Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:26

Ik blijf ook geloven in een veulentje, het kan niet anders.

Shirley

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:33

Dat is weer een nieuwe!
Het wordt gebracht door de olivaar *\o/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:48

Woestein schreef:
Vindt haar achterhand wel anders, minder rond.
Dat kan duiden op de banden die slapper worden....

#nogsteedsteamveulen al is/wordt het wel spannender of er niet stieken gewoon een hooi/stro baby in zit....

Ik vind die kont ook puntiger, maar zien we nu misschien beter omdat de vacht plat ligt door nat te zijn?

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:57

Ah Druif, sorry, ik blijf bij de pony's. -O- Ze zijn gewoon zo aaibaar. Druiven iets minder. Zeker bij hard knuffelen kan het wel eens mis gaan.

AI snapt hem niet
-Teken een realistische olivaar
-Deze prompt was te wazig om geschikte afbeeldingen van hoge kwaliteit te genereren. Probeer een langere, meer beschrijvende prompt.
-O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:03

Bij een olivaar moet ik wat denk aan dat grote vogel beest uit Pluk van de Pettevlet. Oh nee, opgezocht. Dat was een Krullevaar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:11

Druiven kunnen ook heel aaibaar zijn, Ponytante, dan moet je ze iets langer laten liggen....worden ze heel zacht en donzig :(:)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 23:20

En nu gaan we recepten uitwisselen? Dan maak ik er liever wijn van. :')

Overigens interessante info, Swift, over drachten shetjes. Iig iemand in dit topic die on-topic blijft. :+

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:13

Grappig dat iedereen wat anders ziet op de foto's :D :D
Als je de 2 laatste foto's ziet dan ga ik nu toch ook denken dat er wel een veulentje komt :+ /3

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:42

Ik geloof er niet meer in ben over naar team hooi

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:09

Gefeliciteerd Celebi! Ik acht de kans op een verjaardagveulen klein maar je weet maar nooit... Ik hoop dat je sowieso een fijne, zonnige en gezellige verjaardag hebt! Y)(^)

Ja haar achterhand toont wel wat anders, wat platter zeg maar. Ik heb niet het idee dat haar banden nou veel slapper zijn geworden. Ik kon gisteren even goed voelen maar ze heeft ook veel kontspieren (vast van al dat fanatieke trappen naar de rest >;) ) waardoor het lastig in te schatten blijft.

Stro moest ik laatst ook aan denken Woestein, ze staat nu voor het eerst op stro (bij ons) ik zie haar er nooit van eten maar ik kijk natuurlijk niet de hele nacht. Het zou kunnen dat, hoewel ze niet veel hooi eet, ze ongemerkt toch stro eet.

Ja dat zal het vast zijn Taucha, de beeb wil gewoon mooi weer. Wat dat betreft zou vandaag dan een goed idee zijn!

Ik vind het ook heel bijzonder hoe iedereen steeds iets anders ziet Silvia58. Maar ik heb daar zelf ook last van hoor :')

Ik vind het wel fijn dat er nog meer mensen stug blijven geloven, dan voel ik me toch wat minder gestoord om nog wat hoop te houden :') Maar ik snap het ook als mensen er niet in geloven hoor, want het duurt wel erg lang... Dat maakt het wel steeds verder gezocht. Gelukkig geloven we wel in de olivaar dus er is nog hoop *\o/*

En natuurlijk de foto's van vandaag, nog steeds geen hoopvolle veranderingen helaas... Wel een hele dikke buik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:12

Goh het ene moment denk ik: ja zeg, echt te weinig verandering. En dan steekt er ineens zo’n buik uit en dan ga ik toch weer twijfelen. Zie je nog steeds buik activiteit? Want uier is echt nihil natuurlijk..

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:17

Ja ik zie en voel wel dingen in de buik Sanet. Maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed meer te zeggen omdat ik dan echt compleet voor schut sta als er geen veulen komt :o :') Het zijn niet dusdanig duidelijke schoppen dat ik er mijn handen voor in het vuur durft te steken namelijk... Ik voel/zie meer een soort golf bewegingen en duwtjes, echt niet de enorme schoppen (waarbij je complete hoeven ziet uitpuilen) die ik ken van onze drachtige Tinker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:48

Deel je ervaringen gerust, hoor, niemand hier lacht je uit!

En wat een mooie staart zo, zonder die vlecht <3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:55

Dankjewel Swift, gaat vast goedkomen! En de dag is nog lang, ik hou hoop haha. :+

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:07

Nu weet ik dat hier mensen zijn die Skyla een dikke shet vinden maar ik vind dat ze alleen een heel dikke buik heeft en er verder eerder iets schraal uitziet. Toen dit topic geopend werd vond ik Skyla niet schraal, nu wel. En als ze een veulen bij zich draagt hoop ik dat ze voldoende voedingstoffen (vitaminen&mineralen) binnenkrijgt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:09

Gefeliciteerd, Celebi, fijne verjaardag! :*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 11:20

Er zijn hier natuurlijk al genoeg mensen die mij knettergek vinden Shirley :') En als ik dan ook nog een veulen voel bewegen wat er niet blijkt te zijn doet dat de zaak geen goed :+
Ik bedacht ineens dat de vlecht er natuurlijk ook best weer uit kon blijven, ze heeft een prachtige dikke staart <3

Wie weet Celebi, zou wel tof zijn en het weer is er goed voor!

Ik ben het met jou eens herr_balou, ik vind haar ook schraler worden. Daarom hebben we gister ook ander hooi laten komen want ze at echt te weinig hooi naar mijn zin. Dit hooi lijkt een stuk beter in de smaak te vallen gelukkig. Ze krijgt daarnaast Vitalbix breed en grow en wat luzerne dus is principe moet ze alles krijgen wat ze nodig heeft al zie je een (potentieel) drachtige merrie idealiter natuurlijk het liefst op gras...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:31

Misschien een rare insteek hoor, maar zou het misschien oedeem kunnen zijn?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:35

Volgens mij gaf Swift laatst al een keer aan dat de buik heel stevig voelde. Als het vocht is is dat toch zacht en een soort van in te drukken?
Het ging toen al over zucht wat ook vocht is.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 11:38

Geen gek idee Wintu maar het is zeker geen zucht of oedeem. Skyla heeft inderdaad een harde/stevige ronde buik die niet in te drukken is.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:48

Mocht er nu onverhoopt geen veulen in zitten, zou je haar dan willen laten dekken in de toekomst?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 11:53

Ik denk het niet Ro0sje, of in iedergeval dan pas als er voldoende vertrouwen is opgebouwd om wel te kunnen scannen. Skyla heeft nu al hele mooie stappen gemaakt door alle exclusieve aandacht maar er zit nog steeds spanning/angst. Ik vind niet dat je bewust een pony moet laten dekken waarbij je de best passende zorg niet kunt garanderen (ook al doen we nu natuurlijk ook ons uiterste best maar het wordt er wel complexer van). En ik vind het ook best wel spannend wat er allemaal mis kan gaan...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:54

Ik maak me nu een beetje zorgen om mijn welzijn…nu wordt er al gesproken over het pletten van mij -O-

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:56

Druif_01 schreef:
Ik maak me nu een beetje zorgen om mijn welzijn…nu wordt er al gesproken over het pletten van mij -O-

Nou dat kan ik mij helemaal voorstellen :+ :+ :+
Laten we maar hopen dat het allemaal een beetje meevalt *\o/* *\o/* *\o/*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 14:01

Arme druif... Van je familie moet je het hebben :oo