Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:48

Charlenexx penny of niet penny een schimmel moet je van houden en zo makkelijk verkoopt die kleur zich niet :n Vos idem..

En inderdaad een goed paard heeft geen kleur daar zijn we het allemaal over eens maar denk dat als de meeste mensen konden kiezen tussen 2 paarden die allebij gelijk zijn alleen de ene is wit en de ander is bruin, kies je toch sneller die bruine.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:54

Eh ik niet. Ik zou voor het mooiste paard gaan. Sprekende ogen, mooie bouw.
Ik heb nog nooit problemen gehad met schimmels.

En in the end maakt t echt niets uit. Mn moeder had het vroeger tegen mn trainer gezegd toen ik een nieuwe pony moest. "Ik wil geen merrie en geen schimmel." en uiteindelijk werd t een schimmelmerrie waar ik ZZ mee heb gesprongen en zelfs nog CHIO Rotterdam mee heb gereden. Het was gewoon een goede pony klaar.

Zelfde als mn 1e Z paard dat was de lelijkste vos die er bestond maar hij sprong fantastisch. lekker boeiend dan...
Oke voor dressuur is het wel anders maar dan kan je nog steeds beter een schimmel hebben met uitstraling dan zo'n gewone bruine..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:01

Charlene dat is jouw persoonlijke mening.. Voor mij maakt het ook geen donder uit want ik kies een paard altijd op gevoel.. Dat is persoonlijk.. Maar we hebben het hier over de gemiddelde markt en dan verkoopt een bruine of zwarte toch echt beter dan een schimmel of slecht getekende bonte..

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:02

CielitoLindo schreef:
Charlenexx penny of niet penny een schimmel moet je van houden en zo makkelijk verkoopt die kleur zich niet :n Vos idem..

.

Liever een goede vos of schimmel dan een slechte black beauty!!

Er zullen altijd mensen blijven die meer geld aan een paard uitgeven dan anderen. Maar om nu te denken dat de goede paarden voor een prikkie weg gaan ivm de crediet crisis, daar geloof ik niet! Wij hebben zelf ook een paard te koop staan, we hebben een bedrag in gedachten, gaat ze daar niet voor weg, dan blijft ze mooi bij ons, het is een best beest, fok er liever zelf fijne veulens uit dan dat ie voor een prikkie we gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:03

Mijn pony was ook een schimmel, liep Z2, maar waren echt wel mensen die hem erom lieten staan.. Dan belden te op de advertentie, wouden ze de kleur weten (toen moest het nog via de krant en weinig ruimte voor tekst dus ;) ) en vaak ging het dan al over. Zelfs een keer kijkers gehad die waren vergeten te vragen naar de kleur en die zijn weer weggegaan zodra ze zagen dat het een schimmel was. Dus nee, schimmel verkopen is niet makkelijk.. :n

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:03

Scheelt dan dat het een merrie is, een ruin had dus alleen maar daar gestaan en geld gekost.. Een merrie kan nog wat opleveren (veulens)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:04

tja over bonte paarden zal ik maar niets zeggen xD

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:04

Relaxed schreef:
Mijn pony was ook een schimmel, liep Z2, maar waren echt wel mensen die hem erom lieten staan.. Dan belden te op de advertentie, wouden ze de kleur weten (toen moest het nog via de krant en weinig ruimte voor tekst dus ;) ) en vaak ging het dan al over. Zelfs een keer kijkers gehad die waren vergeten te vragen naar de kleur en die zijn weer weggegaan zodra ze zagen dat het een schimmel was. Dus nee, schimmel verkopen is niet makkelijk.. :n

Kijk dat bedoel ik dus :j zegt niets over wat ik zelf van schimmels vind want ik was bijna bij wat schimmels gaan kijken bij mn laatste zoektocht en ook bij een bonte, uiteindelijk een bruine met 4x hoog wit geworden aan zn benen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:05

Ik zei ook dat ik geen vos wou en mijn laatste paard was er toch 1 :P Een vos met witte benen en een grote witte kop ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:08

Wel een hele leuke vos Relaxed :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:17

Toch denk ik dat mijn schimmel extra opvallend is juist omdat het een schimmel is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:18

CielitoLindo schreef:
Scheelt dan dat het een merrie is, een ruin had dus alleen maar daar gestaan en geld gekost.. Een merrie kan nog wat opleveren (veulens)

In een stagnerende markt? Nóg een paard aan het overschot toevoegen....

hc

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:19

KarinvdM schreef:
Toch denk ik dat mijn schimmel extra opvallend is juist omdat het een schimmel is.

