Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:14

Ik zoek gewoon een simpele brave pony. Hoeft geen kunstje te kunnen haha. Maar denk inderdaad dat de meesten een sportpony zoeken voor weinig geld

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 18:25

Een hoop mensen vergeten ook dat braaf ook tijd en training kost. Als je eenbdier wilt dat opgeleid is, ook al is die opleiding dus buitenritten en braaf, dan is dat duurder als een groene zonder training. Soms is een budget gewoon niet realistisch bij de eisen die iemand heeft

Maar ja, ook zijn er idd een hoop verkopers die denken dat ze een bewegingstopper hebben of mensen die een getalenteerd met potentie zoeken, maar dat helemaal niet aankunnen;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:04

Ach ik heb geen bewegingstopper, je zal er vast en leuk proefje mee kunnen hobbelen en een sprongetje kunnen maken, maar ik denk dat een gezin er het meeste plezier van heeft. Mijn zoontje van 4 poetst haar je kan er achterste voren opzitten, mee tutten als een Barbie paard en nu blijkt ook met 5 keer erop alleen het bos is en alle gangen doorlopen. Tsja beest is 3 meer kan het nog niet. Maar eerlijk en braaf zeker. En ja ruim onder de 5. Maar staat nog nergens online. We rijden haar eerst even rustig verder door.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:17

Mer1980 schreef:
Ach ik heb geen bewegingstopper, je zal er vast en leuk proefje mee kunnen hobbelen en een sprongetje kunnen maken, maar ik denk dat een gezin er het meeste plezier van heeft. Mijn zoontje van 4 poetst haar je kan er achterste voren opzitten, mee tutten als een Barbie paard en nu blijkt ook met 5 keer erop alleen het bos is en alle gangen doorlopen. Tsja beest is 3 meer kan het nog niet. Maar eerlijk en braaf zeker. En ja ruim onder de 5. Maar staat nog nergens online. We rijden haar eerst even rustig verder door.

Is het een Dpony?

Ik ga zondag kijken bij een wat groenere E pony. Moet inderdaad consessies doen in deze tijd :( .

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:48

Ik heb haar laatst gemeten op 1,43 dus die groeit nog wel wat.
Tis trouwens de pony van Mer1980, maar ik sta er met mijn paard ook, vandaar dat ik er ook af en toe op reageer ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:12

Hier ook nooit de duurste van mp. Vraag bijna de helft van gemiddeld. Staat nu weer atje op bijna 6000! Vorige week een voor 2250 en 1950 verkocht. En die waren wel echt kind proof. Die op mp verschiet nog van andere pony achter zich... 6000!!!!! Pfff ik durf dat voor mijn b sport pony nog niet te vragen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:18

Djeezzz!
Nou Inderdaad en een A zijn ze zo uitgegroeid

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:44

Zou er bijna mn kleine B voor verkopen whaha. Hoppa,4500. En dan , als de corona paardengekte voorbij is, een pony kopen

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:15

Ik ga morgen 2 Friese paarden bekijken. :)
Een 5-jarige merrie van 1.63m en een 7-jarige ruin van 1.64m.
Ben erg benieuwd. Het zijn de eerste 2 paarden die ik ga bekijken in mijn zoektocht.
Ik heb er heel veel zin in. Mijn vriend gaat mee en probeert zoveel mogelijk te filmen.

Sasja_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:24

Hoi hoi, ben nieuw hier.

Ik zoek ook een nieuw paardje, huidige paardje is nu net met pensioen door een lichamelijk probleem! Is bijna 8 en heb hem nog geen 2 jaar. Dus best huiverig voor lichamelijke problemen bij paarden nu!

Wat een zoektocht en jeetje wat zijn ze allemaal duur nu! :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:28

Hier ook rustig aan t rondkijken.
Sta voor vanalles open, als “ het” maar nuchter en relatief dapper is.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:12

Ondertussen ben ik ook opzoek gegaan naar een maatje voor het leven. Hebben jullie nog tips waar ik kan kijken? Ik hou zelf marktplaats en sporthorses in de gaten. Weten jullie misschien nog meerdere websites?

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:22

Er zijn ook verschillende facebookgroepen waar genoeg voorbij komt, die zou je ook in de gaten kunnen houden als aanvulling

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:01

Hoe gaan jullie het doen met het kopen van een zadel?
Koop je een tweedehands en gok je dat die goed past (na aanpassing van een zadelmaker?)
Of laten jullie een nieuw zadel aanmeten?
Ik lees soms ook dat mensen al een zadel kopen voordat ze een paard hebben gekocht.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:05

_Olivia75 schreef:
Koop je een tweedehands en gok je dat die goed past (na aanpassing van een zadelmaker?)
Ik lees soms ook dat mensen al een zadel kopen voordat ze een paard hebben gekocht.

