Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoycexLynn12 schreef:En is dat 'erin getrokken worden' dan geen naar gezicht?
Ik begrijp dat zo'n happer geen fijn gezicht is maar volgens mij is dat ook niet een bepaald prettig gezicht.
Kan hier niet over oordelen omdat ik dit nog nooit gezien heb.. denk dat het wel een 'prettigere' manier is van ophalen..
Pebblesther schreef:Aan de andere kant kleven er ook nadelen aan het laten ophalen door de rendac. Als je je paard bijv. in z'n stal laat inslapen moet je zelf zorgen dat je hem op één of andere manier naar de weg toe sleept (geen leuk gezicht). Ze halen je paard ook wel op van je erf maar dan moet je er heel veel geld extra voor betalen.
nijntjuh94 schreef:wooow !!
hmm..
ik heb geen eigen paard maar iemand die in ken gaat zijn paard deze week naar de slacht brengen vanwegen artrose.
ik zou zelf nooit voor de slacht kiezen, ik zou hem/haar laten inslapen als het echt nodig mocht zijn.
ik denk dat ik het dan ook zou laten cremeren of anders begrafen.. !!
anders eet je misschien wel later kroketten van je eigen paard, nou nee bedankt.
Moontje1991 schreef:Voor veel mensen is het paard geen vriend maar gewoon een machine een voorwerp wat je even omruilt.
Een swasmachine die stuk gaat en je naar grofvuil brengt om even snel een nieuwe te gaan haalen.
Ik snap ook niet waarom veel mensen zo denken maar ze bestaan en hellaas in groote aantallen
Polly schreef:Moontje1991 schreef:Voor veel mensen is het paard geen vriend maar gewoon een machine een voorwerp wat je even omruilt.
Een swasmachine die stuk gaat en je naar grofvuil brengt om even snel een nieuwe te gaan haalen.
Ik snap ook niet waarom veel mensen zo denken maar ze bestaan en hellaas in groote aantallen
gatverdamme wat vind ik dit een respectloos bericht!!
Ik zie hier niemand veroordeeld worden omdat ie duizenden euro's wil uitgeven aan een dood paard, de mensen die beseffen dat ze verder moeten en dat geld niet betalen en het paard laten ophalen door rendac en evt een nieuw paard kopen zien hun paard dus maar als een machine?
Je wil niet weten hoeveel ik om mijn paarden geef maar als ze dood zijn zijn ze dood en ga ik ze niet laten cremeren, dat doe ik niet omdat het machines zijn voor me, integendeel, maar omdat ik van hen hou en door moet met mijn leven.
Dat moet je namelijk als je iemand verliest die je dierbaar is, mens of dier.
Polly schreef:en ga ik ze niet laten cremeren, dat doe ik niet omdat het machines zijn voor me, integendeel, maar omdat ik van hen hou en door moet met mijn leven. Dat moet je namelijk als je iemand verliest die je dierbaar is, mens of dier.
xjudithx schreef:Polly schreef:en ga ik ze niet laten cremeren, dat doe ik niet omdat het machines zijn voor me, integendeel, maar omdat ik van hen hou en door moet met mijn leven. Dat moet je namelijk als je iemand verliest die je dierbaar is, mens of dier.
Natuurlijk is het ieder z'n eigen keuze. Het maakt mij dan ook echt niet uit wat een ander doet, ieder moet doen waar hij/zij zich fijn bij voelt. Maar met je opmerking hierboven insinueer je dat iemand die zijn paard laat cremeren niet verder moet/gaat met zijn of haar leven. Dat doen mensen die hun paarden laten cremeren toch net zo goed? Daar heeft het mijns inziens dan ook niets mee te maken. Je doet gewoon wat jij op dat moment het beste vindt. Punt.