Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:58

Ik zal alles keurig in een mapje overhandigen, met een lijst waarom de namen en evt. adres of telefoonnummer van iedereen staat, indien ik dat ontvang.

Een handtekening voor ontvangst weet ik niet of ik dat doe. We hebben niet erg veel contact met die mensen, maar er is verder niks aan de hand, dus ik zou ook niet weten hoe hij erop reageert...

kleinvosje

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:59

Okee, is goed, het is al geweldig dat je dit wilt doen!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:04

Ook hier iemand die ongewild abonnee is geworden en maar niet van dit abonnement afkwam.
Kreeg het blad in maart 2008 voor het eerst thuis met een acceptgiro erbij, of ik die per omgaande over wilde maken?!
Uuuuh, nee, ik heb niet om dit abonnement gevraagd dus alles hup, retour afzender. Maand later weer een exemplaar in de bus, incluis acceptgiro en verzoek tot spoedige betaling. Weer alles retour afzender. Nog een maand later, je raadt het al… Het verzoek tot betaling werd ook steeds dringender. Als ik niet… dan zou mijn abo worden stopgezet… Ja, maar dat is juist de bedoeling!!! Alles in een grote envelop gestopt inclusief begeleidend schrijven. Ik had inmiddels ook al 2 x een e-mail gestuurd naar Publi Force, zonder resultaat overigens. Maar in mijn mailtjes en brief gezet dat alles wat ik nu nog zou ontvangen niet meer retour zou gaan en dat ik dat als een geschenk zou beschouwen. Nouja, de maandelijkse Horsimo’s bleven komen en de acceptgiro’s begonnen dreigbrieven te worden (incassobureau). Het 0900 nummer had ik ook al verschillende malen geprobeerd te bellen maar daarop kreeg ik geen gehoor.
Uiteindelijk heb ik via mijn werk een “normaal” telefoonnummer gekregen van Publi Force en daar kreeg ik wel iemand te spreken. Een heel boos telefoontje later zijn de maandelijkse toezendingen gestopt. Hoe ze aan mijn adres gekomen zijn, geen idee… Maar ik had even voor de eerste toezending mijn abo bij Bit (uitgeverij Reed Business) opgezegd en prompt werd ik een week later gebeld door Hoefslag (uitgeverij BCM), of ik interesse had in een abonnement? Week later weer de Hoefslag aan de telefoon, “Nee, ik wil geen abonnement!!” En niet veel later Horsimo op de mat (uitgeverij Publi Force). Toeval of…???
Blijkbaar gaan deze uitgeverijen niet zo zorgvuldig om met hun (ex)klantenbestand. Heb daar ook nog verschillende mailtjes aan gewaagd, maar helaas zonder antwoord.

Gelukkig ben ik wel van mijn ongevraagde abonnement af en heeft het mij uiteindelijk wel een hoop mailtjes, etc. gekost, maar geen geld…

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:33

Ik ben eigelijk lid en tevreden, vind het wel een leuk blad, maar nu ik lees hoe lastig het is om er af te komen.... Heb ook nog een andere titel van hen. Nou ja ik blijf nog maar even lid en zie dan wel. Blijf dit wel volgen in de hoop dat het beter wordt.

Succes voor iedereen die er af wilt, ik hoop voor jullie dat het lukt. Dit is geen nette gang van zaken.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:27

Henkjan schreef:
Ik zal alles keurig in een mapje overhandigen, met een lijst waarom de namen en evt. adres of telefoonnummer van iedereen staat, indien ik dat ontvang.

Wil je de hele correspondentie hebben of alleen de NAW gegevens?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:37

Zou iemand mij aan het rekeningnummer van Publiforce kunnen helpen?
Ik heb wel het rekeningnummer wat ze nu gebruiken (24.48.22.263) maar geen nummer waarvan ze bij mij ooit iets hebben afgeschreven, ik neem tenminste aan dat hun rekeningnummer is gewijzigd en anders heb ik blijkbaar de laatste anderhalf jaar nooit iets betaald voor het blad.
Snap er niks van eerlijk gezegd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:34

Wat moet ik hier/via pb vermelden om ook mee te doen henkjan?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:58

hebben jullie ook een bericht gekregen dat de mailbox vol zit?
ik heb enige tijd terug het woonmagazine van hun opgezegd via de mail, maar verder niks vernomen. hopelijk is het nu opgezegd.

ik vond het namelijk nogal brutaal dat het blad plotseling van naam veranderde (van woonjournaal naar woonmagazine dacht ik) en het blad ineens niet meer gratis was (tegen verzendkosten), maar het dubbele, en dat werd dus ook gewoon afgeschreven!

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:09

ik heb ook een abbo op horsimo, al een hele tijd.
ik krijg alleen de laatste maanden elke keer een maand te laat zeg maar. de laatste van oktober kreeg ik vorige week thuis...zijn er hier nog meer mensen die dit hebben?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:55

@ hakkie: ik heb in dit topic inderdaad verschillende reacties gelezen van mensen die het blad een maand te laat (of helemaal niet meer) kregen...

