mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:21

hier is het geen vader maar een moeder :o

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:11

Bij mij is het meer mn moeder die van die opmerkingen maakt. Afgelopen zomer ging zij een keer mee naar stal en gingen we samen mijn paard uit het weiland halen. Paardje komt vanuit achterin het weiland op ons af en mn moeder zegt: "Waarom heeft ze verband om haar achterbeen?" (mn paard heeft n wit voetje)

Ja mam inderdaad verband.. :+

juval

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:14

mijn vader heeft ook eens een pennymoment gehad in een dronken bui op de manege heeft hij ooit bijna een paard voor me gekocht, helaas beet het betreffende paard hem in de vinger (bloeden!!) zodat hij (helaas) gauw nuchter was en ik dat paard toen dus niet kreeg.... tja ach.

x_Toedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:14

Oooh mijn vader schreeuwt ook altijd aan de bakrand wat ik moet doen :( , ik kan daar niet tegen, want hij heeft er helemaal geen verstand van :P.. aan de andere kant wel lief, want hij bedoeld het goed :(:)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:46

Afgelopen tweede kerstdag gingen we met de hele familie mennen met fjorden.
M'n neef kan goed mennen enzo dus allemaal prima.
We gingen met 2 karren, en m'n vader ging in de achterste kar mennen.
De mevrouw die de karren verhuurde had gezegd dat we lekker asociaal moesten rijden.
Dat nam mijn vader heel erg letterlijk, er kwam een dubbeldekker touringcar bus.
Dus mijn vader gaat lekkker asociaal rijden, gevolg was dat hij zo asociaal reed dat de bus de berm in moest terwijl er genoeg ruimte was voor de kar én de bus...
Tja, als hij asociaal moet rijden doet ie dat ook:P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:49

Mijn vader gaat wel altijd heel lief mee naar keuringen, wil Vjesta altijd voor me vast houden, zit zich de hele dag naast de trailer te vervelen, als ik zo nodig ergens heen moet rijdt papa wel, inc tot bijna op de grens van Belgie.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:04

Dit topic maakt mijn avond weer goed :')

Mijn vader is ook zo'n typje van, : Dat regel ik wel even *D .
Wat uitspraken:
'Doe nog eens dat ie zo'n sprong maakt?' 'Sorry pa, hij bokt niet op commando :+'
'Dat ging niet goed hé? Hij liep helemaal naar de zijkant toe!' 'Dat heet wijken, pap :+'
'Waarom maakt hij nu van die rare passen?' 'Hij zit in galop... :Y) '
'Ga eens wat harder! Op tv gaan ze ook altijd zo hard!'

Uiteindelijk, 'Geef maar, ik ga er wel even op!' (Paard waar toen vriendin op reed)
Dat moest ik zien :') Dus hup, paps erop.
En hij gaat zitten, geeft een schop, zo'n zwiepje met de teugels. :D
Gelukkig is peerd niet zo'n stress kip. :o
Die had gewoon zoiets van: Hee, een aansporing, en ik voel geen contact in mijn mond, nouja, in galop maar! :P
Vader: 'Hooo Hoooo Hooooo!
Ik ging met Sal even op de hoefslag staan , toen stond peerdje stil, vader er bijna voorover af.
Sindsdien is hij er nooit meer opgegaan, en vraagt hij nooit meer of ik harder ga! :')

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:20

nou mijn vader is ook echt een pennyvader :P

Hij heeft er dus totaal geen verstand van en gaat dan ook nooit mee naar wedstrijden en komt ook nooit kijken
omdat hij vind dat ze toch steeds precies dezelfde rondjes lopen.
springen vind hij dan wel wat leuker, hij kwam 1 keer kijken naar mij op een springwedstrijd ik reed toen L
in de cat D kwam die later naar mij toe die hindernissen staan wel heel laag en je moet meer gas geven, dat zei hij dus maar hij heeft
er totaal geen verstand van.

Maar nu inmiddels begint die het wat leuker te vinden en is ook al 2 x mee geweest met de trailer naar wedstrijden.
maar nog steeds vind hij dat ze telken maar dezelfde rondjes lopen en hij ziet dan ook echt geen verschil tussen bv: Totilas en een slecht lopend paardje.

