Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DeSa schreef:Ik had hem een schop terug verkocht.
Pony hoort niet te schoppen maar dat kun je ook anders oplossen. Mijn ponys zijn stuk voor stuk gevoelig en zijn een week over de zeik als je zoiets doet.
Jibbel schreef:Mijn smid heeft het 1x bij mijn jonge paard gedaan..waarom? Omdat hij geen reet snapte van wat hij bedoelde (moest zn voet optillen of een stapje om ofzo).
Mijn vriend was er ook bij en die heeft toen gezegd dat als hij dat nog 1x zou flikken, dat hij hem dan aan zn oor de stal uit zou slepen. Ik was te verbijsterd om ook maar iets ervan te zeggen. Maar ik was er zeker niet blij mee!!
Gelukkig heeft hij er verder geen trauma ofzo aan overgehouden, maar ik vond het wel heel oneerlijk..
DromenLies schreef:De vraag kan ook zo gesteld worden... mag jij je hoefsmid schoppen?![]()
Als paarden gericht schoppen zijn ze veelal bang, dan werkt schoppen dus niet. In het andere geval snappen ze vaak niet wat er van ze gevraagd wordt en ook dan werkt schoppen niet.
DeadxStar schreef:Dus als een paard gericht naar je schopt, moet je dan lief gaan vragen of ze dat alsjeblieft niet meer willen doen?
MariekeA schreef:DeadxStar schreef:Dus als een paard gericht naar je schopt, moet je dan lief gaan vragen of ze dat alsjeblieft niet meer willen doen?
Nee, dan behoor jij als eigenaar de verantwoordelijkheid te nemen je paard op te voeden en te zorgen dat de smid hiermee niet wordt lastig gevallen.
Zo hoeft de smid ook je paard niet in elkaar te schoppen en is zijn veiligheid ook gegarandeerd.
Citaat:... Mijn ponys zijn stuk voor stuk gevoelig en zijn een week over de zeik als je zoiets doet.
Citaat:Mijn smid heeft het 1x bij mijn jonge paard gedaan..waarom? Omdat hij geen reet snapte van wat hij bedoelde (moest zn voet optillen of een stapje om ofzo).
stef schreef:Waarom is zo ongeveer alles tegenwoordig toch... "oh, hij is bang" ?
Er bestaan gewoon draken van paarden, dominante paarden, etc.
Wordt een beetje simpel van dat zoetsappige gedoe
kamsel schreef:stef schreef:Waarom is zo ongeveer alles tegenwoordig toch... "oh, hij is bang" ?
mijn idee.
Wat de reden ook is, ze hoeven niet te trappen (heb het over de paarden).
Ik ken trouwens ook geen smid die een paard trapt die het niet verdiend heeft, de gemiddelde smid heeft imo meer verstand van paarden dan de gemiddelde eigenaar...
kamsel schreef:stef schreef:Waarom is zo ongeveer alles tegenwoordig toch... "oh, hij is bang" ?
mijn idee.
Wat de reden ook is, ze hoeven niet te trappen (heb het over de paarden).
Ik ken trouwens ook geen smid die een paard trapt die het niet verdiend heeft, de gemiddelde smid heeft imo meer verstand van paarden dan de gemiddelde eigenaar...