Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:34

Ik heb in het zesde leerjaar als we gaan skiën zijn in Zwitersland een BRIEF geschreven naar mijn toenmalige pony Quinta :o Hij hangt nog altijd aan haar staldeur desondanks ze hier niet meer is. Wat er opgeschreven staat? "Quinta, ik vind het suuuper jammer dat je hier niet bent, ik zou super graag met jou in de sneeuw rijden, dat zou kei tof zijn " , enz.. :o

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:40

Whinnylando schreef:
Volgens mij zijn die "fietsende penny's" later de echte "die hards " _O-

ik was ook zo'n fietsende penny _O- soms gaf ik mijn fiets weleens een tik met een zweep als de fiets niet hard genoeg ging :')

Ik heb ook nog wel een doos staan met meer dan 100 van die kleine paardjes, daar kon ik uren en uren meespelen. Soms stond de hele kamer er mee vol of de achtertuin. Ze hadden natuurlijk allemaal een naam en een eigen karakter, en ik denk dat als ik ze erbij pak ik van de meesten nog wel de naam weet :')

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:22

Uhm ik meld me ook maar.

Ik heb nog steeds 2 dozen vol barbie's incl. barbiepaarden, koetsen,tuig en stallen op zolder bij mijn ouders staan,ben zelf moeder van een 5 jarige maar no way dat ik mijn spullen aan haar geef :o vind het zonde en een stukje jeugdsentiment, zij heeft ook het paardenvirus en i.p.v mijn verzameling aan haar geven koop ik doodleuk alles nieuw.Onder het mom...cadeautje voor mijn dochter...sta ik nog steeds met glunderende ogen te kijken naar al het speelgoed op paardengebied.Neem alleen al de uitgebreide playmobile manege :9

Vroeger was ik behoorlijk besmet, zo had je vroeger de geweldige knappe schimmel op Veronica die met een vrouw over het strand paradeerde, laat het nou zo zijn dat wij ook een arabische schimmel op stal hadden(weliswaar het paard van mijn moeders vriendin) en die was geregeld de pineut als ik met mijn penny vriendinnen langs kwam. Stiekum kropen we dan zonder zadel op de schimmel om de vrouw van tv na te doen incl. strand als fantasie, en maar denken dat mijn moeder niet wist dat wij stiekum op de paarden kropen.

Uiteindelijk op mijn 10e een eigen pony gekregen (deze pony stond al zeker 4 jaar in pension op mijn manege en ik had haar al geregeld getekend en gefantaseerd hoe het zou zijn als dat mijn pony was),mijn droom kwam dus uit en ook zij heeft het flink te verduren gehad met uren poetsen,wassen en vlechten.Als ik foto's terug kijk lijkt het wel een levende Little pony ze was nog net aan niet roze.

Ook kon ik me vermaken in de bak, denk aan dressuur of spring wedstrijdje spelen en in galop was ik toch echt een jockey met de beugels op de kortste stand en 3 slagen erin.
Zelfs thuis met buitenspelen speelde ik paardje, de hondenriem was longeerlijn en ik heb met vriendinnen complete parcoursen gebouwd op de stoep, om er vervolgens zelf overheen te springen en mezelf aansporen met mijn handen _O-

Gelukkig werd ik een stuk serieuzer toen ik wedstrijdjes ging rijden,en verdwenen ook de barbie's naar zolder toen ik een jaar of 12 was.
Nu moet ik wel bekennen dat ik me nog steeds uren kan vermaken met games als: mijn paardenstal,topruiter,my horse&me en dan ben je 26 en moeder :D

Vie

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:43

Mijn pony is nu een levende MLP. _O-
En ook ik vermaak me met die games. :=

Mssn toch eens naar psycholoog gaan...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:32

wat een leuke verhalen, ik was ook zo.
Heb bij mijn ouders nog hele plakboeken liggen. Elk plaatje met een paard erop werd uitgeknipt en in geplakt. Zat ze pas nog eens door te kijken. Denk dat ik ze maar bewaar, het is toch een mooi stukje nostalgie.
Las ook altijd de penny en dacht daardoor veel te weten.
Met vriendinnetjes speelde ik altijd ´paadje´. We zetten dan een springconcour op met allemaal zelfgemaakte hindernissen. Daar sprongen we dan overheen. Of 1 van ons was paard en die werd dan gelongeerd. goeie ouwe tijd :o

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:07

Geweldig wat een verhalen!

wat ik ook heel vaak deed, was niet Anky spelen maar Bonfire spelen!

