[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:08

onpaard schreef:
Omdat iemand die opgenomen is vaak niet kan beslissen over iets waardevols weg te geven. En familie dit ook niet zomaar kan doen als als diegene mentaal niet goed is. Als dat gebeurt zou er veel meer tijd overheen gaan.

Paarden zijn een grote kostenpost en als dit paard daadwerkelijk chronisch ziek is dan is het dier helemaal niet zo waardevol en een nog grotere kostenpost.

Als de familie voor hem zou moeten zorgen zou het ze al snel honderden euro's per maand kosten, terwijl er iemand klaarstaat om die verantwoordelijkheid over te nemen.

Vind het eigenlijk in het scenario van 'ziek paard is gedumpt en niemand herkent hem' een super logisch verhaal. Wel enorm sneu.

candalisa

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:39

Het verhaal is nu toch bekend? Waarom dan blijven speculeren?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 19:51

onpaard schreef:
Omdat iemand die opgenomen is vaak niet kan beslissen over iets waardevols weg te geven. En familie dit ook niet zomaar kan doen als als diegene mentaal niet goed is. Als dat gebeurt zou er veel meer tijd overheen gaan.

Paspoort afgeven en afstand doen van een dier kan blijkbaar wel. Wat ook anders, meneer komt nooit meer uit de inrichting. Er zal geen enkel autoriteit zijn die zegt "Pech. Dier moet bij/van jou blijven."

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:53

LadyDii schreef:
onpaard schreef:

Paspoort afgeven en afstand doen van een dier kan blijkbaar wel. Wat ook anders, meneer komt nooit meer uit de inrichting. Er zal geen enkel autoriteit zijn die zegt "Pech. Dier moet bij/van jou blijven."

Dit kan inderdaad, als je juridisch goed wil zitten dan kun je dit het beste zwart op wit zetten dmv een schenkingsovereenkomst.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 19:55

Elisa2 schreef:
Dit kan inderdaad, als je juridisch goed wil zitten dan kun je dit het beste zwart op wit zetten dmv een schenkingsovereenkomst.

En precies dat gaan we ook laten ondertekenen. :) Dit ging de broer voor mij regelen.
Zien het zondag. _/-\o_

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:57

Ook fijn dat hij niet z’n hele leven van hot naar her is gesleept maar gewoon jarenlang ergens heeft gewoond…

Weet je ook wat die man met hem heeft gedaan?
Of was het weide versiering ?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 19:59

Alja schreef:
Ook fijn dat hij niet z’n hele leven van hot naar her is gesleept maar gewoon jarenlang ergens heeft gewoond…

Weet je ook wat die man met hem heeft gedaan?
Of was het weide versiering ?

Heel fijn inderdaad.

Hij heeft hem zelf zadelmak gemaakt maar dit wist ik van mevrouw en niet van de eigenaar zelf. Voor de rest weet ik níks. Heb de eigenaar zelf (nog) niet gesproken. Hoop dat dit toch kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:59

Laat maar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-22 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:00

Misschien een leuk idee om wat foto’s van jou en Misterio af te laten drukken en aan broer te geven voor Hans. Mocht Hans dan toch geen internet hebben, dan kan hij toch zien hoe het met Misterio gaat. En dan misschien een mooie foto van Misterio alleen in een lijstje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:00

LadyDii schreef:
Elisa2 schreef:

En precies dat gaan we ook laten ondertekenen. :) Dit ging de broer voor mij regelen.
Zien het zondag. _/-\o_

Ah super goed, ben benieuwd naar meer informatie over hem. :-)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 20:04

Daphara schreef:
Misschien een leuk idee om wat foto’s van jou en Misterio af te laten drukken en aan broer te geven voor Hans. Mocht Hans dan toch geen internet hebben, dan kan hij toch zien hoe het met Misterio gaat. En dan misschien een mooie foto van Misterio alleen in een lijstje.

Ik heb vanochtend een heleboel foto's per SMS gestuurd. En kreeg terug dat hij onder de indruk was en erg blij, hij wenste mij een 'lovely time' met Sunshine."

Hopelijk laat hij ze aan Hans zien / stuurt hij ze door.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:08

Is er geen optie dat Hans Misterio nog eens ontmoet?
Als hij niet naar jouw kan komen kan jij misschien naar hem?
Mocht dat niet kunnen dan kan je misschien een foto inlijsten voor hem.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 20:16

friezenfan2 schreef:
Is er geen optie dat Hans Misterio nog eens ontmoet?
Als hij niet naar jouw kan komen kan jij misschien naar hem?
Mocht dat niet kunnen dan kan je misschien een foto inlijsten voor hem.

Zoals ik van zijn broer begrepen hebt komt Hans nooit meer "levend" uit de inrichting.
Wel een goed idee trouwens. Ik ga bij de Action een lijst halen en dan zal ik een blackfoto die ik gemaakt heb inlijsten voor Hans. <3 Hopelijk geeft hem dat enorm veel kracht.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:19

En daarnaar toe over een paar maanden kan ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:21

Aan wat voor leeftijd moet je dan denken dat Hans is? Hoe het in Duitsland is weet ik natuurlijk niet maar in Nederland kun je volgensmij niet je leven lang opgesloten worden in een gesloten inrichting. Dat gaat helemaal via de rechter dan.

