Gevoel: laten staan, gedachte: terug halen...(update p.7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Gevoel zegt laten staan, gedachte zegt terug halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:45

Fijn dat je je paardje wee lekker bij huis hebt.
En die pad moet gewoon bij jou terug komen, punt uit.
Dan had ze die maar meteen erbij moeten doen.

En als ze geen moiete nam om afscheid te nemen zal het haar dan niet al te veel hebben gedaan dat ie weer bij jou terug is.

Geniet er weer lekker van, en zoek desnoods een bijrijder en laat je paardje gewoon lekker bij je thuis staan.
Kunnen ze er ook van alles mee doen wat normaal is en heb je er toch zicht op.
Succes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:14

Ik zou met grof geschut gaan schieten als ze weigert om de pad terug te sturen (en wie weet ligt die wel bij die andere bijrijdster). Dreig met deurwaarders, advocaten, dreig dat je aangifte gaat doen. Van die moeder hoef je weinig te verwachten. En als de ex-leaser roept dat het terugsturen van de pad haar geld kost, mag jij een rekening sturen voor de brandstof die jij kwijt zou zijn als je hem persoonlijk op komt halen.

Heb jij niemand in je omgeving die een mooie brief kan schrijven?

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:17

Bedankt allemaal voor de reacties. Ben blij dat het paard weer hier op stal staat.Ankypad komt hoe dan ook terug, ze kan verwachten dat ik nog niet klaar ben.

Op hyves is ze al heel de avond online, echter heb ik nog geen mail terug gehad over de ankypad.
Ik heb er geen woorden voor, hoe goed ze voor het paard waren, hoe slecht ze nu denken/handelen..
Jammer hoor, daar heb ik dan ooit mijn paard aan toevertrouwd.

Ik wil hier tevens niet beweren hoe slecht haar moeder of het meisje is.Ik weet niks verder van hun thuis situatie af,en wil daar ook niet me oordeel overgeven. :)

Echter heb ik wel me conclusie getrokken over hoe laks haar moeder eigelijk is met wat ik mee heb gemaakt..Ik zal als ze mij dochter was haar toch ten alle tijden beschermen tegen vervelende manege kinderen en toch zorgen voor een oplossing zodat het paard bij de dochter kon blijven...

De pad gaat om preciepe, hij is van mij en dat weet ze donders goed.Overigens staan de desbetreffende spullen wat ik had meegegeven ook braaf in contract. Dus ze heeft geen poot om op te staan :)
En daarbij ze heeft er niks aan, ze heeft nu toch geen paard om op te rijden..

Bah, heb voor haar heel Rijswijk weer opnieuw gezien vandaag, kermis,manege en haar huis afgelopen omdat ze nergens te bekenen was.. Als ik eraan denk word ik weer boos!

Ze heeft trouwens wel dit topic gevonden, ze zit zelf ook op bokt. Ze heeft hem volgens haar helemaal doorgelezen,
misschien heeft ze nu wat geleerd.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:18

Pad komt ook terug, wilt ze hem niet opsturen eis ik gewoon 2x brandstof.Ik moest voor haar 2x terug!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:23

Heb je mooi goed, jij moet er ook extra voor naar haar toe om te krijgen wat van jou is.
En als het in het contract staat heeft ze idd geen poot om op te staan.

Als ze de pad gewoon terug geeft is toch alles klaar kan ze jou met rust laten en hoef jij haar ook niks meer te vragen.

En laat ze het lekker lezen wat er hier gezegd word, heel misschien leert ze er een klein beetje van.
Weet je ook onder welke naam?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:23

Zoveel van geleerd dat ze nieteens afscheid heeft genomen? Kan zijn dat ze het niet aankon, maar volgens mij laat ze zich niet zo'n beetje door dat vriendenclubje beinvloeden.

Als het gebruik van de spullen contractueel is vastgelegd hoef je nieteens te dreigen maar kun je er meteen werk van maken. Zero tolerance in dergelijke gevallen!

Wees maar blij dat je paard weer thuis staat en succes met het vinden van een andere bijrijder.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:24

Sorry, moet toch wel een beetje lachen :+
Hoe kinderachtig kun je zijn om iemand eigen pad niet terug te geven, hopelijk leest ze dit ook !
Vind het ook erg goed dat je je paard weer terug hebt, mag ik misschien vragen hoe oud dat meisje is ?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:27

Ja vind het ook kinderachtig gedrag om zo'n pad niet terug te geven, ze heeft toch geen paard waar ze het bij kan gebruiken :+

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:29

Ik weet inderdaad onder welke naam ze zit, echter vind ik het niet noodzakelijk om dat hier te schrijven. Ik weet dat ze al een poos op bokt zit en ik weet dat ze mij nu na leest.

