slachten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:00

hmm ik hou wel van een BBQ
wie verzorgt het vlees

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:08

Ik hou ook wel van bbq.

Mijn paard heeft niet zo veel vlees op zijn kont.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:08

Ik niet, die van mij kregen een spuitje Haha!

Moet er niet aan DENKEN dat jullie ze opeten, stelletje freaks! Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:19

Inky_devil schreef:
Mijn paard heeft niet zo veel vlees op zijn kont.

de mijn wel, maar das geen lekker vlees zegt van Veen... hebben we ook niets aan dus Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:20

oh welk soort vlees is dan wel het lekkerst?

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:21

Euhh tsjaa.. geen paardenvlees? Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:24

ik heb een keer een stukje paardenrookworst geproefd,maar ik vond het niet echt lekker.
maar als n ander het eet heb ik daar geen moeite mee hoor!

mijn opa was slager vroeger die ook zelf de dieren afschoot en slachtte........dan was ik in mijn pennytijd wel vaak boos op hem,haha

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:25

ja, dat wil ik wel geloven..
k las net een stukje van..
ja elk jaar krijgt mijn paard een spuitje,,
om hem er alvast aan te laten wennen
hahah die vondik wel goed! Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:28

Snoevie schreef:
oh welk soort vlees is dan wel het lekkerst?

het vlees van volbloeds bv is het aller lekkerst.... hoe meer koudbloed, hoe taaier het vlees.
daarom worden bv. belgen, fjorden en haflingers en shetlanders in principe alleen in de frikandellen en saucijzenbroodjes van o.a de hema Vork gegooid... het afval dus eigenlijk, omdat het dan goed vermalen wordt. voor een lekker biefstukkie zijn ze veel te taai

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:32

goh apart zeg hoe komt dat?dat koudbloedbiefstukjes zo taai zijn?

ik zal het mijn opa ook eens vragen(al 93 jaar is die nu Haha! is al jaren geleden dat hij slager was)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:33

Snoevie schreef:
goh apart zeg hoe komt dat?dat koudbloedbiefstukjes zo taai zijn?

ik zal het mijn opa ook eens vragen(al 93 jaar is die nu Haha! is al jaren geleden dat hij slager was)

precies hoe en wat weet ik niet, maar het schijnt te maken te hebben met de bespiering en aders etc, die zijn bij koudbloeden grover, groter, breder ( zo iets Knipoog )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:36

oke weer wat geleerd..............maar ik denk dat als je een biefstukje op je bord hebt je je dan toch niet afvraagd wat voor paard het was,of wel Tong uitsteken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:40

Snoevie schreef:
oke weer wat geleerd..............maar ik denk dat als je een biefstukje op je bord hebt je je dan toch niet afvraagd wat voor paard het was,of wel Tong uitsteken

nee, maar het was wel interessant te horen dat voor 'duurder' vlees echt de vol-warmbloeden gebruikt worden en voor het afvalvlees, wat eerst gemalen wordt ( worst, frikanel etc) de koudbloeden

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:08

Vickyyy schreef:
ja, dat wil ik wel geloven..
k las net een stukje van..
ja elk jaar krijgt mijn paard een spuitje,,
om hem er alvast aan te laten wennen
hahah die vondik wel goed! Haha!

Dat was ik Haha!

Zullen we anders gewoon dooie koe en kip op de bbq doen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:09

Snoevie schreef:

We gingen toch bellen naar de voormalig eigenaar, of het een lief paard geweest was. Haha!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:11

Eigenlijk denk ik dat de slager paardvriendlijker is, omdat;
*een paard is van nature een vluchtdier, met een spuitje verdwijnt langzaam de controle over zjin lijf, dit lijkt mij erger dan in 1 keer bam, dood. Maar ik kan er weer niet bij met mij gedachte dat iemand geniet van zijn broodje paardenworst, mijn paard welteverstaan... Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:27

Het kan zo gebeurd zijn Farouche..... bedoel ik niet l*llig, maar wie weet staat ie morgen met een gebroken been in de wei.
Wel zinnig dat je dan weet wat je doet.

corienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:59

Vorig jaar is mijn paardje ingeslapen, ze was erg ziek en ze lag al op de grond. Ze was al vaker ziek geweest en was al in de 30, daarom besloten we om haar in te laten slapen. Toen de dierenarts kwam zei hij dat ze ook een hersentumor had dus het was maar beter zo..
De dierenarts gaf eerst een soort slaap-spuitje, daar werd ze rustig van. Gelijk daar achter aan het inslaapspuitje. Binnen één minuut was ze weg. Het hoeft dus echt geen 2 uur te duren! Ik ben er tevreden over, het is natuurlijk erg dat ze dood is maar ik vind beter dat ze vredig is doodgegaan dan dat ze aan de hersentumor was gestorven. Zelf ben ik niet voor de slacht, paarden rijden de doodlucht al als ze langsrijden. Daar worden ze verschrikkelijk angstig van en dat vind ik zielig. Bij een spuitje gaan ze als het ware slapen..

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:09

Ben ik het mee eens

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:10

Farouche schreef:
Eigenlijk denk ik dat de slager paardvriendlijker is, omdat;
*een paard is van nature een vluchtdier, met een spuitje verdwijnt langzaam de controle over zjin lijf, dit lijkt mij erger dan in 1 keer bam, dood. Maar ik kan er weer niet bij met mij gedachte dat iemand geniet van zijn broodje paardenworst, mijn paard welteverstaan... Gelukkig hoef ik er nog niet over na te denken.

Paard vriendelijker is het zowiezo niet,, of je nou voor of tegen inslapen bent Nors opkijken

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:12

lauraa_call schreef:
Paard vriendelijker is het zowiezo niet,, of je nou voor of tegen inslapen bent Nors opkijken

En hoezo dan wel niet? Ik vind dat ook (zolang de reis erheen voor het paard geen drama is)

diiLauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:31

Als ik mijn paard s'ochtens de trailer opzet en naar een (hoe zal ik het noemen?? Tong uitsteken) ''Paardencreamtorium breng, hem daar naar een stal breng, laatste kus geef en hem dan een spuitje laat geven. Vind ik dat diervriendelijker dan als ik mijn paard met een wildvreemde man mee geef, hij op een plek komt waar die in een rijtje moet staan wachten tot hij neer geknald word,

Wat vind jij dier vriendelijker??
Ik weet dat het niet altijd zo hoeft te gaan, maar tog vind ik dat slchten voor sommige paarden misschien beter is, verschild per paard. Maar diervrindelijker?? Echt niet!! Verward Nors opkijken

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:00

oke, dan blijkt nu wel hoeveel je van dit topic hebt gelezen en heveel verstand je ervan hebt. Zoals dus als heel erg vele malen is genoemd hier: Je kan bij de slager een afspraken maken, ze staan niet in rijtjes te wachten en je kan hem zelf brengen en hoeft hem niet op te laten halen en dan is het pats, boem, dood en ja, dat vind ik dus diervriendelijk, echt wel!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:09

lauraa_call schreef:
Wat vind jij dier vriendelijker??
Ik weet dat het niet altijd zo hoeft te gaan, maar tog vind ik dat slchten voor sommige paarden misschien beter is, verschild per paard. Maar diervrindelijker?? Echt niet!! Verward Nors opkijken

dat is dan jouw mening,ik vind het wel diervriendelijker omdat het zo snel gebeurd is.
je moet kiezen wat voor je paard het beste is en niet voor jou

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:11

zucht dit is nu al nummer ???????? die denkt dat ze het beter weet.