Tinkers in de BIT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:34

En om dan toch nog maar even verder te breien op de paarden die los in de natuur of je in buiten bak huppelen.

Ken je dat dat als een paard lekker dolt door de bak stevig aan het rennen is en zo op het hek af rent en vlak voor het hek stopt met een sliding stop!
vervolgens een rol back en er weer stevig vandoor...
schitterend is dat!

Monique

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:36

Mooi verhaal dorine, mijn tinker is precies zo ik heb een vrij chique tinker die ook nog vrij hoog in t voer staat. afgelopen week heeft ze 2 dagen achtereen op stal gestaan omdat de wei en de bak niet te doen waren toen ik daarna wilde gaan rijden was er geen land met haar te bezeilen, ze wilde alleen maar hard, een bok heeft ze niet gegeven en ook geen poging toe gedaan. ben vrij snel weer afgestapt omdat het gewoon niet leuk meer was. toen ik haar daarna even los liet heeft ze gewoon 30 rondjes gegallopeerd door de wei omdat ze die energie kwijt meost. bijd e gemiddelde kwpn'er zou je er tijdens het rijden al afgestuiterd zijn omdat die gewoon ontploffen. Tuurlijk heb ik ook wel eens een tinekr gezien die ontplofte maar bij de meeste kost het gewoon teveel energie om die dikke kont Haha! meerdere keren de lucht in te gooien.
wij geven af en toe shows op evenementen en ook tijdens zo'n show merk je dat een tinker gewoon erg braaf is. Wij gaan keihard door die baan heen met publiek, lichteffecten, keiharde muziek en hitsen de tinkers vooral erg op. Ik denk dat als je dit zou doen met een groep warmbloed paarden je verongelukt. tijdens een show maken ook onze tinkers gekke sprongen maar ze blijven er nog nuchter bij ze slaan niet door. en ik denk dat dat het grote voordeel is van een tinker ze blijven vrij nuchter.
Of een tinker geschikt is voor de wedstrijdsport ligt denk ik geheel aan de ruiter. Een kwpn'er is voor de sportgefokt dus die heeft het gewoon makkelijker omdat zijn bouw meezit. De bouw van een tinker is minder geschikt maar als jij een bekwaam ruiter bent kan je ook een tinker op de juiste manier rijden en zo toch een goede l/m proef kan sturen. ik durf te wedden dat als ik Ailin in training zet bij een goede ruiter dat ze ook binnen no time M is terwijl ze emt mij nog niet eens een B proef eruit kan rijden omdat ik geen dressuurachtergrond heb. Als eigenaar moet je eerst eens naar ej zelf kijken voordta je de schuld bij de tinker legt en zegt dat die een imagoprobleem heeft in mijn ogen is het meer de eigenaar die voor dat probleem zorgt door te roepen dat juist de tinekr zo'n moeilijk paard is.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:43

Tinkernikky,
ik doelde meer op het feit dat je zegt dat jouw Tinker een fantastische piaffe in huis heeft, en dat een paard in de wei een perfecte galopswissel kan maken.
Dan vraag ik me af of je wel weet hoe die oefeningen uitgevoerd horen te worden. Een paard hoort voor een galopswissel en zeker voor een piaffe een hoge graad van verzameling aan te kunnen.
Ik heb nog nooit een Tinker verzamelt zien gaan, ik heb ook nog nooit een paard verzamelt in de wei zien galopperen.

Verder heb ik de ballen verstand van western, maar volgens mij hoort een paard in een slidingstop aan de voorkant door te lopen terwijl hij achter extreem gaat zitten met een zo laag mogelijke gedragen hals.
Mijn paarden stoppen ook voor een hek, maar wel met de voorpoten in de grondborend. Heeft dus ook helemaal niets met een western oefening te maken.

Vandaar mijn opmerking over je roze bril, je bent zo verknocht aan het ras dat je de beperkingen niet ziet.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 09:58

Sjuimpje schreef:
Tinkernikky,
ik doelde meer op het feit dat je zegt dat jouw Tinker een fantastische piaffe in huis heeft, en dat een paard in de wei een perfecte galopswissel kan maken.
Dan vraag ik me af of je wel weet hoe die oefeningen uitgevoerd horen te worden. Een paard hoort voor een galopswissel en zeker voor een piaffe een hoge graad van verzameling aan te kunnen.
Ik heb nog nooit een Tinker verzamelt zien gaan, ik heb ook nog nooit een paard verzamelt in de wei zien galopperen.