Ging ik dus met mijn buik over de rugleuning van mijn rolstoel liggen, en dan de voorwielen van de grond, en dan kon ik alles! Piaffe, passage, appyementen galopswissels alles! en ik werd er wat moe van! En dat deed ik dan bij ons op het erf, en die mensen maar kijken!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:13

hahahaha geweldig al die verhalen, ja hier ook een echte penny hoor !
ben inmiddels 29 en 3 keer moeder maar die games vind ik ook nog steeds leuk ;)

ik wist ook van elk paard wat het voor ras was en vond dat ook erg leuk om uitgebreid aan mijn pa en ma te vertellen.

en hele bergen met my little pony's barbies en barbiepaarden....zo leuk !

daarnaast lees ik nog steeds de penny :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:57

pluklief schreef:
Whinnylando schreef:
Volgens mij zijn die "fietsende penny's" later de echte "die hards " _O-

ik was ook zo'n fietsende penny _O- soms gaf ik mijn fiets weleens een tik met een zweep als de fiets niet hard genoeg ging :')

Ik heb ook nog wel een doos staan met meer dan 100 van die kleine paardjes, daar kon ik uren en uren meespelen. Soms stond de hele kamer er mee vol of de achtertuin. Ze hadden natuurlijk allemaal een naam en een eigen karakter, en ik denk dat als ik ze erbij pak ik van de meesten nog wel de naam weet :')

ik ging altijd springen over elke heuvel.
:')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:19

Ik fietste altijd door de berm, want dat was beter voor de 'hoeven' :+

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:30

:') _O-
En voor jou conditie :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:54

Ja heel erg, ik verzon te veel verhalen, speelde heel veel paardje en was daar altijd de beste in alles (tot ergernis van me zusje die dan altijd 2de moest worden haha) Ik heb ook echt nog super veel schriften met verhalen over hoe ik dan een paard redde etc. haha ook natuurlijk het fietsen waar bij me paard tornado heette , zelf naar het bos ging die mee in de trailer (uh..), nu moet ik er wel om lachen maar kan me voorstellen dat me ouders helemaal gek van me werden :P

Kimberleeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:07

Haha ja ik was zeker penny! Ik vond laatst een verhalenboekje van vroeger. Ik schreef daar allemaal korte verhalen in over mijn eigen verzonnen manege 'Het hoefijzer!' En ik was altijd de instructrice. Het eerste verhaaltje wat in het schrifje staat is 'Het geheim van Magic!' Dat gaat over een new forest (dat was toen mijn lievelingsras :+ ) die drachtig is en niemand die het wist. En de vader is van een hele mooie zwarte hengst van een jongen en dat werd dan mijn vriendje. En het veulen heette beauty omdat ze zo mooi was.

Hilarisch gewoon.
Ook deden we altijd paardrijles op het schoolplein. Dan gaf ik les en fietsten twee andere vriendinnetjes rondjes om me heen en zei ik wat ze moesten doen. Ze fietsten echt voltes enzo als ik het zei hahah. Met stoepkrijgt hadden we de letters opgeschreven, dus ik zei serieus bij A grote volte enzo hahaha.

De penny lees ik trouwens nog steeds weleens. Die verhalen zijn leuk :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:15

Jaa,

Ik spaarde vanaf toen ik heel klein was al dingen van paarden (ben namelijk vanaf geboorte al op de manege) zoals posters me hele kamer hing er mee vol. Stickers heb ik bewaard omdat ik het leuk vind om later weer uit de doos te halen en te kijken :) Ook deed ik veel paarden spelletjes op de computer !

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:36

Heerlijk tijd. :')

Ik was vroeger zo penny als iets.
Had elke maandag om 16u les op de manege dús s'middags in paardrijkleding naar school.

Verder had ik ook een complete manege in mijn slaapkamer staan voor mijn speelgoedpaardjes. Maar liefst 98 stuks.
Met allemaal hun eigen borstel en voerbak waar ik dan weer hondenbrokken in gooide.

Verder moest de hond vroeger geborsteld worden met mijn paardenborstels en oefende ik met bandageren op hem. :(:)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:13

Hier meld zich nog een 'fietsende' Penny :o Vroeger op zaterdagmorgen samen met vriendinnentje op de fiets naar de manege. Rijkleren aan, laarzen aan, cap op, zweepje in de hand en poetskoffer onder de snelbinder. Onderweg maakten we dan voltes, slangevoltes, gebroken lijnen en gingen we in verlichte zit over drempels en stoepranden. Als het 'paard' niet snel genoeg liep kreeg ie een tik met de zweep. Op de manege gingen we dan de hele dag 'helpen' en dan weer op het fietsje terug. Thuisgekomen was het nog niet uit met de paardepret en ging ik mijn zusje 'longeren' (uiteraard nog in rijkleding en cap op) en over hindernissen laten springen.
En dan natuurlijk nog die staaaaapels pennys, plaatjes, foto's, my little ponys, barbiepaarden.......

