Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:03

Emilia schreef:
manonetjuh schreef:
Ik heb een paspoort waar nog NHS op staat. Maar binnenin staat bij Stamboek/Ras: NRPS.
Weet iemand of ik dan een inlegvel via NRPS of via de KNHS moet aanvragen?

Alvast bedankt!

En even goed uitkijken. Ze geven je zo een heel nieuw paspoort en dat kost je dan 20 euro. Zouden ze bij mij ook doen maar ik heb om mijn oude gevraagd.

Maar als je een nieuwe aanvraagt, word die dan ook meteen op je eigen naam overgezet? Ik heb namelijk ook nog een heel oud paspoort, die ook nog op de oude eigenaar staat. Want ik wilde dan zo'n vervangend paspoort voor €20 aanvragen, maar is dit dan hetzelfde als een nieuw paspoort?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:32

ik heb mijn inleg vel binnen voor mijn kwpn ruin, ik vind het een beetje geld klopperij hoor!!!
mijn merrie die gewoon een passport heeft daar zat het al in, wel op andere pagina's dan het kwpn.
dus kijk je boekje goed naar

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:58

Klopt het dat je lang moet wachten bij de KNHS voor dat inlegvel?

Ik heb het in Februari al aangevraagd en ook gewoon een bevestiging daarvan gehad, maar nog steeds niks binnen namelijk. ;)

Esther28

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:41

Iemand enig idee hoelang het duurt bij het GrP? Ik heb van de site het aanvraagform. geprint en ingevuld en opgestuurd, denk zo een week of 2 a 3 geleden. Ook niet bekend hoe je de 7.50 dient te betalen....

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:47

Ik heb ook één KNHS en één GrP....ook van beide nog niets terug gehoord. Ik ga er maar van uit dat het goed komt.
Ik heb m'n best gedaan dus nu is het hun probleem. En ik kan er wel om rijden immers :D :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:26

ik heb 'm al een aantal weken geleden besteld, maar nog niks gehoord...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:32

Ik heb het inlegvel een hele tijd terug aangevraagd maar ook nog niks gekregen ...

In de mail stond wel dat ik hem voor 1 juli kreeg :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:50

We wachten af....wij hebben aan onze verplichting voldaan, meer kunnen we niet doen...nu de uitgevende instantie nog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:43

er is al eerder gemeld dat het geruime tijd kan duren vanwege de enorme aanvraag naar inlegvellen. Bij mij duurde het ruim twee maanden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:52

En bij mij twee weken :D Op de site van het stamboek (NSIJP) stond wat je moest doen: mailtje sturen naar het stamboek, dan mailen ze je een formulier, dat je print en invult (naam, registratienummer en chipnummer van paard, je eigen naam en adres enzo) en er staat op hoe veel je moest overmaken. Ik moest ook een kopie van de eerste pagina van het paspoort mee sturen. Zodra de betaling bij ze was verwerkt hebben ze het papiertje opgestuurd en dat lag vanmiddag in de bus. Het is een heel gewoon papiertje -O- Ik heb toch maar besloten om het niet in te vullen, voorlopig is mijn paard dus geschikt voor consumptie door de mens. Als hij ooit ziek wordt en de veearts alleen kan genezen met een middel waardoor paard niet meer veilig te eten zou zijn kan hij daar in ieder geval mee behandeld worden :) Daarna zou hij dus eventueel ongeschikt worden voor consumptie maar dat is van later zorg. In ieder geval kan hij altijd nog geslacht worden, ook al kan het vlees niet meer gebruikt worden. Ik dacht dat je moest aangeven of je paard geslacht kon worden of niet :o Maar het gaat er alleen maar om of het vlees nog gebruikt kan worden, kiezen tussen laten slachten en laten inslapen kan altijd nog, en laten behandelen met wat ik maar wil ook. Er staat ook niet op dat het verplicht is om het in te vullen, alleen wat de consequenties zijn als je het wél of juist niet invult. Wat een opluchting :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 21-04-09 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:04

