Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:14

Mijn paard mogen ze gerust meenemen ;) Denk dat hij het nog leuk zou vinden ook..

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:19

hestejente schreef:
Asfalt in een bos? :Y) En wat ben je origineel met je peesblessure joh :7

Dat heb je hier wel hoor. Geen hele kilometers maar wel een groot stuk asfalt, waar je niet in de berm ofzo kan rijden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:22

pfff hahaha als ik het hier lees heeft meer dan 75% van bokt een zodanig lastig paard dat hij niet te rijden is door iemand anders :+ ..Lijkt me sterk! Of ik het leuk zal vinden is een ander verhaal helemaal omdat we aan het opbouwen zijn na een blessure, een raus ritje door ruig terrein zou geen goed doen. En mijn paard is niet heel calm and easy maar wel opgevoed dus ik verwacht wel dat een ander ermee weg zou kunnen rijden..Kan dit niet dan moet je misschien eens op je hoofd gaan krabben en nadenken of je dat toch eens mee zou nemen in je training. Ik vind het belangrijk dat mijn paard zo geschoold is dat er ook andere mensen op weg zouden kunnen rijden, en dat ze zich gedraagd bij andere :). Zou toch zo maar eens kunnen zijn dat je je paard moet verkopen.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:27

Ja hoor, geef de mijne graag zelfs mee. Denk dat ik mijn paard alleen maar plezier ermee doe, die zal het prachtig vinden!
En ik zal denk niet meer bijkomen van het lachen. Ach de kans dat het gebeurt is minimaal en de kans dat je paard er wat aan overhoud zien we dan wel weer...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:44

hestejente schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe groot is dat risico denk je? Echt niet groter dan wanneer jij er zelf mee door het bos galoppeerd.

Wat een belachelijke opmerking. Alsof het bij een achtervolging niet de bedoeling is dat er iemand wordt ingehaald en er dus niet gejakkerd wordt ongeacht bijvoorbeeld zulke futiliteiten als het terrein.

Ik cross in ieder geval niet zo door het bos :n

Je mag mij verantwoord noemen..ik heb jonge paarden, welke hun balans nog moeten leren vinden en ik galoppeer niet zoals een agent zou doen bij een achtervolging. Die let vast alleen op de te pakken koppen, dan op een boomstronk die uitsteekt, of weet ik veel wat, waar ik dus wel op let, omdat ik mn paarden graag langer mee heb en zij niet getrained zijn op zulke achtervolgingen :P en dat was ik ook niet van plan, haha, gezien de kans nihil is :P

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:36

Miss_Malfoy schreef:
Ik snap het niet, is het tegenwoordig niet meer iets om trots op te zijn dat je een goed opgevoed paard hebt die gewoon te rijden valt? (Uitzonderingen van idd getraumatiseerde en geblesseerde paarden daar gelaten.)

randie schreef:
pfff hahaha als ik het hier lees heeft meer dan 75% van bokt een zodanig lastig paard dat hij niet te rijden is door iemand anders :+ ..Lijkt me sterk! Of ik het leuk zal vinden is een ander verhaal helemaal omdat we aan het opbouwen zijn na een blessure, een raus ritje door ruig terrein zou geen goed doen. En mijn paard is niet heel calm and easy maar wel opgevoed dus ik verwacht wel dat een ander ermee weg zou kunnen rijden..Kan dit niet dan moet je misschien eens op je hoofd gaan krabben en nadenken of je dat toch eens mee zou nemen in je training. Ik vind het belangrijk dat mijn paard zo geschoold is dat er ook andere mensen op weg zouden kunnen rijden, en dat ze zich gedraagd bij andere :). Zou toch zo maar eens kunnen zijn dat je je paard moet verkopen.

Ik verwacht ook wel dat een ruiter met een beetje ervaring op mijn haf kan wegrijden ;)
Maar mijn haf is GEEN politie-paard, die in nood een boefje kan gaan vangen.
In zo'n situatie is of het gaspedaal weg of de rem :+
Politie-paarden hebben niet voor niets een speciale training achter de rug gehad neem ik aan... als zomaar alle paarden zoiets aankonden, kunnen ze die training ook wel afschaffen imo ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:39

Ja maar een achtervolging is niet zo heel spectaculair daar komt geen vuur etc bij kijken..Alleen race werk, misschien wat boomstammetjes :D

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:47

Tjaa racen kan ze wel maar ben dan benieuwd of de agent de rem kan vinden :+
Niet ieder paard is even makkelijk te berijden, en bokt moet niet gaan doen alsof ieder paard dit maar aan moet kunnen.

