Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarin

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:58

@lioony
haha gaaf het fijnste is hij staat hier bijna om de hoek 8 kilometer rijden dus kan ik ook rustig de tijd nemen en vaak kijken :P
dit is de 2e pony waar ik ga kijken

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:59

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:00

Paard in kwestie staat hier gelukkig ook vlakbij! Is vooral fijn voor straks na z'n castratie! Dan is hij al van mij, en dan ga ik 1 of 2 per week even tutten met hem. En daarna gaat hij dus naar die trainingsstal en dat is ook vlakbij, dan ga ik ook 1 keer per week zelf even rijden. :)
Was die andere pony niks?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:02

HOi HOi, ik zou graag mee willen kletsen. Natuurlijk voor ik allerlei vragen ga stellen ga ik eerst lekker 8 pagina's lezen :D Heerlijk wat te doen.
Mijn naam is Nienke en ben 23 jaar. Ik ben eigenlijk langzaam opzoek naar een eigen paardje (tinker) vandaar dat ik mij hier meld :)

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:03

Lioony schreef:
Paard in kwestie staat hier gelukkig ook vlakbij! Is vooral fijn voor straks na z'n castratie! Dan is hij al van mij, en dan ga ik 1 of 2 per week even tutten met hem. En daarna gaat hij dus naar die trainingsstal en dat is ook vlakbij, dan ga ik ook 1 keer per week zelf even rijden. :)
Was die andere pony niks?

jawel vandaag achteraan gebled ik zou daar woensdag gaan kijken en toen ik belde jah sorry meis ze is verkocht -O-
maarja dan was ze niet voor mij
nu dus maar bij het ruintje gaan kijken :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit quote

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:04

Miss_Malfoy schreef:
En nog een ponytje wat mijn aandacht trok. Alleen eerst was hij 1500 euro, nog 750?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ruin-54518588.htm

En volgens mij is dit dezelfde pony?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ru ... 277102.htm

Appart.... Weet niet wat ik daar nu van denken moet. Zou een gelukje moeten zijn, of ik krijg voor dat geld een hoop ellende aangesmeerd.

Edit: Dit http://nl.kapaza.be/antwerpen/volbloed- ... 349904.htm klinkt wel interessant. Zoiets zoek ik eigenlijk, dat lijkt mij nu leuk.

Maar ik blijf het eng vinden, iedere keer denk ik eerst yes, een koopje, en dan ho, waar zit hier het addertje onder het gras?

dat kan, als ze langer te koop staan.

was voordat ik mijn huidige draak kocht wezen kijken bij een kruising appaloosa van 1250, wilde ik er ook wel vor neertellen.
maar wel eerst een proefrit.
eigenares zou mij bellen...
niets van weergehoord, 2 maand later stond die pony voor 500 op mp.
weer erachteraan, maar was al verkocht.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:05

@lioony :o ik ben verliefd op jou nieuwe aanwinst wat kan hij netjes lopen en dat voor de 16e keer onder het zadel,
heeeeel gaaf :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:06

Das wel erg jammer zeg! Nouja, dan heeft het lot toch anders bepaald :=

Haha, ja verliefd worden kun je makkelijk op hem! Is echt een schat van een beest en ook niet bepaald lelijk <3

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:08

@lioony nee idd neit lelijk :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:10

Miss_Malfoy schreef:
En nog een ponytje wat mijn aandacht trok. Alleen eerst was hij 1500 euro, nog 750?

http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ruin-54518588.htm

En volgens mij is dit dezelfde pony?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/d-pony-ru ... 277102.htm

Appart.... Weet niet wat ik daar nu van denken moet. Zou een gelukje moeten zijn, of ik krijg voor dat geld een hoop ellende aangesmeerd.

Edit: Dit http://nl.kapaza.be/antwerpen/volbloed- ... 349904.htm klinkt wel interessant. Zoiets zoek ik eigenlijk, dat lijkt mij nu leuk.

Maar ik blijf het eng vinden, iedere keer denk ik eerst yes, een koopje, en dan ho, waar zit hier het addertje onder het gras?

Die volbloed ruin is wel "al" 16 en heeft z'n bouw niet echt mee.. Die ander vind ik "eng" "goedkoop".
Wij hebben er bewust voor gekozen om in een hogere prijsklasse te zoeken, omdat ik nog lang niet de ervaring voor een "opknappertje" en vooral om addertjes onder het gras te voorkomen. Dat kan natuurlijk bij elk paard van welke prijs dan ook voorkomen, maar ik kan me bij sommige paarden niet voorstellen dat mensen hun paard voor zo "weinig" geld weg doen.. := Maar dat zijn natuurlijk wel de paarden, bij de pony's heb je wel meer keus in de lagere prijsklasses.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:10

Lioony, ik vind Diego echt een ontzettende knapperd! Wat heerlijk dat hij zo vlakbij staat zeg, de enige stallen hier zijn op minstens een half uur fietsen :\

Die haf vind ik ook erg leuk, het is de eerste keer dat je gaat kijken Rosemarin?

