met welk paardengeslacht kunnen jullie het best overweg??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SantasRanch

Re: met welk paardengeslacht kunnen jullie het best overweg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:38

Qua rijden kan ik met alle geslachten overweg, maar van mijn eigen paarden werk ik het liefst met de hengst.
mijn merries zijn niet moeilijk eigenlijk. maar de hengst is echt een lieverd, de merries willen soms je even uitproberen zo ook de ruin.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:40

Vind het allemaal best, doe op het moment allemaal merrie's, maar moet zeggen dat ik hengsten erg fijn werken vind :j

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:05

Ik rij zelf een ruin van 21 en mijn voorkeur gaat ook wel naar een ruin of een hengst dat vind ik eigenlijk wel een uitdaging :D
Binky_Zephyr schreef:
hengsten .. zit toch wat meer pit in .. ( de meeste dan )
Vind ik ook :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:08

Ik ben een echt ruinenmens,
sommige merries vind ik wel leuk hoor,
maar in het algemeen val ik echt op ruinen.
:D

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:10

geen idee, heb 1 merrie en 3 ruinen en merk weinig verschil.

alleen het karakter. Me merrie houd niet van knuffelen en de ruinen wel :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:43

Ik heb echt een voorkeur voor ruinen

judith1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:45

Ik kan t minst met de merries omgaan,
ruinen en hengsten gaan super :D

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

Ruinen en merrie's

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:23

ik hengsten en ruintjes

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:26

hengsten heb ik nooit gereden, en verder, ik vind merrie's over 't algemeen wel 't leukste zit (naar mijn idee) net iets meer 'pit' in en dat vind ik wel leuk. Maar mijn merrie is dan weer echt een doetje in de omgang en m'n ruin is een duiveltje, dus hier gaat die regel niet op :')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:30

Ik kan met allebei goed overweg :j met ruinen en merries.
Ben eigenlijk nog niet in aanraking geweest met een hengst.

snuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:17

bij mij botst t meestal met merries,.vraag me niet waarom haha.... met hengstjes en ruinen kan ik daarentegen wel super overweg

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:30

Ik ben duidelijk een merrie mens.

Vanaf dat ik begon met paardrijden op maneges vond ik merries altijd onbewust het leukste.
heb nu mijn 3e paard, en heb alleen maar merries gehad.
Ben nooit bij een ruin wezen kijken om te kopen.

Mijn vorige merries, en die ik nou heb, verschillen trouwens wel allemaal heel erg in karakter.
mijn 2e paard was een echte merrie-merrie. Altijd piepen met andere paarden, dat doet mijn huidige paard
helemaal niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:31

Ik ben ook duidelijk een merriemens, i like merries en hun irritante merrietrekjes.
Ruinen zijn ook niks mis mee, maar op een gegeven moment vind ik dat saai worden :') Ik hou van dat veranderlijke karakter, elke keer weer afwachten wat je staat te wachten, zeg maar :+

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:38

met hengsten en merries ik vind veel verschil tussen merrie,s,
bij de hengsten niet zo gemerkt.
nooit ruinen gehad.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:00

ruin & merrie :P

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:02

Tot nu toe alleen maar merrie's gehad en heb daar duidelijk een zwak voor, ik vind ze altijd net wat meer karakter hebben.
Maar mijn nicht heeft een ontzettende leuke ruin wat een echte boef is. Dus ik denk dat het vooral het karakter is waar ik op val ;)

Maar als ik moet kiezen zeg ik Merrie :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:06

Tot nu toe eigenlijk altijd merrie's gereden en nooit van die 'pismerrie's.'. :') Ruinen zijn overigens ook vaak wel leuk!

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:35

ik heb geen voorkeur,
maar heb tot nu toe alleen maar merries
gehad dus ik denk een merrie (maar ik zou ook wel een ruin willen hebben hoor)

Qaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:02

Merrie`s en ruinen.
Hengsten zijn nog iets te moeilijk.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:21

ik vind Echte merries... die alleen maar kunnen gillen.. echt helemaal leuk! terwijl ik ook prima met ruinen,hengsten om kan gaan howr.. maar ik val echt wel ook voor merries! (heb ook een ruin vz paard:P)

LotteLemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:48

Ik kan wel met een merrie overweg ;)
Met een hengst ook wel maar heb liever ee nruin ;)
Want die doen niet zo gestoord bij merries XD
Maar het liefst heb ik een ruin :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:32

Lang heb ik gedacht dat het geen bal uitmaakte, een paard is een paard en het klikt of het klikt niet.
Maar in de praktijk blijk ik toch beter met merrie's overweg te kunnen, ik heb nu 2 ruinen en 5 merries.
Met de ruinen kan ik ook prima door 1 deur en ben op beide erg gesteld, maar een klik vanaf de eerste minuut heb ik tot nu toe alleen met merries gehad bij de ruinen heeft het moeten groeien.

