Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:19

Froexiie schreef:
Knoffer schreef:
Er zijn hier nu trouwens heel veel rupsen in het bos. Is dat bij jullie ook zo? Gadverdamme, ik rij af en toe gewoon door slierten rupsen heen :(

Ja, idd. Ze hangen daar aan een draadje, en bah bah bah. Ze zitten echt overal. Vind ze zooo vies!

Hahaha ja bij mij ook! Als ik met vriendinnen op buitenrit ga is het: "Pas op rups! Voor je! Rechts! Rups!" :=

mick75

Re: Wat is het raarste dat je op het ruiterpad bent tegengekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 03:56

Als kind op ponykamp: Hele heuse tanks (paniek onder de paarden!), militairen die verscholen zitten in de bossen (nog meer paniek, na de tanks konden we overal pony's en ruiters vandaan plukken), potloodventers (met de hele groep uitlachen), onverwachte hindernissen (altijd lachen, vielen er standaard wel een paar van hun paard af, nooit serieus letsel gehad gelukkig. Anders was het lachen daarom ons ook wel vergaan).

Verder de "standaard" dingen als wandelaars, mountainbikers, kinderen, honden en dat soort dingen. Knap irritant, zelfs als je paard er niet van opkijkt. Ben dan altijd bang dat mijn dame even heel venijnig een lel naar achteren geeft en dan ook iets raakt hoewel ik altijd probeer haar achterhand buiten bereik te houden.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 04:08

uh......waar zal ik beginnen??
-een struisvogelachtig beest(emoe),was losgebroken,errug vervelend
-podlootventers,ja zoveel....
-loslopende koeien
-mensen(en idd in alllerlei verschillende ''standjes',plassend,poepend,krikkend....)
-een complete voorstelling....ja kan gebeuren met ''oerol''.ben je lekker aan het rijden,ben je ineens deel van het decor.....

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 06:15

een verloren en verlaten poppenwagen, pest was alleen dat wij aan het galopperen waren op dat pad en in 1x stond die poppenwagen daar. Hermien schrok zich het appezuur en draaide zich in de galop zo 180 graden om, (tja ik dus niet..............)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:20

een spijkerstrip, heeeeel handig als je met je paard daar aan het rijden bent en je hebt het niet door :l
waarom laten mensen dat daar slingeren? :S

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:54

Bedacht me dat ik ook nog wel eens een hele file aan oude legervoertuigen inclusief bestuurders ben tegen gekomen. Die waren blijkbaar bezig met een soort van puzzeltocht ofzo. Moest ik met mijn paard uitwijken naar het naastgelegen fietspad. Paard was ook helemaal verbaasd...normaal kom je daar alleen fietsers en wandelaars tegen.

Bij datzelfde bos troffen we ook een keer een chinook (helikopter) die aan het oefenen was met laagvliegen, vlak boven onze hoofden. Erg handig als je net een drukke weg over wilt gaan steken. Bleek maar weer dat we hele brave paardjes bij ons hadden want ze bleven keurig stil staan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:56

Een roze herenonderbroek, hangend aan een hekje...
Hoe kan je die nou vergeten?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:57

beantsje schreef:
Een roze herenonderbroek, hangend aan een hekje...
Hoe kan je die nou vergeten?

Haast? :D :=

SSuuSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:00

Ik kom veel los lopende honden tegen op het ruiterpad.
Heb wel meerdere keren mee gemaakt dat honden willen proberen te bijten naar het paard toe. en soms liepen de honden zo te klieren dat ik maar hard in galop weg ben gegaan. en dat kleine hondje rende gewoon een heel rondje mee.

en vaak gaten/kuilen in ruiterpaden, mensen die er lopen of liggen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:18

Liggen...????

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:21

ik ben wel eens zo'n grasmaaier van de gemeente tegen gekomen.. heel handig als je aan het galopperen bent..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:08

tanks, een hele horde jeeps, een wippend stel achterin de kofferbak, rondswaffelende gelegenheidshomo's bij Kalix Berna (ranzige meeting plek voor zakenlullo's die graag eens wat anders willen :D ), een hele grote tas vol maiskolven, een net navelsinaasappels, bankstel, typemachine.
Je komt echt van alles tegen als je vaak buiten rijdt :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:12

Ben wel eens een expres opgezette 'val' tegengekomen. Iemand had vlak na een bocht op een mooi vlak zandpad waar ik vaak erg hard ging een plank omhooggezet tegen een stok. Dit was overduidelijk expres zo neergezet. Gelukkig stond mijn paard destijds erg goed aan de hulp en stond binnen een halve meter stil, maar er hadden ook hele enge dingen mee kunnen gebeuren.
Uiteraard heb ik dit weggehaald.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:13

ik ben wel eens aan de kant van het pad in het bos (een openbaar pad) een wcpot tegen gekomen,, mn pony wist neit wat hem overkwamXD

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:09

Nou je komt inderdaad nogal eens wat tegen op het ruiterpad (ik dacht dat ik de enigste was hihihi)
het smerigste en dat heb ik echt al heel wat keertjes gezien zijn die potloodventers, alsof ik er op zit te wachten om iemand zijn slagerij te aanschouwen bah.
Ook wel eens zeer verliefde stelletjes die niet meer konden wachten maar die schrikken meestal en gaan ervan door, een keertje niet die bleven gewoon doorgaan terwijl ik er met een roodhoofd langsreed.
Ach ja zo maak je nog eens wat mee op een ruiterpad.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:16

Het was dan wel niet op een ruiterpad, maar wel tijdens het paardrijden.

