Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:03

Ja is het puur het meten ?Of op het oog ook veel kleiner?

Ik vind sommige wel makkelijk denken over aanleuningsproblemen.Vind het knap dat de meesten denken dat ze dat rijtechnisch dat wel op kunnen lossen.
Ik wil mijn complimenten geven aan de amazone die die de leuke bruine universeel rijd op de filmpjes..Je kunt duidelijk zien dat het echt een ''probleem'' is en niet door een amazone die het paard in de weg zit.
Zou willen dat meer mensen zo reden op de filmpjes zodat je kunt zien dat het paard tot zijn recht komt en dat het niet komt door een terug werkende ruiter.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:05

Waar zie jij een filmpje marus ben ik wel benieuwd naar :j

Makkelijk denk ik niet over een aanleunings probleem, wel heb ik er veel ervaring mee :)
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-09-12 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:07

Marus schreef:

Ik vind sommige wel makkelijk denken over aanleuningsproblemen.Vind het knap dat de meesten denken dat ze dat rijtechnisch dat wel op kunnen lossen.

Kwestie van weten waar je de begeleiding en kennis vandaan moet halen om dat weer op te lossen.

Marus

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:12

Ohja iemand zocht hier laatst een alrounder voor onder het zadel en mennen toch?Superleuk paardje daarvoor :http://link.marktplaats.nl/597561976

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:15

Zet de link naar het filmpje van de universeel merrie hier eens neer of pb marus want ben erg benieuwd..

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:15

Nee op het oog toont ze echt een stuk groter, had het ook niet verwacht eigenlijk. Maar aangezien we haar straks hopelijk toch wel minimaal in het zz-licht willen gaan uitbrengen... loop je waarschijnlijk toch een beetje tegen haar maat aan.
En stel je wilt haar ooit verkopen, dan... ;)
zit er echt heel erg in dubio over, want ik had er wel echt een klik mee als ik eerlijk ben...
En ook echt supergangen...
Baal er echt behoorlijk van eigenlijk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:16

Seven schreef:
Zet de link naar het filmpje van de universeel merrie hier eens neer of pb marus want ben erg benieuwd..

Ik ook... ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:17

Ach als ze verder helemaal is wat je zoekt en je komt tot de Z2 kan je dan ook kijken wta je doet. En een dier op niveau is ook veel waard ookal is die wat kleiner.
Laatst bijgewerkt door Seven op 22-09-12 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:18

Marus schreef:
Ohja iemand zocht hier laatst een alrounder voor onder het zadel en mennen toch?Superleuk paardje daarvoor :http://link.marktplaats.nl/597561976

:j zocht er ook een zal eens kijken

Marus

ikke schreef:
Marus schreef:

Kwestie van weten waar je de begeleiding en kennis vandaan moet halen om dat weer op te lossen.

Dat kan wel waar zijn maar het is echt niet zo dat paarden die tekoop staan met aanleuningsproblemen allemaal een ruiter hebben die niet weet hoe ze het moeten oplossen. In veel gevallen wel,maar er zijn ook gevallen die je rijtechnisch niet kunt oplossen. En al zijn ze rijtechnisch wel op te lossen dan moet je al wel een goede amazone zijn met heel veel feeling. En nou zullen die er zijn zeg ik niks van, en ik val jou en seven er zeker niet persoonlijk van op aan.
Maar ik vind soms dat er te makkelijk over word gedaan, en natuurlijk met het paard goed naar voren schoppen en aanpakken kom je er wel :+ , tijdelijk misschien maar lijkt mij dat er soms andere redenen voor zijn waarom ze dat gedrag vertonen (praat uit ervaring)

En begrijp goed ik praat nu over echt aanleuningsproblemen,

Lante

ninz schreef:
Nee op het oog toont ze echt een stuk groter, had het ook niet verwacht eigenlijk. Maar aangezien we haar straks hopelijk toch wel minimaal in het zz-licht willen gaan uitbrengen... loop je waarschijnlijk toch een beetje tegen haar maat aan.
zit er echt heel erg in dubio over, want ik had er wel echt een klik mee als ik eerlijk ben...