Verder heb ik de ballen verstand van western, maar volgens mij hoort een paard in een slidingstop aan de voorkant door te lopen terwijl hij achter extreem gaat zitten met een zo laag mogelijke gedragen hals.
Mijn paarden stoppen ook voor een hek, maar wel met de voorpoten in de grondborend. Heeft dus ook helemaal niets met een western oefening te maken.

Vandaar mijn opmerking over je roze bril, je bent zo verknocht aan het ras dat je de beperkingen niet ziet.

Dat ik verknogt ben aan het ras staat als een paard boven water, maar dat ik mijn ras beter zou vinden dan andere paarden weer niet!
Ik vind alle paarden leuk. En ik zeg nooit dat mijn paard beter is dan andere.

Maar als je een tinker perfect verzamelt wilt zien lopen in een galop mag je wel eens komen kijken.

En ik zeg dat een paard van nature alles in huis heeft wat een dressuur ruiter er probeert uit te rijden!

Maar wat ik me dan weer afvraag is of jij wel weet wat paardrijden dan inhoud.
Want het is namelijk volgens mij zo als ik het weet het paard vrijwillig op eigen benen te laten lopen, verzamelt of niet.

Zoals jij het nu verteld lijkt het net of het paard niks kan zonder goede ruiter!
Alleen met een goede ruiter krijg je die gangen er uit waar jij het over hebt en dat is bull.

En ruiter haalt er uit wat er altijd al in gezeten heeft!
Maar niet iedere ruiter kan dat!

En ik heb nergens gezegt inderdaad zo als leon zei dat tinkers dressuur gefokt zijn, neem nu de spaanse pas, een koud bloed zou nooit zo mooide spaanse pas lopen als een spaans paard.
Omdat hij stijle schouders heeft. (ben ook niet gek hoor)

En bovendien heb ik ook eens een Fjord een piaff zien doen, dat was voor mij de eerste keer dat ik dat zag, keek me ogen uit.
Ze reed mee in het fjorden presentatie team.
Je weet echt niet wat je ziet. je geloof dat fjorden dat niet kunnen draaid 100 procent op dat moment.
Dat zelfde meisje had mijn tinkie zien lopen, en zei tegen me enmijn vrienden aan de kant whow wat loopt die tinker mooi, die moet ze uitbrengen in de sport!

Ik heb vele kwpners gereden en gehad, en heb ook volbloeds gereden in het verleden.
Ik heb de dressuur sport met een kwpner door lopen.
Die helaas ernstig ziek werd en heb moeten afstaan aan onze lieve heer.

Daarna is de tinker in me leven gekomen.
Ik was inderdaad gevallen voor de vlekken.

Dus nu hou ik op met steggelen over die roze bril, je hebt het gewoon bij het verkeerde eind mischien komt dat door een vooroordeel wat je hebt tegen over tinker eigenaren.
Die kopen immers tinkers omdat ze geen verstand hebben van paarden en dressuur en weet ik veel.

Zo'n type als jou noemen wij "geen gelul in de krul mensen".......

Monique

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:06

ovegens was ik niet de gene die zei dat hij op dat moment een perfecte piaff maakte op de buiten rit maar een ruiter die de piaff dus onder controle had in de dressuur sport die op dat moment met mij aan het buiten rijden was op een kwpner die dat kan beoefenen en die les heeft van Piet van Grunsven de oom van ankie van grunsven(moet je kennen als je veel van dresuuur weet)

Ik heb in het verleden ookeen les gehad van Coby van Balen, moet je ook kennen. en ook van leida Strijk. (Op de havikerwaard)
Ik heb alles op video band staan.(niet met mijn tinker trouwens) voordat daar een vergissing mocht ontstaan.

Ik ga maar even met wat dressuur namen gooien.

Monique
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 06-02-03 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:09

Citaat:
En ik zeg dat een paard van nature alles in huis heeft wat een dressuur ruiter er probeert uit te rijden!

ja maar een kwpn'er heeft gewoon meer in huis als een tinker. Een tinker is niet gebouwd om uit te strekken in draf daar is zijn schouder te steil voor, hij kan t wel maar hij komt gewoon niet zover als een paard met een schuinere schouder. een tinker kan niet zo verzameld lopen als een warmbloed omdat hij de achterhand er niet zo ver onder kan zetten en zijn rug zover op kan rekken. Het is heel knap dat dat meisje een piaffe uit der fjord heeft gekregen en ook elk paard kan een piaffe als hij goed gereden wordt, maar was het ook een echte piaffe? mooie regelmatig en verheven? of was het meer de voetjes van de grond aftillen op het juiste moment? een tinker is een leuk paard maar als ze zo fantastisch zijn als jij beweerd zou anky, ellen, coby enzo wel op een tinker hun proefjes rijden.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:11

