Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
smurf schreef:en het is nogal een endje weg, onder het zadel gaan we het niet redden, vrees ik, zo'n goede conditie hebben we allebei niet![]()
Lovely schreef:ik denk dat opvoeden en africhten heel erg met elkaar verweven zijn en dus niet los te zien zijn.
Huertecilla"]
[quote="Fitzroy"][quote="Huertecilla schreef:Grosso modo:
1. buitenrijden is de basis
2. buitenrijden is een kunst
Huertecilla"]
[quote="Lovely schreef:ik denk dat opvoeden en africhten heel erg met elkaar verweven zijn en dus niet los te zien zijn.
Huertecilla schreef:De basis is erop gaan zitten en gaan. Wat je nodig hebt is;
Vóór alles stilstaan bij opstijgen, dan
1. Stoppen,
2. Links en rechts,
3. Stap en draf,
4. Achteruit,
5. Galop.
Apple"]
[quote="Huertecilla schreef:De basis is erop gaan zitten en gaan. Wat je nodig hebt is;
Vóór alles stilstaan bij opstijgen, dan
1. Stoppen,
2. Links en rechts,
3. Stap en draf,
4. Achteruit,
5. Galop.
Citaat:In Polen bijvoorbeeld werd een paard eerst aan de longeerlijn bekend gemaakt met zadel en met ruitergewicht. Na 2 tot 3 keer aan de longe 'hup' mee naar buiten. Gewoon buitenrit met alle gangen erin met als gezelschap de paarden waar het groene paard mee in de wei stond.
lis schreef:Picknick bankjes waren ook leuke hindernissen in die tijd
Oh, oh.. wat een mazzel hebben we eigenlijk gehad. Had wel 30 keer mijn nek kunnen breken.
CarS schreef:Ik dacht eigenlijk dat het soms aan mij lag...mijn bosritmaatje is nml. 21 en zo gek als een deur....en ik doe met mijn 34(en n beetje) gewoon maar mee....ik durf bijna geen nee meer te zeggen want dan krijg ik een blik van"NEE HE, OUD WIJF" en aangezien ik lichaamlijk nog al eens doe of ik 18 ben moet ik me ook geestelijk maar wat jonger op stellen......![]()