Net de DB gebeld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:40

Zo, dat is iig goed nieuws! Zit eindelijk schot in de zaak!

Goed zeg!

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:47

Sammie,

Het komt vaker voor een paardeneigenaar zijn verplichtingen niet nakomt. Met alle gevolgen vandien. Als staleigenaar wordt je daardoor in een hele lastige positie gebracht. Immers, het dier heeft verzorging nodig. Dat kost geld. En daarvoor is de paardeneigenaar verantwoordelijk, maar die betaald niet. De staleigenaar draait daardoor voor ongewenste kosten op. Moeilijke situatie dus.

Hoe doorbreek je dit? Vandaar mijn opgenomen punt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:52

De stalhouder heeft een vordering op de eigenaar van het goed (paard is een goed). Dat verandert niet bij verkoop... Die is diegene die de kosten gemaakt heeft nog steeds verschuldigd. Echter wat hier wel een lastige situatie is dat de stalhouder het paard achter slot/grendel kan houden zodat de eigenaar het paard niet kan verkopen aan de koper. Tenzij ze 'm levert op die stal, maar dan zit ts dus met een paard dat wel van haar is maar die ze niet mee krijgt. (En voorzover houdt mijn kennis op) Dit op gegeven opzich is wel een interessant verhaal.

ts moet, als verkoop doorgaat, er zeker van zijn dat ze het paard ook meekrijgt en dat het paard is geleverd (dwz dmv overeenkomst op papier of dmv overhandigen op háár erf). En daarna pas betalen! (of gelijk oversteken)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-01-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Erg nobel van je dat je het dier koopt maar weet wel waar je aan begint als je financieel ook niet helemaal ruim zit! (paard kreupel!!! >;))
Laatst bijgewerkt door Popstra op 12-01-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

irmalouise

Wat goed dat je het opneemt voor dat arme paard, snap het niet hoor, dat je je paard zo aan zijn lot kan overlaten.
Gelukkig dat er op de manege nog wel een hoop meiden staan met een goed hart, en hem/haar nog te eten hebben gegeven.
Hoop dat je het paard voor een goede prijs kan overnemen, en dat de kreupelheid snel weg is. Dacht er aan dat het misschien wel eens zou kunnen komen van de slechte stalconditie en dat hij/zij nooit beweging krijgt.
Sterkte er nog mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:36

Sammie schreef:
Dat is het probleem van de huidige eigenaar. Als ts met haar een prijs overeen komen en dat is betaald en paard is geleverd heeft ts niks te maken met de achterstallig stalhuur. Punt is wel dat het paard geleverd moet zijn aan haar. Dus paard in je stal = betalen en niet eerder.

Maar wel een grote kans dat de nieuwe eigenaar (TS) het paard van de stal niet meekrijgt omdat er nog achterstallig geld betaald moet worden.
Persoonlijk zou ik dus dat bedrag van de koopsom aftrekken en aan de staleigenaar betalen.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:04

@Dubbeldun dat bedoelde ik dus ook zorg dat er goede afspraken over worden gemaakt.

Mers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:07

Spannend zeg! Ben benieuwd !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:29

En laat de staleigenaar tekenen voor ontvangst zodat ie later niet alsnog er om komt (bij TS of oude eigenaar).

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:52

als het doorgaat en zij niet de hoofdprijs vraagt, dan ga ik idd alles op papier zetten.

wat betreft financien, ik heb 4 paarden en die kan ik goed onderhouden, ook als er ooit wat aan mocht komen. Ik heb alleen geen reservepotje achter de hand om nog een extra paard te kopen, vandaar dat ik ook een prijs in mijn hoofd heb, en anders gaat het niet door, dan haal ik mezelf teveel op mn hals. Mijn bedoeling is overigens wel om het paard tegen de zomer te verkopen, ergens heen waar ze het goed krijgt.

Wat betefrt de kreupelheid, dat zie ik wel zonnig in. Eigenaresse heeft er nooit een DA bij gehaald, dus wellicht is het iets kleins dat niet goed zit. Of bv van een slecht passend zadel, want paard werd met een veeeeel te krap zadel van Zadelmarkt gereden. En met elastische bandages zonder onderlappen. ZO kan ik nog wel even doorgaan, maar voorlopig krijgt ze eerst goed eten en beweging, dan kijken we na een maand of 2 wel verder.