Marjolein schreef:
Citaat:

ja maar een kwpn'er heeft gewoon meer in huis als een tinker. Een tinekr is niet gebouwd om uit te strekken in draf daar is zijn schouder te steil voor, hij kan t wel maar hij komt gewoon niet zover als een paard met een schuinere schouder. een tinekr kan niet zo verzameld lopen als een warmbloed omdat hij de achterhand er niet zo ver onder kan zetten en zijn rug zover op kan rekken. Het is heel knap dat dat meisje een piaffe uit der fjord heeft gekregen en ook elk paard kan een piaffe als hij goed gereden wordt, maar was het ook een echte piaffe? mooie regelmatig en verheven? of was het meer de voetjes van de grond aftillen op het juiste moment? een tinker is een leuk paard maar als ze zo fantastisch zijn als jij beweerd zou anky, ellen, coby enzo wel op een tinekr hun proefjes rijden.

Ik heb piet raaymakers en tineke bartels een perfecte kur op muziek zien rijden met twee belgen.
Met alles er op en er aan..

Ik zeg nergens dat Tinkers niet onder doen voor kwpners!
Ik heb het ook al over de stijle schouders gehad.
Ik heb niet gezegt dat een Tinker alles kan wat een kwpner kan, ik heb zelf ook kwpners gehad ik weet echt het verschil wel.
Over de voorhand ben ik het eens, over de achter hand niet!

Monique

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:14

dus op de volgende olympische spelen gaat piet springen met een belg en tineke een kur met een belg? verheug me er nu al op.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:20

Euh, ik hou het netjes, jij ook?

Zoals jij het omschrijft lijk je een nageeflijk paard te verwarren met een verzameld paard,

Wat betreft een piaffe bij een Fjord, ik heb ze ook wel eens gezien, ook bij een Haf.
Alleen is het dan geen hoge dressuuroefening maar een kunstje.
Het één staat compleet los van het ander.

Geen enkel paard zal los in de wei verzamelen, want dan moeten ze op het achterbeen komen terwijl het veel makkelijker is om meer op de voorhand te komen. Waarom zouden ze voor de moeilijke weg gaan als ze lekker vrij zijn dus ook voor de makkelijke weg kunnen gaan?

Ik zal dan wel geen enkel idee hebben hoe het in elkaar zit, so be it.
Ik ga nooit prat op mijn wedstrijdresultaten aangezien ik nog niets heb gepresteerd, zit tenslotte nog gewoon in de basis.
Mijn paard heb ik nog geen 2 jaar en heb ik zadelmak gekocht, hij is nu een paar maanden Z startgerechtigd terwijl ik er zelf maandenlang uit ben geweest ivm operaties, Ozep heeft nog een tijd stilgestaan ivm met ernstige mokinfectie en MKZ en verder heb ik hem ook nog een aantal keer een paar weken weggezet waarbij hij alleen in de wei heeft gelopen.
Toevallig is Ozep een paard welke gruwelijk steigert en eruit springt als je hem niet eerlijk genoeg rijdt. Dus dat krul verhaal gaat hier totaal niet op. (trouwens Als ik jou mag geloven kan mijn paard nu een Capriole )

Het is erg aardig dat je het ras wilt promoten, maar je zet nu jezelf en het ras compleet voor schut.

Als je pony daadwerkelijk zo goed voor elkaar is ga dan inderdaad maar eens wedstrijden rijden, als ik jou zo hoor moeten zeker de B, L en M een eitje voor je zijn.
Ik zeg altijd; Eerst zien dan geloven.
Ik ken zoveel mensen die zeggen op M nivo te trainen, kom je het paard bekijken blijkt het dier niet eens een volte met wat lengtebuiging te kunnen lopen. Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 10:51

Laat ik het zo zeggen; als je een allrounder zoekt waar je ook lekker mee recreatief wilt rijden heb je aan een tinker een goede. MAar het is een paard dat net als de haflinger nergens in uitblinkt. Je kunt er uiteraard wedstrijden mee rijden maar heb geen hoge verwachtingen. Ga ook niet wedstrijden rijden puur voor de wedstrijden want dan kun je beter een warmbloed sportpaard kopen zoals sjuimpje zegt. Als je wedstrijdne wilt rijden, doe dat dan alleen om te kijken waar je staat in de training maar heb geen hoge verwachtingen. IN principe kun je inderdaad met elk paard dressuren, maar het blijft met bepaalde rassen moeilijker.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:29

