Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 15:23

Ben in het ziekenhuis nu, terwijl ik aangeprikt werd kwam iemand binnen die ik hier heb leren kennen maar de nieuwe secretaresse werkt niet mee en we hebben elkaar dus al een tijd niet meer gezien. Dus we begroeten elkaar heel enthousiast. Verpleegster ging van ‘jullie kennen elkaar?’
Uh ja. Van hier. _O-

Heerlijk gesprek gehad en hij heeft me zitten uitlachen nav de vraag of ik ooit wat gebroken had. _O-

Ik moet op mijn verjaardag ook komen >;) en toen ik dat ietwat geërgerd zei hij meteen ‘joh dan neem ik cupcakes mee!’ _O-

Zijn inlooptijd is korter dus nu ben ik weer eenzaam. :=

Muga

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:58

En hier ook helemaal niemand die reageert. Arme jij.

Het ziekenhuis overleeft? Wel grappig dat je zo'n connectie hebt met iemand die daar werkt. Iets positiefs aan een niet zo'n positief iets, zo vaak er heen.

Cupcakes zijn natuurlijk wel lekker haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 22:19

Muga schreef:
En hier ook helemaal niemand die reageert. Arme jij.

Het ziekenhuis overleeft? Wel grappig dat je zo'n connectie hebt met iemand die daar werkt. Iets positiefs aan een niet zo'n positief iets, zo vaak er heen.

Cupcakes zijn natuurlijk wel lekker haha.

Hij werkt er niet. Hij is er patiënt. We hebben de kamer vorige winter gedeeld. (We zitten met twee op een kamer meestal.)
We hebben gelijke intervallen. Dus we hebben toen gevraagd of ze ons samen wilden zetten maar de nieuwe secretaresse weigert. :roll:
We hebben vandaag zelf gekeken wanneer we er gelijk zijn en hebben besloten elkaar te zoeken vanaf nu. _O-

Heb het overleefd. Beetje duf nu. Paar uur geslapen net met een pup bij op mijn kussen. :+ Ze waren niet echt vriendelijk in het ziekenhuis. :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:26

Volgens mij ben jij niet zo gauw eenzaam, maar weleens alleen. :(:) Je hebt rijke gedachten.

Op je verjaardag een afspraak, met cupcakes, klinkt nog helemaal niet verkeerd.
Ik was ooit op een van mijn verjaardagen klaar met een audit ergens in een Oost-Europees land en heb 3,5 uur doorgebracht in de trein van de ene naar de andere bestemming. Was heerlijk. Alleen, iPod op, lekker naar buiten kijken naar het veranderende landschap dat van bergen naar plat ging, in mijn eigen bubbel. Was een van de betere verjaardagen.

Niet willende secretaresses zijn vaak niet kunnende secretaresses. "Die nieuwe" is misschien nog niet zo handig met het afsprakensysteem. Gewoon volgende keer nog eens vragen en totdien gewoon je eigen vriendelijke zelf blijven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:38

Op je verjaardag in het ziekenhuis zitten is niet fijn.

Ayasha moet misschien nu al eens uit gaan kijken voor een merrie die bij Joy past. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 22:47

Maflinger_S schreef:
Volgens mij ben jij niet zo gauw eenzaam, maar weleens alleen. :(:) Je hebt rijke gedachten.

Op je verjaardag een afspraak, met cupcakes, klinkt nog helemaal niet verkeerd.
Ik was ooit op een van mijn verjaardagen klaar met een audit ergens in een Oost-Europees land en heb 3,5 uur doorgebracht in de trein van de ene naar de andere bestemming. Was heerlijk. Alleen, iPod op, lekker naar buiten kijken naar het veranderende landschap dat van bergen naar plat ging, in mijn eigen bubbel. Was een van de betere verjaardagen.

Niet willende secretaresses zijn vaak niet kunnende secretaresses. "Die nieuwe" is misschien nog niet zo handig met het afsprakensysteem. Gewoon volgende keer nog eens vragen en totdien gewoon je eigen vriendelijke zelf blijven.