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:19

haha geweldig al die verhalen.
ik was vroeger duidelijk ook penny!
ben nu druk bezig met verhuizen en kom weer allerlei spullen tegen van vroeger. heb nog dozen vol met oude penny's. had ze allemaal, penny, penny plus, club penny etc etc. en plakboeken vol met paarden plaatjes die overal uitgeknipt werden. alle kranten artikelen die over paarden gingen werden uitgeknipt en ingeplakt. me kamer was toen behangen met paarden posters. en dozen vol met van die speelgoed paardjes. we hingen ook altijd rond in de paarden winkel vroeger van wat we allemaal wilde kopen voor ons eigen paard later. wat zullen die mensen daar wel niet gedacht hebben :P
en uren paardje spelen, op school in de pauzes en thuis. en elk paard die langskwam zijn naam vragen en dat was dan ons paard in onze fanatsie stal in de bosjes op school ;)
en mijn fiets was mijn stalen ros. lichtrijden op mn fiets ed :P haha mooie tijd was dat. en inderdaad het beruchte boekje, hoeveel geld heb ik al voor mijn paard, welke spullen heb ik al en wat moet ik nog allemaal kopen voor ijn eigen paard. ook vond ik mappen vol met eigen gechreven verhalen over mijn eigen manege ed.
wat een fantasie hen je toch als klein kind.
maar vind die paarden games voor op de pc nog steeds leuk hoor haha, heb nog zown spelletje, de barbie paardrijclub en van die anky games geweldig!
maar vind het allemaal zo zonde om weg te gooien, mja me ouders zitten er ook niet op de wachten dat ik het laat staan en vriendlief wil het zeker niet in me nieuwe huis hebben :P DILEMA!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:21

Ik heb gistere een paardenspel voor de ps2 gekocht^^
Het was 3 halen 2 betalen, tja dan neem ik toch nog een paardenspel mee :D
Als ik trouwens op mijn brommer rijd dan ga ik ook een soort van in de lichte zit bij kuilen en hobbels :x
Niet zo heel erg overdreven hoor }:0
Maarja denk dat mijn brommer het anders niet erg lang volhoud^^

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:23

Ik was vroeger zo Penny dat ik me eigen er nog voor schaam als ik er aan terug denk!
Samen met m'n overbuurmeisje hadden we op het plein voor ons huis (rechthoekig plein) een bak getekend met echte letters. Daar hebben we toch wel wat proefjes in rond 'gegaloppeerd'. :o
Had heel m'n muur vol hangen met paardenposters en was geabonneerd op de Penny.
Heb ook net gedaan alsof mijn fiets een paard was.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:45

Mijn kamer was vroeger een geweldig penny-oord. :=
Vol met posters van paarden, ik had een groot hoefijzer als prijzenkast en al mijn rozetten die ik had gewonnen op de manegewedstrijden hingen aan de muur.
Mijn bed moest natuurlijk ook in paardenlakens gestoken worden!
Dan stonden nog overal MLP's en stallen, trailers en miniatuurpaardjes, van steen tot fleece aan toe. :)
De penny's lagen in stapels op mijn bureau en een paar langs mijn nachtkastje.

En ik hield een manegedagboek bij, op welk paard ik die dag gereden had en hoe het ging, of hij had gebokt enzovoort. Best leuk als je het terugleest haha.
En heb ook een plakboek gemaakt, deze heb ik nog steeds. :)

Best leuk als je erover nadenkt, al fietste ik nog net niet met cap op en zweep in de hand.. ;)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:23

Suzan360 schreef:
Ik ben ook echt heel erg penny geweest. Soms deed ik ook aan lichtrijden op mijn fiets :D
Ofwel als ik van de basisschool naar huis liep dan 'galloppeerde' ik en soms 'bokte' mijn pony wel eens! Dan moest hij natuurlijk een klap met de zweep krijgen ;)

Ik heb ook verschillende fantasiepaarden gehad. Een fjordenhengst, een KWPN merrie, die kregen natuurlijk een veulentje (serieus écht 11 maanden gewacht :)) ) en dat veulentje was uiteraard een fries :Y)
Gelukkig kon ik ze met een knip van mijn vinger in grootte laten veranderen, van levensgroot naar MLP formaat :P En ik had dan ook 2 elfjes die voor mn paarden konden zorgen als ze zo klein waren.

