Oei wat zijn er toch veel problemen met een PB, ik heb er zelf 1 die me lekker zit en ik heb er geen last van. Draag hem alleen met springen maar als ze het verplichten dan maak ik er geen probleem van. Ik ben met BP bewegelijk genoeg en ken genoeg verhalen dat een BP veel schade voorkomen heeft. Het klopt dat je voor een goede best wat geld kwijt bent maar dat neem ik voor lief. Veiligheid blijft voor mij voorop staan.
Splinter
Geplaatst: 27-12-10 16:53
ik lees telkens een argument dat je je met een BP niet kan bewegen?
Ik heb een racesafe en kan me prima bewegen, ding is ontzettend licht en zit lekker. Ben er al aardig wat mee gevallen en stond telkens op, zonder pijn oid
Qua maatregel om pensiongasten het ook te verplichten gaat wat ver. In manegelessen op manegepony's vind ik het een goed idee
als de pensiongasten ervaren rijders zijn en alleen even een klein ritje gaan maken op een rustig paard, vind ik ook niet dat je het kunt verplichten, maar wel aanmoedigen. In de bak zou ik het zowiezo verplichten!
Yael_Tdh
Geplaatst: 15-01-11 14:29
ik heb er teidens reiden eigelijk geen last mee
Lau
Geplaatst: 15-01-11 14:31
op de manege waar ik eerst stond was het wel verplicht maar niet voor de mensen met een eigen paard
Dat je met eem BP niet kan bewegen is onzin, dat gaat prima! Ik vind het ieder zijn eigen keus of je er mee rijd of niet verplicht vind ik net iets te overdreven. Ik heb hem nooit aan op de momenten dat er iets gebeurt, maar daarmee had ik dus ook vele ongelukken kunnen voorkomen.
Ik vind het ook niet zo makkelijk zitten, maar als je wat zoekt ga je er volgens mij wel één vinden die je goed past. Zelf vind ik de maatregel wel overdreven, een cap verplichten vind ik goed.. maar een bodyprotector..
aande enekant vind ik het overdreven maar aan de andere kan ook wel weer goed want het is wel veilig
dancer_
Geplaatst: 16-01-11 13:33
Ik vind dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent. Dus bordje ophangen met de manege stelt zich nergens aansprakelijk voor. En zellf kiezen of je het doet of niet.
Ik heb er nog nooit 1 gedragen, was niet nodig en is bij ons niet verplicht. Je kan er zelf voor kiezen als je op een wild paardje moet. Een vriendin heeft hem soms wel is om en die vind dat ze gedwongen als een plank zit. Niet zo super dus.
persoonlijk draag ik er alleen 1 als ik ga springen (ik heb een hle goedkope en zit voor geen meter maar ik spring bijna nooit dus het maakt niks uit) want zonder durf ik persoonlijk niks. ik ben zonder een keer erg hard tegen een sprong een gebokt en nu rijd ik niet meer zonder
Kitty2000
Geplaatst: 17-01-11 22:56
Goede zaak! Er gebeuren veel ongelukken die soms heel naar kunnen uitpakken voor de ruiter. Beter zo'n (onhandig) ding aan dan je rug voorgoed naar zijn grootje daar heb je er maar 1 van en een protector kan je zo weer nieuw kopen in de winkel !
Powerhouse
Geplaatst: 03-03-11 20:35
bij onze eigen paard manege staat er een mooi bordje : "Rijden op eigen risico!" dit vind ik dus ook voor een bp.... cap is wel verplicht hoor!
eelk148
Geplaatst: 06-03-11 09:06
ik ben nu al best vaak gevallen en ben maar 1x op me rug gevallen maar deed niet eens pijn in vind dit je eigen verantwoordelijk heid maar somige manege overdrijven dingen ook te veel
Malakay
Geplaatst: 06-03-11 15:21
Misschien overdrijven sommige manege's teveel maar er zijn ook ouders die heel moeilijk kunnen doen als hun kind wat breekt bij een val. Dan wordt er toch regelmatig gewezen naar de manege of instructeur. Op deze manier kan de manege wel stellen dat ze er alles aandoen om problemen te voorkomen.
yellowhorse
Geplaatst: 06-03-11 17:24
tja, aan de ene kant kan ik jouw manege wel begrijpen, 'als' er iets gebeurt, vinden zij het niet leuk om voor de verzekering te betalen, ect, ect... maar ik zou het ook niet leuk vinden moest mijn manege dit ineens verplichten. zoiets wel of niet dragen is ieder zijn keuze.
Verplicht stellen vind ik onzin, eigen keus. Ik vind ze niet zo lekker zitten, droeg hem wel altijd met springen en crossen.. Maar met dressuur vind ik hem meer in de weg zitten. Nou helpt ie ook niet tegen alles. Ik viel bij de cross precies onder die rand, op m'n heup. Moeten ze daar dan ook maar allemaal bescherming voor gaan maken en verplicht stellen?
xxBentexx
Geplaatst: 06-03-11 21:29
Ik rijd er zelf mee met springen en buitenrijden. Ik vind niet dat je het moet verplichten.
Maar dat je daardoor niet meer 'beweeglijk' bent, betekent dat je een verkeerde hebt. En trouwens als je paardrijdt hoef je toch geen salto's ofzo te maken? Als het goed is zit je stil op je paard.