Ik ben vrij vaak alleen eigenlijk. :) Mij volgen is niet altijd makkelijk blijkbaar. :+
Ik denk gewoon een beetje raar. :=

We zijn wel vriendelijk tegen haar maar soms maakt ze ook echt fouten die voor ons best wel grote gevolgen kunnen hebben. De interval is erg belangrijk en soms krijg ik ineens een brief dat mijn afspraak een week later gezet is. Dan moet ik dus bellen en uitleggen dat dat echt niet kan en dan raakt ze geërgerd, roept ze heel gefrustreerd de hoofdverpleger erbij. Die zegt haar dan exact wat ik haar ook al gezegd heb... en zet de afspraak terug. :+

Als dat nu 1 keer gebeurt denk je ‘leercurve’ maar nee... dat is al een keer of vijf gebeurt. :roll:

Petraaken: Ik heb al zitten denken hoe ik dat zou regelen zodat ik het veulen zou kunnen behouden. :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:50

Je zou toch denken dat ze ondertussen weet dat die intervallen zomaar efkes met een week verlengen, duidelijk geen goed plan is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:00

@petraaken: die ene merrie blijft van mij, ze mag wel uit logeren. :D

Sommige mensen leren iets nooit, ook al leg je het meer dan eens uit. Wel heel vervelend als het om je gezondheid gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 13:45

zo, paarden allemaal geënt vandaag. Sam heeft iets tegen de koorts en de stijfheid omdat hij een watje is. :j

Zijn we bezig over Joy en ik zei dat ik niet zou weten hoe ik hem moest uit leggen hoe er te geraken, zegtie "anders rijden we er nu even heen, Lanaken is toch vlakbij."
uhm, ja ... Oké.. Ik vind het nog best een stukje rijden maar als je de hele dag op de baan zit zal het idd niet zo gek ver zijn alles bij elkaar geteld. :+ dus ik zeg " Momentje, honden even in de benches zetten dat die twee groten de pup niet op vreten."
Toen schoot hij in de lach. :+ Hij komt nu al jaren hier en hij heeft nog elke keer momenten dat ie iet wat geschokt in de lach schiet als ik er iets uit flap. :')

Dus wij naar lanaken, Joy was zijn lieve zelf en hinnikte vrolijk. Vigo had zijn halster uit dus ik laat hem in de weide en zeg "even opletten dat die rooie niet er uit komt want die zien we nooit meer terug als die weg geraakt. Dat gaat N niet waarderen."
Mijn DA merkte dus terecht op "en dan heeft die geen halster aan?"
dus ik: "uhm, normaal wel, ik vermoed dat hij het uit gedaan heeft en dat de eigenaar het niet terug aan durft doen en het ook nog niet heeft durven vragen aan mij." (had het halster inmiddels aan de zijkant zien liggen netjes "weg gelegd" zeg maar.)
Terwijl we Joy enten vraagt de DA waarom ze niet durft dus ik leg uit dat hij nogal angstig is en durft trappen en dat de eigenaar even nerveus van hem wordt als hij van haar als ze zo iets moeten doen. :+ En dat ik het halster zo wel even om zou doen.

Dus ik laat Joy los en pak het touw van Joy en het halster.
Da: "moet ik even helpen?"
ik: "neuh, als het me alleen niet lukt gaat het met twee zeker niet lukken want het verbaast me dat ie uberhaupt in je buurt komt."
Da besloot geloof ik te kijken hoe die uk het ging aanpakken (Vigo is inmiddels groter dan ik. :+) zo zonder stal om hem in te zetten.

Dus ik leg het touw van Joy om hem heen, steek het uiteinde door de musketon dat ik een soort "slipketting" had, steek zijn neus in dat halster, halsriem over zijn hals en dan heb je het ergste met hem gehad.:+ ben inmiddels vrij handig geworden met hem. _O- halsriem door het gespje, klipje vast (want over de ogen schuiven is geen optie maar ik doe ze sowieso liever zo vast.) ik beloon hem, klik mijn gesp los en laat het touw rond hem uit zakken en draai me terug naar mijn DA die stond van:
" :wow: "
dus ik zeg "Ge moet gewoon zorgen dat het halster om hem heen zit voor hij goed en wel door heeft wat ge gaat doen."
DA: "ik heb u eigenlijk nog nooit echt zo in actie gezien, uw paarden zijn altijd braaf ma gij zijt verdoeme snel."

Eh ja. _O- _O- Over het algemeen wel ja. _O-

Terwijl we zijn boekje in vulde gaf hij me complimenten over hoe braaf Joy was. Dat weinig jonge paarden zo makkelijk te handelen zijn op een open weide als ze in de opfok staan. :+:

Stuur N dat Joy geënt is en dat Vigo zijn halster weer aan heeft.
Kreeg een heel opgeluchte dankjewel terug en dat ze het nog niet had durven vragen. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:04

Is dat werkelijk zo'n angstig veulen? Lijkt wel of hij nooit in handen is geweest voor hij naar de opfok ging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 15:13

Ja hij is moeilijk benaderbaar (is al gebeterd) en zover ik weet ben ik tot nu toe de enige die hem een halster om krijgt. Want toen we ze naar de weide zijn gaan brengen heb ik hem zijn halster om gedaan toen hij op stal stond en sinds heeft ze mij altijd gestuurd of gebeld als hij het uit had dus inmiddels doe ik het gewoon aan als ik zie dat hij zonder staat want ik weet dat N het me toch gaat vragen.

