Verkleed paardrijden, Pas de Deux & Kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:16

Ik zou denk ik geen Oh Oh Cherso doen, omdat nu Oh Oh Tirol 't weer helemaal is. Wij gaan volgende week als Tirolers, hebben we toch maar weer perfect getimed al zeg ik zelf. :)

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:02

wij doen bij ons op de manege mee met de pas de deux wedstrijd als mummies maar we hebben nog geen muziek..
weet iemand goede muziek voor dit thema??
het mag niet te druk zijn want de paarden waar we op zitten zijn zou niet echt helden :P

anoniempje1

Re: Centraal: Pas de Deux / Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:40

Okee. Ik heb al verschillende proefjes bekeken etc. en nu heb ik een aantal leuke figuren gevonden. Alleen elke keer als ik dan bezig ben het proefje in elkaar te flanzen weet ik niet meer op welke hand ik nou zit etc. Kan iemand helpen met het in elkaar zetten van het proefje?

Dit heb ik al:
1
M-B-F-A
H-E-K-A
Binnenkomen in arbeidsdraf
2
A
C
Afwenden
Splitsen
3
M-X-F
H-X-K
Gebroken lijn en op X volte 10 meter
4
B en E
E
B
Afwenden
Linkerhand
Rechterhand
5
A
X-M
Afwenden
Schuinen lijn rijden
6
C
Slangen volte 3 bogen
7
F
linksomkeert
8
K-X-M
K-X-H
Van hand veranderen
Gebroken lijn
9
B en E
Door een S van hand veranderen
10
H-X-K
M-X-F
Gebroken lijn
11
A
X-C-X
Afwenden
Grote volte
12
E-B-E
Grote volte
13
F-X-H
Van hand veranderen middendraf

maar dit wil ik er nog in:

Dubbele gebroken lijn
E-B-E grote volte
en de andere B-E-B grote volte
een lollie

Maar volgensmij staat heel het proefje een beetje verkeerd...... Kunnen jullie me helpen? Alsjeblieft?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:55

Je moet een bak tekenen, gewoon op papier. Letters ernaast en dan met je vinger alles langslopen.
Ik wil wel even kijken of die zo'n beetje klopt! :)
Laatst bijgewerkt door __denise op 09-03-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:17

7 | F linksomkeert : Die zou ik veranderen naar B linksomkeerd. F linksomkeerd gaat het niet worden omdat je de schuine lijn vanaf a-clijn moet rijden.
10 |H-X-K - M-X-F Gebroken lijn : Die moet je veranderen omdat je daarvoor op de verkeerde hand zit. Het wordt dan K-X-H + F-X-M gebroken lijn.
11 | A Afwenden : Dat zou ik C Afwenden maken, anders maak je veel te lange lijnen. De volte zou ik dan ook X-A-X maken (leuk figuur, als ik hem goed begrijp dan!
    X-C-X
    Afwenden
    Grote volte
12 | E-B-E grote volte : Deze begrijp ik niet. Als je van de volte X-C-X af komt, ben je op het midden. Hoe ga je dan naar de hoefslag toe? Wat je wel kunt doen is (colonne) links- en rechtsomkeert. Dan kom je bij A uit, daar ga je met tweeen linkerhand. Dan klopt nummer 13 ook.

Voor wat je er nog in wilt hebben: Je kunt bijvoorbeeld bij B dit doen: Binnenkant (mensen die aan de binnenkant rijden) volte 10 meter (dit kan je ook in colonne doen natuurlijk). Buitenkant maakt een S. Je kunt dan meteen de E-B-E / B-E-B grote volte doorzetten.

Voor wat ik verder nog zou veranderen is je proef iets duidelijker maken. Zoals elkaar passeren, en of je bijvoorbeeld met tweeen of colonne moet wenden, of dat je moet invoegen. Want met de S-van hand veranderen zou je door elkaar heen moeten.

Als je verder nog hulp nodig hebt voor leuke figuurtjes ofzo, of als er iets niet klopt moet je maar gil geven hoor, 'k vind dit leuk om te doen :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:21

Vandaag eerste geworden met caroussel, als Oh Oh Tirol :D
Ik zal binnenkort foto's binnen krijgen, dan zal ik wel wat hier plaatsen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:04

Ik doe even een stipje zetten!
Ik ben bezig met het organiseren van een kur wedstrijd bij ons op stal dus dit topic is wel handig :D

romysmokey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:57

halllo
ik en me vriending doen kur op muziek thema piraten de kur hebben we al maar hoe moeten we de muziek er onder maken???
weet iemand wat???
:o :o :o :o

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:39

romysmokey1 schreef:
halllo
ik en me vriending doen kur op muziek thema piraten de kur hebben we al maar hoe moeten we de muziek er onder maken???
weet iemand wat???
:o :o :o :o

Wat wij doen, is de proef filmen. Dat op de PC zetten, en dan met 't programma Audacity een mix maken. Nouja, mixen is het niet echt, maar je knipt meer stukjes uit een liedje enzo. Je kunt het ook met Windows Movie Maker doen, maar volgens mij ben je dan een stuk beperkter qua overgangen.

