Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjuimpje schreef:Tinkernikky,
ik doelde meer op het feit dat je zegt dat jouw Tinker een fantastische piaffe in huis heeft, en dat een paard in de wei een perfecte galopswissel kan maken.
Dan vraag ik me af of je wel weet hoe die oefeningen uitgevoerd horen te worden. Een paard hoort voor een galopswissel en zeker voor een piaffe een hoge graad van verzameling aan te kunnen.
Ik heb nog nooit een Tinker verzamelt zien gaan, ik heb ook nog nooit een paard verzamelt in de wei zien galopperen.![]()
Verder heb ik de ballen verstand van western, maar volgens mij hoort een paard in een slidingstop aan de voorkant door te lopen terwijl hij achter extreem gaat zitten met een zo laag mogelijke gedragen hals.
Mijn paarden stoppen ook voor een hek, maar wel met de voorpoten in de grondborend. Heeft dus ook helemaal niets met een western oefening te maken.
Vandaar mijn opmerking over je roze bril, je bent zo verknocht aan het ras dat je de beperkingen niet ziet.
Citaat:En ik zeg dat een paard van nature alles in huis heeft wat een dressuur ruiter er probeert uit te rijden!
Marjolein schreef:Citaat:En ik zeg dat een paard van nature alles in huis heeft wat een dressuur ruiter er probeert uit te rijden!
ja maar een kwpn'er heeft gewoon meer in huis als een tinker. Een tinekr is niet gebouwd om uit te strekken in draf daar is zijn schouder te steil voor, hij kan t wel maar hij komt gewoon niet zover als een paard met een schuinere schouder. een tinekr kan niet zo verzameld lopen als een warmbloed omdat hij de achterhand er niet zo ver onder kan zetten en zijn rug zover op kan rekken. Het is heel knap dat dat meisje een piaffe uit der fjord heeft gekregen en ook elk paard kan een piaffe als hij goed gereden wordt, maar was het ook een echte piaffe? mooie regelmatig en verheven? of was het meer de voetjes van de grond aftillen op het juiste moment? een tinker is een leuk paard maar als ze zo fantastisch zijn als jij beweerd zou anky, ellen, coby enzo wel op een tinekr hun proefjes rijden.
Desiree schreef:Nou, ik denk dat een kwnp-er soepeler is dan een tinker, wendbaarder, beter kan springen en beter kan dressuren. Een tinker kan beter trekken denk ik omdat die sterker is.
Citaat:Jilleroo,
nee jij bent geen mishandelaar,
maar kom ajb niet meiken als je maar geen punten krijgt voor je middendraf, zijgangen, verzamelde gangen, uitgestrekte galop etc.
9 van de 10 komen dan aan met het excuus "Het is een Tinker hoor!".
Ja, so what? Je zal toch een correcte uitgestrekte gang moeten kunnen laten zien, Tinker of niet. In de B wordt je dat nog vergeven, maar in de L wordt er al strenger gekeken, hoewel je dan misschien nog wat compensatie puntjes haalt omdat je netjes de figuren afwerkt.
In de M wordt je gewoon finaal de grond ingestampt wat punten betreft, je maakt mij niet wijs dat je het na een half jaar nog steeds leuk vindt als je alleen maar met punten onder de 140 thuis komt.
Citaat:En nog maals blijf ik zeggen dat wat er niet in zit bij een paard je er niet uit/in kan rijden!
Citaat:Want jij beweert dat een paard uit zich zelf niet verzamelt kan lopen!
Citaat:Als dat zo is wat je zegt is dressuur dus een hele ontauurlijk rijstyl.
jilleroo schreef:ow even over die fjord in piaff. das guusje. en guusje loopt ZZ zwaar met zijn baasje in de normale wedstrijden. dus jah dat zal wel een goede piaff zijn en niet een huppeltje
Citaat:Ook rijden we nog steeds wedstrijden. Niet meer tussen de pony's maar Z tussen de paarden. We vallen nu dus dubbel op.
Guus is inmiddels afgericht tot Grand-Prix niveau.