Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:11

Ik had het ook als nagelbijten gezien hoor. Lijkt me ook wel duidelijk in combinatie met het bericht.

In 2024 komen er weer nieuwe richtlijnen met betrekking tot de wolf. Een wolf die door de wijk loopt of niet wegloopt bij nadering van mensen en dus niet schuw is wordt nu gezien als wolf met normaal gedrag. Wolven die binnen 30 meter van mensen komen moeten nog wel in de gaten worden gehouden. Richtlijnen worden dus gewoon aan de Nederlandse wolf aangepast.

Het zou mij niet verbazen als in de richtlijnen van 2025 ook wolven die mensen achtervolgen als 'normaal' worden beschouwd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:02

journee schreef:
Het zou mij niet verbazen als in de richtlijnen van 2025 ook wolven die mensen achtervolgen als 'normaal' worden beschouwd.

Drs.P. had daar in 1974 een hit over.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:36

Huertecilla schreef:
journee schreef:

Drs.P. had daar in 1974 een hit over.

Omsk is iets te ver weg...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:33

Liepen ze maar in Omsk. Voorlopig is het wel een zorgelijke tendens dat in Nederland steeds meer mensen door de wolven achtervolgt worden. Er is ook niet echt een richtlijn voor. Als je een wolf tegenkomt afstand houden en vooral niet wegrennen. Maar wat als je achtervolgt wordt? Veel lawaai maken? Daar zijn ze blijkbaar ook al niet meer onder de indruk van. Afstand houden is lastig als ze je achtervolgen.

En zou je zelf van je fiets stappen om de wolf af te schrikken? En hoe dan? Mocht het fout aflopen krijg je waarschijnlijk ook nog het verwijt dat je de aanval zelf hebt uitgelokt.

Ja, in Nederland mag je jezelf gelukkig prijzen als je een wolf tegenkomt. Want dat is zo uniek. Inmiddels is het in Nederland waarschijnlijker om een wolf tegen te komen dan een vos of das, terwijl die dieren vele malen beter vertegenwoordigd zijn. Nee, als het straks wel een keer fout gaat ben ik benieuwd wie de verantwoordelijkheid op zich gaat nemen...

Wat mij vooral zorgen baart is het feit dat dit ook onnatuurlijk gedrag is voor wolven. Dit maakt ze in mijn ogen ook onberekenbaar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:07

Ze groeien op als kinderen op een woonerf. Die kennen het gevaar van verkeer ook niet.
Omdat het verkeer rekening moet houden met de kinderen.

Bij ons in de regio heeft het autoverkeer voorrang op fietsers op een rotonde.
Bij mijn vriendin in de regio hebben de fietsers voorrang.
Ik moet daar echt heel erg op letten omdat de fietsers daar als blinde snelle vinken door jakkeren.

Die wolven worden hier ook beschermd en de fotografen in de auto’s en op de fiets zullen natuurlijk nooit voer of zo richting de wolven gooien.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:10

Nou, ik denk niet dat de wolf hier eerdaags vertrekt.

Er is een landschapsvisie gepresenteerd voor de Drents- Friese grensstreek, wonen in de natuur, veel zonneparken, veel ruimte voor recreatie en dat allemaal op land van de boeren, die hier helemaal niet in gekend zijn.

Sommigen zullen het al wel gezien hebben op facebook, ik heb een handtekening achter gelaten.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=30 ... 6272122088

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:17

Kan iedereen de handtekening er onder zetten of is dat alleen maar geldig en nuttig als direct aanwonende?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:23

tienus63 schreef:
Kan iedereen de handtekening er onder zetten of is dat alleen maar geldig en nuttig als direct aanwonende?

Iedereen, dit zal de enige plek niet zijn waar ze dit soort dingen gaan proberen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:28

Dan ondertekening het alsnog heel rap!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:30

Ik heb ook getekend.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:36

Ik heb hier een naar gevoel over. Plannen die gemaakt worden over de ruggen van mensen, zonder mensen er in te kennen. Het land moet natuur worden, woonwijken voor gezinnen in het groen, landbouw en veeteelt om gegooid (men moet aan de waterbuffels). Alles gaat voor de huidige bewoners en de wolf past mooi in dat beeld. Je kan bijna niet anders dan de conclusie trekken dat men al heel lang met een plan bezig is en dat deze nu in gang is gezet. Ik ben er naar van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:51

Wintu schreef:
tienus63 schreef:

Iedereen, dit zal de enige plek niet zijn waar ze dit soort dingen gaan proberen.

Politiek houdt het scherp in de gaten, ook voor en in andere regio’s.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:15

Wintu schreef:
Ik heb hier een naar gevoel over. Plannen die gemaakt worden over de ruggen van mensen, zonder mensen er in te kennen. Het land moet natuur worden, woonwijken voor gezinnen in het groen, landbouw en veeteelt om gegooid (men moet aan de waterbuffels). Alles gaat voor de huidige bewoners en de wolf past mooi in dat beeld. Je kan bijna niet anders dan de conclusie trekken dat men al heel lang met een plan bezig is en dat deze nu in gang is gezet. Ik ben er naar van.

