Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wintu schreef:Ik heb hier een naar gevoel over. Plannen die gemaakt worden over de ruggen van mensen, zonder mensen er in te kennen. Het land moet natuur worden, woonwijken voor gezinnen in het groen, landbouw en veeteelt om gegooid (men moet aan de waterbuffels). Alles gaat voor de huidige bewoners en de wolf past mooi in dat beeld. Je kan bijna niet anders dan de conclusie trekken dat men al heel lang met een plan bezig is en dat deze nu in gang is gezet. Ik ben er naar van.
Wintu schreef:Ik heb hier een naar gevoel over. Plannen die gemaakt worden over de ruggen van mensen, zonder mensen er in te kennen. Het land moet natuur worden, woonwijken voor gezinnen in het groen, landbouw en veeteelt om gegooid (men moet aan de waterbuffels). Alles gaat voor de huidige bewoners en de wolf past mooi in dat beeld. Je kan bijna niet anders dan de conclusie trekken dat men al heel lang met een plan bezig is en dat deze nu in gang is gezet. Ik ben er naar van.
Wintu schreef:Nou, ik denk niet dat de wolf hier eerdaags vertrekt.
Er is een landschapsvisie gepresenteerd voor de Drents- Friese grensstreek, wonen in de natuur, veel zonneparken, veel ruimte voor recreatie en dat allemaal op land van de boeren, die hier helemaal niet in gekend zijn.
Sommigen zullen het al wel gezien hebben op facebook, ik heb een handtekening achter gelaten.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=30 ... 6272122088
knollentuin schreef:Wintu schreef:Nou, ik denk niet dat de wolf hier eerdaags vertrekt.
Er is een landschapsvisie gepresenteerd voor de Drents- Friese grensstreek, wonen in de natuur, veel zonneparken, veel ruimte voor recreatie en dat allemaal op land van de boeren, die hier helemaal niet in gekend zijn.
Sommigen zullen het al wel gezien hebben op facebook, ik heb een handtekening achter gelaten.
Deze opent bij mij niet?
knollentuin schreef:Wintu schreef:Nou, ik denk niet dat de wolf hier eerdaags vertrekt.
Deze opent bij mij niet?
sterregoud schreef:Wintu schreef:Ik heb hier een naar gevoel over. Plannen die gemaakt worden over de ruggen van mensen, zonder mensen er in te kennen. Het land moet natuur worden, woonwijken voor gezinnen in het groen, landbouw en veeteelt om gegooid (men moet aan de waterbuffels). Alles gaat voor de huidige bewoners en de wolf past mooi in dat beeld. Je kan bijna niet anders dan de conclusie trekken dat men al heel lang met een plan bezig is en dat deze nu in gang is gezet. Ik ben er naar van.
Is het jou duidelijk wie hier nu precies achter zitten ?
Het vreemde is dat ze van alles willen veranderen zonder democratische besluitvorming.
Skessa_ schreef:
Huertecilla schreef:Skessa_ schreef:
Niet anders dan alle toerisme toch?!
Is alleen wat confronterender met ´natuurtoerisme´.
Hoeveel kritiek je er ook op kan hebben, hoeveel nadelen er ook aan hangen, wereldwijd is het wel een heel belangrijke financiele basis voor ´natuur´.
De wolf in NL of beer-toerisme noord Italie/Spanje zijn daarin vergelijkbaar met de (in míjn ogen AFSCHUWELIJKE*) files busjes op de Serengeti.
Het is wederom niet anders dan een conflict tussen ménsenbelangen. In dit geval hier op Bokt is het allemaal tegen de belangen van paardhouders/-zitters.
Nederland is dichtbevolkt dus het speelt allemaal wat scherper en ja, ruimtelijke ordening heeft heel wat verziender en bredere planning dan dat de wolf ineens de paardenwereld in NL binnen wandelt.
* in míjn ogen blijft de echte eco-toerist thuisZo kan je ook vergelijkbaars opmerken over paardrijden en ook over dieren houden voor de slacht. Het is allemaal zelfs grijzer dan de wolf