Che is een prachtig paard en Courage trouwens ook. Ik ben zelf ook een voorstander van een paard puur natuur laten zien dus niet in de bandages en knotjes etc. Dat toont al anders. Wel vind ik dat sommige foto's echt niet kunnen zoals de foto's in draf en galop van de 'foute' momenten. Maar goed nu heb ik zelf ook niet de beste foto's als ik het zo lees :P.

De overgang van een 1.60 merrie naar een 1.76 ruin (als ik ze beide rijd op 1 dag) is best wel interessant te noemen ja... haha

@Yelly: dat is zeker een idee ja, ze heeft al eens vrij gesprongen maar daar heb ik geen foto's van. Kan het wel weer proberen...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:19

hahaha ja! Andersom trouwens ook _O-

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:19

Lioony: [***] is idd erg appart (zou ik ook zeggen alstie niet van mij is, hij valt nou eenmaal op qua kleur en type) Máár! hij zou ook een 3 jarige kunnen zijn, hij is nog erg onbespierd en jeugdig, maar ik denk dat 'we' hem over een half jaar niet meer herkennen als hij aankomt en spieren krijgt! :D Hij heeft potentie voor pavocup en vsn, maar daar is hij echt nog te jeugdig voor dus gaan we ons daar maar niet aan wagen... Dat zou met Courage wel weer kunnen, dies al mooi 'rond'. Ik denk dat hij nog wel veel gaat veranderen qua bouw, aangezien er dreamcatcher en wolfgang in zit, beide spierbonken! :P

Jotoma: inderdaad slechte huisvesting en harnachement vind ik ook niks! ben een keer naar een stal geweest waarbij een vriendin van mij zingend zij: ''de ammoniaklucht komt je tegemoét als je de staldeur opendoét!'' :Y) Nee.. maakt geen goede indruk :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:20

Haha :D

Sorry, las je advertentie net nog eens, en lees nu dat het paard tijdens het vrijspringen een goede techniek laat zien :) Zet op de foto zou ik zeggen :D Of maak er een filmpje van ;) Het laten zien van een goede techniek kan voor mensen ook een reden zijn om over te gaan tot het maken van een kijkafspraak ;) Aangezien je de springafstamming in het begin duidelijk benadrukt, zou ik ook een foto van het vrijspringen toevoegen :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:20

Afbeelding dit was mijn vorige paardje om een beeld te geven van de grootte.

is deze foto wat qua alertheid?
Afbeelding

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:22

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:22

Ik vind slecht tuig op de foto's ook een afknapper.. Of van die foto's waar een jonge meid met gympen op een net beleerd paard zit.. Ik zie liever mooie en verantwoorde plaatjes ;) Als het zadel bij de verkoopfoto's al bijna op de hals ligt laat dat bij mij een zeer slechte indruk achter..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:23

Ik zou voor een nette standfoto gaan, mooi gepoetst met een net halster wat mooi aangesloten zit of een hoofdstelletje.. Dat geeft een paard wat meer houding dan zo'n hoofdfoto!

Yelly: whahha... heb jij het over die stal waar ik aan denk?? Schrecklich!! :Y)

Lioon: wat een snoepie! en die oogjes.. Mama?? :')

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:25

Die foto vind ik al beter, Christer :j Leuk!

Als ik dan toch nog een tip mag geven: ik vind een opgepoetst mooi hoofdstel met een ketting eraan voor de foto wel meer 'sportpaard'. Of een mooi leren halster. Het gaat natuurlijk om het paard, maar een professioneel plaatje en een goede presentatie zorgen toch voor een nóg aantrekkelijker beeld: dat trekt kijkers :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:25

Stal, welke stal :D? Was meer in het algemeen :D

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:26

wat een mooi puppypaard heb je :j

Nee begrijp ik Kaitlin, t ging mij nu op de alertheid wat werd aangegeven. Ik ben zelf ook meer een voorstander van een goede standfoto in zijn geheel, maar dat kunnen we regelen natuurlijk.

Thanks Yelly, dit is een foto die ik nog had, maar ik snap nu wat je bedoeld. Ben het zeker met jullie eens qua hoofdstel etc.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:26

Wat leuk, Lioony :D Ik heb van de oude eigenaresse van Unique ook veulenfoto's gehad :j

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:28

Dat is ook ontzettend leuk om te krijgen veulenfoto's, zo heb je van je paard ook de voorgeschiedenis in beeld! Hartstikke leuk om te vergelijken met toen en nu!

In ieder geval thanks allemaal voor de goede tips!