De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:54

Lieve luie foto. Jonge man ligt hier heel regelmatig gestrekt in de wei zo lief, <3

Griep sucks. :(:)

Gister wat nat en is bij longeren op zijn zij geschoven. Was wel zielig. Tweede keer alleen en aan de longeerlijn. Eerst moeilijke kant linksom. Dat ging eigenlijk best goed. Daarna rechtsom stap en draf. Geen probleem. Weer omgedraaid linksom en opeens klik ik wil niet meer baas. Zachtjes aangedrongen met de zweep. Toen schoot hij in een keer om, zette aan om weg te spurten en schoof zo onderuit. :oo

overeind gekrabbeld. Heb hem toen nog maar even een rondje laten stappen. Weer omgedraaid en toen liep hij heel netjes rond. Briesen en een mooi lange nek. Drie rondjes stappen en het was wel weer goed. Denk dat hij de schuiver heeft gecombineerd met zijn omdraaien. En daarom maar braaf en netjes bleef lopen. Niet de bedoeling maar wel erg handig.

Hij had behalve wat ego schade en blubber verder niks. Moest alleen daarna even troost halen :(:) bij oude man die met een schuin oog wat toezicht had gehouden. Daarna ben ik half opgegeten door hem ook nog. Ik was dus niet de boosdoener van zijn glijpartij.

PinkPrincess

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:55

ahh guss karuna Y;(

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:00

Hier deze week even geen tijd, volgende week tentamens en hele weekend werken en familie uitjes pffff. Hij wordt gelongeerd door iemand op stal maar baal wel hoor

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:02

Ow jeetje dat is niet fijn zeg :(:) gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden.

Fin slaapt echt overal in de paddock, wei, stal maar hem niks uit ook niet of en een ander in de buurt is of niet. Heerlijk als je overal kan slapen ;)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:12

Dat is niet leuk nee..

Lieve lig foto's op de vorige pagina!

Hier geen updates, nog 2 weken en dan een veulentje <3 Dat blijft spannend! Maar verder niet veel bijzonders.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:17

PinkPrincess schreef:
lekker lang uit haha

elke negatieve kant geeft een positieve wending meisje2000

Inderdaad sinds de val let hij juist heel erg op mij en minder op de omgeving. Normaal hoefde hij maar wat te horen of te zien en draaide hij zijn hoofd daarheen en dat was ook de reden van de val. Andere kant opkijken en zijn benen verkeerd neer gezet. Maar nu richt hij zijn aandacht echt op mij. De laatste twee weken zijn we beiden heel erg vooruit gegaan. Dat zegt mijn instructrice ook

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:26

En hoe is het met de jonkies?

Die van mij staat nu nog geen 2 dagen bij me in de achtertuin, ze lijkt goed ontspannen maar heeft wel een opgetrokken buik dus ik houd haar in de gaten.

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:28

Hahaha, lekker verwend zo met die emmers!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:31

Haha die laatste foto geweldig!

Hier gaat het niet zo maar dat komt na dinsdag lezen te veel mensen mee :o

Ondertussen geniet hij van het gras en staat in de paddock

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:37

Een vliegendeken al nodig voor Fin?
Hier valt dat nog reuze mee moet ik zeggen :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:41

Ja helaas was hij alweer begonnen met z'n staart schuren door alle muggen die hier rondzwermen zijn er echt al bizar veel

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:22

Oh, dat is minder.. Ik had wel een gelukje met de vliegendekens! Ik had voor mijn fjord een Rambo, maar die krijgt er plekken van. Bij Impala was hij te klein, maar heb hem mooi kunnen ruilen met iemand die een maat kleiner nodig had. Scheelt ook weer een nieuwe deken :))

Afbeelding

Hij heeft nu al 2 dekenmaten groter dan in februari :=

Mijn poging om z'n hertensprongen op film vast te leggen bleek geen succes. :')

Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:58

Haha die laatste foto ik vind hem wel leuk. Mazzel met die deken zeg!

