hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:32

hallo allemaal,ik heb vandaag gepraat met men ouders en er is heel wat verbetering in gekomen!ik ben zo blij!!!! *D

easygoing

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:39

Ohhh TS en Chocobroodje wat een super nieuws zeg.
Ik hoop echt vanuit de grond van m'n hart dat alle problemen nu opgelost zijn en dat TS en haar paardjes vanaf nu veel plezier en geluk met elkaar zullen hebben.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:43

Het ziet er erg goed uit nu! Ben zo vreselijk blij voor ts! En je weet het meid, je kunt altijd bij mij terecht als er wat is ;)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:46

+:)+ +:)+ +:)+
Goed gedaan TS!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:47

Ja sorry natuurlijk duimen omhoog voor TS +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:00

Goedzo TS! Ik hoop voor je dat het nu allemaal goed gaat komen met je paardjes!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:10

Top meis, echt helemaal top +:)+
Nu vol blijven houden, blijf praten met je ouders, wij zullen achter je staan! Je bent dapper!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:24

Goedzo Ts!
en zoals Jarrah zegt, Wij zullen achter je staan!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:39

Super gedaan Joke, want zo heette je toch? ( zag ik in je vorige topics :) ) +:)+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:43

Goedzo, dapper TS! De paarden zullen je dankbaar zijn.
Ik hoop dat het je vaders ogen voldoende heeft geopend en hij niet na een maand terugvalt in het oude.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:33

Heb je ook om wormkuren gedacht?

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:26

hallo allemaal,
ik heb een grote verassing voor jullie allemaal!men papa is vandaag weer bij de paarden geweest!en we gaan ze ontwormen en kappen volgende week zaterdag!ben zo blij dat ik heb gepraat *D *D !!!!tot nog eens
xxxx ts

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:31

Super hoor meid! Echt geweldig hoe je ze de ogen hebt weten te openen!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:51

TOP kan niet anders zeggen.
Ben trots op je ;).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:04

Goed gedaan meis!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 16:41

hallo allemaal,
ik heb weer heel goed nieuws!!!
men papa gaat eerst zijn auto maken en dan gaat hij een trailer kopen en dan gaan we weer rijden!!!!!!! *D *D
ZO BLIJ!!!!
xx

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:44

Ik had het natuurlijk al gehoord ;) Maar vind het echt tof van je papa dat hij inziet dat hij fout was, en nu echt moeite doet om het goed te maken! Bravo!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:29

Heel goed hoor meis! echt super gedaan...

nou hopen dat je vader het volhoudt en dat je deze ellende niet nog een keer over je heen krijgt!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:17

En gaan jullie niets verkopen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 01:38

Pff ik vind dit heel dubbel. Twee paarden dood door zware verwaarlozing, een maand geleden geen geld voor behandeling en nu juichen om een trailer.
Sorry maar ik zie dat heel anders. Los van een schuldvraag betwijfel ik of deze tendens blijft als het dure seizoen weer komt en hoe kun je nu zo lang niet gaan? Ook zonder iemand anders te hebben voor iig een dagelijkse controle? Een jong grietje een paard laten inslapen?
Nee ik juich niet mee, ik hoop wel. Dat komende winter de anderen het wel overleven.
Knap v Ts dat ze dit gesprek heeft gevierd. Onvoorstelbaar dat dat dit zo loopt.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 04:03

Allereerst wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van je paardje. Nare situatie.

Maar heb nu het hele topic gelezen en jeetje....wat wordt er fel gereageerd, zeg.

Tuurlijk zijn de paarden helemaal niet goed verzorgt, maar de paarden zijn van de vader van TS en TS heeft er weinig zeggenschap over.
Dan nog het kopje geldgebrek. Zonder geld kan je gewoon niet goed voor paarden zorgen. Van liefde gaat hun honger niet weg.
Nu schijnt er weer geld te zijn, aangezien de paarden weer eten krijgen en naar de hoefsmid gaan. Maar voor hoelang is dit geld er? Straks is het weer op, en dan?? Gaan we dan weer zo'n topic krijgen? Want daar ben ik nu bang voor!!!
Neem verzorgers oid zodat hun ook een bijdrage kunnen leveren. Hierdoor heb je iets meer financiele mogelijkheden en kan je meer doen om ervoor te zorgen dat de rest van de paarden wel gezond wordt/blijft.

Bn blij dat TS haar vader heeft kunnen ompraten, maar belachelijk dat iemand omgepraat zou moeten worden. Dit moet vanzelf gaan. Ieder normaal mens ziet en snapt dat dit niet kan.
Ik hou eerlijk gezegt wel mijn hart vast voor aankomende winter.
Geef ze indien nodig een deken op, zorg dat ze regelmatig geent worden, regelmatig ontwormt worden, regelmatig bekapt worden.

Verder nogmaals sterkte en veel succes

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 04:08

Ik heb medelijden met die paarden,
En als ik al lees dat er 2! zijn overleden, dan had ik de dierenbescherming gebeld, zelfs voor mijn eigen vader, wat een belachelijke zaak zeg!

Voor de rest ben ik het met kimmie88 eens, straks is het geld weer op...En dan?
Laatst bijgewerkt door Hackie op 17-05-10 04:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 04:15

*EDIT*

Zoals al eerder is gezegt is houden van, ook kunnen los laten. Zoals het ging, mag het gewoon niet meer gebeuren.
Nu kan het wel dan goed gaan, maar je weet zelf hoe het kan omdraaien en dan heb je starks helaas weer een paard minder.
Als ik in jou schoenen zou staan, hoe moeilijk het ook is, zou ik echt de DB bellen. Of overleggen om de paarden weg te geven aan iemand die er wel voor kan zorgen. Van wat ik er op uitmaak, zijn de paarden in een bar slechte conditie die niet te verkopen zijn. Verbeter mij als ik het fout heb, hoor.
Als ze daadwerkelijk in zo'n slechte conditie zijn, zit er nog heel veel werk, tijd en geld in om dat goed te krijgen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:54

Ik neem aan dat TS over eventuele verkoop of het weggeven van de paarden ook niks te zeggen heeft, dus ik denk niet dat ze met dat advies heel erg geholpen is...

Kan gewoon niet begrijpen dat haar vader paarden wil houden en er vervolgens niet voor wil zorgen! dat vind ik echt schandalig!

maar de DB bellen om je eigen vader aan te geven... De mensen die zeggen dat ze dat zouden doen, mmmm! wees reeel, je hebt het over je eigen vader hoor! Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat een vreemde de dierenbescherming zou bellen als ze langs het weiland komen en die paarden zo zien staan... toch?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:08

djuulsie schreef:
Ik neem aan dat TS over eventuele verkoop of het weggeven van de paarden ook niks te zeggen heeft, dus ik denk niet dat ze met dat advies heel erg geholpen is...

Kan gewoon niet begrijpen dat haar vader paarden wil houden en er vervolgens niet voor wil zorgen! dat vind ik echt schandalig!

maar de DB bellen om je eigen vader aan te geven... De mensen die zeggen dat ze dat zouden doen, mmmm! wees reeel, je hebt het over je eigen vader hoor! Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat een vreemde de dierenbescherming zou bellen als ze langs het weiland komen en die paarden zo zien staan... toch?

Ik ben het hier zo mee eens! Ik ben benieuwd als puntje bij paaltje komt, wie er daad werkelijk zijn eigen vader zou aangeven. Het is allemaal zo makkelijk gezegd van achter je veilige pc.
En verkopen of weggeven, nogmaals de paarden zijn niet van Ts, dan heb je er simpelweg niks over te zeggen.