Hij hangt nog altijd aan haar staldeur desondanks ze hier niet meer is. Wat er opgeschreven staat? "Quinta, ik vind het suuuper jammer dat je hier niet bent, ik zou super graag met jou in de sneeuw rijden, dat zou kei tof zijn " , enz..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij hangt nog altijd aan haar staldeur desondanks ze hier niet meer is. Wat er opgeschreven staat? "Quinta, ik vind het suuuper jammer dat je hier niet bent, ik zou super graag met jou in de sneeuw rijden, dat zou kei tof zijn " , enz..
Whinnylando schreef:Volgens mij zijn die "fietsende penny's" later de echte "die hards "
soms gaf ik mijn fiets weleens een tik met een zweep als de fiets niet hard genoeg ging 
vind het zonde en een stukje jeugdsentiment, zij heeft ook het paardenvirus en i.p.v mijn verzameling aan haar geven koop ik doodleuk alles nieuw.Onder het mom...cadeautje voor mijn dochter...sta ik nog steeds met glunderende ogen te kijken naar al het speelgoed op paardengebied.Neem alleen al de uitgebreide playmobile manege

pluklief schreef:Whinnylando schreef:Volgens mij zijn die "fietsende penny's" later de echte "die hards "
ik was ook zo'n fietsende pennysoms gaf ik mijn fiets weleens een tik met een zweep als de fiets niet hard genoeg ging
Ik heb ook nog wel een doos staan met meer dan 100 van die kleine paardjes, daar kon ik uren en uren meespelen. Soms stond de hele kamer er mee vol of de achtertuin. Ze hadden natuurlijk allemaal een naam en een eigen karakter, en ik denk dat als ik ze erbij pak ik van de meesten nog wel de naam weet

) die drachtig is en niemand die het wist. En de vader is van een hele mooie zwarte hengst van een jongen en dat werd dan mijn vriendje. En het veulen heette beauty omdat ze zo mooi was.
Ook deed ik veel paarden spelletjes op de computer ! 

Vroeger op zaterdagmorgen samen met vriendinnentje op de fiets naar de manege. Rijkleren aan, laarzen aan, cap op, zweepje in de hand en poetskoffer onder de snelbinder. Onderweg maakten we dan voltes, slangevoltes, gebroken lijnen en gingen we in verlichte zit over drempels en stoepranden. Als het 'paard' niet snel genoeg liep kreeg ie een tik met de zweep. Op de manege gingen we dan de hele dag 'helpen' en dan weer op het fietsje terug. Thuisgekomen was het nog niet uit met de paardepret en ging ik mijn zusje 'longeren' (uiteraard nog in rijkleding en cap op) en over hindernissen laten springen.

haha mooie tijd was dat. en inderdaad het beruchte boekje, hoeveel geld heb ik al voor mijn paard, welke spullen heb ik al en wat moet ik nog allemaal kopen voor ijn eigen paard. ook vond ik mappen vol met eigen gechreven verhalen over mijn eigen manege ed.
DILEMA! 

Suzan360 schreef:Ik ben ook echt heel erg penny geweest. Soms deed ik ook aan lichtrijden op mijn fiets
Ofwel als ik van de basisschool naar huis liep dan 'galloppeerde' ik en soms 'bokte' mijn pony wel eens! Dan moest hij natuurlijk een klap met de zweep krijgen
Ik heb ook verschillende fantasiepaarden gehad. Een fjordenhengst, een KWPN merrie, die kregen natuurlijk een veulentje (serieus écht 11 maanden gewacht) en dat veulentje was uiteraard een fries
![]()
Gelukkig kon ik ze met een knip van mijn vinger in grootte laten veranderen, van levensgroot naar MLP formaatEn ik had dan ook 2 elfjes die voor mn paarden konden zorgen als ze zo klein waren.
Jaaaa ik had écht een rijke fantasie
Edit: ik herinner mij ineens dat mijn zus en ik vroeger een borstuigje hadden, omdat we in de zomervakanties in de bergen liepen en dan vonden mijn ouders het gevaarlijk als wij 'los liepen'. Ik werd dan ook iedere dag standaard gelongeerd door mijn zus. En zij maar slaan als ik niet wilde rennen
) snoetie schreef:ik was ook een rasechte penny![]()
ik had ook mijn hele kamer vol paardenposters, stickers, foto's van alle manegepony's etc. ik heb zelfs foto's gemaakt van mijn 'paardenkamer' omdat ik daar zo trots op wasals ik thuis kom ga ik die foto zoeken!
ook heb ik op de basisschool een spreekbeurt gehouden over paarden, waarbij mijn nicht met haar haffie naar het schoolplein is gekomen en ik ging demonstreren hoe je moet paardrijden (lees een rondje in stap over het schoolplein)
vroeger ging ik met een vriendinnetje bij alle huizen aanbellen met een wei ernaast, vragen of we die pony's mochten verzorgen![]()
en met mijn nichtje (die zit ook hier op bokt) ging ik altijd paardje spelen, deden we de hoogste dressuuroefeningen met gebries en al
)
had zelf playmobiel.. alllemaal springdingen en wei en een stal, met paarden veulens
paadje klitten in maandjes paadje is verwaarloosd
*
UHH*
breezy302 schreef:Vandaag heb ik weer eens echte penny's gezien! Was bij mijn bijrijdpaard aan het rijden in de bak, toen kwamen er 5 kleine meisjes aan met hun shetjes. Ze vertelden dat ze een ponyclub hadden en dat ik er best bij mocht horen, dan mocht ik meedoen met springen hahah. Heb echt gelachen, paardje werd een beetje heet en toen zeiden de meisjes, guaw afstappen,los laten en gaan opjagen haha.
Was sowieso al een rare dag vandaag, was onderweg naar de paarden fietst er een meisje achter me aan met zweep in haar handen en zei tegen me: gaat U paardrijden? Ik zo ja en ik ben geen U. Ow zegt ze zal ik met je meegaan dan?
erg vreemd..
geweldig!