We zijn ook naar juming zuidlaren geweest daar was dressuur en wat was nou het geval hij ging ook mee, dit was echt een wonder want normaal zit die altijd te zeuren ja ik ga niet mee ze lopen toch altijd dezelfde rondjes }>
Naar een kwartier verveelde hij zich dus ook al heel erg, maar hij had beloofd niet te zeuren dus heeft hij 4/5 uur zitten te vervelen :+
Maar hij heeft er toch wel wat van geleerd naar 2 jaar ziet die eindelijk dat sommige paarden toch wel anders lopen dan anderenXD

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:29

Haha, dit is zo'n geweldig topic! Heel toevallig was mijn vader vandaag even mee naar mijn paard. Hij kwam iets later, dus ik stond met paard en al in het gangpad (paard staat altijd los ) . En papa kwam binnen nou tegen mij was het ; hoi maris!
en toen hey Tadella! Hoe is het meisje? He, ga je braaf zijn vandaag! Ja he! Je bent lief he! Nou en dat op zoon tuttelfruttel toon, je kon me opvegen , ben maar ff achter mn paard gaan staan net doen of ik staart aan het uit pluizen was want ik kwam niet meer bij :P . Hij gaat heeeel af en toe mee. Maar stiekem als die er is vind ie het heel leuk en voert hele gesprekken met het paard! :+

Mijn vriend kan er overigens ook wat van , koopt mijn paard altijd om met rolletjes pepermunt die die in de kantine koopt, en dan vind ie het heeeeul raar als Tadel hem dan erg lief vind :Y) . En als er eentje fleemt ; ooh zie je maris, hij vind me lief!
En elk paard op stal dat het heeerlijk vind om te tuttelen is ' zn vriend ' .. Ja darling!

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:42

Haha, heerlijk al die verhalen.
Ik heb sinds kort een nieuw paard. Nou, mijn vader is vandaag voor de 2e keer langsgekomen. Het paard stond los in de bak, en stond stil in een hoek. Mijn vader kijkt vanuit de kantine naar mijn paard, en probeert haar aandacht te trekken. Nou, uiteindelijk kijkt paard naar boven, en ziet mijn vader staan. Mijn vader helemaal blij, begint te zwaaien, en roept dat ze hem herkent :+
En hij vond haar ook wel een héél wild paardje, omdat ze even later een rondje rende met de nodige bokkensprongen :D

Ik vind het altijd wel grappig hoe hij zich gedraagt. Hij zegt altijd wel dat hij niks met paarden heeft, maar hij komt redelijk vaak even langs op stal en hij voert gesprekken met ze op het bekende penny-toontje. Ook heeft hij nog geen wedstrijd gemist, maakt foto's van het rijden en hij helpt altijd als ik ergens om vraag. Hij is een hele trouwe supporter!

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:57

haha nog zo'n opmerking.
ik heb vandaag een nieuwe broek gekregen heb ik hem laten zien en hij heeft echt geen verstand van die merken heb ik verteld dat het een mondoni is zegt die net mooi broek heb je ik denk dat die van mondoni is XD

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:01

Mijn vader heeft dat echt niet.. :o
Die laat mij lekker mijn ding doen zo lang hij er maar niet op hoeft vind hij het best :P

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:11

haha geweldig topic en geweldige verhalen!
Mijn vader kreeg ik altijd maar op 1 paard maar die is nu helaas weg!"
duurde wel lang voordat hij erop zat maar hij was wel helemaal gek op het paard!
Tja tegenwoordig maakt hij nooit meer domme/stomme opmerkingen helaas!

Oja :o behalve die keer dat hij foto's moest maken..
ik zei wel even achter elkaar door schieten he!
Hij ja ja dat zal ik doen.. ging vervolgens doen alsof hij een proefje oplas en moest dat ook echt doen..
Ja je gaat nu de verkeerde kant op! Je hebt je paard niet onder controle.. Uhmm pap ik wou die kant op!
kijk ik later op mn camera staan er 5 foto's op waavan 1tje dat mn paard en ik er maar voor de helft op staan en 1 van de lucht en 1 van mn haf die achter hem stond..
uhmm ja pap bedankt voor de foto's.. ik vraag de volgende x wel iemand anders!

LadyAnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:48

Wat een geweldige verhalen _O-

Mijn vader was eerst altijd bang maar later zette hij toch mijn pony buiten, en vertelde dat altijd vol trots..wel heel lief van hem..:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:38

Mijn pa is geen penny, hij verzorgt de pony's samen met mij en kan er goed mee omgaan. Mijn broertje is wel een penny, hij vindt alles zielugg, ik ben te streng en hij pakt ze niet aan. Hij moest Hans en Grietje vast houden terwijl ik Amber vast had bij de smid. Hans en Grietje liepen elkaar te happen en te terroriseren en Robbert stond maar van oooow wat schattig, kijk nou.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:14

Als mijn moeder gaat kijken, zecht ze altijd : is het muntje op? laat um is rennen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:06

Haha dit komt me wel wat bekend voor ja :)). Leuke verhalen.
Mijn vader had zelf vroeger paarden thuis en deed er ook de gekste dingen mee. Nu zegt hij tegen mij ook vaak nou kom op gas of doe dit eens zo en doe dat eens zo :Y). Ik weer: 'nee dat moet niet want moet eerst'..... blablabla O:). Maar ook wel weer leuk eigenlijk, achja hij bedoeld het alleen maar goed en vind het alleen maar leuk.

arlette5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:42

Mijn moeder is he-le-maal weg van Ska. Brengt me naar stal en wil haar de hele tijd krentebollen geven (haar lievelingskostje), maar dat mag van mij steeds pas na het rijden.. daar heeft ze soms nog weleens moeite mee. Die stopt haar het liefst propvol zolang het beestje daar schattig van gaat kijken :P

Mijn vader heeft er geloof ik wat minder mee, vooral omdat hij niet zo mobiel is dus Ska voor hem ver weg staat. Maar alle hierboven genoemde uitroepen van vaders aan de bakrand komen me wel bekend voor :P

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:54

hahahaha ik ken dit precies! mijn pa gaf er vroeger niks om die paarden en ponies.. Heb sinds kort een nieuw bijrijpaard en hij vroeg voordat ik naar stal ging... "Waar ga je heen?!" Dus ik zeg ik ga rijden. Pap: " Heb je les?" Nee pap geen les. Sta ik te poetsen komt mijn vader zo opeens de stal binnen (dat hij het uberhaupt heeft kunnen vinden is al een wonder!!) Ik rijden, zegt hij tegen de eigenaresse.... WOW dat paard loopt net als salinero _O- :') . Mooi compliment maar als hij nu wist wie Salinero is had het meer effect gehad haha! Ook had hij werkelijk ALLES! gevraagd aan de eigenaress.
van waarom heeft hij maar 1 wit been en zijn de andere 3 bruin? daar worden ze mee geboren pap
Is dit paard nu bruin? Nee pap dit noemen ze een vos
Wat doet hij nu? galloperen, draven, stappen
Waarom loopt hij zo scheef?! dat noemen ze schouder binnen

etc.etc.

Nu vraagt hij elke dag, wanneer ga je weer naar Zazou?! Super lief en aandoenlijk hahaha maar ook echt PENNY

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:02

Whaha die titel!

Mijn vader gaat wel eens mee enz (ik woon niet bij mijn vader 1 keer in de 2 weken) en dan moet ik snel thuis nog wat halen en dan gaat hij altijd even mee kijken
verder bemoeit hij zich er niet mee

nu zit ik voor 3 weken bij mijn vader en heb 1 paard meegenomen (de rest staat lekker thuis) en zegt hij wel moet je je knol niet even rijden?
Hoe ging het vandaag enz

Verder is mijn moeder meer de penny (H)
Ik rijd zelf op hoger nivo
Zij rijd zelf al 3 jaar niet meer maar daarvoor 30 jaar gereden recreatief
Ze probeert me nog steeds dingen bij te leren die niet echt verstandig zijn maar verder moet ik er altijd wel mee lachen en soms word ik ook boos maarja daarvoor zijn we moeder-dochter ;)

Enne ja nog niet gesproken over mijn stiefvader
die duwde ik vroeger afentoe mijn oude tinker in de handen onder het mom van zet hem even op de weide?
Dan pak ik een andere ja is goed zet hij hem dus netjes op de weide En heeft mijn paard ineens vlechtjes Hij had het warm op zijn hals heb hem maar even vlechtjes gemaak kreeg ik te horen
(zomer 25 graden en dik pak manen)

Heerlijk z'n ouders
Afentoe lag ik ze uit maar ik kan ook niet zonder ze (L)

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:06

Wat schattig, al die vaders! Zo grappig om te lezen ook, hoe ze vaak denken alles wel even heel gemakkelijk op te lossen. En die opmerkingen die in dit topic voorbijkomen, echt geniaal.

