Dekjes ongegeneert duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Dekjes ongegeneert duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:58

Dat zit al ingecalculeert bij de prijs die je voor het merk betaalt hoor Knipoog
10,- per dekje alleen al winst op de naam is behoorlijk veel hoor. Verkoop er 1000 en je hebt €10.000,- winst.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:00

dat zal best. Maar dat neemt niet weg dat een product van 60 euro een hele andere levensduur behoort te hebben als 1 van 20.
De stof is anders dus dat kan niet hetzelfde zijn.

Zo ook met de lookalikes van anky. Die zijn dunner/slapper en sneller uit model. Dat is niet voor niks zo.

vergelijk het met een hoofdstel.
Een hoofdstel van 20 euro is kartonleer om het zo maar even te noemen. Hoe lang zal het meegaan, toch wel een jaartje denk ik bij normaal gebruik?
Een hoofdstel van 200 euro en soepel zacht leer wat jaren en jaren mee gaat, mooi blijft en niet slijt.

appels met peren vergelijken vind ik het.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:01

Het is inderdaad duur, en ik heb zelf het geld er niet voor over
alhoewel ze altijd wel erg aantrekkelijk naar me 'roepen' in de ruitersportzaak.
Verder vind ik niet dat de dekjes van harry's horse te vergelijken zijn met dekjes van eskadron, BR en scapa (voor zover ik er ervaring mee heb) en ik heb nog een wat duurdere simpele (gewoon een simpel katoenen dekje van 30 euro)
De dekjes van harry's horse zagen er al snel niet meer uit, gingen pillen met rare vegen. Dat zogenaamd 'ademende' spul kon mijn paard ook niet tegen.
Zoals focussed zegt. Er zal zeker wel verschil in zitten. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar bij de meeste is dat wel.

En die arbeid .. licht eraan waar je het laat produceren! In landen als china ed is die arbeid bij langena geen 40 euro. Maar in de EU landen bijv. kom je daar al snel aan.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:01

Equidea schreef:
Focussed schreef:
Het prijsverschil tussen een ES van bijna 60,- en een merkloze van 20,- is er niet voor niets.
Ik denk dat je ongv. 10 betaald voor het merk. Daarnaast dan de reclamecampagnes, die ongv. 5,- per dekje bedragen. Dan nog 5,- transport kosten. Dan heb je nog 40,- over die voor de materialen en de arbeid staan.
Bij een merkloos dekje van 20,- heb je misschien 2,- voor het merk, eventueel nog een euro of 2 voor reclame en dan hou je nog 16,- over voor de materialen en arbeid.
Dus dat is 40,- tov 16,- , dan kan je mij niet wijsmaken dat het dezelfde kwaliteit is...

haha Clown 40,- voor de materialen en de arbeid. Degene die verantwoordelijk voor het product verdient er dik aan hoor. Lachen

Duidelijk dat je voor het merk betaalt! Wie weet brengt Armani dekjes op de markt van 200,- en dan zal het echt niet de stof zijn waar je voor dokt Clown

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:03

__Nathalie__ schreef:
Een hoofdstel van 200 euro en soepel zacht leer wat jaren en jaren mee gaat, mooi blijft en niet slijt.

.

Hihi mijne van 400,- slijt heel snel Huilen van het lachen Het leer is echt te zacht.

Maar ik snap je punt en ben het er ook mee eens Ja
Mijn l-a-l Anky was na 3 weken het leven al zat, terwijl mijn Anky van 1,5 jaar mij nog steeds stralend toelacht.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:05

Stoffen die grote merken (armani, chanel etc.) gebruiken zijn wel erg duur hoor.
Tuurlijk betaal je een groot deel van een merk
maar die merken bestaan niet uit stof van 5 euro per meter. Je betaalt al snel minstens 200 euro per meter of meer

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:06

dan zou ik hem terug sturen want dat mag echt niet voor zo'n prijs!

schimmeling natuurlijk betaal je een groot deel voor de naam, neemt niet weg dat kleding van armani velen malen beter is als een "goedkoper" merk Het is dan niet alleen het product (wat beter is ) maar ook de afwerking etc.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:10

__Nathalie__ schreef:
dan zou ik hem terug sturen want dat mag echt niet voor zo'n prijs!

schimmeling natuurlijk betaal je een groot deel voor de naam, neemt niet weg dat kleding van armani velen malen beter is als een "goedkoper" merk Het is dan niet alleen het product (wat beter is ) maar ook de afwerking etc.

Het is een 'bijwerking' van het hoofdstel, het staat er namelijk om bekend. Een vriendin van mij heeft hetzelfde hoofdstel die slijt ook vrij snel. Ach, je ziet het niet zo erg, het zit aan de binnenkant bij de stiksels (het is rondgenaaid dus waar het leer weer samenkomt slijt het)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:13

Dat je het niet ziet neemt niet weg dat het voor dat geld niet mag!

zo ben ik ook op zoek naar een zadel. (wel een 2e handsje)
Ik heb liever een a merk 2e hands als een b merk nieuw vanwege de kwalteit! Neem een kn, die zadels slijten amper! totaal niet te vergelijken met een zadel van de helft in nieuwprijs!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:15

__Nathalie__ schreef:
Dat je het niet ziet neemt niet weg dat het voor dat geld niet mag!

zo ben ik ook op zoek naar een zadel. (wel een 2e handsje)
Ik heb liever een a merk 2e hands als een b merk nieuw vanwege de kwalteit! Neem een kn, die zadels slijten amper! totaal niet te vergelijken met een zadel van de helft in nieuwprijs!