DE kreupelheid is wel mijn kans op een goede prijs, dus op het oment vind ik het niet zo erg dat ze niet goed loopt

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:54

Goed dat je dit doet!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:58

wat super dat er nu eindelijk een lichtpuntje is. Hou je wel in de gaten dat de staleigenaar zijn geld ook wil hebben natuurlijk. Goede afspraken maken wie die gaat betalen

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:10

wat super dat ze nu eindelijk gereageerd heeft. Ik hoop dat ze verstandig genoeg is om het beestje weg te doen. Alles beter dan de manier waarop ze het beestje nu laat wegrotten.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:53

Geweldig nieuws !
Hopelijk vraagt ze niet te veel.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:43

VSW-->PP

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:50

Wat goed dat ze eindelijk een mail gestuurd heeft en dat ze het paard aan je wil verkopen!! Hoop dat ze er niet de hoofdprijs voor vraagt, maar ik denk van wel. Ze zit met betalingsachterstanden en heeft dus geld nodig......

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:54

Wat fijn dat jij je wel druk maakt om dit paardje, echt super +:)+ !! Ik hoop dat ook zij inziet dat dit paardje veel beter af is bij jou en een redelijke prijs vraagt..
Maar ik ben bang dat Luffie boven mij wel gelijk heeft..
Nou laten we hopen op het beste!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:01

als ze de 'hoofdprijs' vraagt, kan ik alleen maar hopen dat er iemand anders komt die dat beest daar zsm weghaalt.....

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:15

Succes, hoop dat je 'm kunt overnemen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:57

DubbelDun schreef:
Maar wel een grote kans dat de nieuwe eigenaar (TS) het paard van de stal niet meekrijgt omdat er nog achterstallig geld betaald moet worden.
Persoonlijk zou ik dus dat bedrag van de koopsom aftrekken en aan de staleigenaar betalen.

Dat had ik dus al vermeld als één van de gevaren.

Of het verstandig is om zelf een bedrag aan de staleigenaar te betalen betwijfel ik. Ts heeft geen inzicht in de preciese omvang van de schulden. Die vent kan wel van alles beweren over de schulden. Ik neem aan dat ts niet over één nacht ijs gaat, als ik het goed lees. Maar het is en blijft wel een lastige situatie waarin je goed op moet letten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:46

Spannend :):) maar als je over tijdje niks hebt gehoord zal je er weer achter aan moeten, dit soort mensen moeten altijd gestimuleerd worden in welk opzicht ook :roll:

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:53

lonnie schreef:
als ze de 'hoofdprijs' vraagt, kan ik alleen maar hopen dat er iemand anders komt die dat beest daar zsm weghaalt.....

Precies!

Meer kan je niet doen.
Vind het al super van je dat je al deze moeite doet. :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:49

Ts, je hebt in ieder geval je hart op de juiste plaats zitten! :)

Fijn dat haar vader in ieder geval voor het paard zorgt.. En hopelijk kan jij het arme dier over nemen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:59

Volg dit topic al een tijdje, en wil toch even zeggen dat ik het super van je vind dat je zo je best doet voor dit paard!
Ik hoop dat ze niet de volle mep vraagt, en dat je 'm snel weg kan halen daar!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:08

Bij ons net dezelfde situatie op stal ..gelukkig heeft het dier hier wel nog goede verzorging dankzij de staleigenares..en rijd er af en toe een meid op. Paard is ook al 4 maanden niet meer bekeken en al helemaal niet betaald. Feit is dat er nu veel paarden gaan bijkomen en aangezien dat paard niets opbrengt word ze verkocht..Ze heeft de eigenaar ervan op de hoogte gebracht maar die lijkt niet te reageren dus!
Paard zal nu binnenkort wel de aandacht krijgen die ze echt verdient.
Btw ik vind dat je goed gereageerd hebt denk dat er veel mensen zijn die dat mss niet zouden durven:)