paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:32

meliciana schreef:
ik heb het ooit ook meegemaakt: ik had een paard, van jongsaf, heb hem zelf zadelmak gemaakt, hij was aan me gehecht als een hond. mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder kon het financieel niet meer aan om het stalgeld te betalen. Ze heeft hem dus verkocht. Ik heb hem toen zelf op de camion gezet van de kopers. Dit is al meer dan 10 jaar geleden, en heb me voorgenomen van dit NOOIT meer mee te maken. want zelfs nu heb ik een gevoel dat ik hem verraden heb. Toen was ik nog te jong om er zelf iets aan te doen, maar toch.
KiWiKo schreef:
eigenlijk is het heel simpel......... je kan niet uitgeven wat je niet hebt..... nah, dan zijn we snel klaar toch :) :)

Dit is serieus kort door de bocht. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je het financieel niet meer aan kan, zeker nu in tijden van crisis. Een beetje empathie mag wel, zeker voor de mensen die dit al hebben meegemaakt;

dan moet je de terin g naar de nering zetten en je leven aanpassen aan je inkomen.......... is wederom niet moeilijk :)

en geloof me, dat heb ik ook wel eens moeten doen.......... tis even slikken, tis even rot....... maar in de schulden zitten is echt nog veel rotter.

blizzard2000

Tat_jana schreef:
ik heb het ook gezien maar ik vindt het belachelijk...
kijk wat ze verdiende :P

ze hadden die paardjes makkelijk kunnen houden als ze niet zo laks waren geweest :)

een doorsnee gezin met paarden kids etc verdient echt niet zo veel..
en zitten ook niet tot hun strot toe in de schulden.

en dan ook nog zeggen dat hun huis niet luxe is .. PARDON ?

=================================================

overgens zit niemand zonder toestemming aan mijn paardjes,, zoiets zou ik zelf regelen :)
en ze hadden al veel eerder kunnen opmerken dat het zo niet ging :)

Helemaal mee eens. Volgens mij hadden ze 4800 euro netto per maand te besteden, nou daar moet je toch al aardig lux van kunnen leven en dan verdiende zij nog niks. Straks als zij een doorstart maakt met haar pedicure verdienen ze nog meer.

Tat_jana

dat is idd veel slimmer jesito.
mijn vriend is een moeilijk portret daar in,, alles is hem al gouw te min..

ik zou al ziels gelukkig zijn met een appartement ofzo.. maar dat wil meneer absoluut niet.

dus vandaar dat wij nog thuis wonen haha :P

tita

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:40

ik vraag me in stilte af waarom ze het vorige huis met verlies hebben verkocht.

Je hoeft het niet te verkopen het mag...wilde ze zo graag naar een duurder status huis?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:42

volgens mij wilden ze gewoon dat er tegen ze op gekeken wordt :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:45

nou tegenovergestelde is bereikt we kijken op ze neer :D

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:45

heb t ook gezien
alleen wat ik niet snap
die paarden kosten 300 per maand,
en ze krijgen nog eens ongeveer 500 van de belasting per maand terug
dan hoef je je paarden toch ook niet weg te doen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:47

kr0elkip schreef:
heb t ook gezien
alleen wat ik niet snap

8)7 8)7 8)7
er is meer in het leven dan alleen maar paard hoor :Y)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:47

Ik vond het erg sneu voor haar maar als je het niet meer op kan brengen en de paarden lijden er onder dan is het zeker noodzakelijk...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:48

krielkip en wat dacht je van die schuld van een halve ton, maar gewoon laten wat het is?

en wat als zo'n dier koliek krijgt......

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:50

ik wou net zeggen wat Cynthia24 heeft gezegt, als dit beter is voor de paarden had ik het ook zo gedaan..