Het is natuurlijk geen TBS waarbij je wel levenslang kan zitten.

Super fijn dat die blijven mag! Ik zou wel heel goed op papier zetten hoe en wat en ook of meneer wel mag handelen namens zijn broer en of Hans wilsbekwaam is. Anders kan je hier problemen mee krijgen in de toekomst. Zorg voor een stuk dat jurdisch stand houdt. Succes!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:52

Spenk schreef:
Aan wat voor leeftijd moet je dan denken dat Hans is? Hoe het in Duitsland is weet ik natuurlijk niet maar in Nederland kun je volgensmij niet je leven lang opgesloten worden in een gesloten inrichting. Dat gaat helemaal via de rechter dan.

Super fijn dat die blijven mag! Ik zou wel heel goed op papier zetten hoe en wat en ook of meneer wel mag handelen namens zijn broer en of Hans wilsbekwaam is. Anders kan je hier problemen mee krijgen in de toekomst. Zorg voor een stuk dat jurdisch stand houdt. Succes!

In Nederland kun je met een rechterlijke machtiging of vergelijkbare maatregel wel degelijk levenslang in een instelling gehuisvest worden.
Wanneer de instelling jou niet geschikt acht om terug de maatschappij in te gaan verlengen ze de rechterlijke machtiging gewoon.
Ze zijn er tegenwoordig veel strenger in of je een dergelijke maatregel opgelegd krijgt etc maar wanneer jij wilsonbekwaam bent en/of een gevaar voor jezelf en/of je omgeving vormt kunnen ze je gedwongen opnemen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:55

Mocht je trouwens hulp nodig zijn ivm vertalen mag je een pb sturen.

In duitsland is het wel zo, als de artsen van mening zijn dat je ziek bent.
Mogen ze best veel over je beslissen...
Als hij al in een inrichting zit en hij is niet "fit" kom je er niet zo snel uit

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 20:59

Ik zal volgende week als ik meer weet wat laten weten.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 21:03

hagelslag schreef:
Mocht je trouwens hulp nodig zijn ivm vertalen mag je een pb sturen.

In duitsland is het wel zo, als de artsen van mening zijn dat je ziek bent.
Mogen ze best veel over je beslissen...
Als hij al in een inrichting zit en hij is niet "fit" kom je er niet zo snel uit

Thanks. Maar ik ben zelf half Duits hihi dus is niet nodig. <3

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:28

lor1_1984 schreef:
Spenk schreef:

In Nederland kun je met een rechterlijke machtiging of vergelijkbare maatregel wel degelijk levenslang in een instelling gehuisvest worden.
Wanneer de instelling jou niet geschikt acht om terug de maatschappij in te gaan verlengen ze de rechterlijke machtiging gewoon.
Ze zijn er tegenwoordig veel strenger in of je een dergelijke maatregel opgelegd krijgt etc maar wanneer jij wilsonbekwaam bent en/of een gevaar voor jezelf en/of je omgeving vormt kunnen ze je gedwongen opnemen.

Levenslang gedwongen opgenomen worden word je niet zomaar in de ggz in Nederland. Die zorgmachtigingen zijn altijd eindig en de criteria voor verlengen zijn behoorlijk streng. Steeds vaker zie je berichten over psychiatrische (veelal psychotische) mensen die voor grote problemen in de maatschappij zorgen omdat ze niet (lang genoeg) opgenomen mogen worden. Levenslang opgenomen worden met een zorgmachtiging kan vrijwel niet, tenzij het TBS is. Zeker niet na een “gewone” suïcidepoging. Dus of er moet heel veel meer aan de hand zijn met deze man, of het verhaal van broer klopt niet helemaal of het systeem in Duitsland is vele malen makkelijker met mensen levenslang opsluiten (wat ik me bijna niet kan voorstellen).

Wat dat betreft vind ik het verhaal van levenslange opsluiting in een instelling ook wel bijzonder (of deze Hans moet dementieel zijn, maar dat vertelt het verhaal niet :) ).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:42

In Nederland zijn ze inderdaad heel streng met zorg en dwang ik mag op werk ook niks doen als een cliënt niet wil. Soms ook wel wat frustrerend als iets echt moet.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:55

Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Ik vroeg me alleen wel af, of Misterio het enige paard van deze Hans was?
En of er dus niet nog meer paarden rond kunnen lopen...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 21:56

Wat een goed nieuws!
Gefeliciteerd

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:11

Beetje tranen in mijn ogen, wat een verhaal maar gelukkig met goede afloop. Die arme man ook, lief dat je hem een ingelijste foto gaat geven. En gefeliciteerd met je aanwinst *\o/*

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:26

different1 schreef:
Wat een wending, wat ontzettend fijn dat er een eind aan je zoektocht is gekomen met deze heerlijke uitkomst!

Ik vroeg me alleen wel af, of Misterio het enige paard van deze Hans was?
En of er dus niet nog meer paarden rond kunnen lopen...

Ik zou zeggen ga zoeken wie weet heb je ook kans op een gratis paard :D