Als hij eenmaal het halster aan heeft en je hebt hem vast kan je hem wel poetsen maar alleen als je hem vast hebt. Hij is thans geboren met een afwijkende stand (hij liep op zijn koten) dus zeker in de eerste periode is hij heel veel in handen geweest want hij is gegipst geweest. Dus hoe het komt dat hij zo is weet ik ook niet.. Ik heb er nu wel al tijd in gestoken om te zorgen dat ik wel makkelijke en touw om hem heen kan leggen (om zijn schoft ongeveer). Daar maak ik dan een lus van die ik omhoog doe. Hij vindt vooral aan dat hoofd laten komen helemaal niks.
bij de smid is hij bv doodbraaf. Maar halster om doen vereist wat trukjes.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:53

Ayasha, het is niet banketstaaf-ig bedoeld, dus hoop dat je het niet verkeerd opvat, maar ik moet zo lachen om jullie:
Een boel mensen zullen met argusogen naar jou en je vent kijken, evt naar de overkant van de straat verhuizen als jullie paden kruisen, vanwege alle "lichaamsversierselen" icm met het vooroordeel dat doorgaans daarbij hoort
En het leipe-loetje (a.k.a. Vigo) laat zich juist door jou benaderen en durft bij jou veel, terwijl ie bij een (voor ons mensen!) minder opvallend persoon juist uit de buurt blijft _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 16:53

Oh ik vat het niet l*llig op hoor. :) Ik ben me er bewust van dat ik door de keuzes die ik maak (zowel kwa kleding als kwa piercings en tattoo's) in een bepaalde categorie geduwd word door een hele grote groep mensen. (inclusief mijn huidige fysio overigens. :)) Heb hem daar zo hard mee uit gelachen toen hij dat bekende.) :j Ik zeg altijd dat mijn tattoo's en piercings in de eerste plaats voor mezelf zijn. (Ik heb het denk ik nogal gezegd, maar ik heb altijd nogal moeite gehad met mijn lijf en ik merk dat ik veel meer acceptatie in mezelf vindt tov de getatoeëerde lichaamsdelen. Ik heb sinds mijn bovenbeen getatoeëerd is veel minder moeite met in mijn ondergoed lopen zelfs thuis dan voorheen. :+) maar een fijne "bijwerking" is dat ze eigenlijk een beetje als filter dienen ook... De mensen die mij aan spreken hebben minder vooroordelen of zijn bereid om zich er lang genoeg over heen te zetten om te kijken wie ik ben. :j

Mijn man heeft dan weer minder "keuze" daarin omdat hij gewoon door zijn bouw en houding vaak nogal eng gevonden wordt. _O- Ook zonder tattoo's waren ze al onder de indruk van hem. :)) Maar we zijn inderdaad wel een koppel waar "men" in eerste instantie liever wat afstand van houdt, dat merken we hier in de buurt ook overigens. Wij zijn hier in de straat de buren waar je geen ruzie mee wil. _O- Dat terwijl we in wezen helemaal niet zo moeilijk zijn. Zolang je onze dieren met rust laat kan je heel veel kanten met ons op en zijn we ook altijd bereid om te helpen. :+ Er is één buur die de moeite genomen heeft om ons te leren kennen en daar helpen we dus ook regelmatig. :j Hebben we altijd heel fijn contact mee, de rest kijkt ons altijd een beetje met argusogen aan. _O-

Ik denk dat mijn voordeel met types als Vigo is dat ik klein en smal ben. Mijn man kan nóg zo rustig zijn, Vigo werpt 1 blik op 'm en krimpt in elkaar. Maar als Vigo naar mij kijkt ziet hij geen bedreiging. Rooie had dat ook. Ik kon relatief snel veel met hem omdat hij gewoon geen bedreiging in mij kon zien... N is niet echt veel groter of dikker dan ik maar ze is wel wat nerveuzer van manier van doen en dat neemt Vigo gewoon over. Dat schiet natuurlijk niet op met zo'n kneusje. :(:)