Is het jou duidelijk wie hier nu precies achter zitten ?
Het vreemde is dat ze van alles willen veranderen zonder democratische besluitvorming.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:35

Wintu schreef:

Dit plan is al veel langer geleden in gang gezet. Maar wees gewaarschuwd, voor je het weet ben je een complotdenker.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:16

Ook getekend.
Als ze het daar voor elkaar krijgen volgt de rest ook.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:23

Wintu schreef:

Er is een landschapsvisie gepresenteerd voor de Drents- Friese grensstreek, wonen in de natuur, veel zonneparken, veel ruimte voor recreatie en dat allemaal op land van de boeren, die hier helemaal niet in gekend zijn.

Sommigen zullen het al wel gezien hebben op facebook, ik heb een handtekening achter gelaten.

Deze opent bij mij niet?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:45

knollentuin schreef:
Wintu schreef:

Deze opent bij mij niet?

https://www.facebook.com/10008672146825 ... 7S9Ucbxw6v

Deze dan?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:49

knollentuin schreef:
Wintu schreef:

Deze opent bij mij niet?

https://www.facebook.com/10008672146825 ... 7S9Ucbxw6v

Deze dan?[/quote]

Yes thanx

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:07

sterregoud schreef:
Wintu schreef:

Is het jou duidelijk wie hier nu precies achter zitten ?
Het vreemde is dat ze van alles willen veranderen zonder democratische besluitvorming.

Ik heb eigenlijk geen idee, een paar boeren die de brief hebben geschreven ken ik en die zijn niet gekend in dit hele verhaal. Ik weet wel dat een boer al iets anders gaat doen (staat niet in de brief), dan veeteelt. Die gaat geloof ik nu hennep verbouwen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:26

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:13

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:23

DuoPenotti schreef:
Skessa_ schreef:

En die Michael is zelf beter dan de rest? Hij is er toch ook. Blijf dan ook weg.

Zo ik het lees kwam hij hem tijdens een wandeling tegen dus er niet speciaal voor heen gegaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:45

DuoPenotti schreef:
Skessa_ schreef:

En die Michael is zelf beter dan de rest? Hij is er toch ook. Blijf dan ook weg.

Je moet wel gewoon een wandeling in het bos kunnen maken toch? Ik loop ook veel in het bos, kan er ook zo eentje tegen komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:10

Skessa_ schreef:

Niet anders dan alle toerisme toch?!

Is alleen wat confronterender met ´natuurtoerisme´.
Hoeveel kritiek je er ook op kan hebben, hoeveel nadelen er ook aan hangen, wereldwijd is het wel een heel belangrijke financiele basis voor ´natuur´.
De wolf in NL of beer-toerisme noord Italie/Spanje zijn daarin vergelijkbaar met de (in míjn ogen AFSCHUWELIJKE*) files busjes op de Serengeti.

Het is wederom niet anders dan een conflict tussen ménsenbelangen. In dit geval hier op Bokt is het allemaal tegen de belangen van paardhouders/-zitters.

Nederland is dichtbevolkt dus het speelt allemaal wat scherper en ja, ruimtelijke ordening heeft heel wat verziender en bredere planning dan dat de wolf ineens de paardenwereld in NL binnen wandelt.

* in míjn ogen blijft de echte eco-toerist thuis :)* Zo kan je ook vergelijkbaars opmerken over paardrijden en ook over dieren houden voor de slacht. Het is allemaal zelfs grijzer dan de wolf :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:20

Huertecilla schreef:
Skessa_ schreef:

Niet anders dan alle toerisme toch?!

Is alleen wat confronterender met ´natuurtoerisme´.
Hoeveel kritiek je er ook op kan hebben, hoeveel nadelen er ook aan hangen, wereldwijd is het wel een heel belangrijke financiele basis voor ´natuur´.
De wolf in NL of beer-toerisme noord Italie/Spanje zijn daarin vergelijkbaar met de (in míjn ogen AFSCHUWELIJKE*) files busjes op de Serengeti.

Het is wederom niet anders dan een conflict tussen ménsenbelangen. In dit geval hier op Bokt is het allemaal tegen de belangen van paardhouders/-zitters.

Nederland is dichtbevolkt dus het speelt allemaal wat scherper en ja, ruimtelijke ordening heeft heel wat verziender en bredere planning dan dat de wolf ineens de paardenwereld in NL binnen wandelt.

* in míjn ogen blijft de echte eco-toerist thuis :)* Zo kan je ook vergelijkbaars opmerken over paardrijden en ook over dieren houden voor de slacht. Het is allemaal zelfs grijzer dan de wolf :j

Serengeti, de grote natuurgebieden in Italie en Spanje vergelijken met het Drents Friese Wold, mijn hemel wat hilarisch.

De plek waar die wolf wordt gespot is langs een doorgaande weg. Mensen wonen er ook rondom, de deur maar niet meer uit dan?