Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je liever?

Merrie
243 (33%)
Ruin
306 (41%)
Hengst
78 (10%)
Maakt weinig uit
109 (14%)

Totaal aantal stemmen: 736

Desty

Re: Ben jij een merrie of ruin/hengst mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:56

ruinen en merries.
met hengsten ben ik nooit echt goed mee omgegaan dus weet ook niet echt goed hoe ze zijn.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:57

ik ben denk ik wel een merrie mens, lekker veel karakter :D

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:11

Merrie!
Toen ik op zoek ging naar een paard heb ik 10 paarden gezien, waarvan 3 merrie's en 7 ruinen (want iedereen raadde me een ruin aan vanwege stabieler karakter). Met 1 ruin had ik een klik en met 2 merrie's.
De ruinen die ik heb gereden waren mij té gelijkmatig en ik had er weinig contact mee. Behalve dan met die ene, maar die was fysiek te slecht dus die viel helaas af. Nu heb ik een merrie, die zover ik weet geen pismerrie is, maar wel een tikje van de nukkige soms, maar wat een goed wijf. Nee geef mij maar een merrie, heb ik meteen meer band mee

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:17

Merries!! Geen meppende pismerries, maar merries met een fijn karakter! Een beetje karakter vind ik wel leuk, merries zijn meestal ook veel werkwilliger.
Ruinen zijn vaak een beetje lummelig inderdaad. Ik ken wel ruinen met karakter (en die vind ik dan ook wel leuk!), maar over het algemeen zijn ze suffer en flegmatieker dan merries.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:44

Geef mij maar een ruin.
Heb ooit een klote merrie gehad dus hoef er nooit meer eentje. Weet heus wel dat er leuke bestaan hoor maar die heeft het eigenlijk heel erg verpest.
Hengsten weet ik niet want heb er geen een ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:43

Ruinen. Ik weet niet waarom maar het klikt vaak veel beter dan met een merrie. Ookal kun je
natuurlijk niks over een kam scheren, nu rijd ik bijv. ook weer een merrie. Maar toch blijf ik
meer van ruintjes houden :o

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:49

Absoluut een merrie!
Heb tot nu toe altijd met merrie's meer de klik.
Ruinen, tja ook wel leuk, maar ik vind het van die watjes haha.
Heb ook gemerkt, als je eenmaal vriendjes bent met de merrie, gaan ze voor je door het vuur. :)

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:58

Absoluut een merrie :j
Heb 1 keer een ruintje gehad en had daar geen klik mee.
Heb nu 3 merries staan, 2 hebben toch wel een redelijk stabiel karakter en eentje kan toch wel een pismerrie zijn. Maar tjee wat ben ik gek op die knol, heerlijk om iedere dag weer voor een verrassing te staan, ze zet me iedere dag weer met beide benen op de grond :+ En nu we na heel wat bloed, zweet en tranen maatjes zijn gaat ze ook helemaal voor me :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:14

Ik ben absoluut een hengsten-mens :j
Omdat ik ze leuk en speels vind. Op de tweede plaats komt de ruin en een merrie.. :n Daar heb ik dan weer niet zoveel mee.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:34

Merrie-mens, behalve als ze eens last van merriekuren heeft, dan heb ik liever een ruin :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:31

Wildgirl schreef:
Jantine_ schreef:
Een ruin, echt bij mij komt er geen merrie in :o

Kan je ook aangeven waarom?

Persoonlijk heb ik met merries veel meer, ze zijn volgens mij slimmer en geslepener hihi, hebben imo vaak een duidelijker karakter ;)

Jij kent mijn ruin niet }> Aan slimme geslepenheid en karakter heb je bij die leperd geen gebrek.

Wat me laatst opviel, en daarom ben ik blij dat dit topic er al is zodat ik het niet zelf hoef te maken :P is dat ik met niet-IJslanders een betere klik heb met merries en met IJslanders met ruinen. Heel gek, geen idee hoe het komt 8)7

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:04

Mijn bijrijdpaardje is een merrie, echt een topding :P Lekker eigenwijs op een goede dag, maar super lief !
Mijn eigen paard is ook een merrie. Nog maar 2 jaar maar merk het wel al. Zal niet mijn makkelijkste ervaring ooit gaan worden, hoewel het een echte knuffelkont is.
Ik heb 2 mini pony's staan, beide hengsten. Eenmaal goed afgericht is dat toch wel het fijnste wat je kan hebben. Zijn echt mijn vriendjes :)
Maar op de manege heb ik altijd een ruin gereden met een zeer leuk karakter. Heel erg ondeugend als er een ervaren iemand op zat, en dan vond hij het ook zeer leuk om een keer een bok uit te delen, schrikken van bakkabouters etc..

