Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cijsalover schreef:2 tot 4 uur per dag buiten?
Nee dat had ik zelf anders geregeld. Of dan maar geen paard. Maar misschien is een bijrijdster inderdaad een oplossing, of een meisje die er gewoon lekker mee wil poetsen/wandelen oid. Dat ie toch z'n box uitkomt!
Mando schreef:cijsalover schreef:2 tot 4 uur per dag buiten?
Nee dat had ik zelf anders geregeld. Of dan maar geen paard. Maar misschien is een bijrijdster inderdaad een oplossing, of een meisje die er gewoon lekker mee wil poetsen/wandelen oid. Dat ie toch z'n box uitkomt!
Daar gaan we weer... dus die van mij komt gemiddeld 4 uur buiten van half okt tot april met 6 vriendjes in het paddock, van april tot okt lekker op het land en werkt 6 dagen per week en is 1 dag per week vrij... mawb ... ik moet dus maar mijn paard weg doen....want dit is zielig...
xxxkatyxxx schreef:Mensen, met opleiding bedoel ik geen studie
Ik doe gewoon school. Maar moeilijk niveau
En ik rijd dan 4x per week met hem.
En mn vader ieder weekend mennen.
Dat is 5 keer, met 2 dagen rust per week.
Volgends mij is dat zo een beetje het gemiddelde wat jullie hieper week rijden??
Verder zijn de eigenarenvan pensionstalling wel bezig met uitbreiding van hun weiland.
Persoonlijk vind ik het wel kunnen.
5x per week intensief bezig zijn, en 2 daagjes niksen (behalve paar uur weiland met andere paarden dan)
.
Of verhuis naar een boederij... zoals een ieder wenst voor een ander.... Mando schreef:Ik zit me wel eens af te vragen als ik dit allemaal lees.
De hele zomer zie ik alle paardjes lekker buiten staan, veel op het land, veel in een paddock.. het is nu november en ze zijn op 1 hand te tellen die ik momenteel tegen kom.
Hoeveel paarden hebben we in Nederland... laten we zeggen 300.000... hiervan zal misschien als mensen hun paard aan huis hebben 25% in de winter ook buiten op het land staan.
En die andere 75% dan....
Daarvan zal misschien.... 45% hele dagen op stal staan en er alleen uitkomen als de eigenaar komt.
Hoeveel van deze eigenaren komen iedere dag....
De overige komen misschien 2-6 uur per dag buiten en worden daarbij in de avonden nog gereden en.of getraint...
Hoeveel mensen zouden er genoeg geld hebben om hun paarden aan huis te hebben.... als je een rijke pappie of mammie heb... anders zal je toch hard moeten werken om je hypotheek te kunnen blijven betalen.
Dus dan staan je paarden buiten maar is het donker als je weg gaat en thuis komt.
Misschien een klein stukje land maar dat wil je in de winter niet kapot laten lopen anders heb je er in de zomer weer niets aan.
De overige die bv bij een boer staan die alleen een buitenbak heeft die moeten dan nu in de winter korter gaan werken, daardoor kunnen ze hun paard weer trainen terwijl het nog licht is of je heb mazzel en je heb een goede all-weather buitenbak met verlichting.
Dus al met al.. zullen de meeste paarden het slecht hebben.... en die andere 25% de hemel op aarde...
Ravellie,,... hou jij je paard maar lekker hoor... (dierenbeul)...Of verhuis naar een boederij... zoals een ieder wenst voor een ander....
dan is ie blij........ahum...... xxxkatyxxx schreef:Hee,,
Ik vroeg me af wat jullie mening hierover was.
Ik heb namelijk sinds kort een eigen paard. Maar omdat ik best wel veeleisende opleiding doe, heb ik gen tijd om elke dag
naar mn paardlief te gaan...
4x per week wel minimaal.
(Hij staat op pensionstalling dus de stal word elke dag uitgemest en 3x per dag krijgt hij zijn voer.)
Alleen kwa weidegang is de pensionstalling niet zo super.
Paard gaat iedere dag zo'n 2 - 4 uur naar de wei.
Wat vinden jullie hiervan?
Ishet zielig dat hij niet iedere dag beweging krijgt?
Mando schreef:cijsalover schreef:2 tot 4 uur per dag buiten?
Daar gaan we weer... dus die van mij komt gemiddeld 4 uur buiten van half okt tot april met 6 vriendjes in het paddock, van april tot okt lekker op het land en werkt 6 dagen per week en is 1 dag per week vrij... mawb ... ik moet dus maar mijn paard weg doen....want dit is zielig...