We waren op trektocht in Ierland. Ergens op een "verlaten" landweg stond een auto langs de kant.
En de twee mensen erin waren nogal druk bezig :+
Onze gids zag het als eerste en die werd meteen knalrood.
En dan een hele groep die riepen om een "kodak-moment" (was in de tijd dat een digitale camera nog niet zo standaard was)
Ze wilde niet stoppen om ons een foto van de auto te laten nemen O:)

Overigens hadden die mensen in de auto geluk. Normaal hadden er 2 groepen langsgekomen, maar die week reed de andere groep een andere route, omdat hun paarden op een ander weiland stonden.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:29

Vroeger was t bos waar wij reden ook wel het 'homo bos' dus als wij wel eens een zomeravond rit gingen maken.. doken er wel eens 2 meneertjes achter elkaar de bosjes in.. of stonden de auto bij het parkeer terein te wachten...
Verder; een potloodventer, plassende mensen en 1 keer een vrouw die ook bij ons op stal stond en in eens toples naast mij stond... Die was aan het zonnen op het strandje waar wij reden..

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:42

Nou ik heb laast wat raars gezien.
Ruiterpad met daar naast dichtbebost bos kwam in eens en heel
klein mannetje met punt oortjes en een groen jasje en pof broekje uit
samen met zijn even kleine vrouwtje met puntoortjes en een huidskleurig
met bond pakje.(lange jas mutsje ext.) Een bepaalde secte ofzo..

En uehmm ineens een beek die uit het niets (gewooon zand)
ineens over het zand kwam echt in nood vaart
schrok me dood!!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:50

Mezelf en vriend in een tentje... Nou ja, wij waren aan rondtoeren geweest met de motor en hadden een plek nodig om te kamperen. Het was al donker en we konden geen camping vinden. Toen zijn er bos ingereden en hebben op een lekker plekje de tent opgezet. Toen we de volgende morgen wakker werden en uit de tent stapte schoot ik keihard in de lach; we stonden dus midden op een ruiterpad. Tent maar heel snel ingepakt...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:03

Tsja, het is ook wel zo dat niet iedereen weet welke ruiterpaden nou ruiterpaden zijn!
Bij ons in het bos is dat ook niet echt duidelijk, dus wij komen ook regelmatig kinderen spelend tegen op zo'n pad. Wel gevaarlijk als jij daar in volle galop aan komt....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 03:31

Een kinderwagen, meisje was met haar jongere zusje gaan wandelen en haar ouders werden pissig joh toen ik bijna over het kinderwagentje heen ging.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:36

Ik schrik me altijd dood van die mountainbikers die in volle vaart gillen dat je moet stoppen of aan de kant moet gaan :P en plassende mensen zijn inderdaad ook populair. :=

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:38

Wat een vreselijk grappige dingen kom je hier tegen. :P
Het enige wat ik ooit ben tegengekomen is een dooie Adder, ten minste een slang. Of het een Adder was wist ik niet eens. :P
En dan te bedenken dat ik dus doodbang ben voor slangen.
Ben snel doorgereden. :+

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:32

Zeuren dat paarden niet op gewone paden mogen komen, maar wat er ondertussen allemaal op de ruiterpaden rondloopt, haha :P
Ik zag laatst ook een dure grote auto langs het ruiterpad staan, dacht al; Welke idioot zet zo'n auto hier nou neer..?
Vervolgens zie ik ook nog 2 mensen erin die druk bezig zijn..
Dacht nog; Zal ik even met mijn beugel langs de auto gaan }>

Had laatst ook een keer dat mijn paard ervandoor was gegaan, kon hem voor geen mogelijkheid terug krijgen.
Kwam ik op een gegeven moment bij de verharde weg aan waar ook fietsers waren, toen ik hem eindelijk stil had was ik afgestapt.
Roept er een vrouw; Hallo?! Kun je even aan de kant gaan!
Mens, stond net op de grond en iedereen kon er makkelijk langs. Stamelde nog een beetje geschrokken en vooral verbaasd; Ja eeeh.
Zij; Niks, ja!

Reeën/herten en zwijnen ben ik inmiddels wel gewend, maar je blijft je af en toe verbazen hoe groot die kunnen zijn.
De herten hier in Epe zijn bijna zo groot als mijn paard zelf.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:41

iemand met fiets en ladder en allerlei ander spul daarop hangend.
Bleek zo een vogelspotter te zijn, die alle vogelhuisjes afgaan.

Oja en iemand die naakt lag te zonnen, hij stond wel raar te kijken, geloof niet dat hij in de gaten had, dat hij vanaf een paard erg makkelijk te zien was.

en verder al het 'gewone': mountainbikers, mensen met kinderwagens midden op de hei ( loopt schijbaar makkelijk door het zand), wild, vliegers, gevulde vuilniszakken ( het schijnt makkelijker te zijn om die ergens te dumpen, dan in de kliko te doen) en wat nog niet meer.