Ik heb een 2ehands zadel gekocht dat een verstelbare boom heeft (massimo trail).

Is afgelopen zaterdag met de zadelmaker mee gegaan voor vormen van de boom en vulling vervangen.
Hadden een thorowgood vzh erop liggen. Was ook verstelbaar, maar vond die toch niet heel fijn liggen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:07

Ik heb 2 zadels, een dressuur en een springzadel, met verwisselbaar kopijzer. Tot nu toe op 4 paarden passend te krijgen.

Sasja_2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:21

_Olivia75 schreef:

Ikzelf laat sowieso de zadelmaker altijd eerst komen voordat ik erop stap. Heb een gloednieuw (lees in totaal 2 maandjes gebruikt) zadel, dus ik hoop dat die passend te krijgen is op een nieuw paard! :D

Maar een passend zadel is heel belangrijk! Dus ik zou altijd een zadel zoeken bij je paard, en niet andersom ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:28

Ik ben van plan om in eerste instantie boomloos te gaan rijden, of wellicht dat ik er in het begin een exercise saddle op gooi met halve boom. Daarna zie ik wel verder. Ik ben inmiddels zo gewend aan geen steun hebben van een zadel dat ik mezelf eigenlijk niet zo snel meer terug zie gaan naar boomzadels. :P Maar dat zie ik allemaal wel als ‘t paard er eenmaal is.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:38

Ik hou het zadel van mijn overleden haflinger. Het is een Bates dressuur zadel wat goed aanpasbaar is, dus ik hoop dat het op een toekomstige haflinger ook weer goed zal liggen. Zo niet koop ik via de zadelmaker een tweedehands zadel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 09:34

Ik heb een Fairfax van mijn vorige paard. Heel hard geduimd, maar die was pas te krijgen op mijn nieuwe aanwinst. :)

En een Kent & Masters springzadel. Zelfde verhaal, maar als er weer geld is ga ik ook sparen voor een Fairfax zadel. Eventing.. :D
Maar het scheelt voor nu een hoop dat we vooruit kunnen met wat er is.

Voelt wel gek voor mij, gevoelsmatig.. Heb ter compensatie maar wat nieuwe spullen voor haar gekocht. Anders is het ook zo'n 'afdankertjes van je oudere zus'verhaal in mijn hoofd. :')

Lekker vermenselijken die handel!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:45

upendo schreef:
Ik heb een Fairfax van mijn vorige paard. Heel hard geduimd, maar die was pas te krijgen op mijn nieuwe aanwinst. :)

En een Kent & Masters springzadel. Zelfde verhaal, maar als er weer geld is ga ik ook sparen voor een Fairfax zadel. Eventing.. :D

Voelt wel gek voor mij, gevoelsmatig.. Heb ter compensatie maar wat nieuwe spullen voor haar gekocht. Anders is het ook zo'n 'afdankertjes van je oudere zus'verhaal in mijn hoofd. :')

Hahaha ik denk zo ook altijd hoor :+

Al ga ik binnenkort proberen om mijn knalgele endurance hoofdstel bij Matt te passen. En dat mag ie dan weer als een hele eer beschouwen. Dat ie grote broer Titane zn hoofdstel mag overnemen :))

Over vermenselijken gesproken :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:48

upendo schreef:

Ik noem het erfstukken. Beetje respect paard, is van je illustere voorganger }>
Bij de ene kocht ik alles erbij; verkoper ging emigreren dus die ging op de oude voet verder, zogezegd en de andere paste niks, dus die moest een aantal zaken nieuw. Die had wel een fijn zadel dat ik voor een nette prijs over kon nemen, dus dat is mee gekomen. Scheelde een flinke zoektocht.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:51

Wat een louche zooi staat er te koop zeg...
Veel kapotte Andalusiers, Röntgen keuren mag niet, veel handelaren met paarden waar je nauwelijks info over los krijgt...

Nouja geen haast en ik heb in elk geval wel
1 paardje “ in m’n achterhoofd”.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:12

Ik ga vandaag voor het eerst een paard bezichtigen, een zeven jarige merrie, ben erg benieuwd!

Als ik een paard heb gekocht hoop ik dat mijn kent en masters dressuurzadel (met verwisselbaar kopijzer) erop past. Maar dat laat ik beoordelen door mijn zadelpasser. Hij verkoopt ook goede tweedehands zadels dus als het echt niet gaat passen ruil ik mijn huidige zadel in