[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:17

Soms denk je alles door de molen gehaald te hebben en heb je alsnog blessure's die niet vanaf klinische keuring/röntgen hals+nek/peesscan kan zien. Helaas heb ik er wel zo een op stal staan. Heeft veel geld gekost..

Afgelopen zomer kreeg ik een koopje aangeboden. Ik heb haar 1x gereden, was alleen klinisch gekeurd bleek achteraf. Ze was te lastig voor onevaren ruiters. Voor mij simpel te rijden. De verkopers hadden helemaal de kennis niet in huis om iemand te belazeren. Ben nu lekker aan het trainen en proefjes rijden. Wat een heerlijk project. Kan alleen maar beter worden.

Wat ik hiermee wil zeggen is: staar je niet blind op bekende verkopers en keuringen. Soms is het goed om eens je gevoel te volgen. Een paard kopen blijft altijd een risico en hoewel het prettig is om
ze zoveel mogelijk uit te sluiten, kun je dat nooit 100%.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:20

Mosh schreef:
Soms denk je alles door de molen gehaald te hebben en heb je alsnog blessure's die niet vanaf klinische keuring/röntgen hals+nek/peesscan kan zien. Helaas heb ik er wel zo een op stal staan. Heeft veel geld gekost..

Afgelopen zomer kreeg ik een koopje aangeboden. Ik heb haar 1x gereden, was alleen klinisch gekeurd bleek achteraf. Ze was te lastig voor onevaren ruiters. Voor mij simpel te rijden. De verkopers hadden helemaal de kennis niet in huis om iemand te belazeren. Ben nu lekker aan het trainen en proefjes rijden. Wat een heerlijk project. Kan alleen maar beter worden.

Wat ik hiermee wil zeggen is: staar je niet blind op bekende verkopers en keuringen. Soms is het goed om eens je gevoel te volgen. Een paard kopen blijft altijd een risico en hoewel het prettig is om
ze zoveel mogelijk uit te sluiten, kun je dat nooit 100%.

ja precies ken ook zat verhalen paard aan alle kanten laten keuren en half jaar later is het helemaal mis en soms moet je zelf een goed nadenken als je genoeg verstand ervan heb en ook inderdaad je gevoel volgen

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:21

Afhaken op foto's doen wij zelden, maar een paard moet wel wat hebben. Meestal kijken wij naar de blik in de ogen.

Overigens staat er nu ook een paard te koop met foto's waarbij het die enorm overbouwd is, kwestie van slechte foto's. Maar wel iets om eventueel op af te haken voor mensen die daar niet doorheen kunnen kijken.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:23

ja en sommige mensen hebben zulke mooie foto's van een paard en kom je daar valt het tegen kijk ik liever andersom haha lelijke foto's en kom je daar is het helemaal geweldig

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:25

Goos_Horses schreef:
Afhaken op foto's doen wij zelden, maar een paard moet wel wat hebben. Meestal kijken wij naar de blik in de ogen.

Overigens staat er nu ook een paard te koop met foto's waarbij het die enorm overbouwd is, kwestie van slechte foto's. Maar wel iets om eventueel op af te haken voor mensen die daar niet doorheen kunnen kijken.

hoe komt het dan dat je bij die zwarte pony al zegt dat hij waarschijnlijk een scheve schouder heeft en dat je nu al begint over de problemen die dat mee brengen terwijl je het paard in werkelijkheid nog niet bekeken hebt

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:26

Soms staan er ook paarden op die al heel lang er op staan met omvoordelige foto's en al een hoop in
prijs gezakt. Dan denk ik: voor dat geld wat je nu minder vraagt had je makkelijk een fotograaf kunnen vragen! Vaak kunnen ze zelfs het lelijkste beest nog mooi op de foto zetten. Heb zelf ook een paard te koop staan en toch weer gekozen om haar mooi op de foto te laten zetten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:29

Mijn paard stond ook met een uberlelijke foto op internet.
Mailtje gestuurd, gevraagd om foto's en kreeg nog broerdere foto's toegestuurd.
Maar het paard had iets, dus hebben we de reis naar Duitsland toch maar gemaakt.
En wat ben ik daar blij om!! :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:31

Ik krijg heeeeel vaak verzoeken om paarden te fotograferen voor de verkoop.. :) ook bij ons op stal moet er 1 weg bellen Nicole wel even :')

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:32

ik zeg niet waarschijnlijk, ik zeg dat het zo lijkt maar ook geef ik aan dat het kan vertekenen door de foto. Tevens speeld de hoef daarin mee, dan komt bij mij persoonlijk de vraag boven hoe lang loopt hij al zo en in hoeverre heeft het gevolgen voor de (sport) toekomst. Dat zijn voor mij punten om hem te laten staan. Buiten dat om spreekt het paardje mij op voorhand al niet aan.

