Hahahaha het valt me nog mee! Die manen zijn drama, die strikjes moeten van de hals af, dat hoort zo haha. Zie het als een kunstmatige fjordenboog.
Die bundel touwen moet ik met de show afknippen op lengte maar ik wil tot die tijd even wat overschot houden, niet dat ik daar sta en tekort kom
Het ging me vooral om zijn hals. Dat hij zo’n kort nekje heeft en ik dacht dat door die vlecht het nog korter leek en was benieuwd of ik me dat inbeeldde of dat anderen dat ook zagen. Hij heeft sowieso een korte nek dus ik wil een beetje spelen met de lengte van de vlecht en de positie van de flights om die wat langer te laten lijken
Ik volg je topic nog steeds trouw. Wat mij opvalt is (heb ondertussen niet je reactie gelezen) dat ik dat mooie machtige paard zo met die strikjes voor paal voel staan. Zijn nek lijkt kort, oogt nu als een uit de kluiten gewassen Shetlander. Sorry helemaal niet onaardig bedoeld! Ik vind jou en je paarden geweldig en geniet van je schrijfstijl en je paarden.
Oh, zoals je ze nu hebt geplaatst krijg je eerder het effect dat z'n hals ronder is, dan langer. Als je voor langer gaat, zou ik eerder denken om de strikjes verder richting schoft te laten gaan. En misschien kan je richting oren ook nog wat lengte erbij smokkelen
Pfff oliebol moet ik nog van die ondingen gaan maken
Bedankt voor de eerlijkheid algato hahaha! Ik zeg ook 1000 keer ‘wie verzint deze onzin’ maar voor de keuring/show moeten ze er dus wel in haha, dus dan maar het beste van maken.
Beetje jammer dat ik nu enkel nog volgende woensdag vrij ben om opnieuw te proberen en dan is de zaterdag erna al de show *slik*
Hopen dat ik morgen en/of zaterdag voor het donker klaar ben met werken
Die manen steken zo omdat ik ze in vlechtjes had, heb ze nu los gelaten. Blijkbaar moeten de manen ook naar de andere kant hangen, ik dacht gewoon de kant waar hij manen had maar er is dus een vaste kant
Anti klit is uit den boze, daar valt niks meer in te vlechten en de wol glijdt er dan bijna letterlijk uit. Tried and failed!
Denk ook dat voor Duke de vlecht verder doorgetrokken moet en de vlaggetjes verder uit elkaar en als ik dan nog ergens tijd vindt probeer ik er nog wat bij te maken haha
Ik zou de flights net 1slag verder uit elkaar doen en in een boog zetten, dus voor dichter bij de hals, in het midden verder weg en achter weer dichter bij de hals. Wel dezelfde aantal flights, maar de vlecht een paar slagen langer maken.
Ook zou ik iedere streng wol vlechten (wat los hangt) en de drie gevochten strengen weer met elkaar vlechten. Dan staat het mooi strak.
Manen gewoon van te voren goed wassen en in de punten (na het vlechten) Cowboy Magic doen.
Voor nu alvast de manen gevochten houden hopelijk win je nog iets lengte voor de keuring!
Ik vlecht met 2 strengen Heb de manen nu los gelaten want ik vond dat niet echt een meerwaarde brengen, ze steken alsnog alle kanten op en nu blijven ze op z'n minst stijl.. Ik moet ze toch met de show allemaal naar de andere kant kammen, wist ik ook helemaal niet.
Kwam er een uur geleden achter dat de klasse 'heavy horses' bestaat uit.. jawel: 2 paarden. Durf er mijn geld op te zetten dat jullie de namen van allebei die paarden kunnen raden
Had de camera al een paar maanden met platte batterij in de tas zitten, had er even geen zin meer in. Maar gisteren zijn de paarden terug naar stal gegaan en in plaats van een tijdelijke paddock (ze staan er zolang er thuis wegenwerken zijn en zo kan ik ze ook wat klaarmaken voor de show) krijg ik me daar toch een mooi stukje wei Ik word echt te veel verwend daar Dus ik vond het wel de moeite de camera nog eens op te laden en mee te nemen.
Nou niet dus, want de vlechtjes springen gewoon terug naar deze kant, heb dat geprobeerd maar omdat dat toch niet werkte heb ik ze maar los gelaten.
Maarja weet je, nu ze toch maar als enige in de reeks zitten, en ik voor Duke niet per se hoge verwachtingen had gezien zijn smalle borst, platte kont en dikke pens, ga ik er ook niet te moeilijk voor doen. Wil het allemaal wel doen zoals het hoort, ga hem verder door vlechten, flights meer verdelen, maar zie mezelf nog niet met een stijltang die haren plat leggen bij wijze van spreken.
We moeten ook pas om 15u30 dus we verzinnen er wel wat op en ik heb deze keer eens tijd om bij anderen te gaan afkijken