xKatleentjex schreef:Sterre schreef:meer met het gevoel van "weten dat het dier waar je dol op was, niet als een stuk vuil bij een destructiebedrijf terecht is gekomen" ...
Maar is dat niet net je geweten sussen? Tenzij je werkelijk denkt dat je paard niet naar de eeuwige groene weiden kan als hij door iemand word opgegeten ofzo..maar anders doe je het toch alleen maar omdat jij je zelf slecht voelt bij het idee dat zijn lichaam op een bepaalde manier verwerkt word? Een schuldgevoel omdat je je trouwe maatje zo'n lot geeft? Is trouwens helemaal niets mis mee hoor, zolang je natuurlijk het paard niet bewust laat lijden. Als jij bv een dier met een panische angst voor de trailer of een gebroken been per se wilt vervoeren omdat je gelooft dat elk stuk vlees nuttig is, daar ben ik geen fan van.
Hmmm, zoals jij het stelt is dat idd "je geweten sussen"

Maar goed, ik ben me er wel van bewust dat het dier (paard, hond, poes, konijntje, goudvissen...) er niks van merkt wat er na z´n dood met hem gebeurd en dat hij er vóór zijn dood ook geen gedachtes over heeft

Wat ik al eerder schreef: eigenlijk zou ik het gewoon een mooi idee vinden als mijn paarden na hun dood bij de leeuwen en tijgers in de kooi komen

Edit:
breezy302 schreef:Op de stal waar mijn bijrijdpaard staat lag een dood schaap op weg naar de bak nou ik mij daar toch een moeite gehad om te zorgen dat ze erlangs ging, terwijl ze er normaal zo langsloopt.
Ik denk dat dit minder met het feit te maken heeft dat het schaap dood was, als wel dat er "opeens iets lag waar daar normaal gesproken niet ligt"

Voor hetzelfde geld staat er opeens een vuilniszak oid en wil ze d´r ook niet langs. (Paarden zijn soms vreeeemde wezens