Mijn DA is een hele lieve, rustige man (die ook heel veel met Rooie klaar kreeg trouwens.) maar een behoorlijk grote kerel en Vigo bleef alleen in de buurt zolang ik tussen hem en mijn DA in stond. _O- Ik weet nog steeds niet of ik beledigd moet zijn over het feit dat ze bereid zijn om me op te offeren aan hetgeen dat ze eng vinden, of het als een compliment moet opvatten dat ze denken dat ik ze kan beschermen. _O-

Ik moet ook zeggen dat ik de 1e keer met dat halster bijna 2 uur met hem bezig geweest ben. N kreeg het op haar systeem in mijn plaats. :+ Gewoon rustig elke keer als hij me dichter liet met dat ding belonen door de druk weg te nemen, hem laten tot rust komen als ik merkte dat hij over zijn toeren aan het raken was... eigenlijk gewoon voorkomen dat hij "escaleerde" zeg maar. Dat kost je de eerste keren wat tijd maar in mijn ervaring vergeten paarden dat niet. Het is geen kwestie van "winnen en laten winnen" maar een kwestie van "Ik word gerespecteerd en niet bang gemaakt".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 01:06

Vrijdag even een zwaar moment dus ik vluchtte naar de plek waar ik rust vind. De heren hebben nieuw gras gekregen. :+: dus na een korte ‘hoi baas’ moest mijn kleine weer hard aan het werk. Dat gras raakt niet vanzelf op immers... En ik ben perfect tevreden met hem gewoon zo bezig te zien. :+:
Afbeelding

Afbeelding

Ondanks goede voornemens niet gereden dit weekend. Mijn medicatie blijft ‘op me hangen.’. Morgen bespreken met mijn fysio. Vaak kan ie het wel wat verminderen. Ze zijn Iig goed kunnen bekomen van hun vaccinatie. _O-

N stuurde me ietwat paniekerig dat Vigo erg hengst aan het worden is. (Heb ik nog weinig van gemerkt overigens.) omdat hij nogal gereageerd had op een shet die om een of andere reden mee was. Ze stuurde er bij dat Joy niet eens naar de shet keek, _O-

Joy zou mogelijk wat van mijn karakter kunnen hebben. :)) Als het me niet aan gaat negeer ik soortgenoten ook. _O-

Ik gok dat Vigo gewoon uit onzekerheid reageert op elk paard en niet zozeer uit hengst zijn maar op het eind van de dag is het mijn zaak niet. (Hij had wat lopen roepen en showen.) Zolang ze Joy zijn ballen maar laat hangen. :+

Ze vroeg ook welk vliegenmasker ik Joy ging om doen... eh nou. Zolang hij geen last heeft van zijn ogen geen. :+ ik verwacht dat Joy genoeg voorpluk gaat krijgen om een natuurlijk vliegenmasker te hebben net als moeder. Als hij last krijgt. Krijgt hij gewone franjes. Vraag me ook af hoe ze Vigo wil gaan overtuigen om een masker te dragen... hij heeft zijn halster al vaker uit dan aan. :=
Ze heeft niet gereageerd op mijn ‘geen masker’ behalve of mijn smid Vigo ook zou willen doen dus heb mijn smid gestuurd.

Omdat ik me niet geweldig voel even ‘down to memorie lane gegaan’ :+:

Afbeelding

Afbeelding
Baas, er mist... wel alles....

Afbeelding

Afbeelding
Manlief hield haar goed vast zodat ik gewoon kon genieten... Ik zei hier iets in de aard dat ik eens zonder zadel op haar wilde... Ik heb altijd graag zonder zadel gereden maar ik herinner me van bokt dat zadelmak niet zonder-zadel-mak betekent... Mijn man stond er bij toen ik dat zei en zei ‘nou, klim er op dan!’ <3

Het was op dit moment dat ik besefte hoe anders Rêve is dan haar moeder. Rêve ging wel in draf maar haar hele focus was bij mij... als ik 1mm verschoof ging ze stappen... :+:

Ik blijf het wonderbaarlijk vinden... zoveel kracht, zoveel karakter en onafhankelijk en zoveel tederheid en zorgzaamheid.. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 06:14

zó, dit is in de avond altijd een beter idé dan 's ochtends.
Zit aan mijn koffie, het gaat hier warm worden vandaag en wil voor de warmte beide paarden gereden hebben. :Z :Z

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:49

Poeh wat een enthousiasme, dapper hoor := En dan de rest van de dag in bad liggen ofzo...? :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:14

En, is het gelukt?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:37

Ik hoop het voor haar want vandaag gaat het nog warmer worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 08:56