Had voor Fin vorig jaar een goedkope qhp die was te groot eind seizoen was hij te klein haha.bucas was tweedehands en vorig jaar veel te groot en ook een nieuwe qhp voor op de wei gekocht.
Laatst bijgewerkt door F_inley op 08-04-16 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:02

Ik ga niet beginnen aan dekens, aangezien hij alles sloopt vind ik het zonde. En de paarden hebben bij ons nooit vliegendekens op, alleen maskers, of touwtjes zo op het halster vastgemaakt. Vandaag weer rijden, eigenlijk zou mijn stalgenootje erop gaan, maar wil toch liever nog zelf. Dus lekkere pauze voor het leren! Ziet eruit alsof het een mooie dag word als de mist helemaal weg trekt!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:36

Dinsdag zijn ze bij mij en Siebert ons nieuwe wow zadel komen opmeten , volgende maand heb ik hem :)
Deze zomer ga ik aan de slag met hem , licht werk wel. Ik zal dan wat foto's posten van siebert me zijn nieuwe zadel, ik kan al verklappen dat die helemaal zwart word, met lakaccenten en witte swarofskidetails aan de achterkant :)
Gisteren geknuffeld en getut , zoals elke dag :p

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:46

Nu Diva op de tegels kan staan verbaas ik me over haar formaat, ze is toch nog flink de hoogte in geschoten de laatste tijd zeg :wow:

Ook een heerlijk compliment vind ik het dat ik rustig mest sta te ruimen en Diva zo naast me neer ploft, zorgenloos ding <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:10

Wat een lieve foto van siebert! Ben benieuwd hoe je zadel bevalt!

Hoe groot denk je dat diva is? Vind haar idd op de foto vrij groot tonen. Misschien ook de reden dat ze inviel als ze zo hard gegroeid is? Heerlijk he dat vertrouwen wat ze in je hebben.

Fin heeft vandaag alvast een halster gekregen voor z'n verjaardag dinsdag en transsportbeschemers helaas staat er woensdag een ritje kliniek op de agenda omdat hij niet goed loopt

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:12

Ah, wat heeft hij?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:42

Hij loopt al een tijdje af en toe niet helemaal lekker. Door de da werd het afgeschoven op gevoellige hoeven dus hij moest op ijzers daar staat hij inmiddels al een tijdje op en toch was hij nu weer niet goed ook was hij deze x slechter dan vorige keren. Met rust gaat het over maar het komt dus ook elke x weer terug.we verdenken hem dus van een ocd.
Het stomme is los is er niet bijster veel van de zien ja hij loopt kort en maakt soms een mis pas. Maar voor de wagen loopt hij echt niet goed. Ik kan hem wel elke x stilzetten als hij dit doet maar dat is symptoom bestrijding en geen oplossing dus vandaar maar even een ritje kliniek dan weten we het zeker.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:26

Mijn zwartje heeft ingegroeide wolfstandjes die eruit gesneden moeten worden. Ze heeft er nu nog geen last van, maar als we haar later gaan inrijden zal ze er wel last van krijgen, dus ze gaan er deze week maar uit.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:51

Oei dat is niet fijn, inderdaad maar beter nu dan!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:48

Wat een knappe koppen hier! En gelukkig ook nog vol in de vacht! Zie dat ze allen ook al lekker mensgericht zijn!

Hier de mijne

Als 'veulen' aanhakend op vorige pagina

Afbeelding
Als 1,5 jarige

Afbeelding

En gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds niet ingereden. Gewoon omdat we de tijd hebben!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:54

Vervelend van de wolfkiezen

Knert wat een knap paard zeg!

Finley is vandaag jarig dus nu officieel drie jaar Y)(^)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:02

Ik zal trouwens van de week even weer wat fotootjes maken :D

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:35

Knert, leuk zo dat tijdsverloop!

Gefeliciteerd met Finley!

Irocco staat nog even op een laag pitje ivm tentamen periode, maar hij verveelt zich duidelijk echt enorm