Ik heb het inlegvel binnen 1 week na aanvragen ontvangen van het KWPN. Erg goed geregeld!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:59

Volgens mij staat bij het GrP niet hoe je dat met betaling moet doen.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:10

Yannicke schreef:
Ik heb het inlegvel binnen 1 week na aanvragen ontvangen van het KWPN. Erg goed geregeld!

ik dan 2 weken omdat de post in belgie wat trager is dan in nederland :D

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:42

Ik had m van Zangersheide binnen een week :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:48

ik moest bij de knhs volgens mij een machtiging invullen bij allebei de paarden, vervolgens krijg ik nu meer dan een maand later voor 1 van de paarden een acceptgiro thuis die eerst betaald moet worden en van het andere paard (nog?) niet. Nog niets ontvangen dus

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:15

Ik ga morgen met een aantal paspoorten gewoon naar de KNHS toe, dan wordt het gelijk geregeld!!
Daar kan gelijk betalen en er op wachten!!
Ok, ik moet wel 1,5 uur auto rijden, maar heb de paspoorten wel gelijk weer mee naar huis!!
Dan ga ik toch liever daar ff "picknicken" dan dat ik alles per post verstuur en dit een tijdje kwijt ben...

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:17

Ik heb hem gister binnen gekregen :) Had hem via de KNHS besteld

aaalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:10

Lieve mensen, KWPN paspoorten vanaf 2001 zijn compleet en hoeven dus géén medisch inlegvel...

Voor de zekerheid kan je het checken, achterin het paspoort; zijn de laatste pagina's genummerd met ABCD dan is het paspoort compleet, zijn het gewoon cijfers dan ontbreekt deze dus nog, en moet je het aanvragen.

& is je KWPN-er vóór 1998 geboren, kijk dan voorin het paspoort welke instantie het paspoort heeft uitgegeven. Alleen hun mogen de medische bijlage verstrekken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:05

Ik heb 'm gisteren binnen gekregen via de KNHS! 8-)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:21

Ik wacht al 1,5 maand. :+

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:24

Ik lees allerlei stukjes over een inlegvel dat 5 euro kost, maar ik heb er eentje aangevraagd bij de KNHS. Die kost 7.50. Dit zijn toch dezelfde vellen, of moet je nog 2 inlegvellen aanvragen?? Ik heb die van de knhs nog niet ontvangen, heb wel een mailtje gekregen dat ik hem voor 1 juli ga ontvangen. Zal ik maar gewoon gaan afwachten??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:29

Ik heb 'm ook voor 7,50 bij de KNHS besteld, omdat mijn paard een Portugees paspoort heeft.
Ik heb 'm inmiddels binnen, heb er denk zo'n 1,5 maand op gewacht.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:00

Ik ga morgen naar de NRPS bellen.
Maar moet ik mijn paspoort dan opsturen, een kopie opsturen, of mijn gegevens geven en word het inlegvel dan thuis gestuurd?

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:25

Slim.. Ik kom er nu achter dat ik blz. A B C D wel in mijn paspoort heb zitten.. dus het klopt zo?
Wel is er nog helemaal niks ingevuld. Kan ik dat gewoon bij mijn DA laten doen?

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:35

Birgit__ schreef:
Slim.. Ik kom er nu achter dat ik blz. A B C D wel in mijn paspoort heb zitten.. dus het klopt zo?
Wel is er nog helemaal niks ingevuld. Kan ik dat gewoon bij mijn DA laten doen?

Bij mijn knollie uit 1993 zie ik ook dat ABCD erin zit, dus dat betekend dat je hem niet op hoeft te sturen.
Ook bij mij is er nog niets ingevuld, waarschijnlijk omdat je paard geen schadelijke medicatie heeft gehad.

Ik zou dit voor de zekerheid nog wel even navragen bij je DA je weet het namelijk nooit.