Het was zeker niet de bedoeling om ruzie te maken zo heb ik het ook nooit bedoelt hoor dan heb je me verkeerd begrepen, ik dacht alleen dat we hier een discussie aan het voeren waren, en dat is geen ruzie, en dus heb ik het in mijn ogen netjes gehouden..Ik heb niet gescholden of wat dan ook toch?????

maar inderdaad zoals ik al eerder schreef heb ik inderdaad een wedstrijd gereden en ben eerste geworden met 177 punten. en heb 29 kwpner en 1 fries er uit gereden, terwijl ik dus een recreatie ruiter ben met mijn tinker en de andere ruiters wedstrijd ruiters waren.

Of ik inderdaad maar eens wedstrijden moet gaan rijden????? waarom zou ik? Ik heb dat wedstriden wereldje wel gehad dat is voor mij verleden tijd ik heb totaal geen behoefte om me te meten aan andere mensen en of te bewijzen dat mijn paard de z zou kunnen halen.
ook heb ik geen zin in uren lange dressuur oefeningen in de bak.
Ik rijd altijd buiten, en ik vind dat heeeerlijk.
En bovendien vind ik het een beetje een onzin dat als je paard toevallig onzettend goed loopt je dan wedstrijden MOET gaan rijden!

Je hebt mij nooit horen zeggen dat Tinkers beter zijn dan andere paarden.
Maar wat ik me wel afvraag is of een kwpner alles kan wat een Tinker kan?

En nog maals blijf ik zeggen dat wat er niet in zit bij een paard je er niet uit/in kan rijden!
Want jij beweert dat een paard uit zich zelf niet verzamelt kan lopen!
Als dat zo is wat je zegt is dressuur dus een hele ontauurlijk rijstyl.

Dressuur is juist om de talenten van je paard naar boven te halen(dus wat er in zit haal je er uit)
Iets wat er niet in zit, kan je er met de beste wil er niet uit rijden!

En ja met de beste training kan ook jou paard de capriool!

Dat is net zo als met een NHS, paarden fluisteren..(paarden taal)
Vind het zo raar als mensen zeggen ik ga mijn paard NHS leren!
NHS kent namelijk ieder paard alleen de mensen moeten het leren.

Ik hou er nu over op ik begrijp dat jij mij helemaal verkeerd begrijpt.

Er wordt gedacht dat ik mijn paard geweldig vind(is ook zo) maar dat ik overdreven denk dat mijn paard alles kan en zo is het niet!
Ik vind mijn paard ook helemaal niet beter dan andere paarden of zo.

Ik doe alleen maar dingen met mijn paard die ik leuk vind en die hij leuk vind. En mezelf en me paard meten aan andere mensen/paarden vind ik geen bal aan!
Ik weet wat ik in huis heb, en ik weet wat ik an me paard heb en dat is genoeg. Dat hoef ik niet door middel van wedstrijden naar de buitenwereld te brengen.

Ik kan het alleen niet hebben dat er gezegt wordt, dat mensen die niet kunnen rijden en geen verstand hebben van dressuur en of paarden maar een Tinker kopen!
Want er rijden heel veel mensen op een tinker die wel degelijk kunnen rijden en verstand hebben van rijden(dressuur) en alles er om heen!

Monique

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:38

Nou, ik denk dat een kwnp-er soepeler is dan een tinker, wendbaarder, beter kan springen en beter kan dressuren. Een tinker kan beter trekken denk ik omdat die sterker is.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:47

nog even over dat voorschut zetten:

Kijk je zegt eerst zien dan geloven!
Dat is dus jou vooroordeel.

Ik heb mijn mening en jij de jouwe, maar ik zet mij met mijn mening zeker niet voor schut!

Als ik in jou ogen mezelf voor schut zet met mijn mening, dat zet jij je ook behoorlijk voor schut in mijn ogen en staan we kiet!

Bovendien moet je beter lezen(brilletje kopen)
Ik heb het over PAARDEN in de wei en niet over TINKERS in de wei!
Ik heb het over paarden in het algemeen niet los in de wei prachtig kunnen lopen op hun eigen benen. Ik neem aan dat kwpner ook onder het noemer paarden valt? en niet alleen Tinkers?
Ik ga hier nu geen lijstje maken van alle paarden rassen hoor.