Jaaaa ik had écht een rijke fantasie ;)

Edit: ik herinner mij ineens dat mijn zus en ik vroeger een borstuigje hadden, omdat we in de zomervakanties in de bergen liepen en dan vonden mijn ouders het gevaarlijk als wij 'los liepen'. Ik werd dan ook iedere dag standaard gelongeerd door mijn zus. En zij maar slaan als ik niet wilde rennen :P

dan ben je echt gek :))
( of jong :+: )

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:24

snoetie schreef:
ik was ook een rasechte penny :D

ik had ook mijn hele kamer vol paardenposters, stickers, foto's van alle manegepony's etc. ik heb zelfs foto's gemaakt van mijn 'paardenkamer' omdat ik daar zo trots op was :') als ik thuis kom ga ik die foto zoeken!

ook heb ik op de basisschool een spreekbeurt gehouden over paarden, waarbij mijn nicht met haar haffie naar het schoolplein is gekomen en ik ging demonstreren hoe je moet paardrijden (lees een rondje in stap over het schoolplein _O- )

vroeger ging ik met een vriendinnetje bij alle huizen aanbellen met een wei ernaast, vragen of we die pony's mochten verzorgen :D

en met mijn nichtje (die zit ook hier op bokt }> ) ging ik altijd paardje spelen, deden we de hoogste dressuuroefeningen met gebries en al :+

Whaaah! ik ook, en toen met nicole (fjord) naar het schoolplein komen en er op zitten en vragen beantwoorden
had ik ook een spreekbeurt omg, ik ben ook schuldig hoor! was rasegte penny

- stickers,posters,ongelovelijk veel penny's/penny plus/ noem maar op ..
- paarden speeltjes, had zelfs een plastic stal gekregen met water pompje man wat was ik trots daarop
- en natuurlijk de manen en het paarden wassen van mn speelgoed dingen :Y)
- paardje spelen in de tuin, (had voor mn verjaard zelf springbalken.. met houders gekregen IK BLIJ! :+ )
- en natuurlijk met mn zweepje in de tuin paard spelen, dressuur zelf mn hoofd omlaag *in de krul*
en paard moest extra galloperen omdat die stout was ofzo. en dan sla je je zelf met de zweep omdat paard
niet luisterde ahahahah geweldig!
- en nog zo veel meer :D had zelf playmobiel.. alllemaal springdingen en wei en een stal, met paarden veulens
egt een hele complete stal *nogsteets licht die ergens*

WOW WAT BEN IK SCHULDIG, whaha was hellemaal penny, maar was bij paarden serieus, niet vaan ''AAAH ISHH SIELUGG |( paadje klitten in maandjes paadje is verwaarloosd :D *

want mn oma werkte *nogsteets* op een land.. en daar stonden paarden 4 moehah nu moet ik zeker in details gaan praten zodat iedereen me gelooft .. kijk dat is penny ghehe :+

nou hadden ze staan staan
- nicole,fjord,145, god dat beest kon egt niks schelen wat je deed kon er alles mee
- mistral *DUHH*
- aranka, haflinger, 150, had egt dr eigen karakter
- princces, tinker, was nog wat schikachtig was bang voor wind, was uit het wild gehaald uit denemarken.
en heeft 3 veulens nog gehad 2 tegelijk
- zorra/frummel wij noemde haar frummel, was een shet/fallabella .. en daar kon ik dus elke dag heen
was 2 minuten van mn huis vandaan dus dat was best chillings, heb egt wat geleerd van die beesten
heb nog oude foto's terug gevonden enzo, kon er egt een uur naar staren ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:35

Vandaag heb ik weer eens echte penny's gezien! Was bij mijn bijrijdpaard aan het rijden in de bak, toen kwamen er 5 kleine meisjes aan met hun shetjes. Ze vertelden dat ze een ponyclub hadden en dat ik er best bij mocht horen, dan mocht ik meedoen met springen hahah. Heb echt gelachen, paardje werd een beetje heet en toen zeiden de meisjes, guaw afstappen,los laten en gaan opjagen haha.

Was sowieso al een rare dag vandaag, was onderweg naar de paarden fietst er een meisje achter me aan met zweep in haar handen en zei tegen me: gaat U paardrijden? Ik zo ja en ik ben geen U. Ow zegt ze zal ik met je meegaan dan?

erg vreemd..

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:36

breezy302 schreef:
Vandaag heb ik weer eens echte penny's gezien! Was bij mijn bijrijdpaard aan het rijden in de bak, toen kwamen er 5 kleine meisjes aan met hun shetjes. Ze vertelden dat ze een ponyclub hadden en dat ik er best bij mocht horen, dan mocht ik meedoen met springen hahah. Heb echt gelachen, paardje werd een beetje heet en toen zeiden de meisjes, guaw afstappen,los laten en gaan opjagen haha.

Was sowieso al een rare dag vandaag, was onderweg naar de paarden fietst er een meisje achter me aan met zweep in haar handen en zei tegen me: gaat U paardrijden? Ik zo ja en ik ben geen U. Ow zegt ze zal ik met je meegaan dan?

erg vreemd..

Haha, kan je laggen *D geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:38

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:39

is dit een penny-veulen? :+
Afbeelding