Als ik op een grote stal ben trek ik altijd naar een merrie toe, af en toe maak ik een trektocht (niet op mn eigen paard) en dan vraag ik altijd of ik een merrie mee mag krijgen.
De 1 na laatste keer kon dat in eerste instantie niet want de enige merrie die nog over was, bleek een 4 jarige die nog nooit mee was geweest op trektocht maar net zadelmak en nog in training.
Ik kreeg dus een ruin dat ging op zich prima want ik hobbelde er vrolijk mee weg maar een klik was er wederom niet.
De tweede dag weer om die merrie gevraagd en ik mocht er even mee in de bak rijden om te kijken hoe het ging.
Zoef zoef de bak door...spring, bok zoef zoef....dat wordt niks zei de eigenaar...jewel zei ik.....niet zo ongeduldig ik rijd nog een rondje ze moet even wennen.
Na 10 minuten was ze de mijne en ik de haare...als die klik er maar is dan komt het altijd goed, we hebben heerlijk gereden door de bossen en samen gezwommen.
De man heeft me bedankt want nu zag hij dat ook deze merrie zich prima kon gedragen tijdens een trektocht.

Het jaar daarop ben ik weer naar hetzelfde adres geweest en ik verheugde me al om haar weer te zien en samen te rijden en te keuvelen.....maar ze was er niet.....niet meer bleek achteraf..ze was verkocht ze kon zich niet gedragen tijdens de ritten en daar heb ik niks aan zei de eigenaar.
Ik hevig telleurgesteld...de eigenaar had zo zij hij de moeite genomen om via de reisorganisatie mijn telefoonummer te krijgen omdat hij graag het paard aan mij wou verkopen, maar om privacy redenen wou de reisorganisatie mijn gegevens niet vrij geven.
Ze hebben ook zelf nooit contact met mij gezocht om te vragen of ze hem mijn nummer mochten geven. (daat konden ze niet aan beginnen zeiden ze).
Erg jammer want ik had er een ontzettend leuk paard aan gehad voor mezelf.

Met volwassen hengsten heb ik geen ervaring, alleen met veulens/jaarlingen, maar ik ben niet echt een persoon voor hengsten denk ik.

De ruinen die heb/ken zijn mij te stabiel in hun karakter, ze miepen nooit ergens over en zijn te constant.......dat vinden veel eigenaren prettig wat ik me ergens ook wel een beetje kan voorstellen.
Zelf heb ik liever een paard die wat minder voorspelbaar is, mijn merrie (haflinger) is bijvoorbeeld tijdens haar hengstigheid behoorlijk nukkig.....heerlijk voor mij want dan reageerd ze altijd weer net effe anders dan normaal en ik zie er de humor wel van in..ik onlast haar vaak tijdens de hengstigheid wat meer zit haar minder achter dr vodden aan maar de simpele dingetjes die ik dan vraag moet ze wel gewoon doen....ik neem zelf ook altijd tandje terug op mn werk als is ongesteld ben maar de dingen die moeten gebeuren doe ik wel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:36

Ik ben geen merriemens... Kan niet tegen dat onstabiele karakter door hormonen...
De fratsen tijdens het rijden etc etc...
Mijn voorkeur is hengsten, lekker stabiel en makkelijk als je ze netjes opgevoed hebt. Tenminste de ervaring die ik met hengsten heb waren zo. Daarbij hebben ze net wat meer karakter vind ik.
Ruinen vind ik niet zoveel inzitten...

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:36

Eerder ging ik altijd opzoek naar de merries.. maar sinds dat ik 3 merries heb gehad waarbij het echt niet klikte. en nu 2 ruinen heb gevonden die me hard hebben gestolen gaat mijn voorkeur nu echt uit naar een ruin..(A)