Wat voor ras als je zwaar bent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:33

coydog schreef:
Maar je kunt nog steeds niet aan iemands gewicht zien of deze obese is, daarvoor moet je ook de lengte weten.

Vriendin van ts is 1:70 en weegt 100 kilo, zij heeft dan een bmi van 35 en is bijna morbide obese.
Je moet inderdaad wel de lengte weten....

Snoevie

Re: Wat voor ras als je zwaar bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:11

wow dat klinkt wel heftig zeg

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:12

cissy schreef:
Citaat:
Ik heb een tinker van 1,50, en geloof me, als daar iemand op gaat zitten van 100 kilo zakt die echt door z'n beetjes hor

slap paard heb jij dan....is het wel een echte tinker?
sorry kon het niet laten :+

Oke en waar the fiets slaat deze opmerking op :')? Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan lekker je mond.
Zal de opmerking even uitleggen voor de mensen die het wel intresseert :+
Wat hiervoor al gezegt is, je moet per paardje kijken. Mijn tinker van 1.50 zou dat niet volhouden. Maar misschien dat een tinker van 1,50 die heel log en zwaar gebouwd is het wel vol zou houden.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:37

Ik denk dat het per paard verschillend is. Als er al iemand op het paard/pony rijd die al wat zwaarder is dan is het paard eraan gewend.
Ik zelf ben ook wat zwaarder, en heb zelf ook een pony. Ik heb wel aan mijn rij-instructrice gevraagd wat zij vond van mijn gewicht erop en of zij zag dat mijn pony er last van had (leek er geen last van te hebben).
Je moet alleen wel zorgen dat er ook een zadel op ligt wat goed past, en zelf in de gaten houden wat wel en niet kan. Ik zou zelf nu bijv niet gaan springen.

zenith84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:07

ras maakt niet veel uit, ja geen kleine pony of arabier uiteraard....

maar als ze maar over de rug heen lopen, en soepel in de lijf zijn.
ofterwijl in balans zijn.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:08

Misschien een tinker?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:17

EsBianc schreef:
Ik denk dat het per paard verschillend is. Als er al iemand op het paard/pony rijd die al wat zwaarder is dan is het paard eraan gewend.
Ik zelf ben ook wat zwaarder, en heb zelf ook een pony. Ik heb wel aan mijn rij-instructrice gevraagd wat zij vond van mijn gewicht erop en of zij zag dat mijn pony er last van had (leek er geen last van te hebben).
Je moet alleen wel zorgen dat er ook een zadel op ligt wat goed past, en zelf in de gaten houden wat wel en niet kan. Ik zou zelf nu bijv niet gaan springen.

Jij bent gewoon een iets vollere dame... dat zijn er velen, meer dan slanke... dus dat is niet direct een probleem, vaak juist helemaal niet!
Maar 100 kilo is wel even wat anders...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:33

de meeste dames zijn ook niet heel lang,dus daar is 100 kg dan erg heftig gelijk bij

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:34

Mallow schreef:
cissy schreef:
slap paard heb jij dan....is het wel een echte tinker?
sorry kon het niet laten :+

Oke en waar the fiets slaat deze opmerking op :')? Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan lekker je mond.
Zal de opmerking even uitleggen voor de mensen die het wel intresseert :+
Wat hiervoor al gezegt is, je moet per paardje kijken. Mijn tinker van 1.50 zou dat niet volhouden. Maar misschien dat een tinker van 1,50 die heel log en zwaar gebouwd is het wel vol zou houden.

net of jouw opmerking waarop ik reageerde zo zinnig was...
ook mijn smilie gemist zeker...
deze fiets slaat op het feit dat er hier een heleboel keer tinkers worden aangeraden als zijnde sterk paard en jij zegt zelf dat jouw tinker dan door zijn hoeven zakt. Dan is het vast geen sterk paard en ze zakken echt niet zomaar door hun hoeven hoor....
Mijn quarter is net zo groot als jouw tinker en die is nog steeds niet door dr hoeven gezakt en die draagt mij met zadel al 13 jaar rond en mankeert niks, das nog eens een sterk peert! En niet log en zwaar gebouwd met benen als boomstammen....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:41

Zolang je vriendin mee zit met het paard scheelt dat al de helft. Ook ik ben lang en heb mijn gewicht niet mee, rij met een kwpn-er die er geen last van heeft.
Zolang het paard op de juiste manier is/wordt getraind en de juiste spieren gebruikt zal het niet zo snel mis gaan.
Maar wat al eerder is gezegd/aangeraden ga voor een wat steviger gebouwd paard/pony.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:50

als je begint met rijden zit je imo nog niet voldoende mee om het paard wat meer te ontlasten,dan moet je ook je eigen balans nog gaan vinden

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:57

Volgens mij maakt het ook nogal uit wat je met het paard gaat doen...

Een buitenritje of af en toe wat gepruts in de bak is natuurlijk iets heel anders dan fanatiek wedstrijd ruiter, springen, sgw en dat 7 x per week 1,5 uur.