Als de combinatie er maar goed uit ziet, dat is belangrijker nog dan de daadwerkelijk stokmaat. :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:19

@allemaal: ik zet de link niet neer, dat zou ik zelf ook zeker niet waarderen.
Ik pb wel onder de voorwaarde dat jullie ze verder niet op een openbaar fora plaatsen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:19

Ik voel me niet aan gevallen hoor voelde me ook niet eens aangesproken :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:22

Marus schreef:
@allemaal: ik zet de link niet neer, dat zou ik zelf ook zeker niet waarderen.
Ik pb wel onder de voorwaarde dat jullie ze verder niet op een openbaar fora plaatsen!

Natuurlijk niet en je hebt gelijk dat je hem niet plaatst, zou ik ook niet doen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:23

:D Haha nee seven dat weet ik wel maar voor het geval!
Ik heb een aantal een link gestuurd, wil niet zeggen dat ik mijn vorige opmerkingen specifiek over deze merrie plaats. Maar het valt mij over het algemeen op dat boktruiters het wel zullen oplossen

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:26

En nu ga ik als de donder weer aan het werk|!!!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:30

ja werken jij, bedankt voor de pb's

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:36

Ik vind de ruiter netjes rijden, daar ligt het naar mijn idee niet aan.
Wat mij opvalt is dat dit paard precies hetzelfde doet als de mijne, ze heeft ook hetzelfde model (dikkertje met ietwat kort halsje) en het opvallend sterke en snelle achterbeen gebruik.

Ik wijt het altijd aan gebrek aan balans. Vooruit rijden is bij deze paarden geen oplossing, juist niet zelfs. Rustig tempo rijden en kleine stukjes hierin schakelen, dit rustig op en afbouwen is volgens mij de enige methode die echt werkt. Ik hang er regelmatig een slofje aan om het wat te begrenzen dat ze niet in één keer haar hoofd helemaal omhoog smijt, wat deze ook een paar keer laat zien. Op zo'n moment moet je wel even vooruit trouwens. Maar ik vind het een lastig en best wel tijdrovend probleem, maar ik denk dat het wel steeds beter kan worden (die van mij is al een stuk verbeterd met veel geduld, maar het is er nog niet uit).

De mijne heb ik zelf gefokt trouwens.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 12:43

Ik zie dr echt wat in, iemand die er wat bij wil sponseren :D
Ik heb zelf ergens het idee dat ze er bij een osteo bezoek uitkomt dat ze de borst wat strak heeft en wat meer moiete heeft met het gebruik van de buik spieren, dit is met een juiste training best op te lossen mist je weet hoe :j (het balans probleem komt daar trouwens naar mijn idee ook weg, probeer zelf met een strakke spier aan 1 kant maar eens op de evenwichts balk te staan)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 12:45

Hmmm, zit wat in.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:18

Dat paard met een aanleuningsprobleem is leuk als je zeeën van tijd hebt :) ik wil gewoon lekker rijden, mijn hoofd staat niet naar een 'project'.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:31

Lante schreef:
[naam] schreef:

Als de combinatie er maar goed uit ziet, dat is belangrijker nog dan de daadwerkelijk stokmaat. :)

Ja klopt ook wel..maar aan de andere kant zeker in de hogere klasses.. als er een paard binnenkomt dat er even fijn aan loopt als deze en 10 cm groter is..is de kans dat die bovenaan staat wel een stuk groter...
Ik weet het nog niet zo eigenlijk! Maar rustig eventjes een paar daagjes over na denken! :)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:06

Morgen toch nog maar een keertje rijden en dan ook meteen eventjes filmen.

Hoeveel denken jullie dat een 5-jarige nog ongeveer groeit?
Ze is namelijk de afgelopen 4 maanden nog 3 cm gegroeid valt in het paspoort te lezen! :)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:10

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:17

Lekker beest hoor.