Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:26

Spuuglelijk vind ik het! :Y)
Ik vind een volle bos lange manen mooi zolang het maar tot de schouder van het paard blijft.
& ik vind een lange volle staart ook echt prachtig maar ook dat mag niet tot de grond ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:33

Ik (met mijn 2 Haflingers) vind lange manen mooi :) (Niet bij elk ras) . Maar er zit inderdaad een grens aan, het moet een mooie volle verzorgde bos blijven anders ziet het er niet meer mooi uit :j
En een staart zo lang, verschrikkelijk! De staarten van mijn paarden komen niet dicht bij de grond, dat vind ik niet mooi.

ilovemaccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:47

Ik vind lange manen wel mooi, moet niet te lang worden ma tot schouders gaat nog wel en als je ze goed bijhoud , anders gewoon lekker kort :P

vraag me altijd af hoe zou een paard zich voelen, met een dikke manenkam, in de zomer zal wel heet zijn,
mijn pony heeft eczeem ma kwa manen betreft heeft ze zat manen, maja of ik er nu blij moet zijn, ze worden zo dood als een pier onder die deken, altijd vlechtjes,in, altijd klitten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:52

Ik hoor hier alemaal spuug lelijk maar toch had ik leuke reacties op tjardo, is hij ook spuuglelijk nou? :')

Afbeelding

*edit even betere foto van de lengte,
Afbeelding
(en dan hangt het normaal naar 1 kant )
en zo hebben we het dan dagelijks
Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:41

Als een paard van mij is vind ik lange manen mooi zolang het nog praktisch blijft voor het paard en enigszins natuurlijk. Langer kan ik op het oog wel héél mooi vinden, maar als ik langer over de praktische kant nadenk zou het toch 'mijn ding' niet zijn.

Mijn paardje, een baldadige, ondeugende fjordenruin, loopt 24/7 buiten in een groep. Dus ja, er wordt gestoeid en aan haren getrokken zo nu en dan. Ook is het koud in de winter en een flink pak haar kan dan best helpen. In de zomer zijn er vliegen die je er mooi mee weg kan slaan. Vlechten in de weide zie ik daarom zelf niet zitten, met rijden vlecht ik het wel.
Ik denk dan ook dat hij nu (hij is 6 jaar, nooit geknipt) aan z'n max zit met ruim 70 cm. Het groeit zolang als het groeit en als het de grond raakt breekt het vanzelf weer af ;)

Afbeelding

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:45

Ik vind die staarten zeer gevaarlijk, vooral omdat ze er op kunnen staan. ik vind dat die zo'n 15/20 cm boven de grond moet uitkomen, en de manen tot de schouder ongeveer. :j Gewoon, uit de gevarenzone!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:56

_biondaa schreef:
Ik vind die staarten zeer gevaarlijk, vooral omdat ze er op kunnen staan. ik vind dat die zo'n 15/20 cm boven de grond moet uitkomen, en de manen tot de schouder ongeveer. :j Gewoon, uit de gevarenzone!

15 tot 20 cm van de grond ???
dat kan ook al wel met 5 ;)

en manen tot de schouder ??
hoe kunnen manen in jou ogen een gevaar gaan vormen ??

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:39

rommulus schreef:
_biondaa schreef:

15 tot 20 cm van de grond ???
dat kan ook al wel met 5 ;)

en manen tot de schouder ??
hoe kunnen manen in jou ogen een gevaar gaan vormen ??

inderdaad, als je het gewoon in een vlecht hebt dan is er echt géén gevaar. Dit is echt weer zoon zeik topic :')

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:45

Ik vind het ook niet mooi,
Ik heb de manen van mijn 2 paarden het liefste getrokken op ongeveer handbreedte.
Mijn 3 pony's doe ik niet veel aan (ijslander,en 2 shetlanders) ze hebben niet te langen manen.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:05

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:08

Mitchall schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=x5NFb908 ... re=related
Dit vind ik prachtig, maar langer moet het ook niet worden ;)
(alleen de manen, van het filmpje zelf krijg ik de kriebels..)

Zó vind ik ze ook erg mooi ( filmpje is idd waardeloos ).

Ik ben blij dat Sintra een gigantische staart heeft, echt heeeeel mooi! Tot net boven de grond, niet langer.
Haar manen zijn ook mooi en vol, maar zouden wel íets langer mogen. Dat wordt sparen geblazen. Veel invlechten en mooi houden.