Dus ik weet het eigenlijk niet.. Heb met alle 3 zeer goede ervaringen :) Als er maar karakter en knuffelgehalte inzit, is hier alles welkom :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:05

Merries en Ruinen allebei wel
Merries misschien iets meer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:03

merries en ruinen beiden wel,ik heb niet een duidelijke voorkeur.
momenteel heb ik zelf een merrie.

hengsten heb ik niet zoveel mee.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:06

Ik wou altijd een ruin, nu heb ik 2 merries haha. Zijn wel stronteigenwijs, maar hebben wel een fijn karakter, je moet er gewoon voor werken om hun respect te krijgen, zodat je kan samenwerken, daar hou ik wel van :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:18

Heb met merries en ruinen ervaring, mijn voorkeur gaat uit naar een ruin ivm de stabiliteit van het karakter. Een hengst is niet praktisch, zou bijvoorbeeld bij ons op stal alleen in de paddock buiten komen dus om die reden zou ik al geen hengst nemen, vind ik niet eerlijk tegenover het dier. Buiten dat denk ik dat ik er ook niet mee zou kunnen rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:34

Een merrie!!!
Ik ben ooit begonnen met een merrie, omdat het een leuk paard was. Dat het een merrie was, was soort van toeval. Na dit paard twee ruinen gehad, dat is dus niks voor mij. Ruin verkocht en weer een merrie gekocht. Goddank weer een meid op stal! Ik ben een merriemens. Dat nukkige, mutsige, onvoorspelbare, helemaal mijn ding. Mijn lesgeefmens is ook een merriemens. Zo leuk om al die typische merriestunts met elkaar te bespreken en vooral om erover in een deuk te liggen.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:37

bij de pony's heb ik ruinen gehad, nu bij de paarden 5 merrie's gehad (waarvan ik er nu twee heb). Geen enkel van alle vertoonde merriegedrag. alleen bij 1 fries toen zij een veulen had (maar dat mag toch ook?).
nee doe mij maar merrie's. gaan voor alles door het vuur.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:39

ruinen en hengsten (wel dewat rustigere types , niet die al staan te jumpen van en takje op de weg haha)
alleen volbloed hengsten dat word bonje met mij hahaha..
wij mogen elkaar niet:P

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:39

ik zeg ltijd dat ik meer met de mannen heb..maar ik val tog echt op merrie's haha :+

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:42

Ik weet het niet...
Heb vroeger merries en ruinen gereden, ging prima. Toen kreeg ik mijn eerste pony, een echte merrie. Dat ging ook prima. Toen kreeg ik een tweede pony, ruin. Dat ging nóg beter! Dus ik dacht: 'Geef mij maar een ruin'. Maar nu heb ik echt een 'rasechte'( :D ) merrie, en die vind ik geweldig! Juist dat lastige maakt haar heel leuk, ik kan er prima mee omgaan.
Dus misschien heb ik wel iets meer met merries..
Maar ik weet het dus niet.

miransiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:48

Zelf een echte merrie-merrie met haar kuren. Ik heb ook een ruin met een heel stabiel karakter.

IK ben nog steeds wel gecharmeerd van de kuren van mijn merrie, maar toch zullen de volgende paarden ruinen worden. Mijn merrie is ontzettend leuk, ook haar karakter, alleen komt het niet altijd even goed uit. Als ze op wedstrijden haar kuren kreeg, was ik er niet blij mee.
Het is een echte 'bitch' in die zin dat ze weigert om de pony die er het laatst is bijgekomen te accepteren. Ze blijft hem treiteren. Echt een trut soms, maar kan o zo lief zijn naar mij toe. Toch trekt het stabiele karakter van mijn ruin meer, je weet altijd wat je er aan hebt en is makkelijker in de omgang met andere paarden. Hengst heb ik zelf weinig ervaring mee.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:50

Mij maakt het niks uit, zolang het maar een fijn, werkwillig, vriendelijk paard is! :j

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:55

Merries.
Soms halen ze het bloed onder mijn nagels vandaan maar meestal
zijn het de beste vriendinnen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:09

Ik heb ruin ingevuld.
Qua omgang maakt het me niet zoveel uit, maar onder het zadel zijn de ruinen (voor mij) toch net iets makkelijker.
De merrie's die ik gehad/gefokt heb waren niet geschikt voor mij onder het zadel (te fel).
En ik heb in het verleden een hele makkelijke hengst gereden, en ga nu ook weer een (naar het lijkt een makkelijke) hengst rijden, maar die heb ik in omgang dan wel weer anders mee gemaakt.