Dat gezeik altijd over Koudbloedjes karre knollen zijn, dat is al lang achter haalt, bovendien stonden de kwpners of andere paarden vroeger ook voor de kar van de melkboer. of de bruidskoets of voor welke koets dan ook. enz
En als je op men westrijden gaat kijken hedendaags zie je maar weinig koudbloedjes mee doen, het zijn de warmbloed paardjes die de overhand nemen ook in de men sport.

Monique

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:51

Desiree schreef:
Nou, ik denk dat een kwnp-er soepeler is dan een tinker, wendbaarder, beter kan springen en beter kan dressuren. Een tinker kan beter trekken denk ik omdat die sterker is.

Ik onken dat toch niet?
Ik zeg toch niet dat een tinker dat beter kan dan een kwpner?
Ik zeg nergens dat een tinker beter is dan een kwpner.
En al helemaal niet in de dresuur sport.

Als jullie denken dat ik dat denk of zeg heb je het fout!
Ik heb ook op warmbloedje gereden en weet zeker het verschil wel.
Maar om overdreven te doen dat het enkel karre knollen zijn vind ik ook wat overdreven.

En dan komen we weer terug op het topic, daarom gaat het zo vaak fout met de tinkers omdat ze wel onderschat worden.

Monique

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:55

Citaat:
Jilleroo,
nee jij bent geen mishandelaar,
maar kom ajb niet meiken als je maar geen punten krijgt voor je middendraf, zijgangen, verzamelde gangen, uitgestrekte galop etc.
9 van de 10 komen dan aan met het excuus "Het is een Tinker hoor!".
Ja, so what? Je zal toch een correcte uitgestrekte gang moeten kunnen laten zien, Tinker of niet. In de B wordt je dat nog vergeven, maar in de L wordt er al strenger gekeken, hoewel je dan misschien nog wat compensatie puntjes haalt omdat je netjes de figuren afwerkt.
In de M wordt je gewoon finaal de grond ingestampt wat punten betreft, je maakt mij niet wijs dat je het na een half jaar nog steeds leuk vindt als je alleen maar met punten onder de 140 thuis komt.

grinnik die punten zal ik nooit krijgen ik rijd namelijk western.. Haha!

trouwens wie zegt dan wel dat een tinker niet in een uitgestrekte gang of een verzamelde gang kan lopen???
als ik heel eerlijk ben weten we allemaal dat die mensen die "het is een tinker hoor" zeggen niet eens mogen jureren omdat je geen vooroordelen mag hebben als jury lid wat dan dus wel gebeurt (helaas te vaak)
[/quote]

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:57

Citaat:
En nog maals blijf ik zeggen dat wat er niet in zit bij een paard je er niet uit/in kan rijden!

hier heb je groot gelijk in, maar hoe rij je dat eruit? door te trainen. een voetballer moet van nature een bepaald soort balgevoel hebben, hij kan dit alleen maar ontwikkelen door een gerichte training en niet door alleen maar op straat een balletje te trappen.

Citaat:
Want jij beweert dat een paard uit zich zelf niet verzamelt kan lopen!

Een paard loopt in de natuur soms wel verzameld als spel element maar dit houdt hij maar enkele momenten vol je zou hem nooit een langere tijd zijn gewicht opd eachterhand zien dragen omdat een paard hier neit opgetraind is dat vrij loopt in de natuur, zij dragen ongeveer 70% van hun gewicht op de voorhand
Citaat:
Als dat zo is wat je zegt is dressuur dus een hele ontauurlijk rijstyl.

rijden is al onnatuurlijk, dus elke rijstijl is onnatuurlijk als je t zo gaat bekijken. Als jij op een paard gaat zitten belast je de voorhand alleen maar meer om het paard in evenwicht te houden moet je zorgen dat het paard de achterhand dragend gaat gebruiken en hem er dus onderzet dit is in de natuur niet nodig omdat er niemand opzit. Een paard kan alleen maar door de juiste training dingen doen die hij in de wei ook doet omdat hij totaal andere sppieren moet aanspannen als er een ruiter opzit.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:58

ow even over die fjord in piaff. das guusje. en guusje loopt ZZ zwaar met zijn baasje in de normale wedstrijden. dus jah dat zal wel een goede piaff zijn en niet een huppeltje

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:00

hoe groot is guusje? een fjord van 1.58? Alleen met een paard (maakt neit uit welk ras) van 1.58 of hoger mag je in die klasse starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:04

jilleroo schreef:
ow even over die fjord in piaff. das guusje. en guusje loopt ZZ zwaar met zijn baasje in de normale wedstrijden. dus jah dat zal wel een goede piaff zijn en niet een huppeltje

jij weet er dus weinig van af, piaffe zit pas in de grand prix.

