Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:52

Gelukkig zou ik nooit hoeven te kiezen want m'n vriend is net zo gek met onze pownies als wij! :D
Hij doet enorm veel bij de stallen, helpt ons overal mee (hij heeft zelfs een 2-paardstrailer aangeschaft zodat wij altijd weg kunnen met de pony's) en rijdt zelf ook paard.

Maar als ik dan moet kiezen, dan kies ik toch echt voor mijn vriend. :j
Zoals hij is er maar 1, hij is niet alleen m'n partner hij is ook mijn allerbeste vriend waar ik alles tegen kan vertellen, die altijd voor me klaar staat en alles voor me over heeft.
En hoe gek ik ook ben op m'n pony, dat alles kan hij niet vervangen. ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:55

De enige reden dat ik zou moeten kiezen zou zijn wanneer mijn vriend zo stom zou zijn te zeggen: Babel of ik. En als hij dat zou doen kent hij me niet goed genoeg, en begrijpt hij met niet goed genoeg en ga zo maar door. Dus dan zou ik voor mn paard kiezen. Omdat de relatie dan dus toch niet zo goed zou zitten als ik dacht.

Maar goed, ik hoeft toch niet te kiezen, want hij zou mij nooit voor zo'n keuze zetten :)
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 08-01-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:55

Crisis, ik sta echt versteld van het aantal dat paardlief verkiest boven vriendlief! :0

Ook ik kies voor mijn vriend, een paard is beter vervangbaar dan een mens waarmee je alles deelt en je helemaal op een lijn zit. Mijn hart zou breken hoor, maar ja... als er een dag zou komen dat ik die keuze zou moeten maken...

Ik heb trouwens het vermoeden dat vooral voor paard gekozen wordt wanneer de relatie met vriend nog niet zo lang duurt. In mijn geval was vriendlief eerder dan paardlief... last in -> first out principe :lol:

haflingertje

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:57

Mijn vriend zou me nooit voor die keus zetten!
En als hij dat wel zou doen dan moeten we eens flink praten ;-)
gelukkig vindt hij de paarden helemaal leuk, dus dat kiezen zal niet nodig zijn..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:58

Mijn vriend is niet zo into the paarden. Maar hij heeft me meegemaakt toen ik geen paard had, en toen zei hij, koop ajb weer een paard want je bent niet te genieten. Dus hij weet wel hoe belangrijk het voor mij is :)

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:08

Babel schreef:
(..) hij heeft me meegemaakt toen ik geen paard had, en toen zei hij, koop ajb weer een paard want je bent niet te genieten. (..) :)

Hahah geweldig _O-

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:10

hoef niet te kiezen mijn vriend rijdt ook paard dus ik heb dat probleem niet maar anders zou ik kiezen voor mijn paarden

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:13

haha
gelukkig hoef ik niet te kiezen mn vriend is de mede eigenaar van mijn paard :)

anders zou ik kiezen voor mn vriend , er komt dan vanzelf wel weer een ander paard want we kunnen beidde niet zonder

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:14

eierhoofd schreef:
een paard is beter vervangbaar dan een mens waarmee je alles deelt en je helemaal op een lijn zit.

Je zegt het zelf al: 'waarmee je helemaal op één lijn zit'.

Als je verschillende verwachtingen van elkaar en van de relatie hebt op essentiële punten, en je moet een hoop van jezelf inleveren om aan de verwachtingen van de ander te voldoen. Is er dan sprake van 'op één lijn zitten'? IMO niet.

Misschien is het dan beter om te besluiten los van elkaar verder te gaan in plaats van krampachtig proberen de ander op jouw lijn te krijgen of samen op één lijn te komen terwijl je je daar niet gelukkig bij voelt? Wat IMO geldt voor zowel 'prille' relaties als voor relaties die al jaren duren.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:28

@ Karin: Juistem!!

naafiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:38

als ik moet kiezen zou ik dat niet kunnen
mijn vriend gaat zelfs mee naar mn paard
hij vind het leuk om dr te poetsen of zelfs te longeren
rijden kan hij ook dus ik hoef niet te kiezen!!
daar ben ik erg blij mee

Sanne__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:38

Ik zou voor geen van beiden kiezen.
Ik zie mijn vriend graag maar mijn paarden ook.
Als hij vind dat zij de deur uit moeten wil ik daar eens ernstig over praten.
Maar hij zou dat niet zeggen , vind het in de zomer maar al te leuk eens een buitenritje mee te maken
in de winter is dat al wat minder.

wilmaaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:45

in een relatie is het altijd keuzes maken. en ik vind dat ieder voor zich ook een hobby moet kunnen hebben. zo houdt mijn vriend van voetballen en ik van paardrijden. zo hebben we allebei ons ding en we geven elkaar ook de ruimte om hier tijd in te steken.
moet wel zeggen dat de tijd die je in je paard steekt verandert, naarmate je levensindeling verandert. werk fulltime en heb een kind, dus dan is de tijdsverdeling automatisch anders.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:41

PAARD :j Al mijn dieren komen voor welke mens (behalve mijn zus) dan ook.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:42

paard
en dat weet me vriend ook..:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:44

Voor allebei, ik heb paard en vriend, en mijn vriend gunt het me van harte.

