) Zat wel heel erg te twijfelen over de prijs, hoe kan je nu ooit voor 200 euro een goed * dressuur !* zadel hebben... Heb toen zo'n bericht gelezen op zadelmarkt waarom de zadels daar zo goed koop zijn etc. En dat kwam toch best heel geloofwaardig over!Was dus eigenlijk ook van plan om binnenkort er langs te gaan met m'n paardje en een zadel te passe. na dit topic ( waar zo ver ik weet niet een positieve reactie instond ) ben ik toch maar van gedachten veranderd... Was niet van plan m'n paardje aan een rugprobleem te helpen alleen omdat ik zo zuinig ben

Ik heb wel meteen een goed tweedehands zadel gekocht...want ja, ik wou rijden.
}>
Merken waren toen nog niet belangrijk, misschien wel voor de professionele ruiters hoor maar dat weet ik dus niet. Een goedkoop zadel kan best voldoen als het maar past! En kwalitatief gaat het dan geen 30 jaar mee, de meeste paarden bij de Bokkers gaan ook geen 30 jaar mee, als ik de profielen zo lees staan er nogal wat paarden te koop. Misschien leuk voor een poll: wie heeft zijn paard nog niet afgedankt en heeft hem/haar langer dan 5 jaar en doet er nog van alles mee??