Verder ben ik even wat gaan zoeken en heb het volgende gevonden over Guusje:

van http://www.xs4all.nl/~dirkadel/guusjesf ... rhaal.html
Citaat:
Ook rijden we nog steeds wedstrijden. Niet meer tussen de pony's maar Z tussen de paarden. We vallen nu dus dubbel op.
Guus is inmiddels afgericht tot Grand-Prix niveau.

Ze starten eind 2002 in het Z1 bij de paarden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:13

Hihihi,
Je was me voor Lielle! *LOL*

Verder mag Guusje met haar stokmaat alleen in Duitsland op nationaal niveau lopen, hier heb je inderdaad aan de minimale stokmaat vanaf 157 te maken.

Guusje heeft nog een lange weg te gaan eer ze een Piaffe mag laten zien.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:17

Waarben je mee bezig marjolein>?

Ik schrijf wat er niet in zit rijd je er ook niet uit.

Ik vind jou commentaar op mijn schrijven wel erg ver overlijken.

Natuurlijk bedoel ik als je het er uit moet rijden je dat er uit moet rijden!
En als ik over rijden praat praat ik over rijden.
En rijden is trainen en oefeningen enz
Ik vraag me af ben ik nou blond of rood?

Bovendien heb ik op de western exprecience een kameel galop wisselingen zien maken enz.. die waren aan het dressuren met een kameel. ga nou niet meteen zeggen "jaaaaaaa maar niet zo goed als een Kwpner" .....
Dat is in jou ogen mischien niet goed genoeg, maar in mijn ogen wel!

En als we het over de echte dressuur gaan praten moeten we naar de spaanse rijschool.(hoge school dressuur)..
En als die zelfde spaanse paarden bij ons in de wedstrijden rijden worden ze ook niet altijd even graag gezien door de jury.
terwijl dat toch DE paarden zijn waar men over een hoge verzameling mag spreken.

Over guusje staat op haar site dat het paard tot grand prix nivo is getraint.

En nu hou ik er over op .........................het komt toch op niks uit en het gaat al lang nergens over!

Monique
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:31

ik heb heel even gekeken op Google, even uitslagen-Guusje-Adelaar ingetypt:

3 Jolanda Adelaar Guusje 170 174
6 115 Jolanda Adelaar GUUSJE nn 161 158 319

3 Adelaar Jolanda
Guusje
Dongemondruiters - Made
171 - 167 = 338

Was trouwens allemaal Z1.
Als Guusje werkelijk GP klaar was had ze toch wel over de 200 moeten kunnen scoren.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:36

Wat een discussie. Iedereen zij eigen liefhebberij de een een tinker de ander zijn Kwpner en ik heb ze lekker alle twee hahaha. En ja ik ga dressuren met mijn Tinker het zal misschien wat moeizamer gaan als met mijn andere paard maar dat nemen we op de koop toe. Ik denk dat het er ook veel aan ligt wat voor Tinker je hebt ze zijn zo verschillend van 1.40 tot 1.70, zwaar of lichtgebouwd. De mijne zal makkelijk de 1.60 halen en is niet heel zwaar gebouwd en dat maakt het denk ik weer wat makkelijker. Maar ik rij ook graag buiten en wil een keer een sprongetje maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:36

Tinkernikky, ik had die uitslagen die Sjuimpje noemt ook al gevonden, en was nog zo aardig om ze niet te plaatsen. Lijkt me dat het verhaal van Z2 kampioen en GRand Prix klaar licht overdreven is Frusty Frusty

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:43

Iedereen is hier bezig te bevestigen hoe goed Tinkers en andere koudbloeden wel niet kunnen lopen en de andere zijn weer aan het zoeken hoe ze hier tegen in kunnen gaan. Het is gewoon dat er meer warmbloeden op hoog niveau lopen als koudbloeden want dat zijn er maar enkele en heeft met de beperkingen van hun bouw te maken op enkelingen daargelaten en ook omdat veel mensen voor koudbloeden kiezen voor de recreatie dus ze niet veel op de concoursvelden te zien zijn.