meliciana schreef:ik heb het ooit ook meegemaakt: ik had een paard, van jongsaf, heb hem zelf zadelmak gemaakt, hij was aan me gehecht als een hond. mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder kon het financieel niet meer aan om het stalgeld te betalen. Ze heeft hem dus verkocht. Ik heb hem toen zelf op de camion gezet van de kopers. Dit is al meer dan 10 jaar geleden, en heb me voorgenomen van dit NOOIT meer mee te maken. want zelfs nu heb ik een gevoel dat ik hem verraden heb. Toen was ik nog te jong om er zelf iets aan te doen, maar toch.KiWiKo schreef:eigenlijk is het heel simpel......... je kan niet uitgeven wat je niet hebt..... nah, dan zijn we snel klaar toch![]()
Dit is serieus kort door de bocht. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je het financieel niet meer aan kan, zeker nu in tijden van crisis. Een beetje empathie mag wel, zeker voor de mensen die dit al hebben meegemaakt;
dan moet je de terin g naar de nering zetten en je leven aanpassen aan je inkomen.......... is wederom niet moeilijk

en geloof me, dat heb ik ook wel eens moeten doen.......... tis even slikken, tis even rot....... maar in de schulden zitten is echt nog veel rotter.