Mijn haf reageert gewoon slecht op situatie's waar ze onder druk staat, ook heeft ze eerst de tijd nodig om de berijder te leren kennen... voordat ze hem/haar vertrouwt... daarbij is ze van zichzelf nogal een stresskip met een chinese gebruiksaanwijzing.
Niet om nou het idee op te wekken dat ik een ontembaar beest onder mijn kont heb :7 Ze heeft haar brave trekjes echt wel, maar ze zal altijd ongeschikt blijven voor dit soort acties

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:57

Het mag dus, dat is duidelijk.
Maar op mijn pony wordt dat echt niets, het is echt een pony met gebruiks aanwijzing.
Opzich zou ze wel gaan lopen, daar niet van, maar ik denk dat ze wel zou gaan bokken en niet meer stopt.

Ik zou het opzich niet erg vinden mijn pony af te staan, ik zou eigenlijk in de lach schieten ofzo.
Maar met mijn oudje maak ik ook wel een stapritjes (door het bos) maar met artrose is het echt niet bevordelijk te gaan galopperen in een heuvelachtig/ongelijke omgeving...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:08

Mijne mogen ze gerust lenen, al denk ik niet dat dit gebeurt (1.20 ;) :D), maar ze kan als de beste meneer de agent in de boef zn nek gooien denk ik :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:58

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Maar afstaan zou ik niet.
Misschien zou het moeten, maar van Tommie blijven ze af haha!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:00

Hij moet eerst maar eens opstappen zo in het bos. :') Ik wens hem veel succes.

*Ziet grote Meneer de Agent voor zich op mijn IJslander*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:51

randie schreef:

Jamaar dat zijn natuurlijk allemaal zwarte hengsten die zijn gered door hun bazinnetjes en iedereen op de manege is bang voor ze want ze stijgeren en de bazinnetjes zijn heus waar de enigen die er zelfs maar naar kunnen kijken!!

en verder vind ik Flikken Maastricht echt tenenkrommend slecht.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:26

Haha iedereen heeft hier een paard met 'gebruiksaanwijzing' het lijken hier wel allemaal ontembare paarden.. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:29

Nou, mijn paard mogen ze niet lenen. Dan word ik maar stafbaar gesteld, ik vind dat mijn paard geen vervoersmiddel is en meneer agent kan vorderen tot hij een ons weegt, ik leen mijn paard niet voor achtervolgingen waar dan ook.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:29

Ik zou het nóóit toelaten. Zou zelf kei hard weggalopperen. :Y)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:32

Ik vind het inderdaad ook discutabel, of je een paard alleen als vervoermiddel mag zien in zo'n situatie (alsof je inderdaad een auto vordert en ermee weg scheurt) of dat het niet zou mogen, omdat het gewoon een dier blijft.

In de praktijk denk ik dat geen enkele idioot zo gek is om een paard te vorderen, de meeste agenten schijten denk ik 7 kleuren als het zou moeten. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:37

Sander_ schreef:
Ik vind het inderdaad ook discutabel, of je een paard alleen als vervoermiddel mag zien in zo'n situatie (alsof je inderdaad een auto vordert en ermee weg scheurt) of dat het niet zou mogen, omdat het gewoon een dier blijft.

In de praktijk denk ik dat geen enkele idioot zo gek is om een paard te vorderen, de meeste agenten schijten denk ik 7 kleuren als het zou moeten. :')

Het gaat niet per definitie om vervoersmiddelen, artikel 446 Sr is daarbij van belang, deze stelt: Hij die, bij het bestaan van gevaar of voor algemene veiligheid van personen of goederen of bij ontdekking van een misdrijf op heter daad, het hulpbetoon weigert dat de openbare macht van hem vordert en waartoe hij, zonder zich aan dadelijk gevaar bloot te stellen, in staat is, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie.

Dat is een geldboete van 380 euro.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 23-09-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:40

O, ik wist niet dat het breder getrokken kon worden dan vervoermiddelen alleen. 'Hulpbetoon' klinkt een stuk algemener inderdaad.