Daar ben ik het wel mee eens, kijk eens op een gem. concours, hoeveel bruine en donkere paarden zie je niet op concours, zeker als je een groot buitenconcours hebt waarbij alle klassen op een groot veld losrijden, met een schimmel of vos val je dan wel extra op :D

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:21

Ja en denk ff aan al die mooie duitse schimmels dan. Cumano, Cöster, Coblensky... Die zijn juist zo mooi en opvallend omdat ze schimmel zijn!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:21

KarinvdM schreef:

Er is gewoon een groot verschil in schimmels qua kleur.. Bijvoorbeeld vliegenschimmel vind ik niet zo spannend.. Jouw schimmel vind ik prachtig..

Dat is dus net als een bonte, als ze mooi getekend zijn wil ik er daar wel 10 van op stal, maar die lelijk getekend zijn liever niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:31

Idd Karin. Die van jou valt iig zeker op! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:33

Ja, mooi zwartbont, de voorkant zwart, het midden wit en achter weer zwart. Met te veel wit zou ik ze ook niet willen.
Maar ja, dat heb ik ook eens over een schimmel gezegd. :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:37

even offtopic

karin, winston is al aardig witter aan het worden of niet? Als ik je profiel zo zie :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:01

Ja, helaas wel. :D

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:03

Charlenexx schreef:
Lielle schreef:
jij wil dat er niet aan uitgeven (ik ook niet), maar dat zegt niet dat dat paard het in de hele paardenwereld niet warad kan zijn.

Ik vind 2 ton voor Salinero ook te veel (voor mij), dat zegt niet dat hij dat niet waard is (of wat meer ;) )

Als jij Salinero kan krijgen voor 2 ton zou ik het gelijk doen. Volgende dag gelijk door verkopen voor een paar miljoen. Snelle winst ;)

Nou, voor een paar miljoen, mag Anky er dan ook bij? :P
Het is namelijk ook de combinatie die telt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:07

ik vind niet dat dat erg nodig is hoor, nu kom je er wel achter van sommige mensen wat ze belangrijker vinden, geld of paardje.. (al bij een paar mensen gemerkt waar ik al van verwachtte dat ze geld belangrijker zouden vinden... :(:) )

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:09

Tsja, de prijzen zijn hoog dat vind ik zelf ook.
Hopelijk zijn de prijzen over 2 jaar een stuk lager, wanneer ik zelf weer naar een leuk paardje ga zoeken.

Maar als je goed zoekt (niet alleen op internet) vind je genoeg paardjes voor een redelijke prijs. :)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:14

Macusa schreef:
Charlenexx schreef:

Als jij Salinero kan krijgen voor 2 ton zou ik het gelijk doen. Volgende dag gelijk door verkopen voor een paar miljoen. Snelle winst ;)

Nou, voor een paar miljoen, mag Anky er dan ook bij? :P
Het is namelijk ook de combinatie die telt.

Albert Zoer krijgt toch ook een paar miljoen voor Okidoki.. Wat denk je dat Salinero waard is?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:18

Ik denk dat we het ons echt niet kunnen voorstellen wat die paarden op dat niveau waard zijn :n Als ze uberhaupt al te koop zijn..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:59

hoopvol schreef:
Hoe , kan men nu een gezond paard verwachten , wanneer de opfokprijs al boven de 2000 euro ligt.
En dan tevens het dekgeld al hoog is.
"n veulen kost me zowiezo het dekgeld en bijkomenede inentingen, registratiegeld.
Dan krijg je de opfok, hou ze in de winter bij huis en somers in de koppel , uiteindelijk heb je 'n paard
wat goed begeleid is en je toch potentie van mag verwachten.
tja...... dames dat mag wat kosten, ondanks de crisis.

Dan maar even niet voor de lol fokken? Want ik vrees toch echt dat de tijd er even komt dat je ze neit aan de straatstenen gesleten krijgt. Veel veulens van dit jaar zijn al voor weinig geld zogezegd 'verscheten'.