Mijn vader is altijd wel heel leuk met mijn paard. Dan gaat hij hem stiekem een pepermuntje geven, terwijl ik eigenlijk niet wil dat hij rechtstreeks vanuit de jaszak snoepjes krijgt i.v.m. happen, maar dan krijgt hij er van die pretoogjes van dat hij mijn paard stiekem toch een pepermuntje heeft gegeven. En ook is hij zo'n beetje de hofleverancier van de wortels; als hij hierheen komt neemt hij heel veel winterpenen mee voor het paard, en vertelt ie ook echt dat hij tegen de groentenboer gezegd heeft: "doet u mij al uw winterpenen maar" _O- Verder vinden mijn ouders vol overtuiging mijn paard het mooiste van de stal. En zegt mijn moeder altijd tegen hem als ze weggaan dat hij lief moet zijn voor d'r dochter (mij dus). Met poetsen had mijn vader laatst m'n paard z'n lekkere plekje ontdekt, hij helemaal trots van kijk eens hoe goed ik dat doe, hij vindt het lekker. Helemaal lachen en heel lang op die plek door blijven poetsen en zo :D

Wat ik wel heel fijn en bijzonder vond; vlak voor ik op vakantie ging was mijn paard geblesseerd geweest. Mijn ouders gingen toen tijdens mijn vakantie even bij mijn paard kijken, om mij ervan te kunnen verzekeren dat alles nog goed ging met hem. Wat is daar nou zo bijzonder aan zou je denken... Nou op zich niks, ware het niet dat ik anderhalf uur rijden bij ze vandaan woon, en ze die rit dus "even" gemaakt hebben om even bij mijn paard langs te gaan...

Nog iets grappigs: mijn ouders gingen ook een keer op mijn paard. Mijn vader had vroeger ook wel eens op de pony van z'n oom gezeten dus die vond het wel prima, even rondstappen. Mijn moeder erop (wat ik overigens nooit verwacht had, maar ze deed het toch mooi wel +:)+). Begint het paard te stappen: "Oh nee ik wil eraf, m'n buik wordt hier raar van!" en nog voor ik kon helpen met afstijgen stond ze er al weer naast, hahaha de snelheid waarmee die ineens kon afstijgen joh! En de manier waarop vooral... niet achterlangs met het been, maar eerst in dameszit gaan zitten (dus rechterbeen over de hals gezwaaid) en vervolgens zo eraf glijden. Hylarisch.

Verder als ik ooit eens een proefje rijdt vinden ze altijd dat het erg goed gegaan is, terwijl ik zelf dan niet tevreden ben. En ook vinden ze eigenlijk altijd dat mijn paard het goed gedaan heeft. (ook als hij die dat niet vooruit te branden was ;) ) Zo ook mijn schoonmoeder laatst met FNRS-proefje toen ik achteraf liep te twijfelen of ik hem wel gehaald zou hebben. Zegt ze zo: "nou, ik heb er in ieder geval van genoten!" want ze vond m'n paard zo mooi lopen. Dat is dan ook zo lief.

Als ik dit zo teruglees allemaal is er hier toch ook wel een aardig Penny-gehalte aanwezig ;) hihi.

Echt humor zeg dit topic, heb regelmatig in een deuk gelegen. Vooral om deze:

Aprilsgatje schreef:
Mijn vader heeft ook een stiekeme penny in zich ... :+
Ik kwam thuis van school en dan loop ik automatisch naar mijn pony toe en ra ra wat tref ik aan.
Ja hoor mijn vader zit op mijn pony, hoofdstelletje om en rijden maar, had hij zijn cowboy-hoed op.
Ik kon mezelf bij elkaar rapen want hij wist niet hoe hij haar in draf moest krijgen.

