Maar Bren en Flash raken me persoonlijk dus logisch dat ik meer naar hen schrijf...
Hoop dat Flashje weer beetje bij beetje de goede kant op gaat Bren,zodat jullie toch nog even kunnen genieten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rocymax schreef:Voor alle bokkers met een zorgenpaardje, hoewel ik alleen naar bren antwoord wil ik jullie allemaal toch weer sterkte wensen, ik ken jullie niet maar petje af voor alles wat jullie voor jullie dieren doen.
Maar Bren en Flash raken me persoonlijk dus logisch dat ik meer naar hen schrijf...
Hoop dat Flashje weer beetje bij beetje de goede kant op gaat Bren,zodat jullie toch nog even kunnen genieten.Zingen en blij zijn werkt heel goed bij de dieren, bij Roc werkte het supergoed!!
rocymax schreef:Sorry dat ik me er heel even in meng. Geerke, lief dat je zoveel belangstelling toontmaar het been van Flash is echt dt wat Brenda zegt. Ken Bren persoonlijk en het is echt allemaal helemaal uitgezocht en uitgeprobeerd om Flashje beter te maken of te genezen of wat dan ook. Mocht je echt het hele verhaal weten, lees Brens profiel even daar staat alles in
![]()
![]()
Mariska hoe gaat het met Bob?
En MT, sterkte vandaag dan maar, maar jullie paardjes staan in een heerlijk paradijs
Noon schreef:Ach jeetje, wat een verhalen toch allemaal...ik wil iedereen i.i.g. sterkte wensen. Voornamelijk Blensink met Flash. En Ik weet zelf ook dat het allemaal niet gemakkelijk is, en dat je het allemaal zo goed mogelijk wilt doen voor de paardjes.
Ik heb zelf ook een zorgenkindje. 6 jaar geleden heb ik hem zelf gefokt en hem de toepasselijke naam: Always Special gegeven. Toen hij 2 weken oud was is hij achterover geklapt in de bak, hij kwam omhoog en kon zich niet meer houden. Op het moment leek er niks aan de hand te zijn, maar langzaam begon hij steeds slechter te worden. Hij had zijn hoofd gewoon schreef op zijn nek zitten en wilde/kon hem niet anders dragen. Maanden/jarenlang zijn we overal met hem heen geweest, naar reguliere DA-holistische DA-en, osteopaten bedenk het allemaal maar, hij heeft iedereen gezien op zo'n jonge leeftijd. Sommige zeiden dat ik hem af moest laten maken, zei dachten dat hij zijn nek had gebroken en op die leeftijd al zware artrose had. Anderen dachten dat er zeker wel verbetering in zou kunnen komen d.m.v. behandelingen. Ik kon het gewoonweg niet over mijn hart verkrijgen hem af te laten maken met 2 weken en met de kans dat hij een prima leven zou kunnen krijgen mits dit aan hem aangepast zou worden. Later bleek dat zijn atlas en draaier verschoven waren, dus een normale hoofd/halshouding is er niet meer bij. Deze zijn weer zo recht mogelijk gezet, maar het zal nooit meer hetzelfde zijn. Veel mensen zien het niet eens, maar als je een beetje oplet zie je dat hij een andere houding heeft.
Toen het beter ging, en hij een jaar of 1.5 was, hebben we hem naar een opfokstal gebracht. Daar kon ik hem korte tijd daarna weer ophalen, liep op 3 benen en was broodmager. Ik moest hem zelfs op de trailer duwen. Toen heeft hij een half jaartje bij een vriendin gestaan, als hengst gewoon tussen de merries (naast elkaar op de wei) en is hij tiptop verzorgd en opgeknapt.
6 jaar later, is meneer nog steeds in behandeling bij een osteopaat. Hij wordt 'basis' gereden en ik kijk van dag tot dag hoe hij loopt en hoe hij zich voelt. Hij krijgt ook zijn dagelijkse middeltjes voor eventuele artrose die zich kan vormen door het trauma. Soms loopt hij een tijd goed, soms loopt hij minder goed. Maar hij vindt het nog steeds veelte leuk allemaal.
Een maand geleden heeft hij ook nog eens zware gaskoliek gehad, het had niet veel gescheeld of hij was er niet meer geweest.
Ik heb er al 2 moeten laten gaan, en was niet van plan dit voortijdig te gaan doen met deze...