KN Is echt super die heb ik ook voor mijn pony.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:32

__Nathalie__ schreef:
dat zal best. Maar dat neemt niet weg dat een product van 60 euro een hele andere levensduur behoort te hebben als 1 van 20.
De stof is anders dus dat kan niet hetzelfde zijn.

Zo ook met de lookalikes van anky. Die zijn dunner/slapper en sneller uit model. Dat is niet voor niks zo.

vergelijk het met een hoofdstel.
Een hoofdstel van 20 euro is kartonleer om het zo maar even te noemen. Hoe lang zal het meegaan, toch wel een jaartje denk ik bij normaal gebruik?

appels met peren vergelijken vind ik het.

mijn hoofdstel van 2O euries gaat momenteel al 11 jaar mee Pling
van mijn andere pony heb ik het vorig jaar moeten vervangen na 10 jaar, die was op een of andere manier op de mesthoop beland en dat kreeg ik nimeer proper Clown

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:46

Wat is er zo op tegen op setjes? M'n paard was deze winter toch echt wel uit z'n dekens van afgelopen jaren gegroeid en waren er wat dingen stukgegaan die vervangen moesten worden. Alles wat nog netjes was maar dus niet meer paste of niet meer gebruikte naar een 2e hands ruitersport winkeltje gebracht hier in de buurt. De nieuwe spullen heb ik zoveel mogelijk uitgezocht in een kleur waar ik al wat dingen in had. Ik had al een bruine staljas en een bruin/beige geruite rijbroek en twee dekjes die erbij paste, paste perfect bij de Tobacco collectie deze winter van Harry's Horse. Heb een nieuwe teddy fleecedeken, highliner staldeken, regendeken van 0gr en van 200gr, fleece halsterset en fleecevest uit die collectie gekocht en alles past perfect bij elkaar. Als er toch iets nieuws moet komen waarom dan niet in een bijpassende kleur van de rest? Er is zoveel keuze tegenwoordig, staat toch gewoon netjes. Kijk, heb van alles maar 1 en pas als het stuk is koop ik nieuwe. Ja, wel wat meer dekjes, maar 3 stubben van m'n vorige paard nog (7 jaar oud al) die wat slechter worden en bijna op zijn, maar verder heb ik nog 2 TRS pads van HH die nog prima zijn. Verder koop ik liever iets van goede kwaliteit en best bereid er wat meer voor te betalen, als het maar goed past zodat het functioneel is en veel kan gebruiken. Heb liever niet zoveel troep want dan word je gek van het gesleep en je kast is zo vol. Gewoon het noodzakelijkste wat je ook echt gebruikt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:52

BopjeBo, waar staat dat men tegen setjes is ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:06

Paardenspullen over het algemeen genomen vind ik erg duur. Ook de diensten in deze sector.

Ik heb een beste verzameling aan spullen liggen (ben gek op de uitverkoop en kortingen) en besef nu eigenlijks ook dat het echt te veel is (heb niet eens een eigen paard Nagelbijten / Gniffelen ).

Ik merk ook wel dat de spullen in waarde echt dalen als je het een tijd in je bezit hebt, ongeacht dat het product z.g.a.n. is. Ik probeer al een tijd lang z.g.a.n. dekjes te verkopen maar zelfs voor €10 vind men ze al niet meer waardig.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:11

Ligt er helemaal aan wat voor dekje het is.
Die anky pads kosten nieuw 50 euro en gaan als broodjes tussen de 35 en 40 euro op internet.

Daarbij moet je aan de verzendkosten denken, het product moet wel wat schelen met de nieuwprijs in de winkel.

Zo heb ik een zadel aangeboden gekregen waar ze nieuw compleet 900 euro voor betaald heeft. Ik heb 550 geboden en dat vond ze veel te weinig. Zadel is zo goed als nieuw dus ze wilde 700 euro hebben.
Voor zo'n prijs verschil op zo'n bedrag leg ik liever 200 euro bij voor zelf nieuw incl de garantie en scheelde me ook nog eens 300 km rijden.
Het prijs verschil moet dus wel aantrekkelijk zijn anders raak je het niet kwijt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:16

Dat zou ik ook gedaan hebben nathalie.
Ik wilde laatst een hoofdstel kopen, dat ding koste 95 euro nieuw en wilde er 70 euro voor hebben.
Dan nog je verzendkosten van 6.20 dan ga ik echt niet voor minder als 20 euro dat risico lopen.

De bedragen die trouwens voor ankypads gegeven worden 2e hands vind ik echt van de zotte trouwens.
40 euro word er zo geboden! Dan nog 6.20 verzendkosten dan zou ik liever zo'n ding in de winkel halen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:31

PRobleem is dat ze vaak niet meer te koop zijn in de winkel Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:27

Idd, vaak zijn alleen de seizoenskleuren en de basiscollecties te koop.