Ik vind die afgeknipte manen heel erg lelijk. Zo zie je maar weer dat er over smaak niet te twisten valt.

Jo_Shakira

Re: Extreem lange manen, waar ligt de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:13

Ik vind als het heel lang is wel supper mooi. maar wel heel erg irritant
ik merk het nou bij mij haffie die heeft ook lange manen de langste pluk is 70 cm.
maar ik vind het moeilijk te verzorgen. ik heb een tijdje vlechten gedaan maar op een geven moment
voelde het haar dood aan en ben er mee gestopt.
nu heeft ze gewoon los haar.
Afbeelding

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:42

Mooie manen komen hier voorbij, vooral met krullen :D Ik ben het bij me fjord ook aan het laten groeien, en bij me pony lijkt het wel of het stilstaat, die groeit niet zo snel. Staart vind ik wel belangrijk dat die niet te lang word.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:10

Baily12 schreef:
ik vind de lengte van de fries wel mooi niet langer want anders gaan ze erop staan :S
dit vind ik best wel mooi omdat het goed verzorgd is maar ik vind de voorpluk lelijk veeltste lang :+
http://www.andalusians-for-you.com/imag ... mane-2.jpg

Ze staan er eigenlijk nooit op, tjardo in ieder geval niet, we hebben het dan ook altijd in een vlecht.

milly25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:07

ik hou van paarden met manen tot aan hun schouders en een staart die zo lang is dat het net de grond niet raakt.
maar als het zo lang is dat het over de grond sleept isslecht,strak gaat het paard nog rennen en struikelthij over zijn eigen manen! |(

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:07

haai zussie :)

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:30

ik ben dol op lange manen

hier mijn prinses

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:17

grappig hoe de meningen verdeeld zijn hier :j
ikzelf vind lange manen prachtig, heb 3 dieren met lange manen ( Tinker met manen van 1.90, Tinker met manen van 1.10 en shetlander met manen tot 2 handlengtes onder de nek)

vooral de 2 Tinkers is het gewoon mooi strak tijdens het rijden, en vind zo'n dikke vlecht langs de nek gewoon onwijs gaaf :j
en los als plaatje krijg je natuurlijk wel de mooiste sprookjes achtige fotoshoots ;)

en qua last hebben.. die 2 van mij hebben er geen last van hoor :n

Afbeelding

http://5.media.hyves-static.net/1154383 ... 83804.jpeg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lowara op 20-07-11 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:19

ik vind die beestjes die met een vlecht inlopen tot bijan op de grond al echt net gaan.. hangt er zon zware vlecht aan nun mannenkam die helemaal opbuigt bij de hals.. maar dat op die foto's is niet natuurlijk meer!

xUkKiE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:17

Lange manen zijn mooi, maar ze moeten niet te lang worden.
Tot de schouders en niet verder .
De staart vindt ik belangrijk, die moet niet op de grond gaan hangen maar 10 cm boven de grond ong. :j

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:23

Ik vind lang mooi zoalng het geen hinder vormt voor het paardje zelf ;) Als ik een paard of pony zie met de staart tot (bijna) op de grond heb ik altijd de neiging er een stukje af te knippen :) Ik vind trouwens wel dat het van paard tot paard af hangt of lange manen/staart mooi zijn of niet ... x

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:58

Ik vind het bij de 1e Tinker niet echt mooi meer, de 2e heeft een mooiere lengte :j

SRJasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:10

Ik help op een boerderij met allemaal shetlanders die ook best lange manen hebben, maar als het niet meer gaat dan word het wel afgeknipt. Er is wel één merrie, en die manen en voorpluk zijn onwijs lang en ook best dik. Haar voorpluk is weleens langer dan haar neus geweest zegmaar,, als het zo lang word, dan word het wel afgeknipt. Haar manen worden geknipt als ze bij haar schouder komen.

welshkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:09

ik vind langen manen wel mooi maar niet als ze helemaal op de grond hangen.
dat vind dan weer een beetje te worden

dolllepeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:21

ik vind te lange manen en staart niet mooi, mijn grens ligt 10 cm vanaf de grond de staart, en de manen niet langer dan 18cm.