Hoe denken jullie trouwens over 'de klik'? Ik ben zo bang dat ik niet zeker weet of die er is. Dat ik ga kijken en het paard niet meteen fantastisch vind, maar mezelf ervan overtuig dat die klik er is. En misschien is die er ook wel niet meteen, moet het groeien.. Ach, al die zorgen ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:12

draakje is ook de liefde van mn leven hoor, maar was eigenlijk op zoek nar een pony waar je op kon buitenhobbelen en mee kon tutten.
niet naar een naarling die te schuw voor woorden is,:)
dit was overigens 2 jaar terug al.
@ saar, geen goed gevoel= niet kopen.
neem de tijd, paard komt vanzelf

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:13

Ik begreep dat gevoel van die échte klik eerst ook niet goed, ik heb dat nog nooit zo ervaart meteen al in het begin. Inderdaad dat het dan gaat groeien. Maar je merkt het écht wel als je hem wel meteen voelt, ervaringsdeskundige! <3

Paard staat overigens een half uur tot 3 kwartier met de auto hier vandaan hoor :P Met de fiets gaat dat 'm niet worden :P
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:17

nieuw paard is als een nieuwe relatie, je vind elkaar supertof maar voor die speciale band moet je hard werken :D
Laatst bijgewerkt door minikatje op 03-04-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:17

Oh haha, dat is inderdaad vrij ver op de fiets :') Mag ik je trouwens een erg brutale vraag stellen, Lioony? Wat betaal je nu voor zo'n paard als Diego? Ik heb erg weinig verstand van hoe de paarden in de markt liggen op het moment. Maar ik begrijp het natuurlijk als je weinig zin hebt om dat op bokt te gooien :)!

Over die klik: ik heb die met meerdere paarden ervaren, maar meestal is die gegroeid geloof ik. Heb niet zo vaak een instant verliefdheid gehad (behalve op uiterlijk, zo oppervlakkig ben ik dan ook weer wel ;)). Wanneer het niet goed voelt is dat me gelukkig wel meteen duidelijk, dus dat scheelt!

Minikatje, dat heb je erg mooi omschreven!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:19

Ik stuur je even een pb'tje Saar!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:25

Saar88 schreef:
Lioony, ik vind Diego echt een ontzettende knapperd! Wat heerlijk dat hij zo vlakbij staat zeg, de enige stallen hier zijn op minstens een half uur fietsen :\

Die haf vind ik ook erg leuk, het is de eerste keer dat je gaat kijken Rosemarin?

Hoe denken jullie trouwens over 'de klik'? Ik ben zo bang dat ik niet zeker weet of die er is. Dat ik ga kijken en het paard niet meteen fantastisch vind, maar mezelf ervan overtuig dat die klik er is. En misschien is die er ook wel niet meteen, moet het groeien.. Ach, al die zorgen ;)

ja de eerste keer maar mijn oog was al constand op deze advertentie gevallen zelfs toen ik nog niet eens wist dat hij zo dichtbij stond :+
dus ik duim dat het hem is ze vragen er 1700 voor is dat veel denken jullie?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:26

Ik heb geen idee, ik weet wel ongeveer wat ik voor prijs kan verwachten bij mijn eisenpakket, maar weet niet hoe dat bij de haflingers etc zit. :=

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:34

haha oke ik wil natuurlijk ook niet teveel uitgeven :o

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:36

Dat wij toen op zoek waren naar een haf hebben we een dag genomen en het hele land afgereisd om haffen te bekijken.
Neem een camera mee zodat je alles thuis op je gemak nog eens kan bekijken.
Wij hebben er toen 4 bekeken waarvan er 1 tussenzat die mij erg aansprak (maar op de foto niet mooi toonde). Haf nr stond niet goed op de benen, was daarbij ook nog eens veels te zwaar. Haf twee was de enige die beleerd was maar met het rijden niet vooruit te branden en de prijs was voor die pony toen ook te hoog.
Haf nr 3 was mijn favoriet. en de laatste stond bij een (bekende) fokker. Deze had een onsteking in de mond (was niet gemeld) en de fokker zat te sjoemelen met de stokmaat.

Uiteindel hebben we er niet verder over na gedacht en heb ik thuis ook niets besproken maar in de auto al de fokker opgebeld van haf nr drie. Deze is het toen ook geworden en is nog steeds bij mij (gaat ook nooit meer weg).

Let dus goed op en controleer of alles goed is. Laat je niet ompraten door mooie verhaaltjes en laat het voor de koop altijd keuren door een door jou uitgezochte da, ook als het paard kort voor de eventuele koop al gekeurd is door een da van de verkopende partij.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:37

Nouja, het is maar net wat een gek er voor over heeft.. Onderhandelen kan altijd wel!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:41

MOET je altijd laten keuren en is het raar als je dat niet doet?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:42

Kan opeens de link naar de advertentie niet meer vinden Rosemarin, hoeveel ervaring heeft hij? Voor een net ingereden, goed gezonde haf met papieren lijkt me 1700 een nette prijs. Maar nogmaals, ik heb er erg weinig verstand van!
En inderdaad, onderhandelen zou ik altijd doen. Volgens mij wordt dat vaak zelfs van je verwacht, zeker bij mensen die in het verkoop wereldje zitten. Ik ben daar alleen zelf ontzettend slecht in, ik kan op vakantie niet eens een souvenirtje afdingen :=

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:44

Rosemarin: ik vind keuren ontzettend belangrijk omdat ik zelf niet goed ben in het herkennen van aparte beenstanden, abnormale bouw etc. Tenzij overduidelijk natuurlijk. Keuren is geen garantie voor gezondheid, maar het geeft mij een veilig gevoel :).
Hoe denk je er zelf over?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:44

Rosemarin schreef:
MOET je altijd laten keuren en is het raar als je dat niet doet?

Je hoeft niet perse te keuren, persoonlijk vind ik het dom als je het niet doet. Vooral in de lagere prijsklasses zou ik die gok niet nemen! Diëgo wordt klinisch gekeurd, z'n benen zijn al op de foto geweest en z'n rug en hals gaan ook nog!