romysmokey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:41

oowkeeej heel erg bedank
waar kan je dat programma dowloedenn

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:59

romysmokey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:00

heeel heel ergt bedankt
jah googel is me friend :D :D

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:19

Wij hadden vorig jaar ook zo'n leuke pas-de-deux. In James-Bond stijl. Netjes in het zwart gekleed(makkelijk met een dressuurjasje, zwarte rijbroek, stropdas of vlinderstrikje)Paardjes met zwarte bandages/dekjes. Leuke medley van James Bond muziek erbij geflanst. Wil je iets meer uit de kast trekken, dan kan je ook gaan als Men-in-black. Compleet met zwarte zonnebril en paardjes dan als aliens.
Of juist iets stoerder.... Mission Immpossible!!!!! gave, spetterende muziek, leren jacks enz.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:22

Oh joh, bij ons waren gisteren dan die caroussel, en heb me rot gelachen om sommige thema's. Van Mona Toetjes tot Politie, van Lucky Luck tot Tirol :D

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:07

gefeliciteerd denise *\o/*

fiija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:27

Een leuke voor een pas de deux is op het liedje van de plopdans!
Ik heb iemand dat is zien rijden en dat was echt leuk.
En dan als ze zingen, zwaai je armen in de lucht, dan ook op het paard met 1 hand zwaaien hé!

romysmokey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:00

haha tirol oook leuk

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:19

ik heb zelf een kür gereden op de lion king, en toen gingen we zelf als leeuw en hadden we onze pony's gespoten als zebra's.
zach er echt leuk uit, en we werden ook 1, maar dat ben ik altijd nog geweest.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:21

nicky_rilana schreef:
ik heb zelf een kür gereden op de lion king, en toen gingen we zelf als leeuw en hadden we onze pony's gespoten als zebra's.
zach er echt leuk uit, en we werden ook 1, maar dat ben ik altijd nog geweest.

heb je daar een filmpje van? :7

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:47

Dankje VD_NH :D
Fototjes van ons:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik kan morgen evt. ook nog een filmpje plaatsen van de proef toen we aan het oefenen waren (helaas niet gefilmd bij de wedstrijd). :)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:39

wat leuk <3

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:20

__denise schreef:
7 | F linksomkeert : Die zou ik veranderen naar B linksomkeerd. F linksomkeerd gaat het niet worden omdat je de schuine lijn vanaf a-clijn moet rijden.
10 |H-X-K - M-X-F Gebroken lijn : Die moet je veranderen omdat je daarvoor op de verkeerde hand zit. Het wordt dan K-X-H + F-X-M gebroken lijn.
11 | A Afwenden : Dat zou ik C Afwenden maken, anders maak je veel te lange lijnen. De volte zou ik dan ook X-A-X maken (leuk figuur, als ik hem goed begrijp dan!
    X-C-X
    Afwenden
    Grote volte
12 | E-B-E grote volte : Deze begrijp ik niet. Als je van de volte X-C-X af komt, ben je op het midden. Hoe ga je dan naar de hoefslag toe? Wat je wel kunt doen is (colonne) links- en rechtsomkeert. Dan kom je bij A uit, daar ga je met tweeen linkerhand. Dan klopt nummer 13 ook.

Voor wat je er nog in wilt hebben: Je kunt bijvoorbeeld bij B dit doen: Binnenkant (mensen die aan de binnenkant rijden) volte 10 meter (dit kan je ook in colonne doen natuurlijk). Buitenkant maakt een S. Je kunt dan meteen de E-B-E / B-E-B grote volte doorzetten.

Voor wat ik verder nog zou veranderen is je proef iets duidelijker maken. Zoals elkaar passeren, en of je bijvoorbeeld met tweeen of colonne moet wenden, of dat je moet invoegen. Want met de S-van hand veranderen zou je door elkaar heen moeten.

Als je verder nog hulp nodig hebt voor leuke figuurtjes ofzo, of als er iets niet klopt moet je maar gil geven hoor, 'k vind dit leuk om te doen :)

Super bedankt ik heb het veranderd. Nu eindig ik bij E-B-E en B-E-B, maar dat idee met die S en kleine volte snap ik niet helemaal? En weetje nog leuke figuurtjes? (zijn maar met z'n 2en)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:27

Ohhhh je bent maar met z'n 2en!
Ik heb er even een tekeningetje van gemaakt :)
Afbeelding
Je kunt dan bij E en B meteen die grote volte inzetten. Als je nog een halve ronde mee zou pakken duurt het gewoon te lang, dat is saai om naar te kijken.
Snap je 'm zo?
Voor figuurtjes kijk ik altijd gewoon filmpjes op YouTube van proeven.

simplysyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:06

ik heb gistern een pas de deux gereden, wij hadden ook als thema tirol. ik had zelf allerlei liedjes bij elkaar genomen en een combinatie gemaakt. wij zijn derde geworden. de gene die ons voorlas kwam niet meer bij van het lachen. daarnaast iedereen die toe keek deed gezellig mee. aahah

CuteCupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:51

Bonnelover schreef:
Dit idee ook al in een eerder topic gezet:
Motorpak aan, en muziek van Normaal "oerend hard"

Haha leuk;)