Jep. Beide paarden zijn gereden en de stallen zijn gedaan. Hoe de rest van de dag gaat gaan weet ik nog niet. _O- Moet eigenlijk nog naar de post, de bank en de apotheker maar ga zo toch eerst nog een koffie drinken als de paarden klaar zijn met hun voer. :))
Geen van beide heeft hoeven zweten dus was op tijd klaar. :))

Wanneer ze tropische temperaturen voorspellen sta ik normaal iets vroeger op Adan man thuis komt (of wanneer de zon net op komt maar daarvoor lag ik te laat in bed. Heb nu al maar vijf uurtjes geslapen.). Dan ben ik vrijwel altijd klaar voor de echte hitte.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:35

Kanjer!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:02

Ach je kan ook wat bijslapen nog vandaag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 10:37

Ja in theorie is dat niet de bedoeling maar weet niet of het gaat lukken om dat niet te doen. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 12:19

Zo, alles is gelukt, knollen staan nog steeds heerlijk gras te eten. Ik heb raad kunnen vragen aan de apotheker ivm mijn vinger. Heb een ontsteking gehad onder mijn nagelriem. De ontsteking lijkt weg maar de nagel ziet nu beetje raar uit en de huid er onder ook. Dus wilde weten of ik daar nu mee naar de dokter moest of niet. :+
Ik kom regelmatig bij deze apotheker en met de eigenaar zelf heb ik altijd een vrij losse omgang. _O-

Apotheker: "Wat hebt ge eigenlijk gedaan?"
ik: "Klein wondje gehad onder de nagel door de paarden en een paar dagen later ineens dik en rood."
Apotheker: "Levensgevaarlijk die paarden, ze trappen achteraan, bijten vooraan.."
ik: "En ze zijn slipperig in het midden, het wordt me vaker verteld. :j "
apotheker *schiet in de lach en schud even met hoofd*

Dokter was niet perse nodig maar wel in de gate houden omdat er nog steeds zwelling is en de huid wat los lijkt te komen, dus afwachten of het afsterft of niet. :+ Da's iets om naar uit te kijken. en die lelijke streep in mijn nagel de komende maanden ook. :+ Hij zei wel van nog met isobetadine door te gaan zolang die huid zo verkleurt is dus dat doen we dan maar. :j En nu verder aan mijn blog die vandaag geplaatst moet worden. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 00:33

Zwarte roodstaarten zijn waardeloze ouders en gemeen en ik ben veel te soft om ze op stal te hebben. :x

Hoe groot is de kans dat dit jong nog gevoerd gaat worden?
Afbeelding

Het zit te slapen. Toen ik klooide met de stal schrok het en stond het even recht dus er zit nu iig wel nog leven in. Maar lijkt me niet dat deze al uit het nest hoort te zijn....

Elk jaar kegelt ze er eentje uit. :x vorig jaar was het echt nog een kaal ding dus dat die het niet ging halen wist ik... Voorvdeze heb ik mijn man even gestuurd of hij uit wil kijken morgen vroeg. Dat hij de honden niet in de stal laat en dat het zich niet verplaatst heeft. Het zit veilig waar het nu zit dus als de ouders m nog voeren kan het overleven. Als het morgen nog leeft leg ik desnoods wat hooi er rond dat het wat bescherming heeft. Ze heeft haar nest helaas behoorlijk onbereikbaar waardoor ik het niet terug kan zetten. :\ mijn man misschien met een ladder morgen..

Het heeft wel al veren dus lijkt me dat ie niet geheel kansloos is mits veilig voor katten?

Had een uurtje geslapen en werd wakker tussen twee herders. :+

Afbeelding
Yaiko links op de grond en ik had mijn hand op hem liggen. De puber waarvan we hopen dat hij een naarling fase heeft nu. Hij heeft wat weg van een hyena kwa verhoudingen momenteel. :oo

Afbeelding

Afbeelding
Zyon rechts van me, die dus standaard op de rand van de zetel ligt zoals een kat... (dat roze is ons gordijn. Was bedoeld als tijdelijk maar hangt inmiddels al enkele jaren en we zien inmiddels al niet meer hoe vreselijk het is. _O- Ze kunnen niet binnen kijken en daarvoor hangen ze. :=
Manlief zei al dat hij bekisting ging maken voor achter de zetels en daar kussens op gezien alledrie de honden graag op die rand liggen maar Zyon loopt er echt over heen als een kat. :=

Afbeelding
En gewoon een mooie foto van Terror :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 05:44

Ahh dat vogeltje. Ik heb er weinig verstand van. Hopelijk redt ie het!

Die gordijnen hadden wij vroeger ook! Lekker jaren 90, toch? :D Mooie beestenboel heb je daar!