verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:16

Ik ben even aan het brainstormen. Verder weet Kiwiko ook misschien nog wel adressen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:28

ik ben gek met bodegraven Lachen maar ik weet misschien wel iemand anders. Alleen is het daar wat anders geregeld, je paard moet namelijk gelijk naar huis, en kan daar dus niet revalideren. Deze man opereert alle grootheden ook als er wat mis is, en de grootheden staan op stallen waar de kennis in huis is om zelf de nazorg te doen.......... dus dat moet je dan wel overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:31

Hm, dat geeft wel weer perspectieven Haha!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:41

hihihi alles beter dan dat hij in handen terecht komt van vincenza s.....pppfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:44

Maar daar is geen kans op Haha!

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:46

iemand die ook graag dingen uitprobeert en daar ook erg goed in is, is de wijsthoeve in Heesch. Durft ook nogal wat aan als je het mij vraagt. Ik heb zelf bij hem stage gelopen en hij heeft veel dingen gedaan.. over het prijskaartje moet je dan nog wel even informeren, want dat weet ik niet. Heeft in zijn eentje een kliniek, is een kundig man en heeft vaak creatieve oplossingen. En verder zoals ik al eerder zei, ik heb goede ervaringen met de Lingehoeve in Kesteren. Suc6 ermee.
anders pb me maar als je meer info wilt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:47

in iedergeval is elke kliniek (bijna dan) genegen om een betalingsregeling af te spreken, zeker in bijzondere gevallen als deze Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:09

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wow, even een dag niet online geweest, en wat zie ik? Topic is wel 2 blz vermeerderd Haha!

En wat nog meer?! Je gaat ervoor! Wat ben ik blij dit te horen, je kan het niet geloven.

Ik zou je ook de kliniek van Merelbeke (Gent dus) willen aanraden. Ze zijn daar goed en lief met de paarden. Ze luisteren ook naar je.
Ze hebben er mijn Domino (shet) ook doorgetrokken, terwijl mn DA zei, zéker operatie. En de kans dat ie het haalt is 1 op 3.
Mn shetterke is nie moeten worden geopereerd, dankzij hun goede zorgen.

Maar ik ben superblij dat je r voor gaat Haha! Deze kleine rakker krijgt écht een kans, joepiejee Tong uitsteken

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:11

jemig kiwiko leuk die reclame spot heb m ff snel gezien, dat je nog tijd over hebt met alles om je heen om ff op bokt mee te brainstormen......petje af hoor toppie!
P.s. ik heb mijn album van stal en paardjes op mijn profiel bij gemaakt, ook foto van auke buiten met dekentje op hij was die ochtend gewassen met imaverol en was dus nog beetje rillerig....maar wel droog hoor hahaha!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:15

Amigotje, het gaat er in dit geval niet om of ze op een kliniek lief zijn voor de paarden, maar of ze kundig genoeg zijn. Bovendien vind ik de vergelijking tussen een jonge Friese hengst en een Shet nogal scheef, bij een Shet rust er heel wat minder gewicht op het een en ander, een paard als Auke zal op volwassen leeftijd snel een kilo of 650 wegen.....
Maar het kan best dat Gent goed is, hoor Knipoog al zijn er echt meer adressen die goed werk leveren. Ik schat in dat diegene die Kiwiko aanraadt ook zeer zeker goed is Knipoog
Ik ga je profiel kijken, Sazz!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:16

sazz schreef:
jemig kiwiko leuk die reclame spot heb m ff snel gezien, dat je nog tijd over hebt met alles om je heen om ff op bokt mee te brainstormen......petje af hoor toppie!
P.s. ik heb mijn album van stal en paardjes op mijn profiel bij gemaakt, ook foto van auke buiten met dekentje op hij was die ochtend gewassen met imaverol en was dus nog beetje rillerig....maar wel droog hoor hahaha!! Knipoog

hahaha senks Lachen Lachen tja..... bokt is voor mij ontspanning, dat MOET ik doen....... anders ben ik helemaal 24/7 aan het werk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:18

Foto's gezien van Auke met jasje aan, hij kijkt opgewekt de wereld in en dat is een goed teken!!!! Koppie hoog, oortjes erop, top!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:24

suleilitha schreef:
Amigotje, het gaat er in dit geval niet om of ze op een kliniek lief zijn voor de paarden, maar of ze kundig genoeg zijn. Bovendien vind ik de vergelijking tussen een jonge Friese hengst en een Shet nogal scheef, bij een Shet rust er heel wat minder gewicht op het een en ander, een paard als Auke zal op volwassen leeftijd snel een kilo of 650 wegen.....
Maar het kan best dat Gent goed is, hoor Knipoog al zijn er echt meer adressen die goed werk leveren. Ik schat in dat diegene die Kiwiko aanraadt ook zeer zeker goed is Knipoog
Ik ga je profiel kijken, Sazz!