Een paard zal absoluut niet direct doorzakken als er iemand van 100 kg op gaat zitten, en natuurlijk moet je niet op een kleine iele pony gaan zitten (en dus ook oppassen met fjorden haflingers en alle andere paardjes waarvan de mythes zeggen dat ze wel 200kg kunnen dragen...) maar je kunt als recreatief ruiter best op veel paarden zitten en buitenritjes maken...!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:45

coydog schreef:
Maar je kunt nog steeds niet aan iemands gewicht zien of deze obese is, daarvoor moet je ook de lengte weten.

100 kilo is gewoon altijd overgewicht of zelfs ernstig overgewicht, tenzij je over de 2 meter bent, en dat komt bij dames niet zo vaak voor.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:03

We hebben het over obese, dat is pas bij een bmi van 30

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:05

is obese ook direct morbide(sorry voor de ongetwijfeld domme vraag,maar ben gewoon nieuwsgierig)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:13

:j
Boven een bmi van 30 kun je een gezondheidsrisico hebben maar recente onderzoeken blijkt uit dat je conditie ook meetelt.
Iemand met flink overgewicht die toch regelmatig sport heeft een kleinere kans op problemen dan iemand die niet sport.
Laatst bijgewerkt door coydog op 07-04-09 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:14

coydog schreef:
We hebben het over obese, dat is pas bij een bmi van 30

Ja, en in het geval van ts is haar bmi over de 35 en is ze dus bijna morbide obese.
Bij 25 ben je gevaarlijk zwaar, bij 30 obese, bij 35 in combi met andere gewichtsgerelateerde problemen morbide obese, en 40 morbide obese.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:17

Maar volgens mij ging het ook niet over het analyseren hoe de gesteldheid van TS is, je hebt het over bij 100 kg ben je obese, daar reageerde ik op, dat het over TS ging begreep ik niet uit je reacties op dat moment.
En die laatste die je net quote was weer op iemand anders, 100 kg is niet altijd obese, dat is pas als je aan een bmi van 30 of hoger komt, dat TS aan 35 komt is zo.
Maar daar gaat het nu niet om, probeer alleen de boel duidelijk te houden, iemand die een paar kilo te zwaar is hoeft echt niet meteen opgenomen te worden ivm gewichtsproblemen en morbide obesitas.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:26

coydog schreef:
Maar volgens mij ging het ook niet over het analyseren hoe de gesteldheid van TS is, je hebt het over bij 100 kg ben je obese, daar reageerde ik op, dat het over TS ging begreep ik niet uit je reacties op dat moment.
En die laatste die je net quote was weer op iemand anders, 100 kg is niet altijd obese, dat is pas als je aan een bmi van 30 of hoger komt, dat TS aan 35 komt is zo.
Maar daar gaat het nu niet om, probeer alleen de boel duidelijk te houden, iemand die een paar kilo te zwaar is hoeft echt niet meteen opgenomen te worden ivm gewichtsproblemen en morbide obesitas.

Dat zou wat zijn.......

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:31

Dan zou het aardig vol worden in de behandelcentra vermoed ik ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:35

mag ik me vast aanmelden :Y)

grapje he

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:41

Wij hebben ook net een pony gekocht van 1m47. Kruising haflinger / welsh en zelf ben ik 1m70 en weeg 80 kilo. Ben ik dan ook veel te zwaar voor haar???? Ze lijkt er alvast zelf niet veel problemen met te hebben. Ik rijd 3-4 x de week 30 min en rijd zelf 17 jaar paard en ben nu 23. Vraag me dan af of ik aan mishandeling doe??

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:46

Omarlover85 schreef:
Wij hebben ook net een pony gekocht van 1m47. Kruising haflinger / welsh en zelf ben ik 1m70 en weeg 80 kilo. Ben ik dan ook veel te zwaar voor haar???? Ze lijkt er alvast zelf niet veel problemen met te hebben. Ik rijd 3-4 x de week 30 min en rijd zelf 17 jaar paard en ben nu 23. Vraag me dan af of ik aan mishandeling doe??

Het is wel mijn mening, maar ik vind je wel te zwaar voor je pony. Het is niet 100% haflinger en welsh pony's zijn rank gebouwd.

Als je nou 65 kg weegt, dan had ik geen probleem mee met je gewicht, maar met 80 kg op een pony van nog geen 1.50 cm??? Hopelijk spring je niet met hem. :n

edit: Tuurlijk weegt weinig mensen 65 bij de lengte van 1.70 cm, maar ik vind dat zij een grotere en stevigere pony had moeten kopen als zij graag op een pony wilt rijden. Ikzelf had nooit mijn pony verkocht aan zo'n persoon. Nogmaals, dat is mijn mening. ;)
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 07-04-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:48

Er zullen maar weinig mensen daadwerkelijk 65 kilo wegen met 1.70 >;)
Weet je, ik verwijder het stipje gewoon uit mn berichten, dan hoef ik dit soort dingen ook niet te lezen. :Y)

_soofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:50

ík zou gewoon een grote tinker ofzo nemen, die kunnen echt veel hebben.
of gewoon een grote friezen hengst ofzo.
Fjord is ook nog mogelijk ;)