Ze heeft natuurlijk 2 dagen gehad om afscheid te nemen, dus misschien heeft ze dat wel uitgebreid gedaan zonder mij bijzijn.Alleen toen ik het paard inladen leek ze er niet van onder de indruk, maar dat kan ook later gekomen zijn ;)
Desbetreffende meisje is 14, mams huurde het paard.Echter had die blijkbaar geen toezicht..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:31

Wat fijn dat je je paardje terug hebt!! Wel een beetje kinderachtig van haar dat ze de pad niet heeft terug gegeven en vandaag ook zo over de telefoon gek deed.
maar belangrijkste is dat je paardje weer veilig op stal staat onder jouw toezicht.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:36

Daar ben ik inderdaad blij om.Alleen in alle haast heb ik me niet goed laten informeren over de stal waar ik nu sta. Blijkt dus dat je zelf ochtends moet voeren..... Dat red ik niet, ai! Maar om paard nou meteen 2 kilo brok avonds te geven en verder alleen hooi over heel de dag lijkt me dat ze dan koliek krijgt..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:38

Is er geen stalgenoot die dat kan doen?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:38

Zoveel beweging krijgt ze toch niet? Ik voer de mijne alleen maar hooi, en als ik rij krijgt ze wat muesli.
Anders geef je toch alleen savonds wat brok? moet best kunnen lijkt mij. asl ze maar voldoende ruwvoer krijgt, dat is veel belangrijker.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:39

Nee hoeft ook helemal niet haar naam hier neer te zetten, maar het kan voor jezelf wel fijn zijn dat je dat weet.

Jammer dat het dan op deze manier moet gaan, maar ja jij hebt je paardje terug en dat is het aller belangrijkste en dat je er weer lekker van kan genieten dat ze bij jou staat.
En nu je pad nog grrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:40

Ik zou even overleggen met een stalgenoot of zij het op zich kan nemen en dat jij het dan 's avonds bv doet als ze dat wil.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:41

Ai dat is wel wat minder, maar idd is er geen stalgenoot die het wil/kan doen en dat jij evt voor haar savonds doet?
Zet je gewoon je emmertje klaar met voer.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:44

Ik zou werk maken van die Anky pad!!
Staat tenslotte in het contract!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:47

Als je 's avonds komt kun je wat geven voordat je wat gaat doen en als je weer weggaat. Je bent toch snel een kleine 2 uur bezig, dus verdelen over 2 voerbeurten? Als ze overdag voldoende ruwvoer krijgt moet het geen probleem zijn, en misschien is er idd een stalgenoot die dat van je over wil nemen?

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:49

Nou ik had mn paard mooi opgehaald! Je wilt toch niet daar komen dat die andere meiden JOU gaan vertellen wat je moet doen en dingen gaan zeggen en bepalen voor JOUW paard?! Ik wist t wel, heel jammer voor dat meisje waaraan jij je paard hebt beloofd, maar als ze zich niet aan afspraken houdt en toch andere dingen doet als je er niet bij bent, haalde ik mn paard toch gauw weer naar huis...!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:50

Ze heeft het paard ook al opgehaald ;)

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 22:54

Nee helaas voert niemand ze paard ochtends blijkt. Het is trouwens een stalletje van 8 stallen ;) Met allemaal jongen kinderen rond 16 jaar. Die ook op school zitten.

Ik zelf wil liever wel ochtends voeren, ook omdat ze waarschijnlijk drachtig is.Hier moet ik morgen DA voor bellen, dan weet ik het pas zeker.

Nee paard word 2 tot 3 keer per week gereden straks.Bij haar iedere dag.Stal eigenaar voert gewoon niet ochtends enkelt hooi heel de dag door.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:56

Als je zelf wel 's ochtends wilt voeren kun je dan niet eerder naar stal en daarna werken?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Hoe ver is je paard dan in de dracht? En is er een mogelijkheid voor weidegang?
Iig staat ze dicht bij huis. Als de stalhouder niet wil voeren, heb je iig de tijd om naar wat anders te kijken...

Anoniem

ik vind het echt triest van dat kind dat ze weigerd jij je pad terug te geven, ik hoop dat ze dit allemaal leest en ik hoop dat ze nooit meer een lease pony is handen krijgt, als het allemaal zo moet gaan...dan krijg ik ook mijn twijfel over goed zijn voor het paard. zeer kinderachtig is dit