Paard dat te koop staat die op de foto overbouwd is, heeft scheve foto's geplaatst dat zijn dingen waar je makkelijk doorheen kan kijken buiten de andere factoren die meespelen uiteraard.

Kwestie van vooraf bedenken wat de meebrengende problemen kunnen zijn en dan een afweging maken of het het waard is om te kijken.

Foto's hoeven voor mij niet mooi te zijn, al heb je mensen die vallen op die penny foto's.
Foto's moeten duidelijk en correct genomen zijn. Dus niet scheef of wazig, maar voornamelijk duidelijke standfoto de overige foto's zijn voor mij bijzaak.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:39

noem ik een voorbeeld deze foto hebben wij van ons paard daar is hij verschrikkelijk opAfbeelding

en hier hebben wij een betere foto van hem Afbeelding

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:41

foto's zijn uit andere jaargetijden gemaakt, niet te vergelijken.

Foto 2 is mooier, maar vind ik ook geen mooie verkoop foto. Had hem persoonlijk dan liever wat meer van de voorkant gezien of in full body

Kleine edit om toch even te zeuren. jammer dat het 3e oor niet netjes is bijgewerkt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:42

Goos_Horses schreef:

Foto 2 is mooier, maar vind ik ook geen mooie verkoop foto. Had hem persoonlijk dan liever wat meer van de voorkant gezien of in full body

neej maar zo heel veel verschil zit er niet in en is ook niet voor de verkoop bedoel dit is een voorbeeld hoe je een paard toch wel iets anders over komt dan de eerste foto

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:46

Suelza

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:49

Ja maar budgettair gezien, niet verantwoord :p

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:50

ralphtdw schreef:
Goos_Horses schreef:

neej maar zo heel veel verschil zit er niet in en is ook niet voor de verkoop bedoel dit is een voorbeeld hoe je een paard toch wel iets anders over komt dan de eerste foto

Dat sowieso, foto 2 is veel verzorgder. maar de positie waarvan de foto genomen is vind ik van foto 1 weer beter (om het even als verkoop foto's te zien). Zou ze beide niet erg vinden om tegen te komen in een verkoop topic.

Foto's uit de zomer periode zijn bij voorbaat al voordeliger, paard wat strakker in het pak alles wat kleuriger.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 10:52

Fotos kunnen veel doen inderdaad zowel positief als negatief.
En we kunnen altijd wel wat aan merken opf fotos een dier moet je toch in het echt zien, bij up had ik ook zeker dit paard niet evrwacht dat was een positieve verassing

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:56

Nog steeds helemaal tevreden Seven? Heb je al meer foto's? (of heb ik die gemist in mijn afwezigheid)

Tuurlijk een paard echt beoordelen moet je in het echt doen, maar op foto's kan je een hoop wegstrepen.
Wij kijken persoonlijk naar de informatie (m.n. leeftijd en graad van africhting) full body foto en de blik in de ogen rest is voor ons overbodig. net zoals rij foto's leuk, maar je hebt er werkelijk geen zak aan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:08

Ben heel tevreden met dr kan dr zo een dek op gooien bil koorden etc ze vind alles prima. Ik kan dr zo met een touwtje om dr hals los laten staan borstelen voeten uitkrabben etc tis een vreselijk braaf paard maar wel pittig als je iets met dr gaan doen dus dat is perfect.
Heb wel wat fotos van dr:

De dag dat we dr op gehaald hebben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van enkele dagen terug
Afbeelding

Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:12

leuk paard om te zien zo Seven.Het paard heeft het naar de zin zo te zien op de laatste foto.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:22

Ze vermaakt zich prima :D Zei en atti zijn ook de beste vriendinnen zet ze tegelijk buiten zo braaf.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:30

ze ziet er goed uit.
Bekende omgeving overigens.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:32

Bekende omgeving?
Ben benieuwd vertel :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:46

kan het niet helemaal plaatsen maar ergens in Schoonebeek als ik het goed heb. exacte locatie komt even niet naar boven en lijkt me buiten dat ook niet zo handig open en bloot :+
Deken van je kleine donder komt me ook bekend voor, alsof ik die vanmorgen nog ergens in de wei heb zien staan (vanmorgen als in b.w.v. ben vanmorgen niet die kant op geweest)

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:51

Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een leuke oudere ruin en krijg alleen maar merries en jonge paarden aangeboden. Advertentie lezen is erg moeilijk blijkbaar. Of mensen zijn beledigd als ik aangeef geen merrie te willen. Mag ik dat misschien zelf weten :') ?