Stel dat ik een paard heb en ik krijg een vriend en die vind het maar niks, dan mag ie oprotten.

maar ik heb een hele lieve vriend en met hem ga ik al 6 jaren en hij gunt me een paard.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:49

Voor de mensen die voor hun paard kiezen: Waarom gaat je paard voor je vriend? Ik ben daar best wel benieuwd naar :o

Want ik ben ook dol op mijn paard, en gelukkig zou mijn vriend me nooit voor die keus zetten, maar toch is mijn vriend nummer 1 :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:52

Nell_ schreef:
Voor de mensen die voor hun paard kiezen: Waarom gaat je paard voor je vriend? Ik ben daar best wel benieuwd naar :o

Want ik ben ook dol op mijn paard, en gelukkig zou mijn vriend me nooit voor die keus zetten, maar toch is mijn vriend nummer 1 :j

Omdat mijn vriend mij niet waard is als hij me voor die keuze zet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:55

Karin op de vorige pagina van dit topic schreef:
Als ik voor mijn knol zou kiezen, dan is dat niet omdat ik mijn knol 'belangrijker vind dan mijn vriend'.

Dan is dat omdat een persoon die moeite heeft met mijn knol nooit 'de ware' voor mij zou kunnen zijn. ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:58

pharagirlke schreef:
Nell_ schreef:

Omdat mijn vriend mij niet waard is als hij me voor die keuze zet.

Sluit ik me helemaal bij aan Pharagirlke :) .
Paard is iets van mij, die keuze heb ik gemaakt en als mijn vriend die keuze in de weg staat is dus iets van mij wat moet wijken... En daar doe ik niet aan.. Ik zal ook niet zeggen dat zijn sportwagen de deur uit moet omdat ie daar zo graag aan sleutelt en ik 'm soms uit de garage moet plukken.. neehoor, dat ontneem je je geliefde niet.. dit is mijn hobby, waar ik ontzettend veel van geniet en dat zou een vriend je niet mogen ontnemen..
Maak je zelf de keuze om je paard weg te doen vanwege je vriend, tja.. hoe sterk sta je in je schoenen denk ik dan? Een paard blijft, relatie kan stuk lopen, niet dat met die gedachte al een relatie in gaat natuurlijk. Maar zou daar mijn beste vriendin niet voor opzij zetten :) .

@Karin: Dat vind ik dus ook :)

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:32

je zou niet moeten kiezen!
als je van elkaar houdt dan gun je elkaars plezier.
mijn vriend had niks met paarden. maar toch gaat hij veel mee en mest zelf de stal uit.. en hij gaat graag vissen dus ik ga ook veel met hem mee ik gun hem dat! zulke dingen doe je voor elkaar!
en ik ga echt men haflingertje niet wegdoen voor een vriend of wie dan ook. relaties kunnen mislopen en dan heb je niks meer.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:12

Paard :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:17

Waarom kiezen? Als mijn vriend mij voor de keuze zou stellen, kies ik voor mijn paard, puur omdat ik niet zal accepteren dat ik een keuze voorgelegd krijg. Gelukkig zou hij dat nooit doen! Overigens gaat mijn vriend toch echt boven het paard hoor, die is toch net wat belangrijker. Ik was ook verbaasd dat het meerendeel in de poll voor hun paard kiest.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:23

silke(fries) gaat voor vriendin
vriendin gaat voot isa(kwpn)

silke is mijn vriendin :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:47

eierhoofd schreef:
Crisis, ik sta echt versteld van het aantal dat paardlief verkiest boven vriendlief! :0

Ook ik kies voor mijn vriend, een paard is beter vervangbaar dan een mens waarmee je alles deelt en je helemaal op een lijn zit. Mijn hart zou breken hoor, maar ja... als er een dag zou komen dat ik die keuze zou moeten maken...

Ik heb trouwens het vermoeden dat vooral voor paard gekozen wordt wanneer de relatie met vriend nog niet zo lang duurt. In mijn geval was vriendlief eerder dan paardlief... last in -> first out principe :lol:

in mijn geval was het zo dat ik een relatie begon en een pard meebracht.
een jaartje later werd er doodleuk verteld,verkoop jij je paard maar want dan kan ik een motor voor dat geld kopen. 8)7
vind je het nu nog raar?

zoiemand is mij niet waard......