ALLEEN had ik daar toch wel even toestemming voor gevraagd, in dit geval hadden ze ze wel kunnen houden namelijk :\

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:52

San1978 schreef:
Ik heb ook vol verbazig zitten kijken naar dit programma gisteravond. Hoe is het toch mogelijk dat mensen met een inkomen van € 4.800 toch elke maand structureel € 700 teveel uitgeven? Er zijn heel wat mensen in dit land die het met stukken minder moeten doen en geen dubbie schuld hebben. Per sé dat dure huis moeten kopen met die pedicure praktijk (waar je vervolgens niks mee doet), een dure BMW motor willen rijden maar heb niet kunnen kopen dus dan maar leasen, je paarden de noodzakelijk verzorging ontzeggen omdat je er geen geld voor hebt. Ik vind het nogal wat en heb daarom ook geen medelijden met deze mensen. Het is inderdaad een kwestie van de juiste keuzes maken en deze mensen hebben duidelijk op véél te grote voet geleefd. Als je er geen geld voor hebt dan moet je het ook niet aanschaffen. Hoe simpel kan het zijn? Nooit meer uitgeven dan dat er inkomt, dat moet met zo'n inkomen toch niet moeilijk zijn?

Je haalt me de woorden uit mijn mond!! Wat een stomme mensen zeg. :( Beetje lopen neppen voor de buitenwereld.
Kan er met mijn verstand echt niet bij. Wel op vakantie gaan maar de tandarts van je paard maar uitstellen.
Sorry hoor dan maar geen vakantie en al die lease dingen volkomen nutteloos.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:52

als je zo diep in de schulden zit kun je je je gewoon geen luxe permiteren, en tuurlijk moeten die dieren weg, had ook al veeeel eerder gemoeten!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:54

Ik vond het jammer dat het programma niet meer de leefstijl van dit gezin aanpakt.
Als je 4800 netto te besteden heb, dan heb je meer dan een heel ruim inkomen. En dan nog 5500 euro per maand uitgeeft, dan is er toch nog wel meer mis dan paarden en een motor.

Volgens mij zou er toch ook nog heel wat op die 5500 euro te besparen zijn.

Ik vind het goed dat de paarden nu naar een huis zijn waar niet op hun gezondheid beknibbeld wordt, zoals een tandarts en een hoefsmid, omdat er te weinig geld is. Het is verdrietig, maar wel veel beter.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:56

vind ik ook janouk, ksschien is dat ook nog wel gedaan, maar paste het niet in de uitzending.

ramonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:57

Ook ik heb het gezien; met tranen in mijn ogen toen ze afscheid nam.

Persoonlijk had ik eerst de lease-droger er ook maar uitgegooid, buiten of bij de verwarming droogt het ook wel.
Maar goed als het echt niet anders kan en je kunt de kosten niet meer betalen (dure tandarts trouwens, die van ons is een stuk goedkoper) dan zal je voor het welzijn van het paard moeten kiezen.

Ooit heb ik ook 2 paarden moeten verkopen vanwege de enorme tegenslagen die we bedrijfsmatig hadden (tijdens en na de MKZ), dit was erg naar; vooral omdat ze hinnekten toen ze weggingen.
Gelukkig heb ik de ene inmiddels al weer een paar jaar terug en kreeg ik de afgelopen week ook de andere aangeboden op 2010. Misschien gaat dat voor deze mevrouw en haar paard Sandy ook op als ze alles financieel weer op de rails hebben.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:59

Deze mensen hebben zelf de situatie veroorzaakt en moeten nu de gevolgen maar dragen...
Met hun inkomen had het niet zo hoeven lopen.
Dat geld wat ze nu 'over' hebben is volgens mij nodig om hun schuld af te betalen. Paarden houden was dus geen optie.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:59

best moeilijke situatie maar die mensen hebben 3 kinderen die gaan toch voor je dieren denk ik dan dus ja ik zou mijn paarden daar wel voor opgeven. verder hebben die mensen een prachthuis een dure moter dat zijn dingen die je kan verkopen en goedkoper kan wonen.

ik zou mijn paarden in zon situatie wel verkopen paarden zijn een luxe en kosten alleen geld.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:01

Vind het toch knap hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen, ik verdien de helft minder

(heb weliswaar een huurhuis maar dan nog) heb een kind een hond en een paard :-d heb t tot nu toe altijd rond kunnen breien en niemand komt iets tekort hier.. Lijkt me echt een kwestie van je kop int zand steken en je administratie niet bijhouden dit..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 13:05

kr0elkip schreef:
heb t ook gezien
alleen wat ik niet snap

Ja maar met een schuld van 45000 die nog afbetaald moet wordenen de kinders spaarpotjes die geplunderd zijn zou ik ook eerst dat weer eens goed krijgen.
Dat si wat je eerst moet doen voor drie kids

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:15

Ik heb het helaas niet kunnen zien omdat ik moest werken.
Verder ga ik helemaal mee wat @San1978 heeft geschreven!