_O- Ik heb er gelijk helemaal beeld bij, vaders met cowboyhoed op de pony en hem dan zo aantreffen als je uit school komt, geweldig!

s1993 schreef:
Mijn vader helemaal niet, zondag had ik fnrs wedstrijd.
En ik was met 2 vriendinnen aan het inrijden, de moeders van die vriendinnen helemaal zeggen wat ze moesten doen: teugels iets korter, handen rechtop, handen bij elkaar enzo.

Zegt mijn vader tegen mij: Steef, blijf er wel op zitten, he!

Hahaha, dit vind ik dus COOL :Y) Die moeders allemaal tips geven (meiden denken ondertussen waarschijnlijk "jahaaaa") en jouw vader gewoon zo lekker droog van "blijf er wel op zitten". Dat is ook het belangrijkste, toch ;)
Laatst bijgewerkt door Dreamable op 22-02-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:09

Mijn papa en vriend hebben beide niets met paarden, alleen mijn paard vinden ze "lief".. omdat ze die van veulen af kennen en dus ook vertrouwen.

Mn papa rijd altijd als ik ergens heen moet, en mn vriend begrijpt dat hij straks als we samenwonen de opvolger is.
Ik verhuis dit weekend van stal en vorig weekend en het weekend ervoor ben ik een keer met papa én een keer met vriendje op stal geweest om de stal in orde te maken voor ze komt.

Klinkt normaal, het grappige is dat het idee van hunzelf kwam.. niet van mij! Gingen ze thuis met zn 2en overleggen wat er nog verbeterd kon worden aan de stal. :))

Ach, ik laat ze lekker gaan! Zolang ze het beste met haar voorhebben +:)+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:16

Mnoonn schreef:
Bij mij is het meer mn moeder die van die opmerkingen maakt. Afgelopen zomer ging zij een keer mee naar stal en gingen we samen mijn paard uit het weiland halen. Paardje komt vanuit achterin het weiland op ons af en mn moeder zegt: "Waarom heeft ze verband om haar achterbeen?" (mn paard heeft n wit voetje)

Ja mam inderdaad verband.. :+

Nee dat doet mijn stiefvader hiero

De paarden staan hier met stalbandages
Jess waarom trek je die in vredensnaam sokken aan?

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:24

Mijn vader is er ook zo een!!
Hij vind dressuur niks aan om te kijken springen wel.
Vooral toen ik mijn pony had stond ie geregeld naast de hindernis steeds hoger en hoger doen stond er steeds te lachen kan nog wel hoger he hij komt er makkelijk over! (had toen een C ponytje) stond de hindernis op 1.20 vond ik het mooi geweest vond ie wel jammer. Vorig zomer zat hij op mijn paard ik stukje stappen en draven hij helemaal verkrampt erop DAT JE DAARMEE DURFT TE SPRINGEN ZEG!! :Y)

Poosje geleden was hij trots dat hij het zadel erop had gelegd. wou die zowat aansingelen loop ik terug ja hoor zadel verkeerd om :+ Hij helemaal verbaasd dat het niet goed was :o

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:27

Mijn vader is geweldig. Hij is mijn trouwste fan... Hij heeft ook een enorme rust over zich heen en we hebben samen, onder begeleiding van een heel ervaren iemand, mijn paard zadelmak gemaakt en beleerd. Mijn vader longeren, ik erop, en dat soort dingen.
Mijn vader gaat nu nog steeds elke dinsdag, woensdag zaterdag en zondag mee, en als hij de overige dagen eens geen dansles hoeft te geven is hij ook nog bereid mee te gaan. Hij let altijd heel goed op als ik les heb, heeft er ook kijk op, en helpt me mee als ik vrij aan het rijden ben door me op de goede momenten de goede aanwijzing te geven :D ik heb een prive-instructeur!!!

Mijn moeder daarentegen :D die snapt er niet echt iets van, vind alles zielig (vooral dat), gaat eens in de 3 maanden mee en vind het dan heel raar als hij niet echt geinteresseerd is :P haha... maar ze is wel heel lief voor m als ze meegaat :D