Ja, weet ik ook wel, natuurlijk. Mn shet is daar binnengebracht met obstipatie's en dergelijke. Iets helemáál anders dan Auke zn benen.
Maar ik wil gewoon maar zeggen dat ze goed zijn daar in Gent, voor paarden althans!
En ik wil gewoon maar spreken uit míjn ervaring, sorry!
En ik vind dat ze ook lief moeten zijn voor de dieren die ze behandelen. Als ze hen zouden behandelen met stoten en roepen, dan is dat ook geen oplossing.

Sazz, mooie foto's heb je, hoor! Komt vast helemaal goed met je kleine jongen. Hij zal heus wel een grote jongen worden Knipoog

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:53

thnxxx Bloos ben erg trots op ons stalletje en hoop er een leuke toekomst mee te gaan krijgen!!incl.AUKE!! (als het zo mag zijn) *LOL* Cheese!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:54

sazz schreef:
thnxxx Bloos ben erg trots op ons stalletje en hoop er een leuke toekomst mee te gaan krijgen!!incl.AUKE!! (als het zo mag zijn) *LOL* Cheese!

Gaat zéker lukken! Iedereen duimt voor je Haha!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:22

Ik zal voor je duimen! Hopelijk kan je een goede dierenarts vinden die het ook nog voor een redelijke prijs kan opereren... Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:42

Ik duim ook voor je mee, wat kijkt dat beestje lief uit zn ogen.. hele mooie uitstraling. Ik hoop zo dat het helemaal goedkomt met dit ventje *LOL* En toppie, al die meedenkende bokkers !

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:46

Mooie fotoos Sazz, wat is het eigenlijk een kanjertje he zucht.
Ik heb de fotoos doorgestuurd naar de kliniek in Wolvega, zij bevestigen het verhaal van je dierenarts (heb je mailtje gestuurd)
Domper zeg maar toch ook wel perspectief op een fijn leven alleen nooit als rijpaard, arme Auke.
Ik ben zo pisnijdig op die mensen die hem gewoon doorverkocht hebben voor de handel, gelukkig ben jij hem tegengekomen sazz.

Wil je trouwens nog dat ik de fotoos voor je op het topic plaats hier of staan ze er inmiddels op.
Hoor het wel van je.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:50

KiWiKo schreef:
ik ben gek met bodegraven Lachen maar ik weet misschien wel iemand anders. Alleen is het daar wat anders geregeld, je paard moet namelijk gelijk naar huis, en kan daar dus niet revalideren. Deze man opereert alle grootheden ook als er wat mis is, en de grootheden staan op stallen waar de kennis in huis is om zelf de nazorg te doen.......... dus dat moet je dan wel overwegen.

Ik ben het eens met KiWiKo, ikzelf ben ook het meest op deze dierenartsen gesteld Ja
Zeker een hele goede kliniek!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:54

arm beestje,goed dat je hem hebt gered zeg

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 16:36

ik ga de gok er op wagen en als het meezit dan laten we hem binnenkort opereren, met een prognose van 70 a 80 % op goed herstel.... tis gewoon erop of eronder en we gaan voor het 1e!!
hij loopt momenteel veel buiten en niet kreupel!!?!?
Hij staat samen met een andere hengst van ons ( wel met draad en hout ertussen) en dat vind hij prima, meneertje onderwerpt zich meteen aan de grote jongen en smekt lekker met zn mondje van kijk ik ben een veulen en wil geen ruzie...... hahaha lief toch alles klopt zit erop en eraan......alleen zn kapote beentje nog fixen en dan hopen dat hij toch als recreatieve rijdende grasmaaier kan dienen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:39

Dat moet je wel even melden bij de kliniek waar hij heengaat, dat hij lekker buiten rondloopt en NIET kreupelt!!! Dat vind ik dus heel erg hoopvol!!! En hij is zo heerlijk jong he, de kans dat hij er overheen komt is dan ook des te groter. Waar wordt hij geopereerd?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 16:54

Ja sul vreemd he? hij loopt vrij netjes met een dier met zo een blessure? En ik had ook de pijn stillers ff gestopt. Maar hij hij heeft praatjes en begint beetje hengsten streken te krijgen ( tot bepaalde hoogte mag dat ), maar wel met respect , want bijten en trappen tollereer ik NIET.
Hij wordt door jonge arts geopereerd voor een mooie prijs, mag helaas geen reclame maken, maar ik heb er goede vertrouwen in!!!
Dus engelen bestaan toch!!Nu voor auke nog een engeltje die meekijkt op zijn schoft hihi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:57

Die arts heeft er natuurlijk ook weer baat bij en die overlegt heus wel met collega's!!!! En een jonge arts wil goede prestaties neerzetten, dit klinkt wel goed!!
Dat Auke boevestreekjes krijgt is normaal voor zijn leeftijd maar ook een teken dat hij goed in zijn vel gaat zitten.
Ach en jij bent mans genoeg om hem op zijn plek te zetten als ie "stout" is, neem ik aan!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:00

SUPER!!!!! Beter een jonge enthousiaste arts, die zich helemaal vastbijt in deze........

en dat hij stouter word is logisch Lachen hoe beter in het vel ze gaan zitten hoe meer praatjes Lachen