Sowieso verbaas ik me elke week weer hoe mensen het zover hebben kunnen laten komen.
Zoals vorige week, kijk eens naar de kleren en de inrichting van sommige huizen....ook niet bepaald
een goedkope smaak.

Wij verdienen ook niet zoveel maar kunnen iedere maand prima rondkomen.
Met 2 paarden, 3 honden, 2 katten(allebei op nierdieet) en ook nog 2 auto's.
Gaan we ook nog 2x in het jaar op vakantie met onze caravan, en doen nog zat leuke dingen in het weekend.
Wij zijn nu bezig met een kindje en hebben op papier alles financieel al uitgewerkt.

tita schreef:
kr0elkip schreef:
heb t ook gezien
alleen wat ik niet snap

8)7 8)7 8)7
er is meer in het leven dan alleen maar paard hoor :Y)

Kinderen zijn me meer waard dan een huisdier.
Als ik mijn kind ooit tekort zou doen vanwege mijn paard dan was de beslissing snel genomen.
Hoe moeilijk dat ook is.

fokfanaat schreef:
krielkip en wat dacht je van die schuld van een halve ton

een halve ton %)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:55

jesito schreef:
Ik was net naar rtl4 aan het kijken naar een dubbeltje op z'n kant en daar was een gezin met veel schuld waardoor er ondermeer haar paarden weg moesten.
Ik zat bijna te janken toen het moment aangebroken was dat die dieren opgeladen werden en stelde me dat even voor als ik in zo'n situatie zou staan.
Wat moet dit moeilijk zijn.
zouden jullie dat kunnen?

Ik heb het half gezien, maar wilde het eigenlijk volgen. Ik kreeg ook een brok in mijn keel bij dat stukje.

Zou ik het kunnen.. nee, maar wat moet dat moet. Als het echt financieel niet meer haalbaar is zal ik toch een keuze moeten maken :)

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:59

Dat is mij overkomen, en geloof, niets is erger..
Ik had mijn paard bijna 1 jaar (gekregen van vader voor examens) en we hadden een klik, vanaf het begin.
Ik kreeg hem als 4 jarige hengst, kon er zo zonder zadel opzitten.
Later naar een andere stal verhuist (wat dichter bij huis, stond eerst in duitsland en kon er dan alleen in de weekenden heen)
daar gecastreerd en vanaf toen werden we nog closer, als ik bij heb voor in de stal ging zitten, ging hij gzellig bij me liggen..
en elke keer als hij dat deed, voelde het zo speciaal..

maar helaas, mijn vader kon het stalgeld niet meet betalen, ik verdiende bij lange na niet genoeg..
Dus heb ik afscheid moeten nemen...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:10

Heb het ook een stukje gezien. Snap ook niet hoe je met zo'n inkomen zo in de schulden kunt komen te zitten. Maar voor een buitenstaander is het altijd makkelijk te oordelen. Snap ook niet waarom ze niet veel eerder de doorstart heeft gedaan. Ze heeft een zaak aan huis dus oppas was mss niet eens nodig.

Ben wel benieuwd of de nieuwe eigenaren hier op bokt zitten?

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:18

ik heb het niet gezien maar vanochtend gehoord en nu lees ik het dus hier.
Ik snap niet dat je met zo veel geld zo in de problemen kan komen. Ik verdien nog niet eens de helft daarvan. En mijn ouders hebben dat met zijn tweeen ook niet. En zo zijn er zeker nog veel meer mensen. Het is eigenlijk van de gekke dat je daar niet mee rond kan komen.