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:57

@hakkie: Ik heb ook vorige week pas het oktobernummer gekregen, wel een beetje raar met alle achterhaalde aanbiedingen er in.

Zullen de adverteerders ook niet leuk vinden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:30

Nee, en die adverteerders krijgen toch al niet waar voor hun geld, ze worden min of meer afgeperst als je andere reacties op internet mag geloven...

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:46

oh ok, nou als dit zo door gaat ga ik ook maar proberen om er vanaf te komen..alle akties zijn idd al verlopen voor ik hem in de bus heb liggen.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:50

Klopt, ik heb zo'n gratis advertentie aangemeld en werd meteen benaderd voor een betaalde advertentie, nee bedankt.
Ondertussen is de gratis advertentie nog niet geplaatst, ben benieuwd.
Ik heb inmiddels ook m'n abonnement opgezegd maar nog geen bevestiging daarvan...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:56

Ik bedoel meer op de zakelijke adverteerders, maar die sponsoren volgens mij ook driekwart van het blad.
@hakkie: succes!

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:30

kleinvosje schreef:
Ik bedoel meer op de zakelijke adverteerders, maar die sponsoren volgens mij ook driekwart van het blad.
@hakkie: succes!

Ja klopt, ik ben een "zaak" en ze wilden mij ook een betaalde 1/4 pagina advertentie aansmeren.
Of bedoel je de bedrijven die al een betaalde advertentie hebben en daar niet meer van af komen?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:40

chinou schreef:
Henkjan schreef:

Wil je de hele correspondentie hebben of alleen de NAW gegevens?

De informatie waarmee jij denkt zoveel mogelijk geholpen te kunnen worden. Ik kan wel allemaal boze brieven in de bus deponeren, maar daar ben je niet mee geholpen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:41

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:48

Ik heb in de link die ik hierboven heb gezet, de naam peter van der heide aangeklikt, en daar mijn mail van vorige week heen gestuurd. Ik krijg em terug dat het adres niet bestaat, dat zegt toch ook alweer wat...

hmulder01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:39

Hallo allemaal,

Tot voor 6 maanden terug was ik de producent van de bladen van PubliForce ( oa Horsimo)
Om PubliForce mijn facturen niet betaalde, ben ik gestopt met produceren en een rechtszaak tegen ze begonnen.
Nu blijkt dat ze mij niet betalen, omdat het mij te verwijten zou zijn, dat zo veel mensen hun abonnement opzeggen. Gezien de reacties op veel forums lijkt het feit dat de bladen al tijden elk maand te laat komen ( nu weer het oktober nummer pas half november bij de leden in de bus) eerder een reden waarom mensen hun lidmaatschap opzeggen. Ook het feit dat het lidmaatschap veel te snel wordt ge-ind lijkt me ook een reden om het lidmaatschap op te zeggen. Mochten jullie actie willen ondernemen, dan hebben jullie mijn steun. het is toch van de zotte dat PubliForce zijn leveranciers ( = redacteuren )niet wil betalen om een kul reden en dan bij de leden geld zonder toestemming en ook nog eens te snel int. Mochten jullie een enveloppe willen overhandigen bij kantoor PubliForce dan ben ik daar als journalist ( met fotograag!) graag bij. Wellicht dat publiciteit dit bedrijf tot een betere service dwingt en tot betalen van hun rekeningen.

Ik hoor graag van jullie!

Harry

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:41

Hallo Harry,

Wat goed om te horen dat er een oud medewerker van Publi Force het ook onacceptabel vindt hoe er met klanten en leveranciers omgesprongen wordt. Ik vind het geweldig dat je je diensten anbiedt, en ik hoop dat we er gebruik van kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:42

Hoi Harry,

Wat leuk dat je hier reageert! Ik ga vanavond eens even kijken welke bladen ik nu precies heb ontvangen. Verder heb ik ook nog altijd geen reactie op mijn opzegmail, daar gaat er dus nog 1 achteraan met daarin het stuk dat een paar blz terug staat erin.
Wellicht is t een idee op meerdere fora mensen te verzamelen met problemen met Publiforce en de handen ineen te slaan? Ik wil hier best een rol in vervullen... wellicht kunnen we samen iets oppakken Harry?
Misschien Radar of een andere programma/zender erbij betrekken?

hmulder01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:53

Hallo Skippy1 en Kleinvosje,

Dank voor de snelle reactie! laten we inderdaad kijken welke mensen er nog meer de dupe zijn van de handelswijze van deze uitgeverij. Als journalist met een flink netwerk ken ik mijn mensen in medialand.

Alvast dank!

Harry ( info@hptekst.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:05

Hoi Harry,

Heb je wat aan eventuele hulp van mij? Geen idee in wat voor opzicht en geen zee-en van tijd, maar kan absoluut iets doen!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:09

Ik heb 3 november mijn opzegbrief verstuurd, maar heb nog niks vernomen.